Dat is aangekondigd onderhoud, het komt daarnaast wel eens voor dat deze eruit ligt (heb dit zelf 1 keer gemerkt, maar sommige mensen schijnen daar vaker last van te hebben).quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:38 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ah dat dacht ik al, vandaar dat ik 't vroeg.
De enige keren dat mijnpostbank.nl er uit ligt is 's nachts tussen 1 en 6 ongv. En dat een keer in de paar maanden en het wordt van te voren aangekondigt.
Zo hey wat erg.
Klopt, maar ik doel meer op de ongebondenheid ervan, itt tot TAN-codes, die kan je niet van iemand anders gebruiken. Codes via sms heb ik geen ervaring mee.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:34 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Tja je moet in beide gevallen wat bij je hebben (dat een bekende dan ook zo'n ding heeft is toeval), maar TAn codes via sms is veel handiger (en een telefoon heeft tegenwoordig iedereen wel bij zich, zeker de jongere generatie).
Je krijgt een smsje met "je wil totaal bedrag XX,XX overmaken en je code is AABBCC" en die AABBCC voer je in voila. Helemaal safe. Qua veiligheid gaat het pas mis als mensen gebruik maken van een papieren TANcode lijst. Want dan zit er geen controle in de transactie om te kijken of je wel echt iets over maakt.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:47 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Klopt, maar ik doel meer op de ongebondenheid ervan, itt tot TAN-codes, die kan je niet van iemand anders gebruiken. Codes via sms heb ik geen ervaring mee.
Met zo'n reader ben je wat mij betreft veel meer gebonden. Net als ik zei, TAN via je telefoon kan je altijd en overal gebruiken (als je maar je telefoon bij je hebt). TAN codes op zo'n papiertje vind ik maar een beetje tricky, je kunt het makkelijk kwijt raken en die moet je inderdaad altijd maar bij de hand hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:47 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Klopt, maar ik doel meer op de ongebondenheid ervan, itt tot TAN-codes, die kan je niet van iemand anders gebruiken. Codes via sms heb ik geen ervaring mee.
Wat is daar precies irritant aan? Dat is wel zo veilig en die termijn die gesteld wordt is ook niet zo vreemd, dat doenn meerdere bedrijven.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:48 schreef bleiblei het volgende:
Enige irritante aan postbank vind ik trouwens wel dat je 1 keer in de zoveel tijd je pwd moet veranderen. Okee, als dat 1 keer per 2-3 maanden was. Geen probleem. Maar dat moet 1 keer per 9 maanden ofzo. Elke keer weer vergeet ik dat ik het password aangepast heb. Frequentie van dat pwd aanpassen moet dus OF omhoog naar "nooit aanpassen", OF omlaag naar 1 keer per 2-3 maanden.
Zie mijn uitleg. TAN-codes op papier zijn gewoon redelijk "gevaarlijk". TAN-codes per sms zijn praktisch veiliger dan die readers.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Met zo'n reader ben je wat mij betreft veel meer gebonden. Net als ik zei, TAN via je telefoon kan je altijd en overal gebruiken (als je maar je telefoon bij je hebt). TAN codes op zo'n papiertje vind ik maar een beetje tricky, je kunt het makkelijk kwijt raken en die moet je inderdaad altijd maar bij de hand hebben.
De meeste password's moet je na 2-3 maanden veranderen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat is daar precies irritant aan? Dat is wel zo veilig en die termijn die gesteld wordt is ook niet zo vreemd, dat doenn meerdere bedrijven.
Als je de mogelijkheid hebt met TAN-codes via SMS dan is dat ook wel makkelijk, maar om nou daarvoor van bank te gaan veranderen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Met zo'n reader ben je wat mij betreft veel meer gebonden. Net als ik zei, TAN via je telefoon kan je altijd en overal gebruiken (als je maar je telefoon bij je hebt). TAN codes op zo'n papiertje vind ik maar een beetje tricky, je kunt het makkelijk kwijt raken en die moet je inderdaad altijd maar bij de hand hebben.
Dat zegt het wel zo'n beetje.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:29 schreef Pool het volgende:
Sms van Postbank.Rabo-apparaatje.
Overige service Postbank.Overige service Rabo.
Oh dat ga ik niet meer meemaken ben ik bang.quote:Op zondag 11 januari 2009 00:26 schreef Xcalibur het volgende:
ik heb de nieuwe edentifier van de ABN, die zit via een kabel in je pc... hoef je alleen je pasje maar in te doen en je pincode in te voeren, de rest regelt ie zelf... hoef je niet meer die code over te typen enzo
best relaxed
Dat valt reuze mee. Je krijgt een code thuis per post waarmee je je nieuwe nummer kunt activeren.quote:Op zondag 11 januari 2009 00:17 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb nog steeds het papieren lijstje, omdat het me onwijs irritant lijkt om alles om te moeten zetten als je mobiel een keer kwijt/verloren/gestolen/kapot is. Om veiligheidsredenen zul je wel niet al te makkelijk het nummer kunnen wijzigen denk ik, of valt dat wel mee?
Zo herkenbaar. Sterker nog, hierdoor heb ik dus drie keer het verkeerde wachtwoord ingevoerd. Waardoor de hele handel weer opnieuw aangevraagd moest worden. Op zich niet zo'n probleem, maar je hebt je de vervaldatum van je giropas nodig. Aangezien mijn pasje echt heel oud was, was de maand niet meer te lezenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:48 schreef bleiblei het volgende:
Enige irritante aan postbank vind ik trouwens wel dat je 1 keer in de zoveel tijd je pwd moet veranderen. Okee, als dat 1 keer per 2-3 maanden was. Geen probleem. Maar dat moet 1 keer per 9 maanden ofzo. Elke keer weer vergeet ik dat ik het password aangepast heb. Frequentie van dat pwd aanpassen moet dus OF omhoog naar "nooit aanpassen", OF omlaag naar 1 keer per 2-3 maanden.
Waarom zou ik met een mobiel gaan zeulen?quote:Op zondag 11 januari 2009 10:37 schreef zweedse_muppet het volgende:
Ik snap ueberhaupt niet wat er zo handig is aan zo'n reader-apparaatje.
TAN Codes via SMS zijn veel handiger.
Zoals al eerder is gezegd, mijn mobiel heb ik toch altijd bij me. Dus waarom zou ik dan met zo'n reader gaan zeulen? De systemen zijn even veilig.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:50 schreef oordopje het volgende:
tancode via smsje is inderdaad ideaal... gebruik het zelf ook ! supersysteem... ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die een randomreader "handig" vinden
Dat dusquote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:49 schreef bleiblei het volgende:
Je krijgt een smsje met "je wil totaal bedrag XX,XX overmaken en je code is AABBCC" en die AABBCC voer je in voila. Helemaal safe. Qua veiligheid gaat het pas mis als mensen gebruik maken van een papieren TANcode lijst. Want dan zit er geen controle in de transactie om te kijken of je wel echt iets over maakt.
Dwz. jij denkt op een postbanksite een TAN-code in te vullen, maar je doet dat op de site van een hacker. Die hacker kan dan gelijk met alle login gegevens naar je postbank account en je rekening plunderen met die ene TAN-code. Als je gewoon een TAN-code per sms vraagt. Dan zit je op je internetbankieren. Wil iets overmaken, en pas als je de transactie uit wil voeren, stuurt de postbank per sms een TAN-code.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |