FOK!forum / Digital Corner / KPN Extra = KPN waardeloos. Of ligt het aan mij
djayzzzaterdag 10 januari 2009 @ 13:30
Ik had tot voor kort Internet via planet, nu overgenomen door KPN.

Heb eind vorig jaar KPN Extra aangevraagd. afgelopen week installatie pakket met nieuwe draadloos modem(KPN Experiabox ST780), nieuwe splitter en nieuwe aansluitdoosjes ontvangen. alles aangesloten en geïnstalleerd.

Nu doet internet het wel, maar na een aantal minuten, variërend tussen 5 en 30, valt de internet verbinding weg: het dsl lampje en het internet lampje op de modem gaan uit.

Na herstart van de modem doet het dsl lampje het weer, en dus ook het internet, maar na een aantal minuten (5 tot 30 minuten) gaan het dsl en internet lampje weer uit en valt het internet weer weg.

Iemand enig idee hoe dat kan?

Uiteraard al een enkele malen aan de helpdesk gehangen, via mobiel want de vaste lijn moest vrij blijven voor connectie tests (ze zeggen er niet bij dat het mobiel 1.30 euro per minuut kost)
ze kunnen het probleem niet direct vinden, maar zullen een en ander proberen en bellen ons terug...

Help!
LordNemephiszaterdag 10 januari 2009 @ 13:38
Ik heb een kennis van me geholpen met KPN Extra aanleggen. Die had toen precies hetzelfde en volgens KPN lag het allemaal aan hun. Ze zijn nu heel gelukkig met Alice...
TheFreshPrincezaterdag 10 januari 2009 @ 13:38
Hoe heb je het geheel aangesloten, in details?
Hoe groot is de afstand vanaf het ISRA punt naar je modem?
TheFreshPrincezaterdag 10 januari 2009 @ 13:39
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:38 schreef LordNemephis het volgende:
Ik heb een kennis van me geholpen met KPN Extra aanleggen. Die had toen precies hetzelfde en volgens KPN lag het allemaal aan hun. Ze zijn nu heel gelukkig met Alice...
Dat kan het zijn.
Maar bij DHZ gaat er ook een hoop mis, vaak door gemakzucht omdat er teveel moet gebeuren om het te doen zoals het in de handleiding staat.
djayzzzaterdag 10 januari 2009 @ 13:43
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:38 schreef MaGNeT het volgende:
Hoe heb je het geheel aangesloten, in details?
Hoe groot is de afstand vanaf het ISRA punt naar je modem?

afstand tussen ISRA punt naar modem is anderhalve meter

aangesloten: buitenlijn aangesloten op aansluitdoosje, aansluitdoosje op splitter, splitter op NT1 kastje, NT1 kastje op thuiscentrale-telefoon. splitter op modem, modem via bekabeling naar pc.
TheFreshPrincezaterdag 10 januari 2009 @ 13:47
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:43 schreef djayzz het volgende:

[..]

afstand tussen ISRA punt naar modem is anderhalve meter

aangesloten: buitenlijn aangesloten op aansluitdoosje, aansluitdoosje op splitter, splitter op NT1 kastje, NT1 kastje op thuiscentrale-telefoon. splitter op modem, modem via bekabeling naar pc.
Ok, dat klinkt goed
Ook getest met de oude splitter?
djayzzzaterdag 10 januari 2009 @ 13:49
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ok, dat klinkt goed
Ook getest met de oude splitter?
Nee, kan dat verschil uitmaken dan?

Ik bedoel, omdat het internet het wel deed met de nieuwe splitter, echter alleen voor een korte periode
DB1267zaterdag 10 januari 2009 @ 13:51
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:38 schreef LordNemephis het volgende:
Ik heb een kennis van me geholpen met KPN Extra aanleggen. Die had toen precies hetzelfde en volgens KPN lag het allemaal aan hun. Ze zijn nu heel gelukkig met Alice...
Welke pillen heb jij geslikt? Gelukkig met Alice......... zucht.
djayzzzaterdag 10 januari 2009 @ 13:54
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:38 schreef LordNemephis het volgende:
Ik heb een kennis van me geholpen met KPN Extra aanleggen. Die had toen precies hetzelfde en volgens KPN lag het allemaal aan hun. Ze zijn nu heel gelukkig met Alice...
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:51 schreef DB1267 het volgende:

[..]

Welke pillen heb jij geslikt? Gelukkig met Alice......... zucht.
Sst! hij probeert mij moed in te praten! dat het allemaal nog wel goed komt
DB1267zaterdag 10 januari 2009 @ 14:01
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:54 schreef djayzz het volgende:

[..]


[..]

Sst! hij probeert mij moed in te praten! dat het allemaal nog wel goed komt
Heb je een KPN mobiel dan kun je naar een 0800 nummer bellen voor nop .
djayzzzaterdag 10 januari 2009 @ 14:02
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 14:01 schreef DB1267 het volgende:

[..]

Heb je een KPN mobiel dan kun je naar een 0800 nummer bellen voor nop .
Jamaar de helpdesk is een 0900 nummer.


@MaGNeT Ik heb trouwens de oude splitter geprobeerd, dan doet het dsl lampje het sowieso niet.
Buzz129zaterdag 10 januari 2009 @ 14:05
KPN Extra .... het is gewoon je lot. Al een heel jaar erg tevreden met mijn Orange Livebox! Niet met Orange als organisatie. Maar die moet je gewoon keihard aanpakken.
Megumizaterdag 10 januari 2009 @ 14:06
Het kan zijn TS dat de lijn de snelheid van je abonnement niet haalt waardoor de lijn gaat klapperen. Test de lijn ook eens uit zonder splitter. En kijk eens wat er gebeurd.
djayzzzaterdag 10 januari 2009 @ 14:09
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 14:06 schreef Megumi het volgende:
Het kan zijn TS dat de lijn de snelheid van je abonnement niet haalt waardoor de lijn gaat klapperen. Test de lijn ook eens uit zonder splitter. En kijk eens wat er gebeurd.
Dus direct de modem aansluiten op de aansluitdoos?

maar dan heb ik dus geen telefoon, omdat de splitter ook naar de telefoon gaat?
daReaperzaterdag 10 januari 2009 @ 14:11
Kijk op vraagalex.nl voor een gratis alternatief telefoonnummer
djayzzzaterdag 10 januari 2009 @ 14:13
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 14:11 schreef daReaper het volgende:
Kijk op vraagalex.nl voor een gratis alternatief telefoonnummer
Die heb ik inmiddels gevonden, dus als ik nog een keer kpn ga bellen gebruik ik die:

030 255 8009 (KPN direct)
0800 0407 (KPN/Planet)
040 299 3499 (KPN B.V.)
0800 0115 (gratis alternatief)
daReaperzaterdag 10 januari 2009 @ 14:15
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 14:13 schreef djayzz het volgende:

[..]

Die heb ik inmiddels gevonden, dus als ik nog een keer kpn ga bellen gebruik ik die:

030 255 8009 (KPN direct)
0800 0407 (KPN/Planet)
040 299 3499 (KPN B.V.)
0800 0115 (gratis alternatief)
0800-nummers kosten ook geld als je vanaf mobiel belt - gemiddeld 25ct per minuut voor abonnement en iets van 1,30 voor prepaid. Dus het beste bel je 030 of 040

-edit: ah, met kpn-mobiel kost dat dus nix, lees ik net een paar posts hoger
Megumizaterdag 10 januari 2009 @ 14:15
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 14:09 schreef djayzz het volgende:

[..]

Dus direct de modem aansluiten op de aansluitdoos?

maar dan heb ik dus geen telefoon, omdat de splitter ook naar de telefoon gaat?
Even als test om te kijken of de spliiter idd het probleem geeft.
Tom_88zaterdag 10 januari 2009 @ 14:16
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 14:02 schreef djayzz het volgende:

[..]

Jamaar de helpdesk is een 0900 nummer.


Probeer 0800 0115 eens.

0800 0407 (KPN/Planet) is uit de lucht.
veldmuiszaterdag 10 januari 2009 @ 14:19
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 14:15 schreef daReaper het volgende:

[..]

0800-nummers kosten ook geld als je vanaf mobiel belt
Pardon?
djayzzzaterdag 10 januari 2009 @ 14:26
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 14:15 schreef Megumi het volgende:

[..]

Even als test om te kijken of de spliiter idd het probleem geeft.
Zonder splitter doet ie het ook maar eventjes.

wat kan dit betekenen dan?
Megumizaterdag 10 januari 2009 @ 14:32
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 14:26 schreef djayzz het volgende:

[..]

Zonder splitter doet ie het ook maar eventjes.

wat kan dit betekenen dan?
Een lijn die klappert denk ik. Kijk eens in de log van het modem of het steeds opnieuw intraint.
djayzzzaterdag 10 januari 2009 @ 14:36
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 14:32 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een lijn die klappert denk ik. Kijk eens in de log van het modem of het steeds opnieuw intraint.
hoe kan ik het log van de modem inzien?

[ Bericht 10% gewijzigd door djayzz op 10-01-2009 14:45:05 ]
djayzzzaterdag 10 januari 2009 @ 15:14
Mijn modem staat niet bij het tabblad Modem bij telefoon en modemopties in het control panel
TheFreshPrincezaterdag 10 januari 2009 @ 15:38
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 15:14 schreef djayzz het volgende:
Mijn modem staat niet bij het tabblad Modem bij telefoon en modemopties in het control panel
In Windows? Nee... Dat is voor oude inbelmodems.
Zo'n ADSL modem heeft een eigen "webserver" met "website" waar je de configuratie kan bekijken en aanpassen.

Vermoedelijk is het:
http://192.168.1.254
Omdat je een Thomson SpeedTouch ExperiaBox hebt.

