Döll die als vervanger van Neuner aantrad lag tot na de 3de schietronde op kop, maar maakte toen 2 kostbare fouten, en viel tot overmaat van ramp nog eens op het einde. Maar het waswel zeer duidelijk dat Jonsonn de allerbeste was, 1 fout en één van de allersnelste op de skilatten, tsja dan win je hequote:Op woensdag 2 december 2009 21:29 schreef Leatherface het volgende:
Olofsson was natuurlijk al absolute top. Jonsson won vorig jaar de wereldbeker. Was het verschil echt zo klein en de ontknoping zo spannend toen? Als ik dit topic zo teruglees... (de ontknoping kreeg ik niet mee)
Dat zijn hele normale aantallen voor Gössner. Bij de junioren doe je dan gewoon vooraan mee, zeker als je zoals Gössner zo goed op de ski bent, dat je bij de senioren meekunt bij het langlaufen. Op het afgelopen WK junioren wordt ze 1e, 2e, 3e en 4e, met respectievelijk 8 (op 20), 5 (op 10), 6 (op 20) en 6 (op 20) fouten. Dan kun je het wel goed doen in trainingswedstrijdjes en zo in het Duitse team komen, maar wedstrijden zijn toch nog wat anders.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:24 schreef Columbiafan het volgende:
Duitse dames waren echt niet goed, en faalden bijna allemaal erg zwaar in de laatste schietronde. Typerend voor zo'n slechte teamprestatie was dan ook weer het falen van Goessner die 7 schietfouten maakte!
Leuk dat je bij de junioren daar nog mee vooraan meedoet (al is Goesnner wel uitzonderlijk veel beter dan haar leeftijdsgenoten in de laufe idd), maar wat ik niet begrijp is dat Weinbuch Goesnner selecteert op basis van eigenlijk een wk langlaufen (JWM in Canmore was ook gewoon slecht in het schieten eigenlijk), ik zou d'er eerst laten starten hebben in ee IBU cup waar het niveau iets lager is, want met een een 73ste plaats ben je natuurlijk ook niets. Ze had ook pas de 9de lauftijd (pas op dat is zeer goed voor een juniore hoor) dus die zie ik ook als langlaufster in Davos??? over een aantal weken niet echt iets klaarmaken. Ze is jong maar dat schieten moet echt wel verbeteren hoor wil ze een vaste waarde worden in het wereldbekercircuit. Op z'n minst een niveau qua schieten gelijk aan dat van Neuner moet ze binnen een aantal jaar kunnen halen.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat zijn hele normale aantallen voor Gössner. Bij de junioren doe je dan gewoon vooraan mee, zeker als je zoals Gössner zo goed op de ski bent, dat je bij de senioren meekunt bij het langlaufen. Op het afgelopen WK junioren wordt ze 1e, 2e, 3e en 4e, met respectievelijk 8 (op 20), 5 (op 10), 6 (op 20) en 6 (op 20) fouten. Dan kun je het wel goed doen in trainingswedstrijdjes en zo in het Duitse team komen, maar wedstrijden zijn toch nog wat anders.
Gössner (en Neuner) zullen wellicht ook ingezet worden op de 4x5km cross-country op de Spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |