Dat we geen muziek meer zouden mogen luisteren.quote:
quote:23-03-2009: Luisteren naar Ipod verboden binnen het GLU!
Na 31 maart is het NIET langer toegestaan om je IPod te beluisteren binnen en rondom het terrein van het Grafisch Lyceum Utrecht! Dit is bepaald door Buma/Stemra en geldt voor zowel student als docent/medewerker. Je mag je IPod nog wel bij je dragen, maar de IPod mag absoluut niet aan staan. Bij overtreding van deze nieuwe regel, wordt de IPod in beslag genomen door het Grafisch Lyceum.
Het Grafisch Lyceum heeft een brief ontvangen van rechtenorganisatie Buma/Stemra, waarin staat dat we de auteurswet schenden door werknemers en studenten in openbare ruimtes te laten luisteren naar IPods en andere mp3-spelers.
Wettelijk gezien maakt het niet uit op wélke manier er muziek geluisterd wordt; Een ieder die muziek openbaar wenst te maken waarvan het auteursrecht ter exploitatie aan Buma is overgedragen, dient daarvoor toestemming van Buma te hebben. Binnen het Grafisch Lyceum Utrecht is er dus sprake van schending van de Auteurswet. (Zie http://wetboek.net/Aw/12.html)
Sancties
Bij overtreding zal de rechter besluiten dat het Grafisch Lyceum Utrecht royalty’s is verschuldigd aan rechtenorganisatie Buma/Stemra. Boetes kunnen in dat geval oplopen tot extreem hoge bedragen, daarom is het van belang dat we ons allemaal houden aan het verbod! Voor studenten geldt: Bij de eerste keer dat je betrapt wordt, neemt het GLU de IPod in beslag voor een maand. Bij de tweede keer betaalt de student een boete van ¤50, -. Er volgen binnenkort verdere instructies wat te doen in geval van overtreding en de sancties voor medewerkers van het Grafisch Lyceum.
Doe eens niet zo luizerig ;o Zeg het anders desnoods in een pm.quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:06 schreef raaavi het volgende:
[..]
meer info geef ik ook niet
straks leest ze dit en begin ik goed volgend jaar!
Op basis van mijn werk zeker, ze vonden mij alleen letterlijk niet 'nerd' genoeg voor de richting Mediatechnologie, ik heb het advies gekregen toch interactieve vormgeving te doen waar ik me wel in kan vinden. De opdrachten zijn voor elke afdeling hetzelfde dus ik hoef niet eens weer 2 opdrachten te maken (ik heb verder het storyboard).quote:
Succes ^^.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:25 schreef qbexy het volgende:
Ik heb morgen mijn intake voor audio/visueel. Moet alleen nog effe een storyboard maken. Zijn er nog meerdere die dit morgen hebben? Ben benieuwd hoe deze intake gaat.Mijn vorige school (rijnijssel) was iig prut
Ik moest nog aan je denken toen ik richting mn kluisjes (vlakbij b112) ging.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:41 schreef qbexy het volgende:
Aangenomen!
Aangenomen in het snelle traject van de AV opleiding. Ik kom in het snelle traject en er wordt nog gekeken of ik de opleiding nog sneller kan doen vanwege mijn diploma's en ervaring, maar dit was wel zo goed als waarschijnlijk!
Blijjj
Haha wat lief.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:48 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik moest nog aan je denken toen ik richting mn kluisjes (vlakbij b112) ging.
Wel nice voor je dat je de versnelde kan doen.![]()
Nja, dat is een nadeel ja. Veels te irritant druk daar beneden ;rquote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:56 schreef qbexy het volgende:
[..]
Haha wat lief.
Maar het valt me wel op dat het echt über kut is met al die VMBO mensen. Ik zat in de kantine met een groepje. Nou, ik werd bijna doof van het geschreeuw van één of andere dikke hippie kraai in mijn linker oor.. En het is ook wel redelijk druk in de pauzes, op mijn oude school waren in de pauzes niet alle opleidingen tegelijk pauze houden.
Maar verder kon je die leraren wel heel makkelijk op het verkeerde been zetten met een beetje goed 'lullen'. (maar daar gaat het ook een beetje om met inake, jezelf verkopen) Maar toch ben ik erg benieuwd over de opleiding, en heb er ook erg zin in moet ik zeggen.
Wat voor een opleiding deed jij Crientj?
Glu zit echt propvol met projectenquote:Op vrijdag 3 april 2009 09:08 schreef Crientj het volgende:Weer gezellig project Beeldroute in A104 ;o
Ik kon er net wel gewoon op hoorquote:Op donderdag 16 april 2009 08:59 schreef Crientj het volgende:
Ligt het aan mij, of kan ik gewoon niet op het intranet komen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |