abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64890041
Hallo,

Vandaag per post mijn nieuwe termijnbedragen doorggekregen van NUON, enkel en alleen voor het transport van gas + elektra. Een en ander omdat ik vorig jaar voor de levering al ben overgestapt naar een nieuwe leverancier: Elektran.

Nu moet ik tot mijn verbazing een termijnbedrag gaan betalen van ¤ 61,30 (¤ 35,64 voor transport elekta en ¤ 25,66 voor transport gas), terwijl ik vorig jaar maar ¤ 29,63 hoefde te betalen. Lijkt me een beetje een absurde stijging.

Nog meer mensen die al termijnbedragen hebben doorgekregen van NUON voor transportkosten? Of anders van een andere leverancier als vergelijkingsmateriaal.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 17:19:59 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64890334
Ze doen echt enorm hun best om vooral te zorgen dat je geen flauw idee hebt hoe je het goedkoopst uit kan zijn... Zoek een aanbieder waar je alle kosten aan kan betalen, zodat Nuon als netwerkmonopolist niet meer kan mee-eten...
censuur :O
  zaterdag 10 januari 2009 @ 17:46:25 #3
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_64891241
Is dat per maand of per jaar?
denk p. maand.
pi_64891583
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Ze doen echt enorm hun best om vooral te zorgen dat je geen flauw idee hebt hoe je het goedkoopst uit kan zijn... Zoek een aanbieder waar je alle kosten aan kan betalen, zodat Nuon als netwerkmonopolist niet meer kan mee-eten...
beetje lastig, je netbeheerder kan je niet kiezen dus die transportkosten zullen dan gewoon via de leverancier naar je toe komen.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 18:22:03 #5
136283 knars
Teethgrinder
pi_64892407
sinds 1 januari 2009 is het capaciteitstarief ingevoerd; dwz dat het voor je tarief niet meer uitmaakt hoe veel stroom en gas je verbruikt (of laat transporteren). Er wordt alleen nog gekeken naar hoe zwaar je aansluiting is en daar betaal je een eenheidsprijs voor. Vroeger (tot 10 dagen geleden ) betaalde je weinig voor je transport als je een laag verbruik had, nu betaal je voor de zwaarte van je aansluiting.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 18:25:42 #6
136283 knars
Teethgrinder
pi_64892511
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Transportkosten krijg je nergens voor een stuntprijsje hoor, die tarieven zijn nu dus allemaal door de overheid gereguleerde eenheidsworst
pi_64892543
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:22 schreef knars het volgende:
sinds 1 januari 2009 is het capaciteitstarief ingevoerd; dwz dat het voor je tarief niet meer uitmaakt hoe veel stroom en gas je verbruikt (of laat transporteren). Er wordt alleen nog gekeken naar hoe zwaar je aansluiting is en daar betaal je een eenheidsprijs voor. Vroeger (tot 10 dagen geleden ) betaalde je weinig voor je transport als je een laag verbruik had, nu betaal je voor de zwaarte van je aansluiting.
wellicht dan handig om te controleren of de zwaarte van zijn aansluitng wel goed is?
  zaterdag 10 januari 2009 @ 18:58:05 #8
136283 knars
Teethgrinder
pi_64893459
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:26 schreef staticdata het volgende:

[..]

wellicht dan handig om te controleren of de zwaarte van zijn aansluitng wel goed is?
Ja, als hij denkt dat dit te veel is moet hij dat zeker doen

TS, lees die brief van het energiebedrijf nog eens goed door en ga dan eens naar je meterkast kijken of alle gegevens wel kloppen.

Misschien heb je hier wat aan:
http://www.consuwijzer.nl(...)en/Capaciteitstarief
pi_64893497
Laat maar! ...Ik heb niet goed gelezen ..Er staat: "het bedrag wordt 2-maandelijks afgeschreven" , dus inderdaad ca. ¤ 30,-/mnd, net als vorig jaar.

Mijn fout, wat mij betreft kan hier kan een slotje op
  zaterdag 10 januari 2009 @ 19:30:12 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64894528
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:55 schreef staticdata het volgende:

[..]

beetje lastig, je netbeheerder kan je niet kiezen dus die transportkosten zullen dan gewoon via de leverancier naar je toe komen.
Niet waar. Bij Greenchoice bijvoorbeeld betaal ik alles aan Greenchoice.
pi_64894704
Die hele geliberaliseerde energiemarkt is toch een grote onzin.

Datgene wat het snelst omhoog gaat is juist datgene dat niet te kiezen valt: belasting, vastrecht, en dat soort onzin.

Dus wat heb je nou aan vastzetten van de kale gasprijs als al die belastingonzin elk jaar stijgt.

Met gas en electriciteit begint het net zo te worden als bij autobrandstof: de kale prijs is begint een steeds kleiner deel te worden van de totale prijs door die idiote belastingen.

En dan heb je nog die PvdA-meneertjes die het een schande vinden dat wanbetalers in deze kou worden afgesloten. Het zijn wel deze PvdA-meneertjes (en ook CDA, VVD net zo goed) die telkens allerlei onzinbelastingen bedenken.

Zo dat lucht op ;-)
  zaterdag 10 januari 2009 @ 20:34:01 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64896739
josvr ==> En niet te vergeten: van de "kale" aardgasprijs gaat alsnog het grootste deel naar vadertje staat!
De productiekosten van een kuub aardgas zijn grofweg anderhalve cent. Consumenten betalen 40 keer zo veel...
  zaterdag 10 januari 2009 @ 20:45:19 #13
136283 knars
Teethgrinder
pi_64897079
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Niet waar. Bij Greenchoice bijvoorbeeld betaal ik alles aan Greenchoice.
Ja, dus klopt de stelling die je nu tegen probeert te spreken

Omdat de transportkosten via de leverancier in rekening worden gebracht betaal je nu inderdaad alles aan Greenchoice. Maar Greenchoice zal het transportdeel weer netjes moeten overmaken aan het energiebedrijf dat je transport regelt En die transportkosten zijn dus overal even hoog, of je nou bij Greenchoice zit, Elektran, Oxxio... maakt niets uit.
pi_64898615
in zijn geval is sprake van netbeheerders model. En dat betekend dat aliander de transportkosten zelf in rekening brengt bij de persoon bij waarbij de aansluiting behoort.
  maandag 12 januari 2009 @ 01:06:46 #15
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_64936544
Transport kosten...... wtf zijn dat.....

ik ga ze ook bij mijn werkgever indienen....mijn vingers typen....type kosten...

Dit zit toch in de normale prijs of dacht je dat deze bedrijven verlies maaken op de gas levering.
afschrijvingen en vervanging zit ALLANG in de prijs verrekend
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_64938535
quote:
Op maandag 12 januari 2009 01:06 schreef The.Apple het volgende:
Transport kosten...... wtf zijn dat.....

ik ga ze ook bij mijn werkgever indienen....mijn vingers typen....type kosten...

Dit zit toch in de normale prijs of dacht je dat deze bedrijven verlies maaken op de gas levering.
afschrijvingen en vervanging zit ALLANG in de prijs verrekend
Zo vreemd is dat niet, toch?

Onze beheerder is Eneco. Deze zorgt voor infrastructuur en dat kost geld. Greenchoice levert mijn stroom. Zij kopen dat in en dat kost dus geld. Twee verschillende zaken.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')