abonnement Unibet Coolblue
pi_64814696
Ik sta hier niet bij voorbaat onwelwillend tegenover. Ik zou zelfs willen spreken van een positieve grondhouding, maar ik ben benieuwd wat de anderen (en de klasgenoten van pyl) er van vinden. Ik zou dan wel willen pleiten voor een Nederlandstalige lijst.
  donderdag 8 januari 2009 @ 16:12:40 #52
19139 plunk
einfach negieren.
pi_64815102
Vóór.

.
Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
pi_64815150
Het moet een 'levend document'( ) worden, en we moeten gewoon beginnen bij de eerst volgend gebruikte frenologische term. Maar we wachten even op akkoord van Pyl en klasgenoten.
Aldus.
pi_64816594
ha die plunk! Nog bedankt voor de fraaye quaart!
pi_64819736
Uiteraard dient zo'n document Nederlandstalig te zijn, wellicht met enkele verwijzingen naar de Pruisen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_64819914
Het is wel ambitieus, een "levend" document icm de klasgenoten van pyl.
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:22:06 #57
71048 Tokay
makes your day!
pi_64822074
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:57 schreef Z het volgende:
Ik wil graag een punt op de agenda zetten, kan er niet een lijst als deze opgesteld worden, maar dan voor frenologische termen gebruikt in deze topic? Dan weten we wat meer wat we bedoelen. Misschien kunnen we ook wel gewoon deze lijst gaan gebruiken overigens.
Een initiatief dat ik van harte steun.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_64825299
Nou, dat schiet lekker op met de besluitvorming. Nu de klasgenoten nog.
pi_64839698
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:17 schreef Gellius het volgende:
'n Instinker ongetwijfeld. Vrijdenker? Iemand van De Dageraad?
pi_64840003
Z, wellicht kun je je sympathieke voorstel met een enkel voorbeeld verhelderen?


Meneer was geen schismamaker, katholiek inderdaad, niet echt een vrijdenker, laat staan van De Dageraad.

Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_64840201
Oh ja, nu zie ik het wel ja. Pommade en reukwater, fluwelen kwikjes en strikjes. Mijnheer schreef?
pi_64840412
Nee, meneer schreef niet.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_64840451
Hij zong. 'n Mooie tenor.
pi_64840564
Jozef Israels?
pi_64840713
Nee, nee. Mijnheer hield wel van vocale muziek, dat staat vast.

Jozef Israels kan niet goed zijn, Dodecahedron, want dat was uiteraard geen katholiek.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_64840794
Mijnheer ging voor, dus?
pi_64841183
Ja, meneer ging voor, zeker:

Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_64841287
Oh, ja. Oeps.
pi_64841402
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 08:57 schreef pyl het volgende:
Z, wellicht kun je je sympathieke voorstel met een enkel voorbeeld verhelderen?

[ afbeelding ]
Meneers struise kapsel deed mij denken aan een schismeur, mede ook door zijn hangende gelaat.

Struis: Bijvoorbeeld: een struis kapsel. Struis kan duid op enthousiasme. Ook op dwarsigheid, dat is vooral het geval bij een combinatie van struisigheid en een noordelijke herkomst. Hoe noordelijker en struiser hoe dwarser. Of niet natuurlijk.

[/b]Hangend[/b]: Bijvoorbeeld een hangend gelaat. Kan genetisch bepaald zijn en dus wijzen op afkomst. Hangen wijst vaak op een oostelijke afkomst. Oostelijk vanaf Amsterdam gezien. Maar hangend kan ook duiden op desinteresse, geleerdheid, verstrooidheid, vermoeidheid en zelfingenomenheid. Of niet natuurlijk.

Zoiets?
Aldus.
pi_64842618
Ik vind het maar verwarrend, Z. Hoe gaat dat in de praktijk werken? De rader vraagt of een geplaatste uit Frankrijk komt, en dan zeg jij bijvoorbeeld 'struis', of 'hangend', waaruit die arme rader dan moet opmaken dat we met een dwarse Belg dan wel met een zelfingenomen Pruis van doen hebben? En 'struiser' is dan een nog dwarsere Nederlander? Of de rader stelt als eerste vraag 'struis?', waarop jij antwoord 'neen', zodat de rader weet dat hij ten westen van Amsterdam moet zoeken?

Hmmmmmm ... wel interessant. Maar ik schort mijn oordeel nog even op, akkoord?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_64842766
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:34 schreef pyl het volgende:
Ik vind het maar verwarrend, Z. Hoe gaat dat in de praktijk werken? De rader vraagt of een geplaatste uit Frankrijk komt, en dan zeg jij bijvoorbeeld 'struis', of 'hangend', waaruit die arme rader dan moet opmaken dat we met een dwarse Belg dan wel met een zelfingenomen Pruis van doen hebben? En 'struiser' is dan een nog dwarsere Nederlander? Of de rader stelt als eerste vraag 'struis?', waarop jij antwoord 'neen', zodat de rader weet dat hij ten westen van Amsterdam moet zoeken?

Hmmmmmm ... wel interessant. Maar ik schort mijn oordeel nog even op, akkoord?
Wat ik er van begrijp is dat je gelijk al van de foto af kan lezen dat de persoon 'struis' of 'hangend' is.
pi_64842824
Dat zien we dan wel. We moeten gewoon beginnen, de meeste stemmen gelden.
Aldus.
pi_64842971
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:39 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Wat ik er van begrijp is dat je gelijk al van de foto af kan lezen dat de persoon 'struis' of 'hangend' is.
Jawel, maar dat deden we al, hè, iets gelijk van de foto af lezen.

Overigens is meneer niet struis doch wel hangend.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_64843179
Ik ben een beetje uit het lood geslagen door dat huzarenpakje. Dat had ik niet direct verwacht. Of is het een toneelkostuum?
pi_64843467
Beeldschoon is-ie, nietwaar, deze negentiende-eeuwse Jeff Buckley?



Geen toneelkostuum hoor. Allerminst.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')