abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64902299
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:38 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ah dat dacht ik al, vandaar dat ik 't vroeg .

De enige keren dat mijnpostbank.nl er uit ligt is 's nachts tussen 1 en 6 ongv. En dat een keer in de paar maanden en het wordt van te voren aangekondigt.
Zo hey wat erg.
Dat is aangekondigd onderhoud, het komt daarnaast wel eens voor dat deze eruit ligt (heb dit zelf 1 keer gemerkt, maar sommige mensen schijnen daar vaker last van te hebben).
pi_64902327
Enige reden waarom ik bij postbank blijf is die tan-codes...
pi_64902342
ABN
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Vivamus posuere.
Fusce vulputate dolor id augue. Maecenas sapien metus, consectetuer quis,
commodo eget, vehicula sed, elit.
pi_64902344
Ik heb er echt nog nooit last van gehad, buiten het gewone onderhoud. Het is nou ook niet dat ik 2 uur per dag lekker aan 't mijnpostbanken ben.
ijs_beer fan!
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:47:55 #35
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_64902495
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:34 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Tja je moet in beide gevallen wat bij je hebben (dat een bekende dan ook zo'n ding heeft is toeval), maar TAn codes via sms is veel handiger (en een telefoon heeft tegenwoordig iedereen wel bij zich, zeker de jongere generatie).
Klopt, maar ik doel meer op de ongebondenheid ervan, itt tot TAN-codes, die kan je niet van iemand anders gebruiken. Codes via sms heb ik geen ervaring mee.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:48:02 #36
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_64902498
Enige irritante aan postbank vind ik trouwens wel dat je 1 keer in de zoveel tijd je pwd moet veranderen. Okee, als dat 1 keer per 2-3 maanden was. Geen probleem. Maar dat moet 1 keer per 9 maanden ofzo. Elke keer weer vergeet ik dat ik het password aangepast heb . Frequentie van dat pwd aanpassen moet dus OF omhoog naar "nooit aanpassen", OF omlaag naar 1 keer per 2-3 maanden.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:49:20 #37
36431 bleiblei
pi_64902541
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:47 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Klopt, maar ik doel meer op de ongebondenheid ervan, itt tot TAN-codes, die kan je niet van iemand anders gebruiken. Codes via sms heb ik geen ervaring mee.
Je krijgt een smsje met "je wil totaal bedrag XX,XX overmaken en je code is AABBCC" en die AABBCC voer je in voila. Helemaal safe. Qua veiligheid gaat het pas mis als mensen gebruik maken van een papieren TANcode lijst. Want dan zit er geen controle in de transactie om te kijken of je wel echt iets over maakt.

Dwz. jij denkt op een postbanksite een TAN-code in te vullen, maar je doet dat op de site van een hacker. Die hacker kan dan gelijk met alle login gegevens naar je postbank account en je rekening plunderen met die ene TAN-code. Als je gewoon een TAN-code per sms vraagt. Dan zit je op je internetbankieren. Wil iets overmaken, en pas als je de transactie uit wil voeren, stuurt de postbank per sms een TAN-code.
pi_64902584
tancode via smsje is inderdaad ideaal... gebruik het zelf ook ! supersysteem... ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die een randomreader "handig" vinden
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:50:41 #39
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_64902588
Bij de DSB-bank werken ze trouwens met gebruikersnaam en wachtwoord en op een of andere manier vergeet ik die steeds. Dus ze zijn daar wel een paar keer simpel geworden van mij dat ik een nieuw wachtwoord wilde. Heb de rekening nu nauwelijks nog in gebruik dus ze kunnen weer rustig ademhalen. Daarvoor werkten ze trouwens ook met TAN-codes op papier.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
pi_64902606
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:47 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Met zo'n reader ben je wat mij betreft veel meer gebonden. Net als ik zei, TAN via je telefoon kan je altijd en overal gebruiken (als je maar je telefoon bij je hebt). TAN codes op zo'n papiertje vind ik maar een beetje tricky, je kunt het makkelijk kwijt raken en die moet je inderdaad altijd maar bij de hand hebben.
pi_64902659
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:48 schreef bleiblei het volgende:
Enige irritante aan postbank vind ik trouwens wel dat je 1 keer in de zoveel tijd je pwd moet veranderen. Okee, als dat 1 keer per 2-3 maanden was. Geen probleem. Maar dat moet 1 keer per 9 maanden ofzo. Elke keer weer vergeet ik dat ik het password aangepast heb . Frequentie van dat pwd aanpassen moet dus OF omhoog naar "nooit aanpassen", OF omlaag naar 1 keer per 2-3 maanden.
Wat is daar precies irritant aan? Dat is wel zo veilig en die termijn die gesteld wordt is ook niet zo vreemd, dat doenn meerdere bedrijven.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:52:56 #42
36431 bleiblei
pi_64902669
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:51 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Met zo'n reader ben je wat mij betreft veel meer gebonden. Net als ik zei, TAN via je telefoon kan je altijd en overal gebruiken (als je maar je telefoon bij je hebt). TAN codes op zo'n papiertje vind ik maar een beetje tricky, je kunt het makkelijk kwijt raken en die moet je inderdaad altijd maar bij de hand hebben.
Zie mijn uitleg. TAN-codes op papier zijn gewoon redelijk "gevaarlijk". TAN-codes per sms zijn praktisch veiliger dan die readers.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:55:00 #43
36431 bleiblei
pi_64902727
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:52 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wat is daar precies irritant aan? Dat is wel zo veilig en die termijn die gesteld wordt is ook niet zo vreemd, dat doenn meerdere bedrijven.
De meeste password's moet je na 2-3 maanden veranderen.
Als je een password langer in gebruik hebt slijt het "dieper" in je patroon, dus wordt het moeilijker om er aan te wennen als je je password aangepast hebt . Ik weet niet precies hoelang het duurt voordat je je password moet veranderen van internetbankieren bij Postbank, maar ik schat een maand of 6 tot 9.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:56:04 #44
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_64902760
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:51 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als je de mogelijkheid hebt met TAN-codes via SMS dan is dat ook wel makkelijk, maar om nou daarvoor van bank te gaan veranderen.
  zondag 11 januari 2009 @ 00:16:05 #45
242 Pinball
Electric Monk
pi_64903409
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:29 schreef Pool het volgende:
Sms van Postbank. Rabo-apparaatje.
Overige service Postbank. Overige service Rabo.
Dat zegt het wel zo'n beetje.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_64903456
Ik heb nog steeds het papieren lijstje, omdat het me onwijs irritant lijkt om alles om te moeten zetten als je mobiel een keer kwijt/verloren/gestolen/kapot is. Om veiligheidsredenen zul je wel niet al te makkelijk het nummer kunnen wijzigen denk ik, of valt dat wel mee?
pi_64903729
ik heb de nieuwe edentifier van de ABN, die zit via een kabel in je pc... hoef je alleen je pasje maar in te doen en je pincode in te voeren, de rest regelt ie zelf ... hoef je niet meer die code over te typen enzo

best relaxed
  zondag 11 januari 2009 @ 00:28:14 #48
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_64903806
tvp

Heb al jaren m'n mobiel niet opgewardeerd en nu kan ik niet meer met de postbank betalen
pi_64903859
quote:
Op zondag 11 januari 2009 00:26 schreef Xcalibur het volgende:
ik heb de nieuwe edentifier van de ABN, die zit via een kabel in je pc... hoef je alleen je pasje maar in te doen en je pincode in te voeren, de rest regelt ie zelf ... hoef je niet meer die code over te typen enzo

best relaxed
Oh dat ga ik niet meer meemaken ben ik bang.
  zondag 11 januari 2009 @ 00:30:00 #50
242 Pinball
Electric Monk
pi_64903863
quote:
Op zondag 11 januari 2009 00:17 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb nog steeds het papieren lijstje, omdat het me onwijs irritant lijkt om alles om te moeten zetten als je mobiel een keer kwijt/verloren/gestolen/kapot is. Om veiligheidsredenen zul je wel niet al te makkelijk het nummer kunnen wijzigen denk ik, of valt dat wel mee?
Dat valt reuze mee. Je krijgt een code thuis per post waarmee je je nieuwe nummer kunt activeren.
En ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb echt veel vaker dat ik een keer in het buitenland/bij anderen geld over wil maken dan dat ik mijn telefoon kwijt ben.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_64904022
Ja, heb ik ook inderdaad. Hm, als de rompslomp in geval van verlies/diefstal mobiel blijkbaar enorm meevalt ga ik denk ik ook maar overstag .
pi_64904083
dat wachtwoord wijzigen bij postbank is 1x per jaar
..
pi_64904198
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:48 schreef bleiblei het volgende:
Zo herkenbaar. Sterker nog, hierdoor heb ik dus drie keer het verkeerde wachtwoord ingevoerd. Waardoor de hele handel weer opnieuw aangevraagd moest worden. Op zich niet zo'n probleem, maar je hebt je de vervaldatum van je giropas nodig. Aangezien mijn pasje echt heel oud was, was de maand niet meer te lezen Wat een geetter was dat zeg
  zondag 11 januari 2009 @ 03:16:09 #54
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_64906696
Ieder systeem is onveilig, rabobank ,het minst onveilig. postbank, het meest onveilig.
De systemen worden vaak gekraakt, alleen houden banken dat zo veel mogelijk stil, uit angst voor imago/vertrouwens schade!
Als we het allemaal wisten, dan gebruikte niemand meer deze kostenbesparende methodes.
pi_64907999
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:17 schreef DutchErrorist het volgende:
Rabobank
  zondag 11 januari 2009 @ 10:10:32 #56
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_64908014
Ik vind de sms van de postbank ook erg handig!
  zondag 11 januari 2009 @ 10:16:25 #57
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_64908047
Ik vind die random reader nog altijd érg handig. Ik zit ook bij Rabo Mobiel en alle zaken daarvan, inclusief betalen via mobiel en details van mijn abo opvragen kan dus ook via de random reader.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_64908259
Ik snap ueberhaupt niet wat er zo handig is aan zo'n reader-apparaatje.
TAN Codes via SMS zijn veel handiger.
Zoals al eerder is gezegd, mijn mobiel heb ik toch altijd bij me. Dus waarom zou ik dan met zo'n reader gaan zeulen? De systemen zijn even veilig.
pi_64908333
quote:
Op zondag 11 januari 2009 10:37 schreef zweedse_muppet het volgende:
Ik snap ueberhaupt niet wat er zo handig is aan zo'n reader-apparaatje.
TAN Codes via SMS zijn veel handiger.
Zoals al eerder is gezegd, mijn mobiel heb ik toch altijd bij me. Dus waarom zou ik dan met zo'n reader gaan zeulen? De systemen zijn even veilig.
Waarom zou ik met een mobiel gaan zeulen?
  zondag 11 januari 2009 @ 11:08:09 #60
197456 ytram
...dacht je!
pi_64908688
Procedure inloggen mijn postbank (wordt dus mijn ING.nl) blijft hetzelfde. Betalingen bevestigen via TAN ook (wellicht verdwijnt de papieren TAN code lijst, gebruik daarvan is afgelopen jaar trouwens aangepast/verbeterd) bron: ING.nl
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:50 schreef oordopje het volgende:
tancode via smsje is inderdaad ideaal... gebruik het zelf ook ! supersysteem... ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die een randomreader "handig" vinden
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:49 schreef bleiblei het volgende:

Je krijgt een smsje met "je wil totaal bedrag XX,XX overmaken en je code is AABBCC" en die AABBCC voer je in voila. Helemaal safe. Qua veiligheid gaat het pas mis als mensen gebruik maken van een papieren TANcode lijst. Want dan zit er geen controle in de transactie om te kijken of je wel echt iets over maakt.

Dwz. jij denkt op een postbanksite een TAN-code in te vullen, maar je doet dat op de site van een hacker. Die hacker kan dan gelijk met alle login gegevens naar je postbank account en je rekening plunderen met die ene TAN-code. Als je gewoon een TAN-code per sms vraagt. Dan zit je op je internetbankieren. Wil iets overmaken, en pas als je de transactie uit wil voeren, stuurt de postbank per sms een TAN-code.
Dat dus Postbank/IING

Rabo heb ik alleen maar slechte ervaringen mee gehad. Pasje defect, eerst bellen naar de bank, die willen vervolgens dat je langskomt op kantoor oké nieuw pasje aangevraagd, week later bellen ze dat je hem af kan halen op kantoor, je maakt moeizaam een afspraak (kan ik op vrijdag om een uur of 2? Nee, kan ik maandag dan rond een uur of 1, nee dan lunchen we , dinsdag dan rond 3u? Eindelijk!)

Vorig jaar was collega van mij z'n pasje kwijt cq gestolen. Hij naar de bank (weer naar kantoor, anders kon het echt niet geregeld worden ), ja je moet een uittreksel van geboorteregister hebben, daarna vragen we een nieuw pasje voor je aan. En telkens moest hij naar kantoor komen. Wat een irritante kut bank is dat zeg. Gelukkig doe ik al een aantal jaar geen zaken meer met ze...
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')