quote:
Op zondag 11 januari 2009 03:30 schreef Outpost76 het volgende:[..]
Een speler coach maken wordt pas goedkoper in t coach maken hoe meer ervaring hij heeft. Ik heb een FC die zoveel ervaring heeft dat t zelfs interessant wordt om hem uitstekend coach te maken voor een niet al te gek bedrag. Leiderschap heeft all1 te maken met het vast houden van je teamgeest en t sneller weer beter krijgen van een laag team geest.
Een uitstekend coach is vrijwel alleen interessant wanneer je een echt toptalent hebt of simpelweg teveel geld. Precieze cijfers/percentages kan ik je niet geven, echter staan voor de normale HT-user de kosten niet in verhouding tot de baten. Voor een overzicht kosten aanschaf nieuwe coach
zie hierquote:
Een speler met goed ervaring is een goed coach all1 is hij vrij duur om m coach te maken. (meer ervaring = goedkoper). Als hij dan slechts matig leiderschap heeft dan is dat niet echt t geld waard. Je kan dan beter een speler kopen met bv goed \ goed omdat dat t zelfde kost om m trainer te maken en hij dus meer leiderschap heeft is dat beter voor t zelfde geld. Waar je naar uit kan kijken voor een toekomstig coach (FC) is een speler met goed leiderschap en minimaal goed in ervaring.
Een FC promoveren wordt pas interessant/goedkoper vanaf matig leiderschap, je geeft echter terecht aan dat redelijjk/goed leiderschap nog beter is. Bij het zoeken naar een FC kies ik meestal voor een speler die nog geen 30 is, die een aantal seizoenen in m'n A-team mee kan draaien en minimaal matig ervaring/goed leiderschap is. Uiteraard is die iets duurder in kosten qua promoveren (immers 'minder' ervaring'), echter ook voor goedkoper in aanschaf
Ik weet niet op welk niveau BaDaZz speelt, echter heb je een Goed/Goed-coach zeker niet nodig voor divisie VIII en eigenlijk ook niet voor VII (hoewel het mij wel goed uitgekomen is voor PIC/MOTS-strategie). 'Nadeel' van een Goed/Goed-coach is dat je een goede TS kunt handhaven, waardoor je middenveld eigenlijk te sterk is tov de rest van je team.. (en je bijvoorbeeld 'per abuis' naar VI kunt promoveren waarvoor je eigenlijk nog niet klaar bent

)
quote:
Let wel op! Een coach kan soms heel snel al zakken in leiderschap. Dus dan heb je een dure FC aangesteld als coach en dan daalt ie vervolgens in leiderschap

(Dat heb ik pas gehad met mn 1e speler ---> coach binnen 1 maand

) Dat was mn 4e coach op rij en mn 1e speler tot coach. En meteen zakt ie in leiderschap. Ik kan pech hebben gehad. Ik heb helaas nog geen andere mening om te delen daar over. Misschien zij er andere fokkers die hun ervaringen daar over met ons kunnen delen.
Fout! Een coach blijft altijd
minimaal 1 seizoen op het niveau van zijn leiderschap. Het kan wel zijn dat 'ie precies na 16 weken (1 seizoen) daalt, mijn huidig coach houdt het nu al bijna 2 seizoenen vol op goed leiderschap en ik hoop nog lang van hem te mogen genieten..
quote:
Op zondag 11 januari 2009 10:53 schreef TheVulture het volgende:Is het trouwens zo dat je teamgeest nog wel wordt gereset aan het begin van het nieuwe seizoen?
Anders MOTS ik vanavond dus niet

Teamgeest + Zelfvertrouwen worden geheel gereset. Supporterstemming wordt gereset naar 'halverwege' (gerekend vanaf het niveau ná de laatste officiële wedstrijd) het midden,
zie hier
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick:
SC diepFries (
1295088)