Ik wil er fatsoenlijk mee kunnen werken, als ik nu mijn muziek heb aanstaan (winamp) en ik kijk een filmpje op youtube gaat mijn muziek haperen:squote:Op maandag 12 januari 2009 15:32 schreef Netsplitter het volgende:
Wat wil je er mee doen?
Wat is het eventueele budget?
Kan mijn moederbord wel nieuwe dingen aan dan?quote:Op maandag 12 januari 2009 15:32 schreef Aibmi het volgende:
Niks kun je blijven gebruiken als je zou upgraden. Heel misschien de harde schijf, kast en voeding..
Nee, aangezien zowel de socket voor de processor, geheugen en videokaart niet meer worden gebruikt.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:39 schreef djayzz het volgende:
Kan mijn moederbord wel nieuwe dingen aan dan?
Nee, nieuwe CPU heeft een andere socket... Ook zijn de geheugenbanken nietquote:Op maandag 12 januari 2009 15:39 schreef djayzz het volgende:
Kan mijn moederbord wel nieuwe dingen aan dan?
Wat hij zegt. Met een verse installatie moet dit makkelijk kunnen op deze pc.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:43 schreef StonedKinG het volgende:
Voor een paar honder euro ga je dit niet upgraden, dan koop je gewoon gelijk een nieuwe mobo + cpu + geheugen. Maar echt, een Celeron 2000 Mhz zou makkelijk Youtube + winamp moeten kunnen, al eens aan een verse installatie gedacht van Windows XP of desnoods Windows 2000?
Dit.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:47 schreef Cothen het volgende:
[..]
Nee, aangezien zowel de socket voor de processor, geheugen en videokaart niet meer worden gebruikt.
Je kan hem best upgraden, maar dat zal net zo duur zijn als het aanschaffen van een nieuwe (aangezien je bijna elk onderdeel zal moeten vervangen.)
tof, dan misschien toch maar doen dan.quote:Op maandag 12 januari 2009 16:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Als je je pc upgradet moet je toch ook opnieuw installeren en drivers erop zetten?Maar om je vraag te beantwoorden: ja, je kan een partitie formateren en Windows erop gooien zonder dat er iets met je andere partities gebeurt.
ow nee?quote:Op maandag 12 januari 2009 15:43 schreef StonedKinG het volgende:
Voor een paar honder euro ga je dit niet upgraden, dan koop je gewoon gelijk een nieuwe mobo + cpu + geheugen. Maar echt, een Celeron 2000 Mhz zou makkelijk Youtube + winamp moeten kunnen, al eens aan een verse installatie gedacht van Windows XP of desnoods Windows 2000?
je kunt gewoon dat deel van 50GB formatteren ja, scheelt je een hoop werk alweer met backups enzo, want die knal je eventjes naar je 150GB partitiequote:Op maandag 12 januari 2009 16:17 schreef djayzz het volgende:
[..]
tof, dan misschien toch maar doen dan.
Maar ik heb een windows cd met sp1 eropdat is toch gezeik want dan moet ik daarna sp2 ook nog installeren, en daarna alle updates
Kan ik trouwens als ik servicepack 2 los download, die gelijk installeren bovenop de verse installatie van xp? zonder eerst alle updates van sp1 te installeren?quote:Op maandag 12 januari 2009 16:40 schreef 314 het volgende:
[..]
je kunt gewoon dat deel van 50GB formatteren ja, scheelt je een hoop werk alweer met backups enzo, want die knal je eventjes naar je 150GB partitie
je kunt misschien beter een cd van WinXP met SP2 (of liever SP3) te pakken zien te krijgen, scheelt je veel tijd met je updates inderdaad (hoewel de SP3 update niet noemenswaardig lang duurt)
dan nog je Office enzo terug erop, paar uurtjes moet makkelijk te doen zijn toch?
Is het verstandig om voor dit systeem dan nog een 512 te kopen? of een 1GB voor een paar tientjesquote:vliegt als een raket
En waarom niet gewoon SP2 installeren (zitten veel drivers al in) en de nieuwstequote:Op maandag 12 januari 2009 16:38 schreef ds-polleke het volgende:
Tja dat krijg je met windhoos..
Je kunt je drivers wel "redden" als je de oorspronkelijke installers nog hebt en anders zijn er wel tools die je systeem kunnen scannen en de drivers uit een database halen.. maar dat werkt meestal erg ruk.
slipstream met SP2 is genoeg (kan je makkelijk met N-Lite doen) en daarna de rest vanquote:Doe jezelf een lol en bouw een slipstream cd (je kunt met een lege cd-r en de downloads voor de service packs een uptodate cd bouwen om van de installeren) beetje googlen en je komt er wel
Btje overdreven...quote:trouwens een beetje extra geheugen erbij en hij vliegt als een raket
Op tweakers.net kan je in de pricewatch zien waar je nog de oudere CPU's kan kopen,quote:Andere (snellere) CPU zou kunnen als die dezelfde socket gebruikt maar of je die nog nieuw kunt krijgen.. tweedehands CPU's lijkt me een slecht plan.
Enneh.. voortaan een wat leesbaardere topictitel maken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |