abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 maart 2010 @ 20:55:41 #176
294690 goudkapje
Ik heb gelijk! ;D
pi_78907265
Ik hoor altijd negatieve dingen over het Grafisch Lyceum! Mijn vriendin heeft erop gezeten maar is ermee gestopt vanwege het gebrek aan onderwijs. Ze laten je er aanmodderen en van de lessen leer je nauwelijks iets naar het schijnt. Overigens kun je na de meeste opleiding wel gelijk aan de bak omdat er een grote vraagbak naar is. Misschien is het Nimeto beter ofzo .
Argumenten moet je niet tellen maar wegen.
pi_79586151
naja ik zit nu dus op ut GLU
maar ik zit op de opleiding Gamedesign
ik heb ut echt naar me zin XD
tuurlijk sommige leraren zijn kut..XD
maar de meeste leraren zijn echt fxcking aardig enzo..
en ik heb ook bert de boer maja hij is best vaag..XD
slerjlsf
pi_79595412
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 21:12 schreef joliekee het volgende:
naja ik zit nu dus op ut GLU
maar ik zit op de opleiding Gamedesign
ik heb ut echt naar me zin XD
tuurlijk sommige leraren zijn kut..XD
maar de meeste leraren zijn echt fxcking aardig enzo..
en ik heb ook bert de boer maja hij is best vaag..XD
wat een goede argumenten. petje af
quote:
Op maandag 8 maart 2010 20:55 schreef goudkapje het volgende:
Overigens kun je na de meeste opleiding wel gelijk aan de bak omdat er een grote vraagbak naar is. Misschien is het Nimeto beter ofzo .
dat valt nog behoorlijk tegen. De instroom van leerlingen is gigantisch, en de uitstroom nog steeds...erg groot. Er is een overschot van mensen die elk jaar van de opleidingen af komen. Veel werkgevers binnen de grafische branche willen mensen met ervaring, maar wat als je nergens ervaring kan opbouwen? het grafisch lyceum doet niet echt aan selectie aan de poort, elke leerling betekent geld, elke afgestudeerde leerling betekent: nog meer geld. gewoon een asociale leerfabriek, zoiets als een ROC maar dan een die zichzelf graag het predikaat "kleinschalig" geeft.

Ik als oud leerling heb niets tegen grafische opleidingen. Als je boven het maaiveld uitsteekt kan je een goede boterham verdienen in deze sector, maar ik zie ontzettend veel mensen een andere opleiding doen na deze opleiding, en dan bedoel ik voornamelijk andere richtingen. blijkbaar is een instelling als een grafisch lyceum een trappetje, en voor sommigen een speeltuin voor lieden die zich nog niet volwassen genoeg vinden gehoor te geven aan hun échte roeping

[ Bericht 57% gewijzigd door Synthesist op 26-03-2010 02:26:12 ]
pi_79673465
Is er verder niemand positief over de opleiding? Ik heb er ooit (8 jaar geleden) kort opgezeten en deed grafisch vormgeven, maar gooide er zelf met de pet naar. Best spijt van gehad. Daarna ben ik naar een MBO gegaan waar dingen pas echt slecht waren geregeld en er helemaal amper les werd gegeven(noemden ze ook workshops ). Bovendien kregen we die workshops van lui die er nooit voor geleerd hadden, noemden zichzelf ook leermeesters . Dus ik weet uit ervaring dat er wel slechtere MBO scholen zijn dan GLU.
pi_79673544
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:15 schreef Lauwra het volgende:
grafisch lyceum wordt bij ons uitgekotst en veel mensen bij ons op school komen van t lyceum zijn in het eerste jaar nog gekapt.
Ik zit op junior academie amsterdam voor grafische vormgeving je leert echt veel en heel gericht. K zou zeggen kom eens langs, het zijn maar 3 jaartjes en een heel klein schooltje (oud kleuterschooltje) dan geef ik je wel een tour
Het kost wel even 4300 euro per jaar.. Dat kost een HBO niet eens
pi_80242359
Wauw, ik ben aangenomen op grafisch vormgeven, in de sprintersklas! Wees trots!
En wauw, ik kom met fokkers op school.
Ready for Lowlands 2010!
pi_80243101
Ohja, enneh, nog meer mensen onlangs aangenomen?
Hoe verliep jullie intake? Bij mij wel soepeltjes, spacete 'm wel dood.
Ready for Lowlands 2010!
pi_80607424
Ik heb de intake voor grafisch gedaan (versneld) en ben aangenomen. Overigens gingen er maar 2 door waaronder ik en een ander meisje met de hakken over de sloot van het groepje van 12 mensen! Best streng dus, maar de portfolio's waren ook niet echt sterk van de anderen. Ik weet nog niet zeker of ik de opleiding ga doen, want in principe kan ik HBO doen (en ben bovendien een stuk ouder dan de rest), dus ik focus me daar eerst op.
pi_80637590
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:29 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Ik heb de intake voor grafisch gedaan (versneld) en ben aangenomen. Overigens gingen er maar 2 door waaronder ik en een ander meisje met de hakken over de sloot van het groepje van 12 mensen! Best streng dus, maar de portfolio's waren ook niet echt sterk van de anderen. Ik weet nog niet zeker of ik de opleiding ga doen, want in principe kan ik HBO doen (en ben bovendien een stuk ouder dan de rest), dus ik focus me daar eerst op.
Gefeliciteerd! Ja ik had precies hetzelfde als jij, het was veel strenger dan ik had gedacht
Ready for Lowlands 2010!
  vrijdag 23 april 2010 @ 19:20:34 #185
254558 tomtomkortom
ik maak plaatjes
pi_80643441
Ik hoorde van het Deltion dat het GLU voor de 2e keer is afgekeurd op 2 opleidingen. Klopt dit?
pi_80664434
Het GLU is bagger met het voorbereiden op stage/helpen met zoeken naar geschikte stageplekken.
Je krijgt amper goed les, we hebben nu dan eindelijk een goede leraar voor programmeren (mag ook wel eens na drie jaar..)
pi_80664458
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 16:21 schreef Verari het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Ja ik had precies hetzelfde als jij, het was veel strenger dan ik had gedacht
Bij mij totaal niet omdat we de eerste lichting hadden, als ik nu zo naar de klas kijk heb ik zo iets van: Hoe ben jij in godsnaam op deze opleiding gekomen, en vooral:WAAROM? om alleen kansloos youtube filmpjes te kijken, naar naakte wijven te kijken en te gamen?
pi_80665808
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 12:24 schreef EC_Pixel het volgende:

[..]

Bij mij totaal niet omdat we de eerste lichting hadden, als ik nu zo naar de klas kijk heb ik zo iets van: Hoe ben jij in godsnaam op deze opleiding gekomen, en vooral:WAAROM? om alleen kansloos youtube filmpjes te kijken, naar naakte wijven te kijken en te gamen?
Hahaha ja dat heb ik ook al gehoord van mensen! Maar ik denk dat het dit keer ook wat strenger was omdat er teringveel aanmeldingen waren voor grafische vormgeving. Nou hoef ik gelukkig niet op een wachtlijst omdat ik havo heb gedaan.
Ready for Lowlands 2010!
pi_80695120
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 12:22 schreef EC_Pixel het volgende:
Het GLU is bagger met het voorbereiden op stage/helpen met zoeken naar geschikte stageplekken.
Je krijgt amper goed les, we hebben nu dan eindelijk een goede leraar voor programmeren (mag ook wel eens na drie jaar..)
welke leraar heb je alsk vragen mag? Ik vind dr nogsteeds niet veel aan, hoopte op webdesign maar tis alleen maar flash. Kut programma
pi_80710671
quote:
Op zondag 25 april 2010 15:02 schreef Crientj het volgende:

[..]

welke leraar heb je alsk vragen mag? Ik vind dr nogsteeds niet veel aan, hoopte op webdesign maar tis alleen maar flash. Kut programma
Ik heb Rubin de bruin voor programmeren. (wel in flash )
pi_80718818
quote:
Op zondag 25 april 2010 22:13 schreef EC_Pixel het volgende:

[..]

Ik heb Rubin de bruin voor programmeren. (wel in flash )
Lol. Die ken ik niet.
pi_80734715
Zijn de lessen echt zo slecht?
Ready for Lowlands 2010!
pi_80734957
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:00 schreef Verari het volgende:
Sommige, al zijn ze dankzij ons geklaag nu wel bezig met die boel te kunnen verbeteren.
pi_80748261
Ach ik zie het wel.

Trouwens, ik kreeg een brief thuis, dat een laptop verplicht is. Er stond ook in dat ze een deal hebben met bepaalde leveranciers, maar daar krijg ik nog info over. Ik neem toch aan dat ze het over Apple hebben?
Wil het liefste een macbook pro (15 inch) voor die school.
Als je dan toch geld gaat uitgeven, doe het dan verstandig.
Ready for Lowlands 2010!
pi_80755615
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:00 schreef Verari het volgende:
Als ik zie wat de eerste en tweede jaars nu kunnen.. Yeah.. Wij horen al te kunnen wat zij kunnen.
pi_80758055
quote:
Op maandag 26 april 2010 23:05 schreef Verari het volgende:
Ach ik zie het wel.

Trouwens, ik kreeg een brief thuis, dat een laptop verplicht is. Er stond ook in dat ze een deal hebben met bepaalde leveranciers, maar daar krijg ik nog info over. Ik neem toch aan dat ze het over Apple hebben?
Laptop is dus echt niet verplicht.
Je kan er zelf voor kiezen als je wilt, maar de meesten hier (IV doe ik trouwens) hebben geen laptop bij zich.
pi_80759224
quote:
Op maandag 26 april 2010 23:05 schreef Verari het volgende:
Ach ik zie het wel.

Als een laptop verplicht zou worden dan zou dat wel een hele dure zaak worden
pi_80761314
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:34 schreef Crientj het volgende:

[..]

Laptop is dus echt niet verplicht.
Je kan er zelf voor kiezen als je wilt, maar de meesten hier (IV doe ik trouwens) hebben geen laptop bij zich.
Het zijn nieuwe aanmeldingen. Dus kan zomaar zijn dat ze het vanaf nu wel verplichten Wat helemaal niet zo gek is gebeurd bij het HKU etc ook
pi_80765556
Hm heb ook die brief gehad. Weet nou niet meer zeker of het nou verplicht was of niet -check m zo nog wel even- ik heb in ieder geval al een laptop dus dat scheelt. En een Mac met korting zou wel lekker zijn!
pi_80775898
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:00 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Hm heb ook die brief gehad. Weet nou niet meer zeker of het nou verplicht was of niet -check m zo nog wel even- ik heb in ieder geval al een laptop dus dat scheelt. En een Mac met korting zou wel lekker zijn!
Exactly. Dat verzacht de pijn op mijn spaarrekening Haha!
Ik ga btw grafisch vormgeven doen, en versneld.
Het kunnen best nieuwe regelingen zijn, zoals hierboven staat. Maar het lijkt me dat het sowieso wel handig is om een macbookje bij je te hebben. Op het HKU is zelfs voor sommige richtingen een macbook pro verplicht. En ookal heb je al een laptop, zou ik toch eens checken of die zware programma's erop kunnen draaien, gewoon voor de zekerheid (:
Ready for Lowlands 2010!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')