Files komen door meer luxe in de auto? Huh?quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:41 schreef Noin het volgende:
Wat mij betreft wordt een auto inderdaad weer een vervoersmiddel gebaseerd op functie en niet op luxe.
Iedereen kankert over benzineprijzen, files en wat dan nog maar dat komt omdat 90% van de auto's niet functioneel is.
EG is de enige op het forum die ik betrap op klagen over met name files... Nou ben ik ook geen voorstander van SUV's, maar iedereen mag dat zelf weten.quote:maar ik schat dat 25% van de auto's SUV-achtige auto's zijn met 200 pk of meer. En maar klagen en maar klagen.
Dan moet je je vader daar op aanspreken. Maar ik hoor eigenlijk niemand kankeren over 50 ct. voor de parkeerautomaat. 5 euro per uur dan weer wel...quote:Tegenwoordig neemt mijn pa de auto naar de appie heyn hier op de hoek en komt dan met 3 pakken melk terug en kankert dan over de 50 cent die hij in de parkeerautomaat moest doen.
Met aanhanger rijden is bijzonder onveilig. Dus ik kan mij heel goed voorstellen dat je als ouder liever een grotere auto neemt. Maar dan zou ik eerder voor een RS6 Avant kiezen.quote:dat ze met 3 kinderen op vacantie willen naar Zuid Frankrijk snap ik ook. Maar dat kan allemaal best met een Clio+aanhangetje daar hoef je niet het hele jaar voor in een Q5 rond te rijden.
Het is een Porsche 911 voor de goede orde...quote:Ik ken je totaal niet hoor, maar ik zie een petje voor me in een golfje wat veel te laag ligt met allemaal van die spilertjes erop. Meestal vind ik die autootjes er kei gaaf uit zien moet ik eerlijk zeggen maar serieus.. wat the hell zit JIJ nou te zeuren in dit topic?
Tüv goedgekeurd en wel wat eronder zit. Het is ook niet zo dat deze volledig voor het circuit is afgesteld, maar zo dat je er ook dagelijks mee kan rijden, wel zo handig aangezien het mijn dagelijkse auto is.quote:Volgens mij mag jou auto niet eens de weg op als ie is 'afgesteld voor het circuit'.
Niets mis met de wegligging. Het gaat ook niet om goede drempels, maar let maar eens op: rondom drempels zie je verzakkingen. Dan krijg je dat drempels op zeker moment niet meer te nemen zijn voor sportauto's. Die van mij staat gewoon op de standaard hoogte voor een RS, dus het is niet zo dat deze idioot verlaagd is.quote:Als jij een drempel niet kunt pakken kun je dus ook geen gat in de weg pakken zonder de bocht uit te vliegen.
Dat is mijn keuze en als ik op klinkers rijd, of op kinderkopjes is dat mijn probleem. Maar drempels die buiten de specificaties zijn, zijn het probleem van de wegbeheerder.quote:Jij stelt een auto af op perfect glad asfalt wat inderdaad alleen op een circuit ligt.
Neuh die werken matig en moet je buiten de bebouwde kom al helemaal niet willen hebben.quote:
Ja over 50 jaar misschien, lijkt me voorlopig geen handige oplossing..quote:Uitlaatgassen worden een stuk schoner. Straks rijden we allemaal elektrisch en zijn auto;s helemaal schoon (muv opwekking, daar kan je bossen weer als antwoord op gebruiken)
[..]
Nee, je zou toch eens iets doen wat leuk is...quote:Op donderdag 8 januari 2009 18:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Moet je ook niet doen. Nergens goed voor. En heel slecht voor het milieu.
Wat een "ik ben mislukt, dus ik kanker op anderen die wel succes hebben" is dit zeg... Valt me van je tegen.quote:En racen is voor mannetje met een heel klein lulletje. (compensatiedrift enzo)
Sommigen wel, sommigen niet. We zijn net mensen... Overigens ben ik iemand die als het kan inderdaad fiks het gas in kan drukken. Maar ook iemand die ondanks winterbanden en 4wd met dit weer rustig rijdt en dan ook andermans fouten kan compenseren (was helaas weer eens nodig van de week).quote:Misschien wel, misschien niet. Ik geloof alleen niet dat een Porsche rijder de typische groep is dat keurig aan maximale snelheden houdt, maar dat terzijde.
Nee, het is leuk om in een sportauto te rijden. Dat jij daar niets aan vindt mag, dan moet je er ook vooral geen kopen, maar laat een ander genieten van de dingen die hij/zij leuk vindt.quote:Of je koopt gewoon een auto die daar geen last van heeft. Wat moet je in vredesnaam met zo'n ding? Het is alleen maar compensatiedrift, DS4. Echt waar.
Dat is zijn keuze. Heb eens wat meer respect voor mensen die een andere keuze maken dan jij. Je roept wel iedere keer dat CEO's geen empathisch vermogen hebben, maar jij toont dat ook niet bepaald ten aanzien van mensen die andere keuzes maken.quote:Geef mij maar slimme mensen die in kleine autootjes rondrijden. Zo'n wijlen Eckard Wintzen (oprichter destijds van BSO), die reed gewoon in een Renault Twingo.
HOERA!quote:Ik zie het verband niet, maar goed. Ik krijg nu de neiging om die bomen maar eens gauw te laten staan.
De volgende krijgt ruim 500 pk. En ja, dit zeg ik vooral om jou te irriteren!quote:Het roeit opgewonden standjes uit die zo'n onzin ding rijden. Nogmaals 60 pk is in dit land gewoon meer dan genoeg. Wat moet je toch met 300 pk, dat zo slecht voor het milieu en ook nog zo onveilig is als de pest.
Nee. Net zo goed als dat ik niet in Nrd Korea ga wonen om te ervaren hoe een los gehanteerd EG regime aanvoelt.quote:Ik zou zeggen probeer het eens uit. Dan weet je het
Het is in strijd met de wet. Als jij nu je verstand had gebruikt, dan wist je dat het dus niet mag.quote:Of verstand gebruiken en een normale auto kopen. Die drempels mogen gerust nog hoger.
Andere situatie, andere effecten.quote:Drempels buiten of binnen de bebouwde kom werken volgens mij hetzelfde.
We waren er net over uit dat de bomen konden blijven staan. En persoonlijk vind ik het een beetje te zot voor woorden om alle lol uit autorijden te ontnemen om het aantal verkeersslachtoffers nog lager te krijgen dan het huidige niveau, wat ongeveer gelijk is aan de tijd dat het paard nog de keuze was... En nee, dat is niet overdreven.quote:Per saldo misschien. Maar bomen weg en snelheidsbegrenzers vandaag nog invoeren, icm met 60 pk als maximum. Scheelt heel veel ellende en nog rustgevend ook.
Sorry.quote:Dat was er nou net eentje te weinig.
Ik leef liever in een vrij land met 10 verkeersdoden meer (NL is al bij de top!) dan in een restrictief land. Mijn vrijheid is mij ook veel waard.quote:Klopt, als veiligheid door vrijheden van anderen in het gedrang komt, dan mogen er nog gerust ene paar verbodjes bij.
Behalve een modeterm bedoel je?quote:Weet je wat schone en duurzame energie is?
Kennelijk heb jij zoiets nodig om je normaal te gedragen...quote:Een goede zaak. Zonder repressie zou de puinhoop niet meer te overzien zijn.
Af en toe ben je gewoon een loser, EG.... Maarre, volhouden!quote:Op donderdag 8 januari 2009 18:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Zeker, maar bij DS4 is het een verlengstuk van z'n tekorte lid. anders rijdt je niet in zo'n achterlijk ding.
Zei de persoon die daadwerkelijke vluchtelingen terug naar eigen land wilde sturen met het risico dat ze daar vermoord worden omdat hij minder lange files wilde...quote:Helemaal waar.
Allemaal op één hoop. Waarom ook niet...quote:Die figuren die suv rijden zijn de ergste patsers.
Zei de persoon die alle vrijheden wil afnemen die hem niet zinnen.quote:Die mensen die zo'n ding kopen zijn de grootste egoïsten.
Je laat je kennen.quote:Heel veel pet als je het mij vraagt. Iemand met een grenzeloos compensatie gedrag.....
Nou van mij kunnen die drempels ook binnenkort weg....., als die navigatiegestuurde snelheidsbegrenzers een feit zijn. Dat lijkt mij echt de beste oplossing tegen snelheidshufters in het verkeer.quote:Op donderdag 8 januari 2009 18:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh die werken matig en moet je buiten de bebouwde kom al helemaal niet willen hebben.
[..]
Waarom zo lang?quote:Ja over 50 jaar misschien, lijkt me voorlopig geen handige oplossing..
Je etaleert je rijkdom maar wat graag. Dat heeft alles te maken dat jij je eigenwaarde ontleent aan bezit kennelijk. Dit trouwens bij de gratie van een walgelijk maximaal oneerlijk systeem dat een tweedeling veroorzaakt. Niks meer of minder.quote:Op donderdag 8 januari 2009 18:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, je zou toch eens iets doen wat leuk is...
[..]
Wat een "ik ben mislukt, dus ik kanker op anderen die wel succes hebben" is dit zeg... Valt me van je tegen.
[..]
Sommigen wel, sommigen niet. We zijn net mensen... Overigens ben ik iemand die als het kan inderdaad fiks het gas in kan drukken. Maar ook iemand die ondanks winterbanden en 4wd met dit weer rustig rijdt en dan ook andermans fouten kan compenseren (was helaas weer eens nodig van de week).
[..]
Nee, het is leuk om in een sportauto te rijden. Dat jij daar niets aan vindt mag, dan moet je er ook vooral geen kopen, maar laat een ander genieten van de dingen die hij/zij leuk vindt.
[..]
Dat is zijn keuze. Heb eens wat meer respect voor mensen die een andere keuze maken dan jij. Je roept wel iedere keer dat CEO's geen empathisch vermogen hebben, maar jij toont dat ook niet bepaald ten aanzien van mensen die andere keuzes maken.
[..]
HOERA!
[..]
De volgende krijgt ruim 500 pk. En ja, dit zeg ik vooral om jou te irriteren!![]()
[..]
Nee. Net zo goed als dat ik niet in Nrd Korea ga wonen om te ervaren hoe een los gehanteerd EG regime aanvoelt.
[..]
Het is in strijd met de wet. Als jij nu je verstand had gebruikt, dan wist je dat het dus niet mag.
[..]
Andere situatie, andere effecten.
[..]
We waren er net over uit dat de bomen konden blijven staan. En persoonlijk vind ik het een beetje te zot voor woorden om alle lol uit autorijden te ontnemen om het aantal verkeersslachtoffers nog lager te krijgen dan het huidige niveau, wat ongeveer gelijk is aan de tijd dat het paard nog de keuze was... En nee, dat is niet overdreven.
[..]
Sorry.
[..]
Ik leef liever in een vrij land met 10 verkeersdoden meer (NL is al bij de top!) dan in een restrictief land. Mijn vrijheid is mij ook veel waard.
[..]
Behalve een modeterm bedoel je?
[..]
Kennelijk heb jij zoiets nodig om je normaal te gedragen...
Ja, als je in een Porsche rijdt is dat wat je doet. Want eigenlijk rijdt zo'n auto exact hetzelfde als een Twingo. Ik snap ook niet waarom er mensen zijn die auto rijden. Want eigenlijk is een auto per definitie het tonen van rijkdom...quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Je etaleert je rijkdom maar wat graag.
Je bent echt alle grip aan het verliezen...quote:Dat heeft alles te maken dat jij je eigenwaarde ontleent aan bezit kennelijk. Dit trouwens bij de gratie van een walgelijk maximaal oneerlijk systeem dat een tweedeling veroorzaakt. Niks meer of minder.
Ja, alleen als je heel Fok! op de thee, wat zeg ik, voor een glaasje bubbels, uitnodigt ben je geloofwaardig. Het is ook echt zo zinvol...quote:En verder een hoog "room for the pony" gehalte, want ik mag het van jou niet irl zien....Dat geeft natuurlijk erg te denken. Natuurlijk woon ik ook in ene heel groot kasteel, Mercedes, swimming pool, sauna and of course een room for the pony.![]()
Maar wel MIJN vrije keuze.quote:Porche rijden is decadent en volstrekt overdadig.
Itt tot EG, die wacht tot de overheid precies dat doet wat hij wil, geef ik al lang. En nog gericht ook. Maar ik las recentelijk hier dat dat ook verdacht was, dus azijnpissers komen altijd wel met een reden waarom je fout bent.quote:Als je echt niet weet wat je met je geld aanmoet, geef het dan aan de armen.
Je laat topic voor topic horen dat je een Porche rijdt. Wat is je drive om dat zo te etaleren? Anders om indruk op anderen te maken? Ik zou er nooit mee te koop lopen of ik zou me juist graag voor de buitenwereld etaleren hoe succesvol ik zou zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2009 18:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Af en toe ben je gewoon een loser, EG.... Maarre, volhouden!
[..]
quote:Zei de persoon die daadwerkelijke vluchtelingen terug naar eigen land wilde sturen met het risico dat ze daar vermoord worden omdat hij minder lange files wilde...
[..]
ik merk het keer op keer in het verkeer. Het zijn a-sociale hufter. Kan ook niet anders anders koop je ook niet zo'n patser bak. Ze kopen het om hun kleine pik te compenseren. Dat zijn losers!quote:Allemaal op één hoop. Waarom ook niet...
[..]
zwart - wit is je corebusiness. Dat weten we nu zo ongeveer welquote:Zei de persoon die alle vrijheden wil afnemen die hem niet zinnen.
[..]
Nee hoor.quote:Je laat je kennen.
De techniek is nog lang niet ver genoeg om dit op enige schaal in te voeren. Zowel de automatische begrenzers als de elektrische auto's.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou van mij kunnen die drempels ook binnenkort weg....., als die navigatiegestuurde snelheidsbegrenzers een feit zijn. Dat lijkt mij echt de beste oplossing tegen snelheidshufters in het verkeer.Ik snap eigenlijk niet waarom die nog steeds niet zijn ingevoerd. Maar ja, dan is overheid en grote melkkoe kwijt
[..]
Waarom zo lang?
1 Er bestaan navigatieystemen en ook nog eens voor weinig geld.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
De techniek is nog lang niet ver genoeg om dit op enige schaal in te voeren.
quote:Zowel de automatische begrenzers als de elektrische auto's.
Eerst zien dan geloven voor beiden. Heb er nog niet zo'n vertrouwen inquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
1 Er bestaan navigatieystemen en ook nog eens voor weinig geld.
2 Er bestaan snelheidsbegrenzers.
Je knoopt 2 aan 1 , Lastig? Nee toch?![]()
[..]
Het probleem met elektrische auto's was de capaciteit en slijtage van de accu's Ze maken grote sprongen voorwaarts. ik zie het wel zitten.
Kwestie van ambitiequote:Op donderdag 8 januari 2009 20:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Eerst zien dan geloven voor beiden. Heb er nog niet zo'n vertrouwen in.
Kwestie van pragmatisch zijnquote:
Dat laatste helpt niet. Ze doen even "modelrijden", maar eenmaal hun rijbewijs gaan alle remmen los.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kwestie van pragmatisch zijn.
Maar goed terug naar het onderwerp. Omdat er jaarlijks een handvol zatte mannen en snelheidsduives besluiten met hoge snelheid een boom te knuffelen zouden alle bomen maar om moeten? Slecht plan, ik zie meer in betere rijlessen enzo.
Lulkoek. Als het relevant is dan heb ik het er net zo makkelijk over als iemand met een Twingo over een Twingo. Punt is dat als je een Porsche hebt het "patsen" is om over je auto te praten, maar met een Twingo is het normaal.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Je laat topic voor topic horen dat je een Porche rijdt.
Jij.quote:Ik zou er nooit mee te koop lopen of ik zou me juist graag voor de buitenwereld etaleren hoe succesvol ik zou zijn.
En jij doet het hier heel erg. Laatst ook weer met dat zwembad en de bioscoop. Die ik uiteraard niet mag zien. Wie is hier een loser?
Ik noemde je een loser vanwege jouw opmerkingen in de cat. klein pikkie.quote:Dan maar een loser in jouw ogen.
Het zei heel veel over jou....quote:Wat moet ik anders met dit tendentieuze trucjes van je
![]()
Tuurlijk...quote:ik merk het keer op keer in het verkeer. Het zijn a-sociale hufter. Kan ook niet anders anders koop je ook niet zo'n patser bak. Ze kopen het om hun kleine pik te compenseren. Dat zijn losers!
Dit na die opmerking hierboven...quote:zwart - wit is je corebusiness. Dat weten we nu zo ongeveer wel![]()
Jij zou nu dat plaatje van die minister van communicatie van irak posten...quote:Nee hoor.
Lekker simplistisch. Defect aan de auto, overstekend dier, lichamelijke gesteldheid, gesneden worden door een idioot, uitwijken voor een slapende tegenligger.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kwestie van pragmatisch zijn.
Maar goed terug naar het onderwerp. Omdat er jaarlijks een handvol zatte mannen en snelheidsduives besluiten met hoge snelheid een boom te knuffelen zouden alle bomen maar om moeten? Slecht plan, ik zie meer in betere rijlessen enzo.
Dan wordt elke auto op elk moment in de gaten gehouden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou van mij kunnen die drempels ook binnenkort weg....., als die navigatiegestuurde snelheidsbegrenzers een feit zijn. Dat lijkt mij echt de beste oplossing tegen snelheidshufters in het verkeer.Ik snap eigenlijk niet waarom die nog steeds niet zijn ingevoerd. Maar ja, dan is overheid en grote melkkoe kwijt
Er zitten talloze haken en ogen aan elektrisch rijden. Ookal zijn accu's nu al beter dan een paar jaar geleden, het is nog steeds niet te vergelijken met de goede oude interne verbrandingsmotor. Tevens zijn er geen accu's die grote voertuigen als vrachtwagens aankunnen. Desalniettemin is het wel de toekomst, denk ik.quote:Waarom zo lang?
80 km wegen moeten ook aan een hele lading regels voldoen hoorquote:Op donderdag 8 januari 2009 21:14 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Lekker simplistisch. Defect aan de auto, overstekend dier, lichamelijke gesteldheid, gesneden worden door een idioot, uitwijken voor een slapende tegenligger.
Waarom kan alles op een 80 km/u weg wel, maar moet een 100 km/u weg aan 253454365 richtlijnen voldoen?
Ja, duh!quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
80 km wegen moeten ook aan een hele lading regels voldoen hoor. Maar 100 km wegen zitten net nog weer in een andere categorie maar bij die snelheden nemen de risico's ook ernstig toe.
Of met 407 km/h met een bugatti ...quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:52 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Ja, duh!Dat neemt niet weg dat menig 80 km weg nog steeds levensgevaarlijk is omdat het 'in een andere categorie valt' bij de overheid...
Of ik nu met 80 of 100 km/u op een boom klap...
Er zijn nog steeds tal van voorwaarden waar zo'n weg aan moet voldoen om er 80 te mogen rijden. Als er bomen echt vlak langs de weg staan is deze niet goed als 80km weg ingericht en is de kans groot dat de max snelheid binnenkort 60 wordt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:52 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Ja, duh!Dat neemt niet weg dat menig 80 km weg nog steeds levensgevaarlijk is omdat het 'in een andere categorie valt' bij de overheid...
Het maakt voor je remweg wel degelijk uit of je 80 of 100 rijdt.quote:Of ik nu met 80 of 100 km/u op een boom klap...
Nou, nee dus. Ik ken zát wegen waar de bomen gevaarlijk dicht langs de weg staan die nooit 60 km/u zullen worden. De N35 b.v. tussen Nijverdal en Almelo. Hier zijn gelukkig al een hele hoop bomen gekapt omdat er zoveel mensen tegenaan klapten. En dat waren niet allemaal dronkaards of roekeloze chauffeurs.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er zijn nog steeds tal van voorwaarden waar zo'n weg aan moet voldoen om er 80 te mogen rijden. Als er bomen echt vlak langs de weg staan is deze niet goed als 80km weg ingericht en is de kans groot dat de max snelheid binnenkort 60 wordt.
[..]
Het maakt voor je remweg wel degelijk uit of je 80 of 100 rijdt.
Nee hoor. Dat hoeft niet. Navigatie/snelheidsbegrenzer communiceert niet naar buiten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:23 schreef waht het volgende:
[..]
Dan wordt elke auto op elk moment in de gaten gehouden.
Je denkt dat we op internet anoniem zijn? AIVD kijkt gewoon mee en leest ook hier gewoon mee. Echt waar.quote:Of als dat niet duidelijk genoeg is: misbruik van dat systeem zal plaatsvinden. Onder het mom van 'terrorisme' of criminaliteit-bestrijding.
[..]
Dat is ook zo. Maar otto- en dieslemotoren hebben ook een lange evolutie doorgemaakt, zo ook electromoteren en accu's. Een actieradius van 300 km is nu al mogelijk. Ook Mercedes heeft al een compacte accupack ontworpen voor z'n S-klasse.quote:Er zitten talloze haken en ogen aan elektrisch rijden. Ookal zijn accu's nu al beter dan een paar jaar geleden, het is nog steeds niet te vergelijken met de goede oude interne verbrandingsmotor.