Die aanklikken, eventueel inloggen met wachtwoord "admin" en je bent er in.
Dan rondneuzen of je een log kan vinden.
daReaperzaterdag 10 januari 2009 @ 15:53
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 14:19 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Pardon?
ConsuWijzer

Valt vrijwel altijd buiten de bundel.
djayzzzaterdag 10 januari 2009 @ 15:57
nvt

[ Bericht 99% gewijzigd door djayzz op 10-01-2009 18:20:22 ]
djayzzzaterdag 10 januari 2009 @ 15:59
nvt

[ Bericht 97% gewijzigd door djayzz op 10-01-2009 18:20:31 ]
djayzzzaterdag 10 januari 2009 @ 16:39
nvt

[ Bericht 99% gewijzigd door djayzz op 10-01-2009 18:20:43 ]
djayzzzaterdag 10 januari 2009 @ 18:20
Heb net anderhalf uur met de helpdesk aan de telefoon gehangen!! op hun kosten want ze hadden mij teruggebeld.

Niet veel nieuws onder de zon, behalve dan dat waarschijnlijk iets tussen de wijkcentrale en de modem de nieuwe abbonementssnelheid van 8 Mb niet aankan.

nu sturen ze een storingsmonteur (maandag al, lekker snel) en die gaat kijken of tie wat kan vinden.

we gaan het zien!
Niznozaterdag 10 januari 2009 @ 19:17
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:20 schreef djayzz het volgende:
Heb net anderhalf uur met de helpdesk aan de telefoon gehangen!! op hun kosten want ze hadden mij teruggebeld.

Niet veel nieuws onder de zon, behalve dan dat waarschijnlijk iets tussen de wijkcentrale en de modem de nieuwe abbonementssnelheid van 8 Mb niet aankan.

nu sturen ze een storingsmonteur (maandag al, lekker snel) en die gaat kijken of tie wat kan vinden.

we gaan het zien!
Welk modem had je trouwens van je planetverbinding?
wc-eendzaterdag 10 januari 2009 @ 19:22
Ik had zelf toen ik hier kwam ook problemen met KPN, ze konden geen connectie maken met de modem dus stuurden ze gelijk een monteur langs en die ging eens even knutselen in de wijkcentrale.. bleek een gesprongen stop te zijn ofzo..
djayzzzaterdag 10 januari 2009 @ 19:45
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:17 schreef Nizno het volgende:

[..]

Welk modem had je trouwens van je planetverbinding?
Speedtouch 510i

Die ik overigens nu ook heb aangesloten, zodat ik dus tijdelijk weer internet heb.
Niznozaterdag 10 januari 2009 @ 20:12
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:45 schreef djayzz het volgende:

[..]

Speedtouch 510i

Die ik overigens nu ook heb aangesloten, zodat ik dus tijdelijk weer internet heb.
dus je 510 kan de 'klapperende' lijn wel aan terwijl die heel geen 8Mb aankan?
Ik denk dat je maandag een nieuw modem krijgt.
djayzzzaterdag 10 januari 2009 @ 21:57
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:12 schreef Nizno het volgende:

[..]

dus je 510 kan de 'klapperende' lijn wel aan terwijl die heel geen 8Mb aankan?
Ik denk dat je maandag een nieuw modem krijgt.
Heb nu via de 510 5.5Mb :
Hoogste download snelheid OOIT?

en als ik nu de experiadoos aansluit, heb ik niet eens verbinding met internet. heerlijk fijn weer enzo.
Niznozaterdag 10 januari 2009 @ 22:04
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 21:57 schreef djayzz het volgende:

[..]

Heb nu via de 510 5.5Mb :
Hoogste download snelheid OOIT?

en als ik nu de experiadoos aansluit, heb ik niet eens verbinding met internet. heerlijk fijn weer enzo.
dat klopt omdat je 510 geen 8Mb aan kan
Biefstukzaterdag 10 januari 2009 @ 23:59
Dat hadden wij ook, vlak voordat de modem het loodje legde. Ik weet nu niet of het bij alle modems zo is maar die van ons vertoonde de zelfde kuren. Na een tijdje kregen we helemaal geen internet meer.
Wij alle draden controleren, kpn meerdere malen gebeld. Niks, gewoon nada deed het.
Monteur kwam langs, nieuwe experiabox gekregen, dit keer een zwarte van speedtouch. Na dat deed internet het perfect.
djayzzzondag 11 januari 2009 @ 13:43
Heb zojuist de nieuwe modem (Experiabox) nog even aangesloten en opnieuw geïnstalleerd. om te kijken hoe snel die kan:




met de Speedtouch 510 zat ik gisteren op:

djayzzzondag 11 januari 2009 @ 20:13
En nu doet mijn internet het, krijg ik alsnog een nieuwe KPN Experiabox toegestuurd die ze mij beloofd hadden vorige week. Heb ik dus niks meer aan.

[ Bericht 49% gewijzigd door djayzz op 13-01-2009 13:06:06 ]