gastenboek.php?page=x.quote:Op maandag 19 januari 2009 18:18 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
ik zat te denken limit X en limit Y
en dan +10 limit X en +10 limit Y
alleen ik kon de hrefs niet verzinnen.
dan krijg ik nog een switch met een get?
boven op mijn switch en get![]()
dus simpelgezegd een nieuwe map ervoor gebruiken![]()
1 2 3 4 5 6 | $page = (int)$_GET['page']; $page = min(0, $page); $page = max($page, $numpages); $query = 'SELECT adsf FROM ghjkl ORDER BY qwerty LIMIT ' . 10*$page . ',10'; ?> |
Je hebt gelijk. Gelukkig is er ook nog de instelling max_input_time.quote:Op maandag 19 januari 2009 18:45 schreef HuHu het volgende:
[..]
Die instelling heeft toch geen invloed op file uploads?
[..]
Zie het onderstreepte gedeelte, volgens mij houdt dat in dat uploads niet meetellen voor de execution time. Wel staat er nog dit:
[..]
Bron: php.net
Aangenomen dat $numpages groter is dan 0, resulteert dit altijd in $page = $numpages :Pquote:Op maandag 19 januari 2009 19:24 schreef GlowMouse het volgende:
1
2
3$page = (int)$_GET['page'];
$page = min(0, $page);
$page = max($page, $numpages);
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:07 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Aangenomen dat $numpages groter is dan 0, resulteert dit altijd in $page = $numpages
Ok thnx. Klopt het dat het dan op deze manier moet:quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:12 schreef HuHu het volgende:
Als de smaken van te voren vast staan kun je een ENUM gebruiken.
1 2 3 4 5 | (WBFnummer number (8) not null, Geuraanduiding enum ("zoet", "zuur", "bitter" enz. not null, ...... PRIMARY KEY(WBFnummer)); |
Iets dergelijks klopt dus niet? Wat moet er veranderd worden?:quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:28 schreef GlowMouse het volgende:
Nee, dat kan niet. Lees http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/enum.html door (alles is wel interessant om te lezen daar).
Maar voor getallen zijn er weer andere datatypen beschikbaar
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | (WBFnummer number (8) not null, Geuraanduiding ENUM (“vol” , “wijnachtig” , “complex” , “fris” , “fruitig” , “bloemig” , “kruidig” , “honingachtig” , “houtachtig” , “aards”)not null, Geurafwijking ENUM (“aceton” , “muf” , “muis” , “geranium” , “oxidatie” , “sulfiet” , “azijn” , “rotte_eieren” , “gist” , “medicijn”)not null, Smaakafwijking ENUM (“body” , “zoet” , “zuur” , “zout” , “bitter” , “mineralen” , “groenten” , “meststof” ) not null, Smaakgebrek ENUM (“oxidatie” , “azijnzuur” , “muf” , “medicijnachtig” , “gistsmaak” , “muis” , “rotte_eieren” )not null, Balansafwijking ENUM (“zoet” , “zuur” , “zout” , “bitter” , “jannine” , “body” , “alcohol” , “mousse” ) not null, Afdronkafwijking ENUM (“bitter” , “muf” , “zuur” )not null, Opmerkingen varchar (50), PRIMARY KEY(WBFnummer) ); |
1 2 | echo $regels; |
Met cijfers gaat het fout zoals je kunt lezen. Maar van het getallenidee ben je opeens afgestapt?quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:44 schreef TheRoach het volgende:
[..]
Iets dergelijks klopt dus niet? Wat moet er veranderd worden?:
[ code verwijderd ]
Gokje: $_POST['$fObjTest'] is niet ingesteld. Gaat dat wel goed het dat dollarteken?quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:21 schreef LordNemephis het volgende:
Hoi mensen,
ik wil graag tellen hoeveel regels er in een text-area zitten. Dit heb ik tot nu toe
[ code verwijderd ]
Maar de waarde van uitkomst is altijd 1
Iemand een idee hoe dit wel werkend te krijgen?
Ik heb 1 tabel met getallen (kwalitatief) en 1 tabel met letters (kwantitatief), deze laatste tabel heb ik hierboven laten zien. Maar kan dit zo of niet?quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:24 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Met cijfers gaat het fout zoals je kunt lezen. Maar van het getallenidee ben je opeens afgestapt?
[..]
Op de eerste plaats waarom wil je dit? en \n is niet op elk OS gelijk. Je kan beter PHP_EOL pakkenquote:Op donderdag 22 januari 2009 11:21 schreef LordNemephis het volgende:
Hoi mensen,
ik wil graag tellen hoeveel regels er in een text-area zitten. Dit heb ik tot nu toe
[ code verwijderd ]
Maar de waarde van uitkomst is altijd 1
Iemand een idee hoe dit wel werkend te krijgen?
Wat je liet zien wel, met cijfers moet je opletten, zie de eerder geplaatste link.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:25 schreef TheRoach het volgende:
[..]
Ik heb 1 tabel met getallen (kwalitatief) en 1 tabel met letters (kwantitatief), deze laatste tabel heb ik hierboven laten zien. Maar kan dit zo of niet?
Het gaat om user-invoer, dus je end-of-line hangt van de gebruiker af en niet van de server. Ik weet niet wat de browser doorstuurt trouwens, dat zou best voor alle OS's hetzelfde kunnen zijn.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
en \n is niet op elk OS gelijk. Je kan beter PHP_EOL pakken
Hmz, nee volgens mij niet hoor. in de POST vars staat volgens mij het eol teken van je OSquote:Op donderdag 22 januari 2009 11:48 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Wat je liet zien wel, met cijfers moet je opletten, zie de eerder geplaatste link.
[..]
Het gaat om user-invoer, dus je end-of-line hangt van de gebruiker af en niet van de server. Ik weet niet wat de browser doorstuurt trouwens, dat zou best voor alle OS's hetzelfde kunnen zijn.
http://www.sitepoint.com/(...)dings-in-javascript/quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hmz, nee volgens mij niet hoor. in de POST vars staat volgens mij het eol teken van je OS
Volgens mij kun je er prima op vertrouwen dat IE doet waar het zelf zin in heeftquote:Op donderdag 22 januari 2009 12:02 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
http://www.sitepoint.com/(...)dings-in-javascript/
Je kunt niks vertrouwen blijkbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |