abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf donderdag 8 januari 2009 @ 20:46:19 #1
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_64825622
Een vriendin van mij heeft voor haar opleiding een afstudeervoorstelling moeten maken en zelf opvoeren. In samenspraak ben ik langsgekomen om wat foto's te verzorgen.
Ben er zelf erg over te spreken.

Hier een selectie van 9 foto's.

[1]

[2]

[3]

[4]

[5]

[6]

[7]

[8]

[9]
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:56:40 #2
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_64826066
Vreemd eind?

Dus even niet over de foto's zelf, maar ik ben bij dit soort series direct geneigd er een verhaaltje oid in te lezen. In dit geval eindigd het wat vreemd. Of was het niet echt bedoelt als (narratieve) serie? Mocht het wel als serie bedoelt zijn denk ik dat je ook wel wat strenger kunt selecteren.

Over de foto's:
Goed belicht in ieder geval, qua composities vind ik ze wat minder eigk. 3, 5 en 7 spatten eruit. 1 en 2 zijn gewoon netjes. Jammer van het aanhoudende standpunt maar dat is hierbij begrijpelijk. Waarom eigelijk zwartwit? Was dat vanwege de (gok ik) hoge ISO's?. Ik kan me namelijk voorstellen dat de bank bijv. een hele knallende kleur had? (Rood ofzo). Naar mijn idee zou dat in kleur lekkerder werken.

edit: nog wat aangevult.

[ Bericht 3% gewijzigd door kvdv op 08-01-2009 21:02:13 ]
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  FOK!fotograaf donderdag 8 januari 2009 @ 21:01:06 #3
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_64826253
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:56 schreef kvdv het volgende:
Vreemd eind?

Dus even niet over de foto's zelf, maar ik ben bij dit soort series direct geneigd er een verhaaltje oid in te lezen. In dit geval eindigd het wat vreemd. Of was het niet echt bedoelt als serie? Mocht het wel als serie bedoelt zijn denk ik dat je ook wel wat strenger kunt selecteren.

Over de foto's:
Goed belicht in ieder geval, qua composities vind ik ze wat minder eigk. 3, 5 en 7 spatten eruit. 1 en 2 zijn gewoon netjes. Waarom eigelijk zwartwit? Was dat vanwege de (gok ik) hoge ISO's?. Ik kan me namelijk voorstellen dat de bank bijv. een hele knallende kleur had? (Rood ofzo). Naar mijn idee zou dat in kleur lekkerder werken.
Dit is niet 't complete verhaal. Selectie van foto's zorgde ervoor dat het begin mist en dat 't einde mist. 't Verhaal is ook niet te vangen in de foto's naar mijn idee. Uiteraard het is een serie. Maar de foto's moeten alleen ook wat kunnen dragen.

Waarom niet in kleur? Das nu eenmaal niet mijn ding (de bank was trouwens vaal groen ). Bewust zw/w dus. Omdat ik gezichten wil laten spreken, contrasten 't werk wil laten doen. Op een andere manier "emotie en sfeer" zoeken dan via kleur.

Persoonlijke smaak dus verder
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  vrijdag 9 januari 2009 @ 22:45:14 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64870228
Ik probeerde er eerst een verhaal in te zoeken, maar dat lukte niet (zoals je zelf ook aangeeft). Dus nu bekijk ik de foto's an-sich. Dan verteld iedere foto min of meer een eigen verhaal.

Het is not-my-kind-of-photo, dus commentaar geven vind ik lastig.

Foto 1tm4 doen me eigenlijk niet zo veel, 5 tm 9 kan ik wel waarderen .

Foto 5 en 6 doen een beetje het zelfde aan, waarvan ik 5 de betere vind.

8 en 9

Foto 7 zou ik persoonlijk weglaten eigenlijk.
Huilen dan.
pi_64881175
8 en 1 zijn echt prachtig. Nette serie.

9 vind ik goed gevonden, niet qua foto maar bank gekanteld en 't beeldje van d'r mobiel daarboven gedaan, slim gedaan.
't was voor mij ook best vaag om hier een verhaal in te zien, komt d'r nog een uitleg? Ben eigenlijk wel benieuwd nu.
//
  FOK!fotograaf zaterdag 10 januari 2009 @ 12:12:18 #6
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_64881176
7 zit erbij om ook het geheel te laten zien met de band die de muziek verzorgde. Vond het contrast in beeld daardoor erg leuk.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf zaterdag 10 januari 2009 @ 12:14:07 #7
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_64881215
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:12 schreef Jep. het volgende:
8 en 1 zijn echt prachtig. Nette serie.

9 vind ik goed gevonden, niet qua foto maar bank gekanteld en 't beeldje van d'r mobiel daarboven gedaan, slim gedaan.
't was voor mij ook best vaag om hier een verhaal in te zien, komt d'r nog een uitleg? Ben eigenlijk wel benieuwd nu.
thnx voor je reactie.

Betreffende het verhaal. Even kort en bondig. Het gaat over een meisje die opgegroeid is en in deze voorstelling terug blikt op haar leven, wat ze meemaakt en hoe ze veranderd is. Dingen die ze wel en en niet leuk vond. En hoe ze "later" zou willen zijn.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_64884086
Mooie serie, ben eigenlijk wel benieuwd naar de kleur versie.

z/w past er in ieder geval wel goed bij
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:03:58 #9
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_65763675
Je hebt het prachtig belicht, het onderwerp springt eruit. Ook erg mooi gezichtsuitdrukkingen vastgelegd.
In tegenstelling tot kvdv vind ik juist wel dat je het goed voor elkaar hebt gekregen in standpunten en composities, maar dat is misschien omdat ik zelf nogal gebonden ben aan 1 plekje als ik toneel fotografeer en daar best moeite mee heb.

3 vind ik de mooiste van de serie, 6 de minste, maar ik vind er geen slechte tussen zitten.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  FOK!fotograaf donderdag 5 februari 2009 @ 16:23:54 #10
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_65770675
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:03 schreef pea4fun het volgende:
Je hebt het prachtig belicht, het onderwerp springt eruit. Ook erg mooi gezichtsuitdrukkingen vastgelegd.
In tegenstelling tot kvdv vind ik juist wel dat je het goed voor elkaar hebt gekregen in standpunten en composities, maar dat is misschien omdat ik zelf nogal gebonden ben aan 1 plekje als ik toneel fotografeer en daar best moeite mee heb.

3 vind ik de mooiste van de serie, 6 de minste, maar ik vind er geen slechte tussen zitten.
Dankjewel Pea

Betreft 't standpunt. Alle foto's zijn gemaakt vanaf dezelfde stoel. Ik had vooraf de mogelijkheid om 't beste plekje te zoeken en de dame in kwestie had het ook niet erg gevonden als ik iets rond had gelopen. Maar ik vond dat toen eigenlijk niet nodig. Ik kon goed uit de voeten vanaf die ene plek.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_65816198
Het zijn wel weer duidelijke Xil-foto's. Je begint een eigen stijl te ontwikkelen met dit soort dingen. Errug ok .
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 8 februari 2009 @ 09:39:28 #12
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_65842939
Lekkere serie, inderdaad wat P ook zegt, Xilastyle. Foto nummer 7 maakt mij wel erg nieuwsgierig naar wat daar op de rechterkant gebeurd. Heb je ook de foto's gemaakt die geprojecteerd worden?
  FOK!fotograaf zondag 8 februari 2009 @ 10:32:40 #13
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_65843436
quote:
Op zondag 8 februari 2009 09:39 schreef ..bennie het volgende:
Lekkere serie, inderdaad wat P ook zegt, Xilastyle. Foto nummer 7 maakt mij wel erg nieuwsgierig naar wat daar op de rechterkant gebeurd. Heb je ook de foto's gemaakt die geprojecteerd worden?
Thnx beide

Bij foto 7 heb ik voor deze kijkrichting gekozen omdat ik het "contrast" in spel er leuk vond. Links de dame die op het toneel stond, en rechts de band de muziek verzorgde. Beide waren geconcentreerd en volledig met hun eigen ding bezig terwijl ze direct met elkaar te maken hebben. En tegelijk zo'n verschil uitstraalde.

De foto's die geprojecteerd werden had ik niet gemaakt
Xilantof Flickrt
foto-nerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')