Vrachtwagen nog niet. Al zou het een enorme vooruitgang zijn als het personenwagenpark elektrisch zou worden. Nogmaals die 60 pk is meer dan genoeg.quote:Tevens zijn er geen accu's die grote voertuigen als vrachtwagens aankunnen. Desalniettemin is het wel de toekomst, denk ik.
Ik pak 99% van ritjes gewoon de fiets. Nog gezond ook, en bijzonder goed voor het milieu.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:51 schreef Dagoduck het volgende:
Ga op de fiets !!!
14.gifquote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik pak 99% van ritjes gewoon de fiets. Nog gezond ook, en bijzonder goed voor het milieu.
Wie zegt dat die jongen geen toeval heeft gehad?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:50 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Als je je auto niet eens op de weg kan houden, hoor je sowieso al niet achter het stuur van een auto te zitten.
Ja, dat stroboscoop effect is ook erg gevaarlijk.... Heb ik het niets eens wat dit kan betekenen voor mensen met migraine.quote:Gewoon laten staan dus die bomen. Het enige irritante aan bomen langs de weg is, is het "stroboscoop effect" als de zon door de bomen schijnt. Maar ook daar valt mee te leven.
Dan had hij net zo goed op een tegenligger kunnen knallen. Moeten we die dan ook maar van de weg halen?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wie zegt dat die jongen geen toeval heeft gehad?
Feit is dat jongen wrs veel ouder wilde worden dan 18 jaar. Het was echt geen slecht mens ofzo die zomaar dood moest. Die ouders, broer en zus hebben dit ook niet verdiend natuurlijk. Ze zullen het hun leven moeten meedragen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:04 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Dan had hij net zo goed op een tegenligger kunnen knallen. Moeten we die dan ook maar van de weg halen?
Nee, uitstekend zelfs. En daar helpen bomen mee, dus laat staan, laat staan.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Mijn idee is alleen om die risico's te minimaliseren. Dat is toch geen slechte insteek?
Ik weet het niet. Hoeveel geld heb jij afgelopen jaar uitgegeven om mensenlevens te redden? Voor pak m beet 250 euro kun je een mensenjaar faciliteren, dus voor 10.000 euro moet je een heel mensenleven kunnen redden. Ik ben benieuwd hoeveel mensenlevens jij het waard vond om van jouw eigen geld te doen redden. Dan kunnen we inschatten hoeveel geld jij een mensenleven waard vindt.quote:En ja, we hebben er voor gekozen om een infrastructuur te kiezen met tegenliggers op dezelfde rijbaan. Dat is ook goedkoper.
En dan kom ik weer terug bij het volgende: hoeveel is een mensenleven eigenlijk waard?
Als dat per saldo mensenlevens redt, dan zeg ik ook ja. totdat er een beter alternatief is. Ik sluit niet uit dat die paaltjes, die afbreken bij een aanrijding een goede alternatief kunnen zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, uitstekend zelfs. En daar helpen bomen mee, dus laat staan, laat staan.
[..]
Het is dan ook een gewetensvraag.quote:Ik weet het niet. Hoeveel geld heb jij afgelopen jaar uitgegeven om mensenlevens te redden? Voor pak m beet 250 euro kun je een mensenjaar faciliteren, dus voor 10.000 euro moet je een heel mensenleven kunnen redden. Ik ben benieuwd hoeveel mensenlevens jij het waard vond om van jouw eigen geld te doen redden. Dan kunnen we inschatten hoeveel geld jij een mensenleven waard vindt.
Ik degradeer dit niet alleen tot de overheid. Maar stel deze iha.quote:Voor de goede orde: dat je geen 10.000 euro hebt weggegeven verwijt ik je niet. Ik wil je er alleen op wijzen dat het wat al te makkelijk is om te stellen dat een mensenleven meer waard moet zijn dan 10.000 euro, of 80.000 euro, wat ooit de discussie was, zo lang je verwacht dat anderen, meestal de overheid, dat gaat betalen.
Met alle respect, maar er telt meer dan alleen veiligheid. Ook milieu (bomen houden vervuiling en geluid tegen), landschappelijke waarden, enz. tellen mee in de beoordeling.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Als dat per saldo mensenlevens redt, dan zeg ik ook ja. totdat er een beter alternatief is. Ik sluit niet uit dat die paaltjes, die afbreken bij een aanrijding een goede alternatief kunnen zijn.
Hij is vooral niet te beantwoorden. Een levensreddende operatie van 50.000 euro voor iemand die 20 is, is toch anders dan een levensreddende operatie van 50.000 euro voor iemand die 80 is. Ook al telt voor de familie iedereen, maatschappelijk moet je een keuze maken. Die keuze kan zijn: ook voor 80-jarigen, maar dan moet de premie voor de zorgverzekering omhoog. En dat laatste wil men vaak dan niet.quote:Het is dan ook een gewetensvraag.
Uitzonderingen daargelaten loopt e.e.a. toch altijd deels via de overheid.quote:Ik degradeer dit niet alleen tot de overheid. Maar stel deze iha.
Dat kan toch ook met struiken, bossages en genoeg bossen aanleggen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar er telt meer dan alleen veiligheid. Ook milieu (bomen houden vervuiling en geluid tegen), landschappelijke waarden, enz. tellen mee in de beoordeling.
Ik realiseer mij in dit topic dat het niet eenvoudig is.quote:Dus zelfs indien er een alternatief is ben je er niet.
[..]
Ik ben het eens met je op dit punt.quote:Hij is vooral niet te beantwoorden. Een levensreddende operatie van 50.000 euro voor iemand die 20 is, is toch anders dan een levensreddende operatie van 50.000 euro voor iemand die 80 is. Ook al telt voor de familie iedereen, maatschappelijk moet je een keuze maken. Die keuze kan zijn: ook voor 80-jarigen, maar dan moet de premie voor de zorgverzekering omhoog. En dat laatste wil men vaak dan niet.
We hebben beperkte middelen en die moeten we zo goed mogelijk inzetten. En dat geldt m.m. voor het verkeer.
[..]
Inderdaad......maar ik vraag toch om desondanks na te denken over die ozo lastige vraag.quote:Uitzonderingen daargelaten loopt e.e.a. toch altijd deels via de overheid.
Nee, geluid is bolvormig en landschappelijk is het ook niet wenselijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat kan toch ook met struiken, bossages en genoeg bossen aanleggen.
Gelukkig.quote:Ik realiseer mij in dit topic dat het niet eenvoudig is.
Heel goed.quote:Ik ben het eens met je op dit punt.
Je kan er een boom over opzetten.quote:Inderdaad......maar ik vraag toch om desondanks na te denken over die ozo lastige vraag.
Nog ff en ik krijg ga net als Du-ke ze nog knuffelen...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, geluid is bolvormig en landschappelijk is het ook niet wenselijk.
[..]
Gelukkig.
[..]
Heel goed.
[..]
Je kan er een boom over opzetten.
In mijn woonomgeving is het momenteel prachtig met al die bomen. Ze zijn nu volledig wit, een prachtig gezicht. Nooit weghalen die bomen dus... Veel te mooi.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Nog ff en ik krijg ga net als Du-ke ze nog knuffelen...
Ik heb er van middag ook van genoten. Pracht gezicht inderdaad als ze zo wit zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
In mijn woonomgeving is het momenteel prachtig met al die bomen. Ze zijn nu volledig wit, een prachtig gezicht. Nooit weghalen die bomen dus... Veel te mooi.
Nee, maar ja laten die bomen daar net zo vaak staan.....Het ongeluk waar ik op doelde was net buiten de bebouwde kom.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:26 schreef Wheelgunner het volgende:
Misschien alleen geen bomen meer buiten 50 km zones? Of is dat al voorgesteld?
Inderdaad eeuwig zonde om dat allemaal te kappenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
In mijn woonomgeving is het momenteel prachtig met al die bomen. Ze zijn nu volledig wit, een prachtig gezicht. Nooit weghalen die bomen dus... Veel te mooi.
Dan zou je zo hard moeten rijden totdat de bomenrij een schutting word.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:50 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Als je je auto niet eens op de weg kan houden, hoor je sowieso al niet achter het stuur van een auto te zitten. Gewoon laten staan dus die bomen. Het enige irritante aan bomen langs de weg is, is het "stroboscoop effect" als de zon door de bomen schijnt. Maar ook daar valt mee te leven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |