quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:57 schreef dylanfornost het volgende:
Hoi,
Ik heb laatst een horloge gekocht met zowel datum als dag bepaling. Nu vraag ik me af hoe een horloge weet welke maand het is? Wanneer moet ie bijvoorbeeld de 31ste pakken of overslaan. Ook de combinatie tussen datum en dag snap ik niet (dit verschilt per jaar).
Horloge wat ik heb heeft maar één draai knop (fossil Me 1038 - Twist Black Dial) die je 1 keer kan uittrekken.
Alvast bedankt
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:14 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
De maand gaat meestal gewoon door tot 31, die moet je gewoon bijstellen.![]()
![]()
-->ONZ????
Ja, maar mijn probleem is dan dat ik 30 min kan gaan draaien voordat ik weer op de goede datum kom.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:14 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
De maand gaat meestal gewoon door tot 31, die moet je gewoon bijstellen.![]()
![]()
-->ONZ????
Je bent dom en je snapt niet hoe een horloge werkt of je hebt een slecht horloge gekocht of je hebt een heel goed horloge dat wel rekening houdt met maand lengtes, schrikkeldagen etc.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:18 schreef dylanfornost het volgende:
[..]
Ja, maar mijn probleem is dan dat ik 30 min kan gaan draaien voordat ik weer op de goede datum kom.
Hoewel ik dat heel vaag vind (je hoeft maar 1 dag vooruit te draaien, niet 30 terug), zou dat wel kunnen... Maar dat moet dan nu eenmaal..quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:18 schreef dylanfornost het volgende:
[..]
Ja, maar mijn probleem is dan dat ik 30 min kan gaan draaien voordat ik weer op de goede datum kom.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:18 schreef dylanfornost het volgende:
[..]
Je moet ook 24 uur vooruit draaien, niet 12quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:36 schreef Andiamo het volgende:
[..]
Hoewel ik dat heel vaag vind (je hoeft maar 1 dag vooruit te draaien, niet 30 terug), zou dat wel kunnen... Maar dat moet dan nu eenmaal..
Wat ik vaak heb na zo'n correctie, is dat de datum ineens verspringt om 12 uur in de middag
Fossilknopjes kun je meestal toch in meerdere stapjes uittrekken. Kun je hem niet nog verder naar buiten trekken, of juist net heel voorzichtig uittrekken? En zit er geen boekje bij?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:57 schreef dylanfornost het volgende:
Horloge wat ik heb heeft maar één draai knop (fossil Me 1038 - Twist Black Dial) die je 1 keer kan uittrekken.
Heb anders al heel wat jaren plezier, van een mijns inziens, prachtig Fossil horlogequote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:50 schreef Dentiwan het volgende:
fossil is een waardeloos merk en maakt zeer slechte horloge's spaar eens voor een betere of zo
Ach ja smaken verschillen...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:54 schreef Impry het volgende:
[..]
Heb anders al heel wat jaren plezier, van een mijns inziens, prachtig Fossil horloge
Sparen voor een horlogequote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:50 schreef Dentiwan het volgende:
fossil is een waardeloos merk en maakt zeer slechte horloge's spaar eens voor een betere of zo
Natuurlijk is het niet te vergelijken met een Breitling van een paarduizend euro, maar dat is ook meer 'kunst' dan een echt horloge.quote:
50 pogingen op de kermis?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:57 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Sparen voor een horloge![]()
Een goed betrouwbaar horloge hoeft echt niet meer dan 50 euro te kosten hoor.
je hebt horloges en horloges he.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:57 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Sparen voor een horloge![]()
Een goed betrouwbaar horloge hoeft echt niet meer dan 50 euro te kosten hoor.
Het was ook maar bij wijze van spreken 30min. Natuurlijk snap ik dat je 30 dagen verder moet draaien. Het punt is dat mijn horloge vandaag bijv. vrijdag de 15de aangaf terwijl het de 9de is. Nou aangezien 1 dag 24 uur heeft moet ik dus heel wat draaien voordat ik weer bij de 9 ben op de teller. Vandaar 30 minuten bij wijze van spreken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:37 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Je moet ook niet 30 minuten lang draaien slingervrucht, je hoeft maar +-30 DAGEN VERDER te draaien.
OH, ik word hier soms zoooo moe vanm!!!!
Da's tegenwoordig heel wat meer dan 50 euro hoorquote:
Ik zie er het nut niet van in om een horloge met PIMP-factor te hebben, het enige wat ik verlang is dat de tijd juist wordt weergegeven. En dat kan een Casio van 50 euro (meestal nog duidelijker ook dan zo'n ding met tientallen wijzertjes) dus dat je voor een goed horloge moet 'sparen' is onzin.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |