quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:45 schreef Columbiafan het volgende:[..]
Leuk dat je bij de junioren daar nog mee vooraan meedoet (al is Goesnner wel uitzonderlijk veel beter dan haar leeftijdsgenoten in de laufe idd), maar wat ik niet begrijp is dat Weinbuch Goesnner selecteert op basis van eigenlijk een wk langlaufen (JWM in Canmore was ook gewoon slecht in het schieten eigenlijk), ik zou d'er eerst laten starten hebben in ee IBU cup waar het niveau iets lager is, want met een een 73ste plaats ben je natuurlijk ook niets. Ze had ook pas de 9de lauftijd (pas op dat is zeer goed voor een juniore hoor) dus die zie ik ook als langlaufster in Davos??? over een aantal weken niet echt iets klaarmaken. Ze is jong maar dat schieten moet echt wel verbeteren hoor wil ze een vaste waarde worden in het wereldbekercircuit. Op z'n minst een niveau qua schieten gelijk aan dat van Neuner moet ze binnen een aantal jaar kunnen halen.
Neuner en Goessner zouden idd wel eens in de OS langlauf staffelteam kunnen komen wegens het zwakke niveau van Sachenbacher en Nystad op dit moment, maar de vraag is of ze daar wel sterk genoeg voor zijn. Neuner is aardig snel maar nu niet om te zeggen dat ze de top langlaufsters kan volgen (ze werd ook pas 21ste in Munio bij die testwedstrijden meen ik)
Volgens mij bedoel je niet Weinbuch, maar Müßiggang. Maar ze zou geselecteerd zijn omdat ze het goed deed in Munio.
Verder is het erg lastig om het langlaufen los en in een biathlon te vergelijken. In de biathlon gaat het er natuurlijk ook om hoe je je krachten verdeeld. Je kunt wel voluit skiën, maar als dat door meer skifouten per saldo een slechtere eindtijd oplevert ga je niet voluit natuurlijk.
Die 22e plaats bij de testwedstrijden hoeft niet veel te zeggen, als je ziet wie daar allemaal bij haar in de buurt eindigden en als je sowieso nog midden in de voorbereiding zit in tegenstelling tot de langlaufsters die zeer dicht bij de start van hun seizoen zaten. Als je ziet wat Gössner in het langlaufen heeft laten zien en wat ze nu in de biathlon laat zien (en ook dat anderen zoals een Varis er in een biathlon niet eens bovenuit staken) en daaraan koppelt hoe enorm Neuner er bovenuit kan steken zegt dat ook wel wat over de mogelijkheden van Neuner in het langlaufen.
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:48 schreef Columbiafan het volgende:Overigens ben ik zeer benieuwd wat de bijzonder sterke Italiaanse junior Lukas Hofer vermag. Hij was net als Goessner in Canmore een aantal klassen sterker dan de rest
Trouwens als je die lauftijden bekijkt van de 12.5 kilometer individueel bekijkt, dan is dat bizar hoor
Goessner die 4de werd op 1.02
1. Goesnner
2. Solemdahl (NOR) op 1.47
3. Hammerschmidt op 1.55
4. Voigt op 2.07
6. Woetzel op 2.35 (zij won de wedstrijd trouwens)
Ook benieuwd aar onze Noorse vriend Hafsas, als die een beetje goed schiet dan wint ie waarschijnlijk.
Hafsas waardoor ik vorig seizoen al heel gecharmeerd was overigens
Wat betreft Hafsas: Hij is snel, soms dé snelste, maar steekt er niet bovenuit. Ook Bjoerndalen, Svendsen, Berger en Andresen (en hier en daar een buitenlander) kunnen zijn niveau op de ski aan en zetten regelmatig de snelste ski-tijd neer.
[ Bericht 0% gewijzigd door wimderon op 03-12-2009 17:40:53 ]