abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 januari 2009 @ 02:25:47 #1
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64977726


Inleiding

Je bevindt je samen met de andere deelnemers in een dorp waar je leven niet zeker is. Twee groeperingen, de maffia leden en de weerwolven hebben besloten dat de laatste dagen van het dorp geteld zijn, en er is een heftige strijd ontstaan tussen gewone dorpelingen, weerwolven en maffiosi.

De maffialeden en weerwolven doen zich overdag voor als dorpsbewoners, en komen iedere nacht langs om dorpelingen te vermoorden. Iedere nacht krijgen beide groepen de mogelijkheid tot het doden van 1 man.
Mocht een groep er voor kiezen om ’s nachts een slachtoffer te maken, dan laten ze daarbij aanwijzingen achter naar de leden van de groep. Op basis van deze informatie, psychologie en sommige speciale rollen kunnen de dorpelingen iedere dag proberen iemand te lynchen, maar pas op: De maffialeden en weerwolven kunnen ook gewoon meestemmen en discussiëren. Zorg dus dat je niet iedereen vertrouwd.

Sommige dorpelingen hebben naast hun mogelijkheid tot het stemmen voor de lynch, het oplossen van hints en het mee discussiëren nog een of meerdere extra vaardigheden, deze staan verderop in deze post beschreven. Lees ze goed door, want sommige rollen kunnen een grote impact hebben.
Welke rol je hebt (maffia, weerwolf, gewone dorpeling of een van de speciale dorpeling rollen) wordt vermeld in de Pm die je als het goed is ontvangen hebt aan het begin van het spel. Heb je geen PM ontvangen, laat het ons dan even weten en je krijgt een nieuwe PM.


Stemregels
1. Iedere dag om 19:00 word er iemand gelyncht, post je stem hier in het topic volgens de onderstaande regels, degene die om 19:00 te meeste stemmen heeft word afgemaakt.
2. Alle stemmen na 18:59 worden ongeldig verklaard.
3. Geef duidelijk aan op wie je wil stemmen, doe dit door “##vote naam” te posten in de thread, voeg ook je naam aan het stemmen-lijstje toe.
4. Als je je stem wilt wijzigen, zeg dan: “##unvote” in dit topic, verwijder ook je naam uit het lijstje.
5. Je mag niet op jezelf, een dode, of iemand die niet mee doet aan het spel stemmen.
6. Als om 19:00 twee mensen gelijk bovenaan staan, dan word degene gelyncht die als eerste het aantal stemmen heeft bereikt.
7. De spelleiders houden zich het recht voor om de dagpost wat later te posten dan 19:00, maar alle stemmen na 18:59 blijven ongeldig. Als de dag-post veel te laat komt, kan de nacht-deadline opgeschoven worden.
8. In sommige gevallen kan er een dubbele lynch komen, wanneer dit gebeurd worden er 2 dorpelingen gelyncht, en iedere inwoner van het dorp krijgt 2 stemmen (je mag 2 keer op 1 persoon stemmen).


Algemene gameregels:
1. Zodra je dood bent mag je niets zeggen dat het spel kan beïnvloeden. Je mag gerust posten, maar let op wat je zegt.
2. Probeer aub de posts gerelateerd te houden aan het spel.
3. Zorg dat je betrokken blijft bij het spel; dit hoeft niet door 24/7 je aanwezigheid te melden in het topic, maar zorg wel dat je stemt. Vooral als je een speciale rol hebt, is je aanwezigheid eigenlijk elke dag even nodig. Als je 2 volledige dagen niet post (een 24 uur cyclus) dan kan de spelleider je modkillen, maar er zijn vaak uitzonderingen op deze regel.
4. En ruzies zijn uit den boze, die vecht je maar via PM uit. Let’s keep it gezellig
5. Er mogen geen kopieën van je rol Pm, screenshots ervan, of wat dan ook, doorgestuurd worden of in de topic geplaatst worden. Roepen dat je een rol hebt is natuurlijk wel toegestaan (ook als je deze niet hebt)
6. De spelleider kan je modkillen als je, je overduidelijk niet aan de regels houd, maar dit komt niet heel vaak voor.

Deadlines


1. Alle lynchstemmen en dagvaardigheden moeten voor 19:00 binnen zijn.
2. Alle nachtvaardigheden moeten voor 21:40 binnen zijn.
3. Zijn de Spelleiders een keer veel te laat dan kunnen deadlines wat opgeschoven worden

Rollen

De volgende rollen zijn onder de dorpelingen verdeeld tijdens deze ronde, alle (levende) spelers kunnen stemmen, discussiëren en hints oplossen.

Maffia rollen (spelers met deze rol winnen als alleen spelers met maffia rollen nog over zijn):

Maffialid:
Alle maffialeden kennen elkaar, en mogen elke nacht samen iemand om het leven brengen.


Maffiarolblokker:
Dit speciale maffialid gaat elke nacht op pad om een dorpsbewoner bezig te houden. Deze speler zal die nacht zijn rol niet kunnen uitvoeren. Een speler mag maar 1 keer worden geblokkeerd.

Spion
Je hebt sympathie voor de maffia/wolven, al behoor je zelf niet tot deze bende. Jij weet wie de maffiosi/wolven zijn, maar zij weten niet wie jij bent. Je helpt de maffia door niet op ze te stemmen bij de dorpslynch. Als je het 3 dagen volhoudt, wordt je toegelaten tot de maffia/wolven!

Weerwolf rollen (spelers met deze rol winnen als alleen spelers met weerwolf rollen nog over zijn):

Weerwolf:
Alle weerwolven kennen elkaar, en mogen elke nacht samen iemand om het leven brengen.

Weerwolf rolblokker:
Dit speciale maffialid gaat elke nacht op pad om een dorpsbewoner bezig te houden. Deze speler zal die nacht zijn rol niet kunnen uitvoeren. Een speler mag maar 1 keer worden geblokkeerd.

Spion
Je hebt sympathie voor de maffia/wolven, al behoor je zelf niet tot deze bende. Jij weet wie de maffiosi/wolven zijn, maar zij weten niet wie jij bent. Je helpt de maffia door niet op ze te stemmen bij de dorpslynch. Als je het 3 dagen volhoudt, wordt je toegelaten tot de maffia/wolven!

Gewone rollen (spelers met deze rol winnen als alleen spelers met gewone rollen nog over zijn):

Dorpeling:
Heeft geen speciale vaardigheden.

Rechercheur:
Kan iedere nacht aan de spelleiders vragen of iemand een maffialid is.

Waarzegger:
Kan iedere nacht aan de spelleiders vragen of iemand een weerwolf is.

Dokter:
Kan iedere nacht iemand beschermen, mocht het doel van de dokter deze nacht normaalgesproken dood gaan, dan blijft deze nu in leven.
(kan iemand niet 2 keer achter elkaar beschermen en zichzelf ook niet)

Zwakke Dokter:
Een dokter die omkomt als hij een maffialid of weerwolf probeert te beschermen.
(kan iemand niet 2 keer achter elkaar beschermen en zichzelf ook niet)

Stalker:
De stalker kan iedere nacht iemand volgen, hij komt dan te weten of zijn doel op pad ging, en naar wie.

Sluipschutter:
Mag vanaf de tweede nacht, ’s nachts iemand doodschieten, hij kan dit maar 1 keer doen.

Dorpsoudste:
Mag iedere dag voor de lynch een extra stem insturen naar de spelleiders.

Burgemeester:
De burgemeester mag een dubbele lynch uitspreken door dit overdag aan de spelleiders te melden. Dit moet voor 16:00 gedaan worden om de spelers een kans te geven hun tweede stem uit te brengen.
De burgemeester word beschermd door zijn bodyguard en kan niet ‘s nachts doodgaan tenzij de bodyguard al dood is, hij kan wel gelyncht worden.

Bodyguard
De bodyguard kent zijn burgemeester, en beschermd hem. Zie de burgemeester rol beschrijven voor meer info.

Rechercheur (andere versie)
Elke dag/nachtcyclus mag je me één van de volgende vragen stellen: of een bepaalde aanwijzing naar een bepaald persoon leidt, of hoeveel maffia er op een bepaald persoon gestemd hebben
Nachtwaker
Je neemt het recht in eigen hand. Je kunt elke avond, behalve de eerste avond, iemand naar eigen keus vermoorden. Let op! Er zal wel een aanwijzing over jou aanwezig zijn bij de nachtkills zodra je iemand vermoordt. Je wint als alle maffia dood is.

Gekke velddokter

De gekke velddokter kiest net zoals de normale velddokter elke nacht iemand uit om te beschermen. Bij de gekke dokter is er alleen één probleem: hij heeft 50% kans om diegene te vermoorden ipv beschermen. Er wordt niet vermeld of je gekke velddokter bent of ‘gewone’ velddokter.

Cupido
Cupido mag zijn pijlen van liefde op 2 personen schieten. Deze personen zullen ongelofelijk verliefd op elkaar worden. Zo verliefd zelfs, dat als de een sterft, de ander ook zal sterven. De geliefden krijgen elkaars rol niet te horen. De Cupido moet voor het einde van de burgemeestersverkiezing naar de spelleider gestuurd hebben wie hij verliefd maakt.

Bom
Als de bom 's nachts sterft dan gaat degene die de kill maakte dood, als er meerdere mensen op de bom afgingen, dan wordt de dode random bepaald. Word de bom gelyncht dan gaat degene die de laatste stem gaf dood.

Busdriver
De Busdriver kiest elke nacht twee mensen die met elkaar van plek verwisselen. Deze twee mensen wisselen alleen die nacht. Als Persoon A door de maffia wordt doodgeschoten, is het Persoon B die dood gaat. Op deze manier kan de maffia zichzelf ook per ongeluk afmaken. De busdriver mag niet 2 keer dezelfde spelers switchen, en mag ook zichzelf niet switchen.


De beul
De beul kan tijdens de lynch besluiten dat het genoeg is en iemand afmaken die 50% of meer van de stemmen heeft. De lynch van vandaag gaat dan niet meer door. Tijdens een dubbele lynch zal de beul twee doelen moeten hebben die 35% van de stemmen hebben (rekeningen houdend met de dubbele stemmen van mensen).

Wiki
We hebben ook een kleine wiki opgestart (word aan gewerkt) deze is te vinden op :http://fokmaffia.wikispaces.com/


Voorbeeld

Voor men die wilt weten hoe het spel gaat, hier is een voorbeeld -> Het grote Fok! Mafia spel #42. Hallo
De spelregels in dit spel zijn wel behoorlijk anders, maar het idee is ongeveer hetzelfde.


Deelnemerslijst.




Belangrijke posts:
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 02:33:17 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_64977757
Hoi.
Laffe huichelaar
  dinsdag 13 januari 2009 @ 02:35:28 #3
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_64977762
Tenks, bespaart de reeks weer een tenenkrommende tt
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 02:37:41 #4
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64977770
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_64979388
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:29:16 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64979815
 
Huilen dan.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:50:28 #7
216584 Trevland
Bad Spellers ofthe World Untie
pi_64980237
en wanneer gaat de jacht weer beginnen?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:58:29 #8
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_64980430
Wie heeft er zin in diepgaande gesprekken, zo op de vroege ochtend?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laffe huichelaar
pi_64980481
HEb je een onderwerp dan Timmie?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:18:05 #10
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_64980896
Waarom een nieuw topic?
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:19:11 #11
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_64980922
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:18 schreef Ladidadida het volgende:
Waarom een nieuw topic?
Om diepgaande gesprekken op de vroege ochtend te houden natuurlijk
Laffe huichelaar
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:19:45 #12
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_64980933
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:00 schreef CaLeX het volgende:
HEb je een onderwerp dan Timmie?
Ik sta open voor suggesties.
Laffe huichelaar
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:21:23 #13
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_64980976
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:19 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Om diepgaande gesprekken op de vroege ochtend te houden natuurlijk
Dat kan in elke willekeurige SC?
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:26:09 #14
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_64981124
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:21 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Dat kan in elke willekeurige SC?
Naief, zeer naief. Zie je het voor je? Diepgaande gesprekken in de KLB SC,
En waarom zou MIS geen SC mogen hebben? En volgens mij schijnen ze toch serieus nog een keer te willen. Een paar in iedergeval.
Laffe huichelaar
pi_64981521
Tja als je een diepgaand gesprek wil, dan zullen we toc iets in de criminele sferen moeten verzinnen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:41:03 #16
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_64981605
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:38 schreef CaLeX het volgende:
Tja als je een diepgaand gesprek wil, dan zullen we toc iets in de criminele sferen moeten verzinnen.
Welke bank zullen we gaan beroven dan?
Laffe huichelaar
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:43:03 #17
216584 Trevland
Bad Spellers ofthe World Untie
pi_64981668
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Welke bank zullen we gaan beroven dan?
Het maken en bedenken van een perfect plan is niet zo lastig(al vaak zat met kamaraden gedaan) maar we zijn nog nooit tot uitvoer gegaan.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:44:47 #18
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_64981723
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:43 schreef Trevland het volgende:

[..]

Het maken en bedenken van een perfect plan is niet zo lastig(al vaak zat met kamaraden gedaan) maar we zijn nog nooit tot uitvoer gegaan.
Enlighten us.
Laffe huichelaar
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:48:30 #19
202348 Susi
Temple of Love
pi_64981841
Check.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:50:22 #20
216584 Trevland
Bad Spellers ofthe World Untie
pi_64981920
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:44 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Enlighten us.
Hoezo dan mochten wij eens een bank willen gaan overvallen en dan blijkt dat ie al leeg is daar heb ik ook geen zin in.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:52:27 #21
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_64981979
Hoe pleeg je de perfecte moord?
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:56:09 #22
202348 Susi
Temple of Love
pi_64982078
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:52 schreef Ladidadida het volgende:
Hoe pleeg je de perfecte moord?
Er zijn er zat die niet opgelost zijn, kijk daar eens naar
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:57:37 #23
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_64982131
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:52 schreef Ladidadida het volgende:
Hoe pleeg je de perfecte moord?
Dat hangt er van af. Is het slachtoffer eenbekende, is het een lief klein meisje of een grote enge neger met armen dikker dan mijn bovenbenen, und so weiter, und so weiter. Dus wie wil je vermoorden?
Laffe huichelaar
pi_64982314
Ik denk dat de perfecte moord met een bekende 100 maal moeilijker is dan met een onbekende (qua niet gepakt worden dan).
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:06:36 #25
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_64982422
De perfecte moord is dus meer een 'ik-heb-zin-om-te-moorden'-moord dan een 'ik-wil-die-specifieke-persoon-vermoorden'-moord.
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')