abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64819468
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:41 schreef Noin het volgende:

Wat mij betreft wordt een auto inderdaad weer een vervoersmiddel gebaseerd op functie en niet op luxe.
Iedereen kankert over benzineprijzen, files en wat dan nog maar dat komt omdat 90% van de auto's niet functioneel is.
Files komen door meer luxe in de auto? Huh?
quote:
maar ik schat dat 25% van de auto's SUV-achtige auto's zijn met 200 pk of meer. En maar klagen en maar klagen.
EG is de enige op het forum die ik betrap op klagen over met name files... Nou ben ik ook geen voorstander van SUV's, maar iedereen mag dat zelf weten.
quote:
Tegenwoordig neemt mijn pa de auto naar de appie heyn hier op de hoek en komt dan met 3 pakken melk terug en kankert dan over de 50 cent die hij in de parkeerautomaat moest doen.
Dan moet je je vader daar op aanspreken. Maar ik hoor eigenlijk niemand kankeren over 50 ct. voor de parkeerautomaat. 5 euro per uur dan weer wel...
quote:
dat ze met 3 kinderen op vacantie willen naar Zuid Frankrijk snap ik ook. Maar dat kan allemaal best met een Clio+aanhangetje daar hoef je niet het hele jaar voor in een Q5 rond te rijden.
Met aanhanger rijden is bijzonder onveilig. Dus ik kan mij heel goed voorstellen dat je als ouder liever een grotere auto neemt. Maar dan zou ik eerder voor een RS6 Avant kiezen.
quote:
Ik ken je totaal niet hoor, maar ik zie een petje voor me in een golfje wat veel te laag ligt met allemaal van die spilertjes erop. Meestal vind ik die autootjes er kei gaaf uit zien moet ik eerlijk zeggen maar serieus.. wat the hell zit JIJ nou te zeuren in dit topic?
Het is een Porsche 911 voor de goede orde...

Ik kom vooral op tegen de idiotie om bomen over weg te halen en te vervangen voor drempels.
quote:
Volgens mij mag jou auto niet eens de weg op als ie is 'afgesteld voor het circuit'.
Tüv goedgekeurd en wel wat eronder zit. Het is ook niet zo dat deze volledig voor het circuit is afgesteld, maar zo dat je er ook dagelijks mee kan rijden, wel zo handig aangezien het mijn dagelijkse auto is.
quote:
Als jij een drempel niet kunt pakken kun je dus ook geen gat in de weg pakken zonder de bocht uit te vliegen.
Niets mis met de wegligging. Het gaat ook niet om goede drempels, maar let maar eens op: rondom drempels zie je verzakkingen. Dan krijg je dat drempels op zeker moment niet meer te nemen zijn voor sportauto's. Die van mij staat gewoon op de standaard hoogte voor een RS, dus het is niet zo dat deze idioot verlaagd is.
quote:
Jij stelt een auto af op perfect glad asfalt wat inderdaad alleen op een circuit ligt.
Dat is mijn keuze en als ik op klinkers rijd, of op kinderkopjes is dat mijn probleem. Maar drempels die buiten de specificaties zijn, zijn het probleem van de wegbeheerder.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_64819559
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Meer drempels. Werkt perfect.
Neuh die werken matig en moet je buiten de bebouwde kom al helemaal niet willen hebben.
quote:
Uitlaatgassen worden een stuk schoner. Straks rijden we allemaal elektrisch en zijn auto;s helemaal schoon (muv opwekking, daar kan je bossen weer als antwoord op gebruiken)
[..]
Ja over 50 jaar misschien, lijkt me voorlopig geen handige oplossing..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_64819976
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:06 schreef EchtGaaf het volgende:

Moet je ook niet doen. Nergens goed voor. En heel slecht voor het milieu.
Nee, je zou toch eens iets doen wat leuk is...
quote:
En racen is voor mannetje met een heel klein lulletje. (compensatiedrift enzo)
Wat een "ik ben mislukt, dus ik kanker op anderen die wel succes hebben" is dit zeg... Valt me van je tegen.
quote:
Misschien wel, misschien niet. Ik geloof alleen niet dat een Porsche rijder de typische groep is dat keurig aan maximale snelheden houdt, maar dat terzijde.
Sommigen wel, sommigen niet. We zijn net mensen... Overigens ben ik iemand die als het kan inderdaad fiks het gas in kan drukken. Maar ook iemand die ondanks winterbanden en 4wd met dit weer rustig rijdt en dan ook andermans fouten kan compenseren (was helaas weer eens nodig van de week).
quote:
Of je koopt gewoon een auto die daar geen last van heeft. Wat moet je in vredesnaam met zo'n ding? Het is alleen maar compensatiedrift, DS4. Echt waar.
Nee, het is leuk om in een sportauto te rijden. Dat jij daar niets aan vindt mag, dan moet je er ook vooral geen kopen, maar laat een ander genieten van de dingen die hij/zij leuk vindt.
quote:
Geef mij maar slimme mensen die in kleine autootjes rondrijden. Zo'n wijlen Eckard Wintzen (oprichter destijds van BSO), die reed gewoon in een Renault Twingo.
Dat is zijn keuze. Heb eens wat meer respect voor mensen die een andere keuze maken dan jij. Je roept wel iedere keer dat CEO's geen empathisch vermogen hebben, maar jij toont dat ook niet bepaald ten aanzien van mensen die andere keuzes maken.
quote:
Ik zie het verband niet, maar goed. Ik krijg nu de neiging om die bomen maar eens gauw te laten staan.
HOERA!
quote:
Het roeit opgewonden standjes uit die zo'n onzin ding rijden. Nogmaals 60 pk is in dit land gewoon meer dan genoeg. Wat moet je toch met 300 pk, dat zo slecht voor het milieu en ook nog zo onveilig is als de pest.
De volgende krijgt ruim 500 pk. En ja, dit zeg ik vooral om jou te irriteren!
quote:
Ik zou zeggen probeer het eens uit. Dan weet je het
Nee. Net zo goed als dat ik niet in Nrd Korea ga wonen om te ervaren hoe een los gehanteerd EG regime aanvoelt.
quote:
Of verstand gebruiken en een normale auto kopen. Die drempels mogen gerust nog hoger.
Het is in strijd met de wet. Als jij nu je verstand had gebruikt, dan wist je dat het dus niet mag.
quote:
Drempels buiten of binnen de bebouwde kom werken volgens mij hetzelfde.
Andere situatie, andere effecten.
quote:
Per saldo misschien. Maar bomen weg en snelheidsbegrenzers vandaag nog invoeren, icm met 60 pk als maximum. Scheelt heel veel ellende en nog rustgevend ook.
We waren er net over uit dat de bomen konden blijven staan. En persoonlijk vind ik het een beetje te zot voor woorden om alle lol uit autorijden te ontnemen om het aantal verkeersslachtoffers nog lager te krijgen dan het huidige niveau, wat ongeveer gelijk is aan de tijd dat het paard nog de keuze was... En nee, dat is niet overdreven.
quote:
Dat was er nou net eentje te weinig.
Sorry.
quote:
Klopt, als veiligheid door vrijheden van anderen in het gedrang komt, dan mogen er nog gerust ene paar verbodjes bij.
Ik leef liever in een vrij land met 10 verkeersdoden meer (NL is al bij de top!) dan in een restrictief land. Mijn vrijheid is mij ook veel waard.
quote:
Weet je wat schone en duurzame energie is?
Behalve een modeterm bedoel je?
quote:
Een goede zaak. Zonder repressie zou de puinhoop niet meer te overzien zijn.
Kennelijk heb jij zoiets nodig om je normaal te gedragen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_64820108
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:11 schreef EchtGaaf het volgende:

Zeker, maar bij DS4 is het een verlengstuk van z'n tekorte lid. anders rijdt je niet in zo'n achterlijk ding.
Af en toe ben je gewoon een loser, EG.... Maarre, volhouden!
quote:
Helemaal waar.
Zei de persoon die daadwerkelijke vluchtelingen terug naar eigen land wilde sturen met het risico dat ze daar vermoord worden omdat hij minder lange files wilde...
quote:
Die figuren die suv rijden zijn de ergste patsers.
Allemaal op één hoop. Waarom ook niet...
quote:
Die mensen die zo'n ding kopen zijn de grootste egoïsten.
Zei de persoon die alle vrijheden wil afnemen die hem niet zinnen.
quote:
Heel veel pet als je het mij vraagt. Iemand met een grenzeloos compensatie gedrag.....
Je laat je kennen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 8 januari 2009 @ 18:29:36 #105
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_64820109
Jezus EG
pi_64820571
Bomen vind ik niet zo erg. Het is toch weer een stukje natuur en het ziet er redelijk uit. Maar betonblokken zijn vaak helemaal zinloos gevaarlijk.

[ Bericht 31% gewijzigd door Picchia op 08-01-2009 18:48:25 ]
  donderdag 8 januari 2009 @ 18:55:21 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_64821025
Beter gewoon mensen die niet kunnen rijden gewoon geen auto laten rijden

Ik ben zelf lichtend voorbeeld
pi_64822551
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Neuh die werken matig en moet je buiten de bebouwde kom al helemaal niet willen hebben.
[..]
Nou van mij kunnen die drempels ook binnenkort weg....., als die navigatiegestuurde snelheidsbegrenzers een feit zijn. Dat lijkt mij echt de beste oplossing tegen snelheidshufters in het verkeer. Ik snap eigenlijk niet waarom die nog steeds niet zijn ingevoerd. Maar ja, dan is overheid en grote melkkoe kwijt
quote:
Ja over 50 jaar misschien, lijkt me voorlopig geen handige oplossing..
Waarom zo lang?
pi_64822722
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, je zou toch eens iets doen wat leuk is...
[..]

Wat een "ik ben mislukt, dus ik kanker op anderen die wel succes hebben" is dit zeg... Valt me van je tegen.
[..]

Sommigen wel, sommigen niet. We zijn net mensen... Overigens ben ik iemand die als het kan inderdaad fiks het gas in kan drukken. Maar ook iemand die ondanks winterbanden en 4wd met dit weer rustig rijdt en dan ook andermans fouten kan compenseren (was helaas weer eens nodig van de week).
[..]

Nee, het is leuk om in een sportauto te rijden. Dat jij daar niets aan vindt mag, dan moet je er ook vooral geen kopen, maar laat een ander genieten van de dingen die hij/zij leuk vindt.
[..]

Dat is zijn keuze. Heb eens wat meer respect voor mensen die een andere keuze maken dan jij. Je roept wel iedere keer dat CEO's geen empathisch vermogen hebben, maar jij toont dat ook niet bepaald ten aanzien van mensen die andere keuzes maken.
[..]

HOERA!
[..]

De volgende krijgt ruim 500 pk. En ja, dit zeg ik vooral om jou te irriteren!
[..]

Nee. Net zo goed als dat ik niet in Nrd Korea ga wonen om te ervaren hoe een los gehanteerd EG regime aanvoelt.
[..]

Het is in strijd met de wet. Als jij nu je verstand had gebruikt, dan wist je dat het dus niet mag.
[..]

Andere situatie, andere effecten.
[..]

We waren er net over uit dat de bomen konden blijven staan. En persoonlijk vind ik het een beetje te zot voor woorden om alle lol uit autorijden te ontnemen om het aantal verkeersslachtoffers nog lager te krijgen dan het huidige niveau, wat ongeveer gelijk is aan de tijd dat het paard nog de keuze was... En nee, dat is niet overdreven.
[..]

Sorry.
[..]

Ik leef liever in een vrij land met 10 verkeersdoden meer (NL is al bij de top!) dan in een restrictief land. Mijn vrijheid is mij ook veel waard.
[..]

Behalve een modeterm bedoel je?
[..]

Kennelijk heb jij zoiets nodig om je normaal te gedragen...
Je etaleert je rijkdom maar wat graag. Dat heeft alles te maken dat jij je eigenwaarde ontleent aan bezit kennelijk. Dit trouwens bij de gratie van een walgelijk maximaal oneerlijk systeem dat een tweedeling veroorzaakt. Niks meer of minder.


En verder een hoog "room for the pony" gehalte, want ik mag het van jou niet irl zien....Dat geeft natuurlijk erg te denken. Natuurlijk woon ik ook in ene heel groot kasteel, Mercedes, swimming pool, sauna and of course een room for the pony.







Porche rijden is decadent en volstrekt overdadig en bijzonder verwerpelijk. Als je echt niet weet wat je met je geld aanmoet, geef het dan aan de armen.

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 08-01-2009 19:46:07 ]
pi_64823109
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:40 schreef EchtGaaf het volgende:

Je etaleert je rijkdom maar wat graag.
Ja, als je in een Porsche rijdt is dat wat je doet. Want eigenlijk rijdt zo'n auto exact hetzelfde als een Twingo. Ik snap ook niet waarom er mensen zijn die auto rijden. Want eigenlijk is een auto per definitie het tonen van rijkdom...
quote:
Dat heeft alles te maken dat jij je eigenwaarde ontleent aan bezit kennelijk. Dit trouwens bij de gratie van een walgelijk maximaal oneerlijk systeem dat een tweedeling veroorzaakt. Niks meer of minder.
Je bent echt alle grip aan het verliezen...
quote:
En verder een hoog "room for the pony" gehalte, want ik mag het van jou niet irl zien....Dat geeft natuurlijk erg te denken. Natuurlijk woon ik ook in ene heel groot kasteel, Mercedes, swimming pool, sauna and of course een room for the pony.
Ja, alleen als je heel Fok! op de thee, wat zeg ik, voor een glaasje bubbels, uitnodigt ben je geloofwaardig. Het is ook echt zo zinvol...

Overigens draai je WEER, door eerst een stelling over mij te doen aangaande mijn auto en vervolgens te betwisten dat ik die heb.

Maar goed, jij houdt van draaien, kennelijk.
quote:
Porche rijden is decadent en volstrekt overdadig.
Maar wel MIJN vrije keuze.
quote:
Als je echt niet weet wat je met je geld aanmoet, geef het dan aan de armen.
Itt tot EG, die wacht tot de overheid precies dat doet wat hij wil, geef ik al lang. En nog gericht ook. Maar ik las recentelijk hier dat dat ook verdacht was, dus azijnpissers komen altijd wel met een reden waarom je fout bent.

Dag hoor!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_64823150
Van mij mogen ze allemaal tegen de vlakte ja. Plant er dan maar wat struiken...

Redelijk van de zotte: op sommige 80 km/u wegen staan de bomen 5 centimter van de rijbaan, en op een autoweg (100 km/u, wel 20 km/u harder) gelden dan ineens héle andere regels. Bermen een x aantal meters breed zonder obstakels, vangrails all over the place...

De zaag erin!
pi_64823182
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Af en toe ben je gewoon een loser, EG.... Maarre, volhouden!
[..]
Je laat topic voor topic horen dat je een Porche rijdt. Wat is je drive om dat zo te etaleren? Anders om indruk op anderen te maken? Ik zou er nooit mee te koop lopen of ik zou me juist graag voor de buitenwereld etaleren hoe succesvol ik zou zijn.

En jij doet het hier heel erg. Laatst ook weer met dat zwembad en de bioscoop. Die ik uiteraard niet mag zien. Wie is hier een loser?
quote:
Zei de persoon die daadwerkelijke vluchtelingen terug naar eigen land wilde sturen met het risico dat ze daar vermoord worden omdat hij minder lange files wilde...
[..]
Wat moet ik anders met dit tendentieuze trucjes van je
quote:
Allemaal op één hoop. Waarom ook niet...
[..]
ik merk het keer op keer in het verkeer. Het zijn a-sociale hufter. Kan ook niet anders anders koop je ook niet zo'n patser bak. Ze kopen het om hun kleine pik te compenseren. Dat zijn losers!
quote:
Zei de persoon die alle vrijheden wil afnemen die hem niet zinnen.
[..]
zwart - wit is je corebusiness. Dat weten we nu zo ongeveer wel
quote:
Je laat je kennen.
Nee hoor.

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 08-01-2009 22:16:35 ]
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:51:47 #113
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_64823191
Ga op de fiets !!!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_64823196
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:35 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nou van mij kunnen die drempels ook binnenkort weg....., als die navigatiegestuurde snelheidsbegrenzers een feit zijn. Dat lijkt mij echt de beste oplossing tegen snelheidshufters in het verkeer. Ik snap eigenlijk niet waarom die nog steeds niet zijn ingevoerd. Maar ja, dan is overheid en grote melkkoe kwijt
[..]

Waarom zo lang?
De techniek is nog lang niet ver genoeg om dit op enige schaal in te voeren. Zowel de automatische begrenzers als de elektrische auto's.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_64823425
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

De techniek is nog lang niet ver genoeg om dit op enige schaal in te voeren.
1 Er bestaan navigatieystemen en ook nog eens voor weinig geld.
2 Er bestaan snelheidsbegrenzers.

Je knoopt 2 aan 1 , Lastig? Nee toch?
quote:
Zowel de automatische begrenzers als de elektrische auto's.

Het probleem met elektrische auto's was de capaciteit en slijtage van de accu's Ze maken grote sprongen voorwaarts. ik zie het wel zitten.
pi_64823708
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

1 Er bestaan navigatieystemen en ook nog eens voor weinig geld.
2 Er bestaan snelheidsbegrenzers.

Je knoopt 2 aan 1 , Lastig? Nee toch?
[..]

Het probleem met elektrische auto's was de capaciteit en slijtage van de accu's Ze maken grote sprongen voorwaarts. ik zie het wel zitten.
Eerst zien dan geloven voor beiden. Heb er nog niet zo'n vertrouwen in .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_64823788
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Eerst zien dan geloven voor beiden. Heb er nog niet zo'n vertrouwen in .
Kwestie van ambitie
pi_64824082
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:05 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kwestie van ambitie
Kwestie van pragmatisch zijn .

Maar goed terug naar het onderwerp. Omdat er jaarlijks een handvol zatte mannen en snelheidsduives besluiten met hoge snelheid een boom te knuffelen zouden alle bomen maar om moeten? Slecht plan, ik zie meer in betere rijlessen enzo.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_64824148
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Kwestie van pragmatisch zijn .

Maar goed terug naar het onderwerp. Omdat er jaarlijks een handvol zatte mannen en snelheidsduives besluiten met hoge snelheid een boom te knuffelen zouden alle bomen maar om moeten? Slecht plan, ik zie meer in betere rijlessen enzo.
Dat laatste helpt niet. Ze doen even "modelrijden", maar eenmaal hun rijbewijs gaan alle remmen los.

Ik zie nog meer in het onherroepelijk afnemen van het rijbewijs. Idee?
pi_64824213
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:51 schreef EchtGaaf het volgende:

Je laat topic voor topic horen dat je een Porche rijdt.
Lulkoek. Als het relevant is dan heb ik het er net zo makkelijk over als iemand met een Twingo over een Twingo. Punt is dat als je een Porsche hebt het "patsen" is om over je auto te praten, maar met een Twingo is het normaal.

Nou ja, in de perceptie van deze en gene...

Echt vreemd is het niet om iemand die denkt dat je een verlaagde golf met tupperware rijdt te corrigeren, of vind jij van wel?
quote:
Ik zou er nooit mee te koop lopen of ik zou me juist graag voor de buitenwereld etaleren hoe succesvol ik zou zijn.

En jij doet het hier heel erg. Laatst ook weer met dat zwembad en de bioscoop. Die ik uiteraard niet mag zien. Wie is hier een loser?
Jij.

Net zoals jij over jouw leven spreekt en over jouw mislukkingen heb ik het over mijn leven. Ja, dat ziet er anders uit. Deal with it.

En overigens, ik heb serieus gezegd dat ik je wellicht best een keer onze nieuwe woning wil laten zien zodra deze klaar is, maar als je op deze manier verder gaat... Probeer eens weer inhoudelijk te worden, want vandaag ben je ronduit vervelend.
quote:
Dan maar een loser in jouw ogen.
Ik noemde je een loser vanwege jouw opmerkingen in de cat. klein pikkie.
quote:
Wat moet ik anders met dit tendentieuze trucjes van je
Het zei heel veel over jou....
quote:
ik merk het keer op keer in het verkeer. Het zijn a-sociale hufter. Kan ook niet anders anders koop je ook niet zo'n patser bak. Ze kopen het om hun kleine pik te compenseren. Dat zijn losers!
Tuurlijk...
quote:
zwart - wit is je corebusiness. Dat weten we nu zo ongeveer wel
Dit na die opmerking hierboven...
quote:
Nee hoor.
Jij zou nu dat plaatje van die minister van communicatie van irak posten...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_64826780
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Kwestie van pragmatisch zijn .

Maar goed terug naar het onderwerp. Omdat er jaarlijks een handvol zatte mannen en snelheidsduives besluiten met hoge snelheid een boom te knuffelen zouden alle bomen maar om moeten? Slecht plan, ik zie meer in betere rijlessen enzo.
Lekker simplistisch. Defect aan de auto, overstekend dier, lichamelijke gesteldheid, gesneden worden door een idioot, uitwijken voor een slapende tegenligger.

Waarom kan alles op een 80 km/u weg wel, maar moet een 100 km/u weg aan 253454365 richtlijnen voldoen?
pi_64827131
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:35 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nou van mij kunnen die drempels ook binnenkort weg....., als die navigatiegestuurde snelheidsbegrenzers een feit zijn. Dat lijkt mij echt de beste oplossing tegen snelheidshufters in het verkeer. Ik snap eigenlijk niet waarom die nog steeds niet zijn ingevoerd. Maar ja, dan is overheid en grote melkkoe kwijt
Dan wordt elke auto op elk moment in de gaten gehouden.

Of als dat niet duidelijk genoeg is: misbruik van dat systeem zal plaatsvinden. Onder het mom van 'terrorisme' of criminaliteit-bestrijding.
quote:
Waarom zo lang?
Er zitten talloze haken en ogen aan elektrisch rijden. Ookal zijn accu's nu al beter dan een paar jaar geleden, het is nog steeds niet te vergelijken met de goede oude interne verbrandingsmotor. Tevens zijn er geen accu's die grote voertuigen als vrachtwagens aankunnen. Desalniettemin is het wel de toekomst, denk ik.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_64828094
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:14 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Lekker simplistisch. Defect aan de auto, overstekend dier, lichamelijke gesteldheid, gesneden worden door een idioot, uitwijken voor een slapende tegenligger.

Waarom kan alles op een 80 km/u weg wel, maar moet een 100 km/u weg aan 253454365 richtlijnen voldoen?
80 km wegen moeten ook aan een hele lading regels voldoen hoor . Maar 100 km wegen zitten net nog weer in een andere categorie maar bij die snelheden nemen de risico's ook ernstig toe.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_64828651
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

80 km wegen moeten ook aan een hele lading regels voldoen hoor . Maar 100 km wegen zitten net nog weer in een andere categorie maar bij die snelheden nemen de risico's ook ernstig toe.
Ja, duh! Dat neemt niet weg dat menig 80 km weg nog steeds levensgevaarlijk is omdat het 'in een andere categorie valt' bij de overheid...

Of ik nu met 80 of 100 km/u op een boom klap...
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:55:57 #125
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_64828884
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:52 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Ja, duh! Dat neemt niet weg dat menig 80 km weg nog steeds levensgevaarlijk is omdat het 'in een andere categorie valt' bij de overheid...

Of ik nu met 80 of 100 km/u op een boom klap...
Of met 407 km/h met een bugatti ...

nou ja liever dan met 100 in een seat
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_64829811
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:52 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Ja, duh! Dat neemt niet weg dat menig 80 km weg nog steeds levensgevaarlijk is omdat het 'in een andere categorie valt' bij de overheid...
Er zijn nog steeds tal van voorwaarden waar zo'n weg aan moet voldoen om er 80 te mogen rijden. Als er bomen echt vlak langs de weg staan is deze niet goed als 80km weg ingericht en is de kans groot dat de max snelheid binnenkort 60 wordt.
quote:
Of ik nu met 80 of 100 km/u op een boom klap...
Het maakt voor je remweg wel degelijk uit of je 80 of 100 rijdt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_64830813
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er zijn nog steeds tal van voorwaarden waar zo'n weg aan moet voldoen om er 80 te mogen rijden. Als er bomen echt vlak langs de weg staan is deze niet goed als 80km weg ingericht en is de kans groot dat de max snelheid binnenkort 60 wordt.
[..]

Het maakt voor je remweg wel degelijk uit of je 80 of 100 rijdt.
Nou, nee dus. Ik ken zát wegen waar de bomen gevaarlijk dicht langs de weg staan die nooit 60 km/u zullen worden. De N35 b.v. tussen Nijverdal en Almelo. Hier zijn gelukkig al een hele hoop bomen gekapt omdat er zoveel mensen tegenaan klapten. En dat waren niet allemaal dronkaards of roekeloze chauffeurs.

En als een boom 10 centimeter van de rijbaan staat, valt er meestal niet veel te remmen (ook al rijd je 'maar' 60 of 80 km/u) als je een klapband of hartstilstand krijgt...
pi_64831331
Dat die N35 nog altijd een grote doorgaande verbinding is (ook midden door Nijverdal heen) is dan ook gewoon een grote schande. Maar Rijkswaterstaat is ook druk bezig met plannen om de N35 aan te passen en deels te verplaatsen (oa bij Nijverdal).

Heb overigens een tijd lang regelmatig van die weg gebruik gemaakt maar had bepaald niet het idee dat de bomen daar maar 10 cm van de weg af staan. Zeker ook omdat je dan een leuk achtbaaneffect op die weg krijgt .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_64842895
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:23 schreef waht het volgende:

[..]

Dan wordt elke auto op elk moment in de gaten gehouden.
Nee hoor. Dat hoeft niet. Navigatie/snelheidsbegrenzer communiceert niet naar buiten.
quote:
Of als dat niet duidelijk genoeg is: misbruik van dat systeem zal plaatsvinden. Onder het mom van 'terrorisme' of criminaliteit-bestrijding.
[..]
Je denkt dat we op internet anoniem zijn? AIVD kijkt gewoon mee en leest ook hier gewoon mee. Echt waar.
quote:
Er zitten talloze haken en ogen aan elektrisch rijden. Ookal zijn accu's nu al beter dan een paar jaar geleden, het is nog steeds niet te vergelijken met de goede oude interne verbrandingsmotor.
Dat is ook zo. Maar otto- en dieslemotoren hebben ook een lange evolutie doorgemaakt, zo ook electromoteren en accu's. Een actieradius van 300 km is nu al mogelijk. Ook Mercedes heeft al een compacte accupack ontworpen voor z'n S-klasse.

Ik verwacht grote vooruitgang de komen jaren.
quote:
Tevens zijn er geen accu's die grote voertuigen als vrachtwagens aankunnen. Desalniettemin is het wel de toekomst, denk ik.
Vrachtwagen nog niet. Al zou het een enorme vooruitgang zijn als het personenwagenpark elektrisch zou worden. Nogmaals die 60 pk is meer dan genoeg.
pi_64843024
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:51 schreef Dagoduck het volgende:
Ga op de fiets !!!
Ik pak 99% van ritjes gewoon de fiets. Nog gezond ook, en bijzonder goed voor het milieu.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:46:44 #131
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_64843079
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik pak 99% van ritjes gewoon de fiets. Nog gezond ook, en bijzonder goed voor het milieu.
14.gif
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:50:30 #132
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_64843236
Als je je auto niet eens op de weg kan houden, hoor je sowieso al niet achter het stuur van een auto te zitten. Gewoon laten staan dus die bomen. Het enige irritante aan bomen langs de weg is, is het "stroboscoop effect" als de zon door de bomen schijnt. Maar ook daar valt mee te leven.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_64843343
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:50 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Als je je auto niet eens op de weg kan houden, hoor je sowieso al niet achter het stuur van een auto te zitten.
Wie zegt dat die jongen geen toeval heeft gehad?
quote:
Gewoon laten staan dus die bomen. Het enige irritante aan bomen langs de weg is, is het "stroboscoop effect" als de zon door de bomen schijnt. Maar ook daar valt mee te leven.
Ja, dat stroboscoop effect is ook erg gevaarlijk.... Heb ik het niets eens wat dit kan betekenen voor mensen met migraine.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:04:05 #134
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_64843781
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wie zegt dat die jongen geen toeval heeft gehad?
Dan had hij net zo goed op een tegenligger kunnen knallen. Moeten we die dan ook maar van de weg halen?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_64843908
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:04 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Dan had hij net zo goed op een tegenligger kunnen knallen. Moeten we die dan ook maar van de weg halen?
Feit is dat jongen wrs veel ouder wilde worden dan 18 jaar. Het was echt geen slecht mens ofzo die zomaar dood moest. Die ouders, broer en zus hebben dit ook niet verdiend natuurlijk. Ze zullen het hun leven moeten meedragen.

Als je in het verkeer begeeft dan bega je risico's. Mijn idee is alleen om die risico's te minimaliseren. Dat is toch geen slechte insteek?

En ja, we hebben er voor gekozen om een infrastructuur te kiezen met tegenliggers op dezelfde rijbaan. Dat is ook goedkoper.

En dan kom ik weer terug bij het volgende: hoeveel is een mensenleven eigenlijk waard?
pi_64845024
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:07 schreef EchtGaaf het volgende:

Mijn idee is alleen om die risico's te minimaliseren. Dat is toch geen slechte insteek?
Nee, uitstekend zelfs. En daar helpen bomen mee, dus laat staan, laat staan.
quote:
En ja, we hebben er voor gekozen om een infrastructuur te kiezen met tegenliggers op dezelfde rijbaan. Dat is ook goedkoper.

En dan kom ik weer terug bij het volgende: hoeveel is een mensenleven eigenlijk waard?
Ik weet het niet. Hoeveel geld heb jij afgelopen jaar uitgegeven om mensenlevens te redden? Voor pak m beet 250 euro kun je een mensenjaar faciliteren, dus voor 10.000 euro moet je een heel mensenleven kunnen redden. Ik ben benieuwd hoeveel mensenlevens jij het waard vond om van jouw eigen geld te doen redden. Dan kunnen we inschatten hoeveel geld jij een mensenleven waard vindt.

Voor de goede orde: dat je geen 10.000 euro hebt weggegeven verwijt ik je niet. Ik wil je er alleen op wijzen dat het wat al te makkelijk is om te stellen dat een mensenleven meer waard moet zijn dan 10.000 euro, of 80.000 euro, wat ooit de discussie was, zo lang je verwacht dat anderen, meestal de overheid, dat gaat betalen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_64845326
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, uitstekend zelfs. En daar helpen bomen mee, dus laat staan, laat staan.
[..]
Als dat per saldo mensenlevens redt, dan zeg ik ook ja. totdat er een beter alternatief is. Ik sluit niet uit dat die paaltjes, die afbreken bij een aanrijding een goede alternatief kunnen zijn.
quote:
Ik weet het niet. Hoeveel geld heb jij afgelopen jaar uitgegeven om mensenlevens te redden? Voor pak m beet 250 euro kun je een mensenjaar faciliteren, dus voor 10.000 euro moet je een heel mensenleven kunnen redden. Ik ben benieuwd hoeveel mensenlevens jij het waard vond om van jouw eigen geld te doen redden. Dan kunnen we inschatten hoeveel geld jij een mensenleven waard vindt.
Het is dan ook een gewetensvraag.
quote:
Voor de goede orde: dat je geen 10.000 euro hebt weggegeven verwijt ik je niet. Ik wil je er alleen op wijzen dat het wat al te makkelijk is om te stellen dat een mensenleven meer waard moet zijn dan 10.000 euro, of 80.000 euro, wat ooit de discussie was, zo lang je verwacht dat anderen, meestal de overheid, dat gaat betalen.
Ik degradeer dit niet alleen tot de overheid. Maar stel deze iha.
pi_64845513
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:

Als dat per saldo mensenlevens redt, dan zeg ik ook ja. totdat er een beter alternatief is. Ik sluit niet uit dat die paaltjes, die afbreken bij een aanrijding een goede alternatief kunnen zijn.
Met alle respect, maar er telt meer dan alleen veiligheid. Ook milieu (bomen houden vervuiling en geluid tegen), landschappelijke waarden, enz. tellen mee in de beoordeling.

Dus zelfs indien er een alternatief is ben je er niet.
quote:
Het is dan ook een gewetensvraag.
Hij is vooral niet te beantwoorden. Een levensreddende operatie van 50.000 euro voor iemand die 20 is, is toch anders dan een levensreddende operatie van 50.000 euro voor iemand die 80 is. Ook al telt voor de familie iedereen, maatschappelijk moet je een keuze maken. Die keuze kan zijn: ook voor 80-jarigen, maar dan moet de premie voor de zorgverzekering omhoog. En dat laatste wil men vaak dan niet.

We hebben beperkte middelen en die moeten we zo goed mogelijk inzetten. En dat geldt m.m. voor het verkeer.
quote:
Ik degradeer dit niet alleen tot de overheid. Maar stel deze iha.
Uitzonderingen daargelaten loopt e.e.a. toch altijd deels via de overheid.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_64845901
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Met alle respect, maar er telt meer dan alleen veiligheid. Ook milieu (bomen houden vervuiling en geluid tegen), landschappelijke waarden, enz. tellen mee in de beoordeling.
Dat kan toch ook met struiken, bossages en genoeg bossen aanleggen.
quote:
Dus zelfs indien er een alternatief is ben je er niet.
[..]
Ik realiseer mij in dit topic dat het niet eenvoudig is.
quote:
Hij is vooral niet te beantwoorden. Een levensreddende operatie van 50.000 euro voor iemand die 20 is, is toch anders dan een levensreddende operatie van 50.000 euro voor iemand die 80 is. Ook al telt voor de familie iedereen, maatschappelijk moet je een keuze maken. Die keuze kan zijn: ook voor 80-jarigen, maar dan moet de premie voor de zorgverzekering omhoog. En dat laatste wil men vaak dan niet.

We hebben beperkte middelen en die moeten we zo goed mogelijk inzetten. En dat geldt m.m. voor het verkeer.
[..]
Ik ben het eens met je op dit punt.
quote:
Uitzonderingen daargelaten loopt e.e.a. toch altijd deels via de overheid.
Inderdaad......maar ik vraag toch om desondanks na te denken over die ozo lastige vraag.
pi_64848577
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:58 schreef EchtGaaf het volgende:

Dat kan toch ook met struiken, bossages en genoeg bossen aanleggen.
Nee, geluid is bolvormig en landschappelijk is het ook niet wenselijk.
quote:
Ik realiseer mij in dit topic dat het niet eenvoudig is.
Gelukkig.
quote:
Ik ben het eens met je op dit punt.
Heel goed.
quote:
Inderdaad......maar ik vraag toch om desondanks na te denken over die ozo lastige vraag.
Je kan er een boom over opzetten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_64848654
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, geluid is bolvormig en landschappelijk is het ook niet wenselijk.
[..]

Gelukkig.
[..]

Heel goed.
[..]

Je kan er een boom over opzetten.
Nog ff en ik krijg ga net als Du-ke ze nog knuffelen...
pi_64854099
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:17 schreef EchtGaaf het volgende:

Nog ff en ik krijg ga net als Du-ke ze nog knuffelen...
In mijn woonomgeving is het momenteel prachtig met al die bomen. Ze zijn nu volledig wit, een prachtig gezicht. Nooit weghalen die bomen dus... Veel te mooi.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_64858559
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

In mijn woonomgeving is het momenteel prachtig met al die bomen. Ze zijn nu volledig wit, een prachtig gezicht. Nooit weghalen die bomen dus... Veel te mooi.
Ik heb er van middag ook van genoten. Pracht gezicht inderdaad als ze zo wit zijn.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:26:01 #144
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64858656
Misschien alleen geen bomen meer buiten 50 km zones? Of is dat al voorgesteld?
pi_64859098
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:26 schreef Wheelgunner het volgende:
Misschien alleen geen bomen meer buiten 50 km zones? Of is dat al voorgesteld?
Nee, maar ja laten die bomen daar net zo vaak staan.....Het ongeluk waar ik op doelde was net buiten de bebouwde kom.
pi_64859965
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

In mijn woonomgeving is het momenteel prachtig met al die bomen. Ze zijn nu volledig wit, een prachtig gezicht. Nooit weghalen die bomen dus... Veel te mooi.
Inderdaad eeuwig zonde om dat allemaal te kappen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_64866560
Ik pak vast de motorzaag dan.
pi_64872029
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:50 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Als je je auto niet eens op de weg kan houden, hoor je sowieso al niet achter het stuur van een auto te zitten. Gewoon laten staan dus die bomen. Het enige irritante aan bomen langs de weg is, is het "stroboscoop effect" als de zon door de bomen schijnt. Maar ook daar valt mee te leven.
Dan zou je zo hard moeten rijden totdat de bomenrij een schutting word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')