abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64822664
Onze ketel maakt een paar keer per week een enorm hard geluid. Je kan het door heel het huis horen.
Het is op verschillenden tijden.
Soms na het douchen maar ook 's nachts of midden op de dag.
Na een tik stopt het na ongeveer 2 minuten.

We hebben een monteur van Feenstra laten komen maar deze kon het geluid (via mijn telefoon) niet thuis brengen en dus ging hij zonder oplossing naar huis.

Ik heb een opname gemaakt.
Heef iemand een idee wat het kan zijn?
(je geluid moet je ws wel hard zetten)

Dit is de ketel:
Nefit Economy VR

[ Bericht 1% gewijzigd door fespo op 08-01-2009 22:32:23 ]
pi_64824419
Ik weet het niet, maar ik zou de kap eraf halen en zodra je dat geluid hoort erheen rennen en luisteren uit welk onderdeel het komt

Het kan misschien de pomp zijn, of warmtewisselaar (als je een combiketel hebt)
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:20:44 #3
63722 z80
I fink you freaky
pi_64824440
klinkt als een verrotte fan.
kan een lager zijn maar ook iets dat er tegenaan ligt
en zolang de fan nog genoeg lucht kan verplaatsen krijg je hier geen fout code van.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_64830732
oke bedankt voor de info.
ik ga de kap eraf halen en hopelijk zie ik iets
pi_64858967
onderdelen die lawaai kunnen maken:
ventilator
pomp
motor 3wegklep
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_64859029
Het klink meer als een kappote klep in de ventilatie regeling van dat ding...
No Guts, No Glory
pi_64990784
ok ik heb de bron van het geluid gevonden.
het moet de driewegklep Honeywell vc8010-12 zijn.

de ketel is 6 jaar oud dus daar zal geen garantie meer opzitten. honeywell zelf geeft 2 jaar garantie dus dat wordt weer de monteur bellen.

is dit een groot probleem?
zover ik weer werkt alles gewoon.

[ Bericht 18% gewijzigd door fespo op 13-01-2009 15:12:43 ]
pi_64992367
Waarom koop je dat motortje zelf niet en monteer je hem zelf ? ben je veel goedkoper uit.

bijvoorbeeld bij cv onderdeel:

http://www.cvonderdelen.snelbesteld.nl/

Motorgedeelte driew.kl 73317
Artikelnr. 8024220
73317
Prijs (incl.BTW): ¤ 58.91
pi_64996914
dat motortje gaat niet zomaar kapot,heel vaak komt dit door een zwaar lopend binnenwerk,deze zal je ook moeten vervangen!
pi_64997342
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:16 schreef the_contract_killer het volgende:
dat motortje gaat niet zomaar kapot,heel vaak komt dit door een zwaar lopend binnenwerk,deze zal je ook moeten vervangen!
Dat klepje is makkelijk te controleren door hem diverse keren in te duwen en te kijken of deze weer snel genoeg naar buiten komt:

Er zijn trouwens 2 soorten binnenwerken, een standaard en een verkorte versie.
Er zit namelijk een enorm prijsverschil in, en dan bedoel ik niet tussen standaard of verkort, maar in de versie alleen al, zo kost de cartridge voor een merk A bv 50 euro, terwijl exact dezelfde voor een merk B bv maar 25 euro kost, dus als je weet welk type het is dan kun je hem stukken goedkoper verkrijgen.
pi_64997599
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:37 schreef klipper het volgende:
Waarom koop je dat motortje zelf niet en monteer je hem zelf ? ben je veel goedkoper uit.

bijvoorbeeld bij cv onderdeel:

http://www.cvonderdelen.snelbesteld.nl/

Motorgedeelte driew.kl 73317
Artikelnr. 8024220
73317
Prijs (incl.BTW): ¤ 58.91
zat ik ook aan te denken maar ik hoor net van mijn huisgenoot dat wij een contract hebben bij www.feenstra.com/ (monteur) dus voor onderdelen/montage hoef ik niet te betalen.

@ the_contract_killer
bedankt voor de tip.

@ klipper
bedankt voor de info.
pi_65002139
dus bij feenstra hoef je voor onderdelen en montage niets te betalen bij een storing?
wat ben je dan kwijt aan zo'n service abbo als ik vragen mag??
en komen ze elk jaar schoonmaken?
pi_65003033
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:43 schreef the_contract_killer het volgende:
dus bij feenstra hoef je voor onderdelen en montage niets te betalen bij een storing?
wat ben je dan kwijt aan zo'n service abbo als ik vragen mag??
en komen ze elk jaar schoonmaken?
Ze komen eens in de twee jaar voor onderhoud langs.
Het abbonnement voor mensen die geen lid zijn vereniging eigen kost 10,86 per maand.
Wel dien je de eerste keuring en onderdelen zelf te betalen, indien het toestel korter dan 2 jaar geleden is onderhouden, dan is de keuring gratis, de benodigde onderdelen niet.
`instap keuring kost 64,50

Het lijkt goedkoop, en als je echt dure reparaties hebt is dat ook zo, maar vaak wordt je voor die tijd al verplicht tot vervanging, of beeindiging van het contract.
Vaak is de maximum leeftijd voor de ketel waarop het all-inn abbonnement van toepassing is gemaximaliseerd op 10 jaar.

Tellen we alle kosten op, dus 24 x 10,86 = 260,64 per 2 jaar, en je haalt daar een standaard onderhoudsbeurt vanaf (immers er wordt maar eens in de 2 jaar onderhoud uitgevoerd) dan blijkt gewoon dat je alle kosten zelf betaalt.
voordeel van het systeem is wel dat je niet opeens voor verrassingen komt te staan, want sparen is niet voor iedereen weggelegd.

De meeste standaardcontracten kosten tussen de 80 en 125 euro, persoonlijk lijkt het mij goedkoper te kunnen als je gewoon een bedrijfje uit de buurt laat opdraven en gewoon het uurloon betaalt, vaak zijn ze amper een half uurtje binnen.

PS ouwens biedt ongeveer dezelfde constructie met dien verstande dat het onderhoud niet 1 keer per 2 jaar wordt uitgevoerd, maar ieder jaar, de kosten hiervan zijn: 10,50 per maand en de instapkeuring 78,00
pi_65003844
jij werkt toch niet toevallig voor feenstra?
pi_65004037
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:23 schreef the_contract_killer het volgende:
jij werkt toch niet toevallig voor feenstra?
Nee dat niet, ik doe eigenlijk alleen grote ketels, individuele particulieren zijn voor ons bedrijf niet interressant.
pi_65008242
heeft iemand een idee wat er nu eigenlijk verkeerd gaat behalve dat geluid.
hij zal dat geluid niet zomaar maken maar alles werkt
pi_65009025
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 22:06 schreef fespo het volgende:
heeft iemand een idee wat er nu eigenlijk verkeerd gaat behalve dat geluid.
hij zal dat geluid niet zomaar maken maar alles werkt
Het motortje wat op zijn driewegklep is gemonteerd, is aan het defect gaan, hierin zitten diverse radertjes die langzaam kapot gaan, door de slijtage hiervan hoor je het motortje ratelen.
De klep zelf is geruisloos, deze kan wel vast komen te zitten of moeilijk gangbaar worden, maar niet het geluid veroorzaken.

Bij een moeilijk gangbare klep kun je het binnenwerk vervangen, de klepmotor klik je er met een lichte draai beweging zo op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')