abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_231605
Dit is het weer maagdelijke vervolg van een discussie die al vanaf het begin
van BB loopt.
Iedereen die serieus in wil gaan op vragen als:
-wie zijn die mensen en what makes them tick
-hoe liggen de verhoudingen in de groep
-overleven ze BB of zijn ze definitief gebroken
-overleeft Nederland BB of is het eind nu zoekis hier weer net zo welkom als in alle voorgaande topics "Voer voorpsychologen x"
Dit is het langstlopende topic in het BB forum en dat is zowel te danken aan
de kwaliteit van de bijdrages als de discipline van alle posters hier.
De spelregels: domme, platte, ongenuanceerde en onbedaarlijk leuke bijdrages: graag
maar plaats ze niet hier.
Rond de 50 posts sluiten we en starten een vervolg. Wie dat doet: citeer
deze inleiding als eerste tekst en kondig de overgang aan in het oude topic.
Als het net heel druk is: citeer de laatste post ook weer even hier. Zo
hebben we de beste kans dat het een min of meer coherent verhaal blijft.
Er wordt door iedereen veel werk gestopt in dit topic: laten we dat samen in
ere houden. Voyeur is watching you !
Wees gewaarschuwd: pittige teksten op komst

Ik wil dit nieuwe gedeelte openen met de vraag of BB niet interessanter was geweest als V had afgezien van alle bezeigheidstherapietjes zoals de weekopdrachten en verplichte verassingen. Had het nederlandse publiek dan massaal afgehaakt? Voor mij had het denk ik boeiender geweest om te zien hoe mensen met elkaar om gaan in zo'n situatie, zichzelf moeten vermaken en het omgaan met conflicten.

mooi he, alles
  woensdag 15 december 1999 @ 17:18:00 #2
1166 Kleine PiepDruif
meer lezer dan plaatser...
pi_231606
Ik denk dat in het geval van deze bewoners het maar goed is dat ze nog week opdrachten hebben. Ze kunnen zichzelf totaal niet bezig houden, volgens mijn indrukken. Dat had misschien wel "boeiender" televisie opgeleverd, maar was wel heel erg ten koste van de bewoners gegaan, denk ik. Zo iets als compleet doorgedraaide bewoners, die elkaar daadwerkelijk de hersens inslaan, omdat er eentje wat vervelend is. Erg sensationeel en goed voor de kijkcijfers, maar toch niet waar ik op zit te wachten.
Door de weekopdrachten hebben ze tenminste nog een beetje afleiding. Al is het alleen het gemopper, als er weer eens een flut-opdracht wordt gegeven; ze hebben dan toch weer wat om over te praten.

Ik heb echt zulk haar!

woensdag 15 december 1999 @ 19:43:00 #3
433 Alkyone
Uitgesproken als: alkíejoonee
pi_231607
Ik moet toch nog even wat kwijt over Bart nav de uitzending. Wat hij zegt, is in de meeste gevallen niet eens zo gek. Ik ben geen fan van zijn machtsspel, maar hij heeft wel vaak goede argumenten. Ook tijdens de discussie over het nut van de mensheid laat hij weer zien niet dom te zijn en er een onderbouwde mening op na te houden. Ik begin me steeds meer te irriteren aan Ruud, die een schoolmeesterachtige houding aanneemt, zegt dat Bart negatief is terwijl hij dat helemaal niet is. En Bart mag al helemaal niet aan Ruud's heilige geloof komen, laat het scheppingsverhaal er maar buiten. Tja. Ook Karin en Willem vind ik echt 'ouwelullerig' reageren. Misschien ligt het aan het generatieverschil (ik ben 26), dat ik Bart's kant in deze 'ruzietjes'kies, maar ik vind de rest teveel gesloten gelederen vormen, Ruud herhaalt exact dezelfde zinnen alsof het uit een boekje komt, gewoon uit zijn hoofd geleerd, lijkt het wel. Ben ik zo gek, zie ik het verkeerd, of ís de rest gewoon oud en uitgeluld, tevreden met één verklaring en doof voor alternatieven?
'We learn more by looking for the answer to a question and not finding it than we do from learning the answer itself' - Lloyd Alexander

pi_231608
Zo, ik heb iets gezien, dat misschien wel wat psychologische onderbouwing verdient. Zowel Ruud als Willem maken van de resevelego een poppetje. (Zie visuele streamverslagen) Kijk eens goed ! De NAC voetballer van ruud: 2 stenen breed. Eigenlijk 2 dimensionaal. Er zit geen diepteverloop in. Nu de danseres van Willem Kijk ook eens goed. Dit poppetje is wel driedimensionaal, wel diepteverloop. Kunnen we hier meteen inzicht aan koppelen ? Zoiets als een kinderpsychiater doet door te kijken of een kind de schoorsteen recht op het dak zet, of loodrecht op het schuine dak ?

[Dit bericht is gewijzigd door Kierewiet! (Datum 16 December 1999).]

Blijft zich verbazen
pi_231609
quote:
op 12-15-1999 om 07:43 PM schreef Alkyone het volgende:
...Ben ik zo gek, zie ik het verkeerd, of ís de rest gewoon oud en uitgeluld, tevreden met één verklaring en doof voor alternatieven?

Alkyone, ik denk niet dat het de bewoners bij de meningsverschillen echt om de inhoud
te doen was, volgens mij ergeren Ruud, Willem en Karin zich gewoon aan Bart, wat ik me trouwens heel goed kan voorstellen maar dat terzijde, en zijn ze het daarom herhaaldelijk oneens met hem. En voor Bart lijkt hetzelfde te gelden in zoverre dat ook hij het vaak gewoon oneens lijkt te zijn met de anderen om het oneens zijn. Dat hij daarbij zo nu en dan best steekhoudende argumenten naar voren brengt neemt niet weg dat hij door de manier waarop hij dat doet toch een afwijzende reactie uitlokt bij de anderen. Ik zie bij hem heel weinig openheid voor de ander of voor de mening van de ander
en daarmee werkt hij volgens mij een polarisatie van meningen in de hand. Hij irriteert de anderen dus gewoon. Mij ook trouwens...

Nietzsche: God is dood
God: Nietzsche is dood
  donderdag 16 december 1999 @ 00:20:00 #6
525 Roache
troika hier, troika daar
pi_231610
Kijk in je omgeving. Als iemand eenmaal je irritatiegrens heeft overschreden kan diegene een gouden ei poepen en dan nog vind je het niet glanzend genoeg. Gebeurt al een aantal dagen, Bart zegt iets, maakt niet uit wat en (vooral Karin, mijn hart treurt) de lauwe en/of snerende reacties van de bewoners volgen. Mijn neefje heeft eens tijdens een reisje van Maastricht naar Nijmegen onafgebroken met de asbak zitten klepperen tot ieders afgrijzen. Zelfs de conducteur kon hem niet doen stoppen. Zijn reden: "Ik zag dat je het niet leuk vond dus hield ik niet op." Heb hem daarom tot op de dag van vandaag bij iedere gelegenheid te kennen gegeven dat hij mij mateloos irriteert, met dat geklepper als aanstichting. Ik kan niet duidelijk zeggen waar Bart is begonnen met klepperen maar het vertrek van Maurice heeft bij Karin zeker e.e.a. getriggered denk ik. Lijkt wel of Maurice als buffer fungeerde tussen de ouderen en de jongeren in het huis, nu deze katalysator weg is is het hek van de dam.

N.B. Ben wel blij dat dit pas op het einde gebeurt, denk dat ik, ondanks het hoge gezapigheidsgehalte, toch was afgehaakt bij het zien van weet ik veel hoeveel weken roddel, geklier, irritatie en gescheld.

Ben te zaai voor een signature
pi_231611
Zonder weekopdrachten of verrassingen of wat dan ook. Waarschijnlijk waren de meeste bewoners in huis dan al lang weggeweest behalve Ruud (kan perfect niets doen) Bart (survivor) en Willem (weg van Tessa). Karin bvb was al lang weggeweest als er verer niks te doen was, en waar zou Maurice zijn geweest zonder zijn bezigheidstherapien.

Is een experiment dat waarschijnlijk niet zo snel wordt uitgevoerd omdfat het zo extreem zwaar is, ik vond de opzet hier al zwaar. Gelukkig heeft V dat wat versoepeld dmv meerdere verrassingen, hetgeen wel tegen de principes in ging. Officieel mochten ze niet schrijven, geen boodschappen van buiten, geen knutselspullen en toch hebben ze het gekregen. Waarschijnlijk ook omdta het anders een erg dode boel zou worden want wat wel duidelijk is, is dat de bewoners elkaar weinig te melden hebben. Het enige interessante is nu Barts generatieconflict. Voor de tv-kijkers moet het wel enigszins interessant blijven, daarom zal V waarschijnlijk die verrassingen bedacht hebben (de boel opleuken) maar van de andere kant hebben de bewoners ook ontdekt dat zij enigszins macht hebben doordat V bang is voor hun opstappen.
Daarnaast zijn de meeste bewoners nog steeds erg camera bewust, en ik dnek niet dat V dat verwacht had.

Wat ik anders had verwacht? Erg saaie tv, bewoners die veelal in bed blijven liggen in een depressie raken waar ze niet meer uit komen. Bij irritaties is ontwijken onmeogelijk dus evt heftige ruzies gevolgd door het opstappen van een bewoner. Niet echt interessant voor ons dus.

et qu'est ce que vous voulez faire avec cet information?
wel, rien ne faire pas avant le jour de gloire est arrive.

donderdag 16 december 1999 @ 08:52:00 #8
728 Dutch Musicman
Oh NOO, Not again .....
pi_231612
Toch blijft het en feit, dat dit soort "aapjes televisie" nu eenmaal goed scoort.

Generatiekloof of niet, Regels die veranderd worden en een programma wat meerdere malen op deze aardkloot gekloned wordt en gaat worden. "The Real World" , De reizende bus van SBS6 en #$^^^&%%% (chinees voor BB) in China.

Zolang wij mensheid het nuttenloos simpelweg leuk vinden om aapjes te blijven kijken, zal dit soort reality TV altijd blijven bestaan en zullen forums zoals deze altijd blijvend worden gevuld met het simpelste wat er eigenlijk bestaat op de wereld, Ons, Aapjeskijkende mensen

DeeJ

Daaag, ik ben van de Duyvis....
pi_231613
Ik heb Karin en Willem de laatste dagen een paar maal horen zeggen; Bart doet alles om maar op te vallen bij de kijkers, daarom is hij het ook in principe nooit met ons eens. Ook kunnen we uit de diverse uitlatingen afleiden dat de rest denk dat Bart het meest populair bij de kijkers is. Met andere woorden, de groep is zelf jaloers op Bart omdat ze in hem de vermoedelijke winnaar zien. Bart kiest een jonge jongensachtige mannier van optreden waar de rest juist door het leeftijds verschil niet tegen op kan. Bart heeft dat al dan niet door de productie ingegeven, donders goed door. De vraag is; gaat hij niet langzaam over de grens heen en kost hem dat op den duur niet te veel kijkers. Of remt de productie hem tijdig af. Ik ben benieuwd hoe dwars Bart gaat liggen bij het bepalen van wie er vanavond mag telefoneren. Ik kan mij voorstellen dat hij wil loten, terwijl de rest misschien het telefoneren aan Karin gunt. Het zijn maar wat losse gedachten, maar de telefoonroulette kan voor een grote ruzie zorgen. Ik kan mij voorstellen dat de groep vindt dat alleen de gene met kinderen in aanmerking komen om te mogen bellen.

Ik denk dat het binnen brengen van een telegraaf bijlage waaruit nadrukkelijk blijkt hoe bekend ze nu al zijn, een grote schok te weeg zal brengen. Juist deze nieuwe info vraagt om antwoorden die ze niet kunnen krijgen.

[Dit bericht is gewijzigd door PINOK (Datum 16 December 1999).]

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 december 1999 @ 09:59:00 #10
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_231614
De theorie dat Bart alleen tegen de anderen in gaat omdat-ie daardoor meer op valt geloof ik niet in. Zoals hij al aangaf heeft iedereen zijn hobbie in het huis. Bart's hobby is 'felle discussies', zijn geest scherpen door met elkaar oneens te zijn. Daarom is het aan hem om het mensen oneens te zijn zodat hij mentaal actief blijft. Anders zou je door het gebrek aan impulsen helemaal doodbloeden.

Dus, het dwars zijn is volgens mij deels persoonlijk vermaak van Bart, deels overlevingsstrategie om mentaal bij te blijven. En in mindere mate om populair te worden.

[Daarnaast heeft hij ook nog vaak gelijk, maar dat terzijde (een discussie of de mens nut heeft; grandioos; het is een van mijn favoriete discussies; zelden kom ik iemand tegen die vind dat de mens nut heeft, en dan plots op televisie de drie exemplaren; wat had ik graag op de plaats van Bart gezeten).]

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  donderdag 16 december 1999 @ 10:01:00 #11
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_231615
quote:
op 12-16-1999 om 09:12 AM schreef PINOK het volgende:
Ik heb Karin en Willem de laatste dagen een paar maal horen zeggen; Bart doet alles om maar op te vallen bij de kijkers, daarom is hij het ook in principe nooit met ons eens. Ook kunnen we uit de diverse uitlatingen afleiden dat de rest denk dat Bart het meest populair bij de kijkers is.

Zelf denk ik, dat W, K, en R, zich wel honderdtachtigduizend keer per dag afvragen, waarom en hoezo Bart nog steeds in het BB huis zit

Ze vinden hem allemaal irritant en hebben hem tig keer genomineerd en hij is er nog steeds

Rarara, hoe kan dat nou?

Logische gedachtengang, Bart is populair bij het Nederlandse publiek, WIJ willen dat hij gaat, maar ZIJ willen dat hij blijft

Grijze hersencellen worden verscheurd, misbruikt en gekraakt om er voor te zorgen ( ik zou niet weten hoe?) dat dat jong vertrekt, grote concurent!

Ik zie de gezichten denken en zie de wanhoop , leuke TV

Groeten Dark

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
  Moderator donderdag 16 december 1999 @ 12:51:00 #12
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_231616
quote:
op 12-16-1999 om 10:01 AM schreef Dark het volgende:
Zelf denk ik, dat W, K, en R, zich wel honderdtachtigduizend keer per dag afvragen, waarom en hoezo Bart nog steeds in het BB huis zit

<..>

Grijze hersencellen worden verscheurd, misbruikt en gekraakt om er voor te zorgen ( ik zou niet weten hoe?) dat dat jong vertrekt, grote concurent!

Met name Willem wordt volgens mij moedeloos van het idee dat Bart eenvoudigweg niet het huis uit te krijgen is, omdat hij bij de VOO/kijkers te populair is.
Willem beseft dat, ondanks het feit dat hij nog maar 1 keer is genomineerd door de bewoners, hij straks toch het loodje gaat leggen tegen Bart.

Extra zwaar is het, dat hij zich niet eens flink kan laten gaan, zijn frustraties op Bart afreageren, want Willem beseft dat hij dan alleen maar impopulairder wordt, en hij, mocht het geval zich voordoen dat hij genomineerd wordt, direct gevaar loopt.

Volgens mij haat Willem Bart zo langzamerhand. Hij vindt Bart een bluffer, een zwetser die boven zijn niveau praat, een broekie, iemand die nog weinig van het leven snapt. En zo iemand gaat hem, Willem, verslaan, ondanks het feit dat de mensen 'die het beste weten hoe de bewoners zijn' (de bewoners zelf) hem na de 1e keer nooit meer genomineerd hebben. Het is oneerlijk

De enige tactiek die Willem kan toepassen, is een sterke opponent tegenover Bart plaatsen (Willem zal dus op Bart en Ruud stemmen, Karin ook trouwens).

[Dit bericht is gewijzigd door Gert (Datum 16 December 1999).]

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_231617

Allereerst onze gedachten over de openingsvraag: hoe zou BB eruit hebben gezien zonder de bezigheidstherapietjes? Dat hangt af van de interesses van de bewoners. Zelf zouden wij een moord doen voor de mogelijkheid om 3 maanden lang alleen maar te lezen, maar daar staat tegenover dat wij dan niet aanspreekbaar zouden zijn; hoe meer je leest, hoe meer je jezelf in boeken verliest (ook noodgedwongen: het zou in de isolatie van het BB-huis een ware strohalm zijn: lezen, gedachten, belevenissen!), maar daar word je uiteindelijk toch een beetje contactgestoord van. De bewoners zijn dan ook geen echte lezers, en gelukkig maar: ze zouden niet meer bewegen. Die onzinopdrachtjes zorgen er wel voor dat er iets te ZIEN is, hoe onbenullig ook. Visueel is het dus belangrijk dat ze iets om handen hebben. Wat ons alleen zo sadistisch voorkomt, is dat eeuwige geknutsel en geknip in stukken kinderkarton: dat kun je mensen die toch al geen zak te doen hebben toch niet aandoen?! Huisvlijt werkt alleen therapeutisch als je half overspannen bent van dagelijkse problemen: hard werken, weinig slapen, boodschappen doen, druk-druk, geen seconde rust. Maar in de apathische omstandigheden waarin de bewoners zich bevinden, is het bijna een misdaad om mensen te dwingen tot rietvlechten & teenschilderen. Alles voor de kijkcijfers dus, want zo'n lego-boom brengt weer wat variatie aan in het decor, maar wij hebben intussen diep medelijden met die stakkers.

Dan de 'koppige' houding van Bart. Wij denken dat Bart vooral doordacht te werk gaat; hij is zich bewust van zijn rol, hij heeft echt voor die rol gekozen en daarom speelt hij hem uit tot het einde. Dat is ook slim: door zich aan te passen verliest hij zijn geloofwaardigheid, hij wil overkomen als een Man Uit Eén Stuk. Dat doet-ie goed. De manier waarop hij Willem confronteerde met zijn 'onechtheid' was bewonderenswaardig: niet denigrerend of slinks of onhandig, maar straigt & met humor. Bart kon erom lachen, en daarmee wilde hij zeggen: even goede vrienden, Willem.

Wij vonden die scène een mooi voorbeeld van het verschil tussen mannen- en vrouwen-ruzie's: mannen zeggen wat ze vinden en slaan elkaar vervolgens nog eens hartelijk op de schouder (Willem is daar niet zo bedreven in, die kan vast beter met vrouwen opschieten), terwijl vrouwen meteen in de verdediging schieten & maanden later nog steeds wakker liggen van een opmerking (zie: Karin, die door Sabine werd beschuldigd van stiekem gedrag. Karin komt nog steeds wel eens op de proppen met dat incident, het blijft een gevoelige plek).

Door de starre houding van de "ouderen" voelt Bart zich geroepen zijn rebelse rol wat aan te dikken, en dat is alleen maar logisch. Hij komt in opstand tegen hun gebrek aan flexibiliteit - zij weigeren hem te "horen" en maken zo een karikatuur van hem, met als gevolg dat hij een karikatuur wórdt. Maar wel een leuke karikatuur. Dat is het verschil met de anderen.

Een schizofreen is nooit alleen
  donderdag 16 december 1999 @ 23:13:00 #14
1953 zonnedauw
morgenstond van zonnedauw
pi_231618
Ik zit met de tv aan op het fozine forum, momenteel is de live uitzending bezig. Ik betrap me erop dat ik eigenlijk alleen nog maar kijk om mee te kunnen praten op dit forum volgens mij hebben meer fokkers dat.

Naar mijn mening is het programma nu volledig ontspoort met de komst van de telegraaf in het huis. De essentie van het 100 dagen samen doorbrengen zonder contact, dat natuurlijk al sporadisch werd geschonden is nu volledig ondergesneeuwd. Het programma is nu definitief verworden tot een amasuments onderdeel van HMG. Het dient nog slecht de commerciele belangen van Lego, de Mac en de Telegraaf. jammer jammer jammer. Ik had op voorhand nog goede hoop op een fascinerend concept. Ik zal het nu moeten doen met mijn mede fokkers en ik moet zeggen dat vooruitzicht is helemaal zo gek nog niet. Ik stel voor om alvast na te denken over de volgende hype, want wat mij nu het meest boeit is de discussie over het gedrag van onze medemens.....

gelijkwaardigen respecteren elkaars verschillen
  Redactie Frontpage vrijdag 17 december 1999 @ 00:25:00 #15
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_231619
Even iets dat mij opviel, zonder er een analyse aan te willen onderwerpen: In de late uitzending van 16/12 kwam de krant: Bart leek niet verbaasd en zei mij iets te snel dat er een telefoon in de dagboekkamer lag. En ook riep hij meteen: Wie gaat er bellen? Nu je hand opsteken als je wilt bellen. Ga jij bellen, jij? Of jij? Oke, dan gaat karin bellen. (Karin: ik heb ook al een videoboodschap ingesproken!)(bart pakt hardhandig de krant uit Karins handen) Wil je bellen of niet? Nou en? Ga dan bellen.

Als ik me het goed herinner was hij ook al zo toen er piza besteld mocht worden. Mijn vraag: is hij nu zo goed ingelicht of zijn dat leider eigenschappen? (herinner de scene waarin iedereen Bart (die het weer van de stem hoorde) het eten moest laten staan om de vissen in het aquarium te stoppen)

------------------
Life is to short to stay out of the sun

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser (Datum 17 December 1999).]

vrijdag 17 december 1999 @ 00:33:00 #16
1953 zonnedauw
morgenstond van zonnedauw
pi_231620
quote:
op 12-17-1999 om 12:25 AM schreef SunChaser het volgende:
Even iets dat mij opviel, zonder er een analyse aan te willen onderwerpen: In de late uitzending van 16/12 kwam de krant: Bart leek niet verbaasd en zei mij iets te snel dat er een telefoon in de dagboekkamer lag. En ook riep hij meteen: Wie gaat er bellen? Nu je hand opsteken als je wilt bellen. Ga jij bellen, jij? Of jij? Oke, dan gaat karin bellen. (Karin: ik heb ook al een videoboodschap ingesproken!)(bart pakt hardhandig de krant uit Karins handen) Wil je bellen of niet? Nou en? Ga dan bellen.

Als ik me het goed herinner was hij ook al zo toen er piza besteld mocht worden. Mijn vraag: is hij nu zo goed ingelicht of zijn dat leider eigenschappen? (herinner de scene waarin iedereen Bart (die het weer van de stem hoorde) het eten moest laten staan om de vissen in het aquarium te stoppen)

Ok laten we even aannemen dat Bart steeds wordt geinformeerd door Hummie. Wat voor belang dient dit hem/veronica? Hij wordt er niet populairder op bij het publiek toch?

Ik denk eerder dat hij een weldenkend mens is die heeft geleerd oa in zijn vier jaar dienst om snel te reageren op situaties....en zeker hij heeft daarin een zeker legerachtig auteritaire stijl.

gelijkwaardigen respecteren elkaars verschillen
pi_231621
Bart is gevoelig voor authoriteit, dus als "DE STEM" zegt dat er iets gedaan moet worden springt Bart gelijk in de houding en voert de opdracht direct zonder discussie uit. Binnen de groep accepteert hij geen leiderschap, omdat er geen formele leider is. Bart beschouwt de BB redactie als baas, dus opdrachten door hen gegeven worden loyaal uitgevoerd, terwijl opdrachten door andere bewoners (verschoon de molton e.d.) gegeven altijd ter discussie worden gesteld, ongeacht de redelijkheid ervan.
Alleen commando's gegeven door Bianca werden wel direct door Bart uitgevoerd tot mijn verbazing (o.a. Bart kom even brood kneden!). Mogelijk door de besliste toon dat die commando's gegeven werden.

pi_231622
quote:
op 12-17-1999 om 01:21 AM schreef wich het volgende:
Bart is gevoelig voor authoriteit, dus als "DE STEM" zegt dat er iets gedaan moet worden springt Bart gelijk in de houding en voert de opdracht direct zonder discussie uit. Binnen de groep accepteert hij geen leiderschap, omdat er geen formele leider is. Bart beschouwt de BB redactie als baas, dus opdrachten door hen gegeven worden loyaal uitgevoerd, terwijl opdrachten door andere bewoners (verschoon de molton e.d.) gegeven altijd ter discussie worden gesteld, ongeacht de redelijkheid ervan.
Alleen commando's gegeven door Bianca werden wel direct door Bart uitgevoerd tot mijn verbazing (o.a. Bart kom even brood kneden!). Mogelijk door de besliste toon dat die commando's gegeven werden.

Dat van Bianca was niet echt een commando, Wich, misschien wel niet al te vriendelijk zoals we van Bianca gewend waren, maar qua inhoud toch een appèl aan Bart om zich nuttig te maken voor het geheel. En dat valt nou juist weer in zijn persoonlijkheid zeer goed: zich nuttig maken is voor hem 'onderdeel zijn van, kans tot presteren (weekopdracht)' en geeft hem zelf-waarde. Voor iemand die zijn leven begonnen is met een fase van gepest worden, is dat essentieel. Daarbij weet hij ook als geen ander 'hoe pesten moet' Hij hoeft alleen maar uit te voeren wat hij ooit eindeloos in gedachten bij zichzelf heeft herhaald: 'wat hij tegen die pesters terug-zou-willen-doen als ie kon/durfde'.

Een opdracht als 'molton verschonen' maakte hem in zijn ogen tot een 'watje', en daarvoor zou hij liever vol met kakkerlakken, luizen en spinnewebben zitten, als het er maar 'Camel-man/commando'-achtig uitziet.

Hij lijkt vaak offensief, maar is meestal defensief tegenover de aanval van 'uitsluiting'.
Voor een leider is hij niet zeker genoeg van zichzelf: hij 'scoort' alleen als hij zijn kansen duidelijk vooraf berekend heeft. Vb. het op zijn schouders nemen van S. bij haar vertrek.
Zijn vreemde 'machts-uitstraling' op sommigen van de anderen komt van zijn Mars-Pluto-conjunct: ik zoek nog steeds naar woorden om dat in niet-astrologische termen te beschrijven. Maar Lilith post hier schijnbaar ook nooit meer, dus ... komt nog.

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 17 December 1999).]

vrijdag 17 december 1999 @ 02:35:00 #19
525 Roache
troika hier, troika daar
pi_231623
quote:
op 12-17-1999 om 02:01 AM schreef Moor het volgende:

Hij lijkt vaak offensief, maar is meestal defensief tegenover de aanval van 'uitsluiting'.
Voor een leider is hij niet zeker genoeg van zichzelf: hij 'scoort' alleen als hij zijn kansen duidelijk vooraf berekend heeft. Vb. het op zijn schouders nemen van S. bij haar vertrek.
Zijn vreemde 'machts-uistraling' op sommigen van de anderen komt van zijn Mars-Pluto-conjunct: ik zoek nog steeds naar woorden om dat in niet-astrologische termen te beschrijven. Maar Lilith post hier schijnbaar ook nooit meer, dus ... komt nog.

Dag Moor,

Ik ben toch echt heel erg bang dat Bart ook zonder Mars-Pluto motivatie is zoals 'ie is: namelijk een jongere tussen de ouderen en dus een VOOrkeur heeft bij de heersende (lees: stemmende) opinie. Denk dat dit het toverwoord is bij deze hele obsure race naar de 250.000 pop. Vind je gedachtengang erg prettig om steeds weer te lezen, maar wat meer down to earth kan misschien ook geen kwaad, zeker in de kwestie Bart, : m.i heeft hij donders goed in de gaten waar VOO voor staat....

pi_231624
Ok, Roache

Zoals de meeste jongeren-die-VOO's-doelgroep zijn is Bart in zijn houding een super-egoïst. Dat botst met elke leeftijd.

Down to earth genoeg ?

vrijdag 17 december 1999 @ 03:09:00 #21
525 Roache
troika hier, troika daar
pi_231625
quote:
op 12-17-1999 om 03:02 AM schreef Moor het volgende:
Ok, Roache

Zoals de meeste jongeren-die-VOO's-doelgroep zijn is Bart in zijn houding een super-egoïst. Dat botst met elke leeftijd.

Down to earth genoeg ?

Lieve ( Mag ik dat zeggen? ) Moor,

Ik snap je wel, en wat jij zegt klopt ook (bekt ook lekker duppelop in de hoor-oren) maar: eigenlijk zijn we het met elkaar eens.. Shit....

Superegoïsme.. Ja, leg ik me bij neer.

pi_231626
Vanmorgen in de Volkskrant gelezen over het proces van Frits Bom tegen HMG. Ik was net wakker dus moet het weer voor de geest halen maar het ging als volgt.
Frits Bom wilde weer een tv-programma en vond dat HMG hem een programma moest bieden. HMG won het proces omdat niet zozeer de kijkcijfers van belang waren alswel de reclameinkomsten (en die bleven bij Bom onder de maat).

Zo beredenerend heeft VOO Bart nog steeds nodig om een gewenste doelgroep (de jongeren) te bereiken. Over het algemeen is Bart nl populairder onder jongeren, en meer jongere kijkers (doelgroepleeftijd is gelijk aan die van FOK) betekent meer reclameinkomsten. Tenzij alle reclametijd rond BB al verkocht is, dan zal het V waarschijnlijk ook niet al te veel meer uitmaken.

et qu'est ce que vous voulez faire avec cet information?
wel, rien ne faire pas avant le jour de gloire est arrive.

vrijdag 17 december 1999 @ 11:41:00 #23
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_231627
Om uit het feit dat Bart snel roept dat er een telefoon in de DBK ligt te concluderen dat hij informatie doorkrijgt slaat echt nergens op. Hij leest de kop in de Telegraaf, die iets luidt in de trant van: "Wie van de BB-bewoners zal vanavond mogen bellen?" en concludeert dan dat er een telefoon in de DBK ligt.
Men noemt dit ook wel eens intelligentie.

Ik lees trouwens net dat dit al is opgemerkt bij de reacties op de uitzending. Nou ja, nog maar een keer dan.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
  vrijdag 17 december 1999 @ 12:00:00 #24
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_231628
Het enige wat ik na de uitzending van eergisteren totaal niet meer kan vatten is het feit dat Karin niet naar huis gaat.
Ik heb haar al diverse malen horen zeggen dat 'ze niet oud word" etc, en dat ze zoveel waarde hecht aan feestdagen, WAT houd haar dan in vredesnaam tegen om in de Decembermaand knus met haar familie samen te zijn? (ze roept continu dat het "haar niet om het geld gaat", maar ondertussen is ze uiterst voorzichtig en bang voor dingen die uitgezonden worden, en nog banger om VOO , door verkeerd geplaatste opmerkingen, tegen zich in het harnas te jagen.)

Ik hoor vaak meningen "dat het juist zo sterk is dat ze haar totale gezin alleen laat"," dat dat een uitdaging is", maar het spijt me ten zeerste, als ik 4 kinderen zou hebben, het gevoel (de angst) zou hebben dat ik "er niet lang meer zou zijn" lijkt het mij dat je juist als je zoveel waarde hecht aan feestdagen etc (en nog te horen krijgt dat zelfs je man snoepreisjes naar Japan maakt, terwijl je kinderen weer bij de opppas zijn) gewoon ouderwets thuis wilt zijn.

Komt direct de volgende vraag naarboven, waar is het respect, in het algemeen, voor de vrouw die ervoor kiest om moeder te zijn, en dus niet carriere wil combineren met kids?
(leuke stelling VOO?)

Al heeft dit laatste niet direct iets met Karin te maken, maar ik erger me een beetje aan alle tegenstrijdigheden in het "Karin verhaal".

pi_231629
Bart is heel intelligent en volgens mij is dat ook de reden dat de anderen zo vaak een aanvaring met hem hebben. Ze kunnen gewoon niet tegen het feit dat hij een uitgesproken eigen mening heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')