abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65680801
Gek genoeg heeft onze kat (17) dit 2 dagen geleden ook gehad.
Nu is haar ene oog rood geworden en ze hebben een rare gloed. Verder is ze nu heel angstig en apatisch en ligt op plekken waar ze voorheen nooit lag. Toch lijkt ze idd nog wel op licht te reageren.

De dierenarts kon er verder niets over zeggen behalve dat ze ze nagenoeg blind was. Verder niets meer aan te doen. Hij stelde zelfs voor haar in te laten slapen maar dat leek me wat rigoureus.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 01:35:25 #27
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_65680821
-Edit: Niet baggeren

[ Bericht 55% gewijzigd door senesta op 03-02-2009 09:11:41 ]
  dinsdag 3 februari 2009 @ 01:48:07 #28
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_65680895
Edit: Ook niet

[ Bericht 84% gewijzigd door senesta op 03-02-2009 09:12:08 ]
WOS'ser for life.
pi_65680963
Veel sterkte,met Pannekoek

Liefs Vronie
pi_65683194
Sterkte met beide zieke poezels.

Hoe is het nu met Pannekoek?

Kesum: zeker nog niet laten inslapen! Zolang de poes nog happy is kan ze zich prima leren aanpassen. Dat heeft natuurlijk even tijd nodig en het is belangrijk om de spullen in je huis op dezelfde plek te laten staan. Dan leert ze zich een route vinden. En die 23 van de 24 uur die ze doorbrengen met hun favoriete hobby... daarvoor hebben ze de ogen toch dicht. Als ze zo bang is, moet je haar wereld wellicht wat verkleinen voor de komende tijd. Een bench of alleen in de woonkamer laten. Zolang er maar iemand bij is zodat ze niet helemaal alleen is.

Mocht na verloop van tijd blijken dat het beestje echt doodongelukkig is, dan zou je wellicht toch over euthanasie moeten gaan denken. voor het welzijn van de poes. Maar ze moet eerst de kans krijgen zich aan te passen en katten zijn verbazend flexibel.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 3 februari 2009 @ 11:16:12 #31
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65685702
Ze zit nu aan de bloeddrukverlagers, want volgens de DA zou ze door een hoge bloeddruk ook plots blind kunnen worden. Die pillen slikt ze nu al 3 weken en vanavond moeten we terug naar de DA, dus ben benieuwd wat hij zal zeggen. Ze maakt het verder prima, soms stapt ze per ongeluk op een andere kat maar die schrik is ze snel te boven.
Niet mieten! Door gieten!
  woensdag 4 februari 2009 @ 11:11:02 #32
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65724983
Gisteren weer bij DA om bloed druk te laten meten. De bloed druk is nu wel lager, dus dat is positief, maar een te hoge bloed druk heeft een reden.... dus met die pillen die ze nu heeft zijn we alleen het gevolg aan het bestrijden en niet de oorzaak. Bovendien vind ik die pillen best duur .

Nu is het zo dat Pannekoek net zoveel als mijn 2 katers, maar wel een kilo lichter is. Bovendien wordt ze ook telkens als we komen gewogen en het is iedere keer toch weer zo dat er wat vanaf is, 10 gram lichter, 20 gram lichter. Ze weegt nu 3,20 kilo. Terwijl de kater ruim 4,50 kilo wegen. Maar goed, het is nooit een echte dikke geweest. Mijn man zei ook:misschien heeft ze net vandaag wat minder gegeten.

Misschien is het haar schildklier... Ze eet verder nl prima. Maar goed, binnenkort een bloed onderzoek en dan eens kijken wat daar uit komt. Als het haar schildklier is dan moet ze ook de rest van haar leven aan de medicijnen.

Vanmorgen was wel grappig. Mevrouw wilde ook even buiten op de plaats. Goed, dus ik laat haar naar buiten. Gaat ze eerst lekker op de bank voor het raam zitten. Slim, want dan kan ze zo weer naar binnen (bank staat nl recht onder het raam). Nee, mevrouw Pannekoek moest even op tafel gaan zitten en aan de plantjes ruiken. Tja, toen durfde niet vanaf de tafel weer op de bank... want ze ziet de hele bank niet. Dus zie je de hele tijd op tast zo'n pootje naar de bank zoeken.... aaaaa, dus ik ben haar snel gaan redden.
  woensdag 4 februari 2009 @ 11:14:55 #33
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65725081
foutje
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:08:03 #34
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65908575
Kesum, hoe is het met jouw kat?

Wij hebben gisterenavond om 22.00 uur Pannekoek laten inslapen. Ik ben er nog overdonderd van...
Om 16.55 zat ze bij me in de keuken op een stoel (er was een klusman aan het werk de hele dag, dus ze liep overal tegen aan en ik dacht, ik zet haar lekker bij mij). Opeens dacht ik dat ze van de stoel viel, ik zag alleen haar achter poten nog, maar meteen een seconde later besefte ik dat ze een soort aanval had. Ik pakte haar meteen op, hield haar tegen me aan en riep haar naam en riep ook mijn man dat er iets mis was met Pannekoek. Haar spieren gingen op en neer en haar hart ging als een bezetene. We hebben gelijk de dierenarts gebeld. Ze zouden terug bellen (we hebben geen auto en met dat beestje iedere keer op de fiets is zo vervelend voor haar). Om 17.05 was alles (lichamlijk) weer rustig. Ik heb haar in haar mandje bij het raam gezet en even bij haar gezeten, geaaid en gezegd dat ze niet bang hoefde te zijn, ze was thuis in haar mandje en had net lekker gegeten. Ik ging verder met koken, maar bleef haar in de gaten houden. Ik zag dat ze niet helemaal door had waar ze was, ze durfde niet uit het mandje, zat de hele tijd naar de beneden te "kijken". Terwijl ze normaal toch wel weet hoe en wat in huis, leek ze nu helemaal de kluts kwijt. We hebben op de bank ons eten op, vlak bij haar, want ik durfde haar niet alleen te laten. Na het eten heb ik haar op schoot genomen en heeft ze lekker liggen spinnen. Ineens keek ze achter en haar ogen flitsten alle kanten op! Ik tikte mijn mijn aan. Haar spieren begonnen weer te trillen, het speeksel vloog in het rond en haar hart ging weer te keer. Dit was een paar minuten en toen was het weer over. Wel blijf ze nu heel erg hijgen, met open mond. Weer de dierenarts gebeld. We mochten om 19.40 komen. Wij een vriend met auto gebeld en daarheen. Daar was ze vrij rustig, lekker spinnen. De dierenarts zei wel dat ze de neiging had om de hele tijd rechtsaf te gaan, dat was ook zo. Haar hoofd (de spieren in haar nek) trokken de hele tijd naar rechts. De DA bekeek haar ogen en zei toen dat het niet positief was, ze vertelde dat als de ogen zo op en neer gaan het vaak in de hersenen zit. Waarschijnlijk had ze een herseninfarct. Ze kon een spuitje geven om de druk in haar hersenen te verlichten, maar dan moesten we binnen een paar uur verschil merken en binnen 24 uur zeker. Dus dan moest ze echt weer weten waar ze was, waar haar eten staat enz. We stemden hier mee in (andere optie was toen laten inslapen, maar dood kan altijd vinden we...). In de auto naar huis kreeg ze weer een aanval. Deze keer liet ze ook de urine lopen. Eenmaal thuis hebben we haar op een warme deken op de bank tussen ons ingelegd. Het was toen een grote ellende. Ze kreeg de ene aanval na de andere, ze bleven maar komen. Haar lichaampje stond helemaal stijf en iedere keer na zo'n aanval zag je haar om zich heen kijken zo van: wat is er met mij? waar ben ik?. Ze was echt de weg kwijt. Ze probeerde zelfs nog een keer te staan maar viel gelijk om. We hebben haar geaaid en ik heb haar verteld dat ze de liefste poes is (wel 100 x) en dat we van haar houden en dat ze lekker thuis is bij ons en alles goed komt en dat ze tante wordt (ik ben zwanger) en dat we in de zomer lekker weer naar buiten gaan, want ze houdt zo van in de zon zitten. Maar die aanvallen, ik kon het niet meer aanzien. Mijn man en ik zaten met tranen in onze ogen. Om 21.05 heb ik de DA weer gebeld, want ik wilde haar zo de nacht niet in laten gaan. De DA waar we eerst waren was al weg en nu nam de praktijk in Diessen op. Na kort overleg hebben we besloten en vriend met auto weer te bellen en richting Diessen te gaan om haar te laten inslapen. We vonden het vreselijk, maar ik wilde haar verdere ellende en pijn besparen. De aanvallen kwamen nu zo vaak en zo kort op elkaar dat dit waarschijnlijk onherstelbare schade in haar hoofdje heeft veroorzaakt. Om iets voor 22.00 kreeg ze een spuitje. Haar laatste aanval had ze toen ze bij de DA binnen kwam. Deze zei ook dat het zo beter was voor haar, dat het een goed besluit was, maar het voelt werkelijk vreselijk. Ik heb haar gekust, geknuffeld en verteld dat ze heel bijzonder is en dat ik het babietje over haar zal vertellen, lieve tante Pannekoek. Nu is ze er niet meer..... en dat terwijl ik had verwacht nog een paar jaar met haar door te brengen.
Zo, het is een heel verhaal, maar het is fijn om het kwijt te kunnen.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:13:20 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65908726
Wat verdrietig, zeg. Veel sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
pi_65908752
Altijd verschrikkelijk om je huisdier zo te moeten verliezen.
Maar dit is ongetwijfeld het beste voor Pannekoek, al die aanvallen achter elkaar kunnen niet zonder schade zijn gebleven. Nu heeft ze rust en is de angst en pijn over. Heel veel sterkte!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:18:29 #37
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65908881
Dankjulliewel. Voor haar wel, dat geloof ik gelijk hoor, maar ik had haar zo graag nog even willen houden...
Er loopt hier nu ook een kater al de hele dag te zoeken. Hij heeft al door het hele huis gemiauwd en ik zit maar tegen hem te vertellen dat het zo goed is en dat zijn grote zus (ondanks de akkefietjes) echt wel weet dat hij veel van haar houdt. De andere kater schijnt er geen last van te hebben, de hond evenmin.
Maar brr, die aanvallen zeg, dan wens ik mijn volgende huisdier toe dat ze rustig uit ouderdom inslapen, want dit waren voor Pannekoek wel een heftig paar laatste uurtjes en dat had ik graag anders gezien.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:36:56 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65909377
Da's ook heftig voor jou, zo'n doodsstrijd meemaken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_65909565
wat rot voor jullie, dan ben je gevoelsmatig nog bezig met de zoeken naar oplossingen en aanpassingen en dan is het zo in 1 avond voorbij, heel veel sterkte hiermee.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 18:01:50 #40
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_65920849
Verdomme wat zielig, nu moet ik ook huilen. Ik wíst dat het mis ging en toch willen lezen he
Maar misschien kan ze in de poezenhemel weer zien
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 18:10:13 #41
127100 Krupelhintsje
Tsjin sinleas geweld!
pi_65921092
sterkte!
*** The Truth Is Out There ***
  dinsdag 10 februari 2009 @ 18:14:50 #42
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_65921232
Jeetje, heel veel sterkte en gecondoleerd...
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:19:46 #43
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65925669
Dankjulliewel. Het is echt wennen en idd wat WRH zegt, we waren nog zo bezig met het onderzoeken wat het is en goed op haar letten en nu ineens is het zo allemaal over. Er hoeft nu niets meer onderzocht te worden.... had net ook voor een paar maanden die bloeddrukverlagers in huis gehaald, zal ze maar terug brengen naar de DA.
pi_65939471
Ach wat naar om dit te horen! Het zal wel heel erg leeg zijn, inderdaad nog meer omdat jullie juist nog zo hard bezig waren met haar. Knuffel!
pi_66045425
Heel veel sterkte met het verlies.
Liefs Vronie
pi_77671199
Hoi, Onze 16 jarige kater is ook van de ene op de andere dag zo goed als blind geworden.
Zijn vandaag bij de DA geweest maar er is niet aan te doen.
We hadden het eerst niet in de gaten, dachten dat ie iets ziekerig was.
Nu gaan we kijken hoe hij en wij eraan kunnen werken om toch nog gewoon door te gaan met alles.
Normaal loopt in in en uit de tuin, moeten nu wel aanpasingen doen lijkt me.
Maar dat hebben we natuurlijk voor onze Sweetie over!

Ronald
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:22:50 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_77671540
sterkte ts. voor jou en je man.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_77674976
Heeft er iemand nog tips?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 16:52:31 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_77675077
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:49 schreef rondenise het volgende:
Heeft er iemand nog tips?
een brilletje?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 5 februari 2010 @ 19:26:41 #50
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_77679592
Alles laten staan in huis, dus niks verzetten. Geen trap meer laten lopen en een kattenomheining maken in je tuin. Hebben wij ook gedaan, gewoon van een soort plastic kippengaas. Sterkte!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')