Döll die als vervanger van Neuner aantrad lag tot na de 3de schietronde op kop, maar maakte toen 2 kostbare fouten, en viel tot overmaat van ramp nog eens op het einde. Maar het waswel zeer duidelijk dat Jonsonn de allerbeste was, 1 fout en één van de allersnelste op de skilatten, tsja dan win je hequote:Op woensdag 2 december 2009 21:29 schreef Leatherface het volgende:
Olofsson was natuurlijk al absolute top. Jonsson won vorig jaar de wereldbeker. Was het verschil echt zo klein en de ontknoping zo spannend toen? Als ik dit topic zo teruglees... (de ontknoping kreeg ik niet mee)
Dat zijn hele normale aantallen voor Gössner. Bij de junioren doe je dan gewoon vooraan mee, zeker als je zoals Gössner zo goed op de ski bent, dat je bij de senioren meekunt bij het langlaufen. Op het afgelopen WK junioren wordt ze 1e, 2e, 3e en 4e, met respectievelijk 8 (op 20), 5 (op 10), 6 (op 20) en 6 (op 20) fouten. Dan kun je het wel goed doen in trainingswedstrijdjes en zo in het Duitse team komen, maar wedstrijden zijn toch nog wat anders.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:24 schreef Columbiafan het volgende:
Duitse dames waren echt niet goed, en faalden bijna allemaal erg zwaar in de laatste schietronde. Typerend voor zo'n slechte teamprestatie was dan ook weer het falen van Goessner die 7 schietfouten maakte!
Leuk dat je bij de junioren daar nog mee vooraan meedoet (al is Goesnner wel uitzonderlijk veel beter dan haar leeftijdsgenoten in de laufe idd), maar wat ik niet begrijp is dat Weinbuch Goesnner selecteert op basis van eigenlijk een wk langlaufen (JWM in Canmore was ook gewoon slecht in het schieten eigenlijk), ik zou d'er eerst laten starten hebben in ee IBU cup waar het niveau iets lager is, want met een een 73ste plaats ben je natuurlijk ook niets. Ze had ook pas de 9de lauftijd (pas op dat is zeer goed voor een juniore hoor) dus die zie ik ook als langlaufster in Davos??? over een aantal weken niet echt iets klaarmaken. Ze is jong maar dat schieten moet echt wel verbeteren hoor wil ze een vaste waarde worden in het wereldbekercircuit. Op z'n minst een niveau qua schieten gelijk aan dat van Neuner moet ze binnen een aantal jaar kunnen halen.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat zijn hele normale aantallen voor Gössner. Bij de junioren doe je dan gewoon vooraan mee, zeker als je zoals Gössner zo goed op de ski bent, dat je bij de senioren meekunt bij het langlaufen. Op het afgelopen WK junioren wordt ze 1e, 2e, 3e en 4e, met respectievelijk 8 (op 20), 5 (op 10), 6 (op 20) en 6 (op 20) fouten. Dan kun je het wel goed doen in trainingswedstrijdjes en zo in het Duitse team komen, maar wedstrijden zijn toch nog wat anders.
Gössner (en Neuner) zullen wellicht ook ingezet worden op de 4x5km cross-country op de Spelen.
Volgens mij bedoel je niet Weinbuch, maar Müßiggang. Maar ze zou geselecteerd zijn omdat ze het goed deed in Munio.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:45 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Leuk dat je bij de junioren daar nog mee vooraan meedoet (al is Goesnner wel uitzonderlijk veel beter dan haar leeftijdsgenoten in de laufe idd), maar wat ik niet begrijp is dat Weinbuch Goesnner selecteert op basis van eigenlijk een wk langlaufen (JWM in Canmore was ook gewoon slecht in het schieten eigenlijk), ik zou d'er eerst laten starten hebben in ee IBU cup waar het niveau iets lager is, want met een een 73ste plaats ben je natuurlijk ook niets. Ze had ook pas de 9de lauftijd (pas op dat is zeer goed voor een juniore hoor) dus die zie ik ook als langlaufster in Davos??? over een aantal weken niet echt iets klaarmaken. Ze is jong maar dat schieten moet echt wel verbeteren hoor wil ze een vaste waarde worden in het wereldbekercircuit. Op z'n minst een niveau qua schieten gelijk aan dat van Neuner moet ze binnen een aantal jaar kunnen halen.
Neuner en Goessner zouden idd wel eens in de OS langlauf staffelteam kunnen komen wegens het zwakke niveau van Sachenbacher en Nystad op dit moment, maar de vraag is of ze daar wel sterk genoeg voor zijn. Neuner is aardig snel maar nu niet om te zeggen dat ze de top langlaufsters kan volgen (ze werd ook pas 21ste in Munio bij die testwedstrijden meen ik)
Wat betreft Hafsas: Hij is snel, soms dé snelste, maar steekt er niet bovenuit. Ook Bjoerndalen, Svendsen, Berger en Andresen (en hier en daar een buitenlander) kunnen zijn niveau op de ski aan en zetten regelmatig de snelste ski-tijd neer.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:48 schreef Columbiafan het volgende:
Overigens ben ik zeer benieuwd wat de bijzonder sterke Italiaanse junior Lukas Hofer vermag. Hij was net als Goessner in Canmore een aantal klassen sterker dan de rest
Trouwens als je die lauftijden bekijkt van de 12.5 kilometer individueel bekijkt, dan is dat bizar hoor
Goessner die 4de werd op 1.02
1. Goesnner
2. Solemdahl (NOR) op 1.47
3. Hammerschmidt op 1.55
4. Voigt op 2.07
6. Woetzel op 2.35 (zij won de wedstrijd trouwens)
Ook benieuwd aar onze Noorse vriend Hafsas, als die een beetje goed schiet dan wint ie waarschijnlijk.
Hafsas waardoor ik vorig seizoen al heel gecharmeerd was overigens
Ik bedoel Müßiggang idd, soms sla ik de coaches wel eens door mekaar. Weinbuch is de coach van de Nordic Combinedersquote:Op donderdag 3 december 2009 17:25 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je niet Weinbuch, maar Müßiggang. Maar ze zou geselecteerd zijn omdat ze het goed deed in Munio.
Die is toch hetzelfde als vorig jaarquote:Op donderdag 3 december 2009 17:36 schreef wimderon het volgende:
De nieuwe livescore vind ik een stuk minder handig dan de oude.
Tot gisteren was die oude nog bereikbaar via de oude link, maar vandaag niet meer
Ja, toen waren ze allebei nog direct beschikbaar.quote:Op donderdag 3 december 2009 17:41 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Die is toch hetzelfde als vorig jaar
Hij is nog vermoeid schijnbaar, dat zal ook niet meehelpen. Is ook wel terug te zien in de ski-tijden, die zijn absoluut nog niet goed. Bij de schiettijden staat hij echter 3 van de 4x als snelste en die andere keer als 2e tot nu toe.quote:Op donderdag 3 december 2009 17:50 schreef Columbiafan het volgende:
Bjoerndalen, die nieuwe tacktie blijkt niet echt te werken, al 3 schietfouten
Was hij vorig jaar ook niet een tijdje ziek?quote:Op donderdag 3 december 2009 18:04 schreef Ambrosius het volgende:
Svendsen is goed onderweg (snelste tot nu toe aan de streep), dat was vorig jaar wel regelmatig anders.
Dat is wel spannend ja, dus Jonsson wist op die manier Wilhelm nog de world cup te ontfutselen in de laatste race?quote:Op donderdag 3 december 2009 15:19 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Döll die als vervanger van Neuner aantrad lag tot na de 3de schietronde op kop, maar maakte toen 2 kostbare fouten, en viel tot overmaat van ramp nog eens op het einde. Maar het waswel zeer duidelijk dat Jonsonn de allerbeste was, 1 fout en één van de allersnelste op de skilatten, tsja dan win je he
Dat doen ze wel, bij de massastart en de estafette. Het heeft trouwens weinig met Eurosport te maken, maar met de regie van de Internationale Biathlon Federatie (IBU).quote:Op donderdag 3 december 2009 18:26 schreef mitt het volgende:
Ook jammer dat ze bij Eurosport niet alle schieters meer in beeld laten zien.
Waarom niet gewoon de Duitser?quote:Op donderdag 3 december 2009 18:30 schreef Columbiafan het volgende:
Kies vanaf nu wel voor altijd voor Engelstalige Eurosport, met duo-commentaar leuker dan da het Nederlands
Tim Burke uitstekend wel
Ook dat is in de individuele wedstrijd natuurlijk anders dan bij een massastart of achtervolging en in mindere mate de sprint.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:26 schreef mitt het volgende:
Ook jammer dat ze bij Eurosport niet alle schieters meer in beeld laten zien.
Volgens mij praten jullie naast elkaar heenquote:Op donderdag 3 december 2009 18:27 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is wel spannend ja, dus Jonsson wist op die manier Wilhelm nog de world cup te ontfutselen in de laatste race?
ZDF, ja, al wordt het daar maar een trieste bedoeling op dagen als vandaag als de Duitsers tegenvallenquote:
Okay.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens mij praten jullie naast elkaar heen![]()
Zo moeilijk is dat toch niet op te zoeken?quote:Op donderdag 3 december 2009 21:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat is het programma van de komende dagen?
quote:Op donderdag 3 december 2009 21:23 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dat toch niet op te zoeken?
http://services.biathlonresults.com/DataCenter_IBU.aspx
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |