abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64768569
Naiviteit ligt vaak ten grondslag aan ongemakkelijke situaties.
Denk maar om te beginnen aan loverboys op msn en pedo's in caravans met een uitkeringsinternetverbinding. Oplichting, bedreiging, doodsverwensingen - sommige mensen zijn te goedgelovig en sturen geld naar anderen in de verwachting daar goederen of diensten voor terug te krijgen. Anderen gebruiken internet als een digitale kroeg waar politici, voetballers en andere BN'ers vogelvrij lijken te zijn, hoewel ze vergeten dat je zulks ook niet in een willekeurige krant mag zetten. Niet erg slim, dus.

Aan de andere kant zit het internet vol met boeiende foto's (al dan niet geshopt), prachtige, inspirerende verhalen en geweldig sympathieke mensen die - als personificatie van de goedheid van de mens - helpen met al je problemen. Ben je de dorpsloser? Op het www kun je een flitsende ski-leraar zijn, of een stoere Berlijnse Bouwvakker of een lekker wijf met grote tieten en vlammend haar terwijl je eigenlijk je bril op je puisten laat balanceren, en die koptelefoon-met-microfoontje aan de klitten in je haar is vastgegroeid.

Daarom: moet je de gevaren van het internet voor lief nemen, als dat betekent dat jij jezelf ook voor kan doen als iets beters dan er in werkelijkheid is,
of
is het beter om skeptisch te zijn bij wat je wordt voorgehouden, zelfs als dat betekent dat je altijd eerlijk dient te zijn? Hierbij in acht genomen dat je wel zo rechtlijnig bent om de balk in je eigen oog te verwijderen alvorens je iets zegt over de splinter in het oog van Joran.

Of

Zijn lelijke/contactgestoorde/domme mensen eerder geneigd om te liegen op internet?

Your thoughts please.

(and for what it's worth: ik ben eerlijk op forums in nagenoeg alles wat ik schrijf of als mening aandraag, maar ik hou me hier wel in ten opzichte van IRL. Lange tenen en zo )
  One tough cookie woensdag 7 januari 2009 @ 14:04:27 #2
169210 liesje1979
pi_64768645
Tvp, ik kom er op terug Bart!
pi_64768663
Bij nader inzien verwacht ik weinig reacties
pi_64768721
Een beetje verstand is wel handig op het internet
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_64768863
over 10 jaar moet iedereen op internet zijn voor en achternaam gebruiken. geen nicknames meer op fok.
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:10:36 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_64768869
Ik doe mezelf op internet niet anders voor dan dat ik IRL ben. En ik ben één van die mensen die regelmatig met beide benen in een hoax trapt, zoals die van Noordbloed. Is dat het geval dan vloek of zucht ik een keer om vervolgens mijn schouders op te halen.
Dat hoort blijkbaar bij het internet, maar het zorgt er bij mij niet voor dat ik alles voortaan met tig korrels zout ga nemen. Liever nog een keer medelevend zijn in een nepsituatie dan alles bij voorbaat al betwijfelen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Forum Admin woensdag 7 januari 2009 @ 14:23:14 #7
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_64769377
Héérlijk, dat warme bad van anonimiteit.
IRL ben ik door morele dilemmas nog wel eens verplicht me enigzins in te houden........
pi_64769415
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:10 schreef Copycat het volgende:
Ik doe mezelf op internet niet anders voor dan dat ik IRL ben. En ik ben één van die mensen die regelmatig met beide benen in een hoax trapt, zoals die van Noordbloed. Is dat het geval dan vloek of zucht ik een keer om vervolgens mijn schouders op te halen.
Dat hoort blijkbaar bij het internet, maar het zorgt er bij mij niet voor dat ik alles voortaan met tig korrels zout ga nemen. Liever nog een keer medelevend zijn in een nepsituatie dan alles bij voorbaat al betwijfelen.

Ik doe me ook niet anders voor dan wie ik ben.. al is je mening uiten op een forum of in een chat veel makkelijker dan 'in real life', zeg maar. Ik uit me gewoon sneller en makkelijker op het internet
pi_64769560
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:24 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Ik doe me ook niet anders voor dan wie ik ben.. al is je mening uiten op een forum of in een chat veel makkelijker dan 'in real life', zeg maar. Ik uit me gewoon sneller en makkelijker op het internet
Kom je ook makkelijker uit je woorden
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:31:36 #10
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_64769680
Ik hou voor mezelf de grens aan dat ik in het echte leven niet geraakt wil worden door wat ik op internet doe. Dus niet je identiteit prijsgeven, geen foto's van jezelf posten en geen geld storten.

Maar binnen dat kader probeer ik mensen met een open blik te benaderen. Als dat betekent dat je zo af en toe in de zeik wordt genomen, so be it. 95% van de R&P-verhalen zijn gewoon waar, en die 5% neem ik dan maar voor lief.

Bovendien heb ik het gevoel dat ik een redelijk ontwikkelde intuitie heb voor echte bullshit. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit in een Nigeriaanse scam zou trappen, bijvoorbeeld.
pi_64769690
hou er wel rekening mee, dat je de mensen niet kent, nooit gezien hebt, en iedereen kan van alles vertellen.

gelukkig komen de meeste dingen wel uit, maar in de tussentijd kunnen mensen behoorlijk beschadigd worden,
Ga nooit in op zielige verhalen en stort geen geld, want daar ontstaan de meeste rellen en ruzies door, en geld doneren is het meest onverstandige dat je kan doen..
onderschat een ander niet en overschat jezelf niet
pi_64769698
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:10 schreef Copycat het volgende:
Liever nog een keer medelevend zijn in een nepsituatie dan alles bij voorbaat al betwijfelen.
Hier het tegenovergestelde. Cynisch tot het tegendeel bewezen is.
Ja, ik generaliseer.
pi_64769773
Op een forum heb je langer de tijd om over je antwoord na te denken
Of je kan hem nog even wijzigen voordat je hem post
Dat kan in het echt niet
  One tough cookie woensdag 7 januari 2009 @ 14:34:45 #14
169210 liesje1979
pi_64769817
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:31 schreef Northside het volgende:

[..]

Hier het tegenovergestelde. Cynisch tot het tegendeel bewezen is.
Ben je alleen zo op internet? Of ook irl?
Ga je er dan gewoon bij alles wat je leest vanuit dat het "wel niet echt" zal zijn?
Voor mij zou de lol er dan snel af zijn.
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:37:29 #15
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_64769938
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:34 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ben je alleen zo op internet? Of ook irl?
Ga je er dan gewoon bij alles wat je leest vanuit dat het "wel niet echt" zal zijn?
Voor mij zou de lol er dan snel af zijn.
Ik zie al snel een mondiaal complot ergens in
De ellende is wel: hoe meer je af weet van grote machtsstromen, hoe meer het er op lijkt dat een klein groepje het voor het zeggen heeft. het wordt dan makkelijk om alles aan die groep toe te schrijven.
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:40:09 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_64770061
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:31 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik hou voor mezelf de grens aan dat ik in het echte leven niet geraakt wil worden door wat ik op internet doe. Dus niet je identiteit prijsgeven, geen foto's van jezelf posten en geen geld storten.

Maar binnen dat kader probeer ik mensen met een open blik te benaderen. Als dat betekent dat je zo af en toe in de zeik wordt genomen, so be it. 95% van de R&P-verhalen zijn gewoon waar, en die 5% neem ik dan maar voor lief.

Bovendien heb ik het gevoel dat ik een redelijk ontwikkelde intuitie heb voor echte bullshit. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit in een Nigeriaanse scam zou trappen, bijvoorbeeld.
Dat dus.
Ik heb wel foto's in mijn fobo, maar als je me niet kent, herken je me ook niet. Verder bezie ik alles zoveel mogelijk met een open blik. En als een hoax er te dik bovenop ligt, doe ik net alsof, just for the fun of it.
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:41:30 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64770118
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:28 schreef dieenebart het volgende:

[..]

Kom je ook makkelijker uit je woorden
Ik kom IRL juist veel beter uit mijn woorden en ben ik veel meer adrem. Online denk ik wat beter na voordat ik wat zeg, al komen sommige opmerkingen helaas toch verkeerd over.

En ondanks dat ik wel heel eerlijk ben over mezelf en me niet beter voordoe, geloof ik niet altijd wat andere users vertellen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:42:54 #18
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_64770179
Ik wou een heel uitgebreid antwoord intypen maar ik krijg net spontaan mail van een 19-jarige blonde studente die mij op internet vond en me leuk vindt, dus ik ga 'r even geld voor een treinkaartje overmaken
zzz
  One tough cookie woensdag 7 januari 2009 @ 14:42:58 #19
169210 liesje1979
pi_64770184
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:37 schreef dieenebart het volgende:

[..]

Ik zie al snel een mondiaal complot ergens in
De ellende is wel: hoe meer je af weet van grote machtsstromen, hoe meer het er op lijkt dat een klein groepje het voor het zeggen heeft. het wordt dan makkelijk om alles aan die groep toe te schrijven.
IRL dus.
Ik zal er ongetwijfeld te weinig kijk op hebben, om hier iets zinnigs over te zeggen, maar zelfs als een klein groepje het voor het zeggen heeft. Dan nog ben ik idealistisch ingesteld. Nee! Ik denk niet meer zoals vroeger dat ik de wereld wel even mooier kan maken. Maar ik geloof opzeker nog wel dat ik mijn stukje wereld nog mooier kan maken.
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:43:33 #20
je weet wel
pi_64770209
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:41 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik kom IRL juist veel beter uit mijn woorden en ben ik veel meer adrem. Online denk ik wat beter na voordat ik wat zeg, al komen sommige opmerkingen helaas toch verkeerd over.

En ondanks dat ik wel heel eerlijk ben over mezelf en me niet beter voordoe, geloof ik niet altijd wat andere users vertellen.
Ja, dat was eigenlijk ook mijn punt. Dat je eerlijk, maar skeptisch bent. Of oneerlijk en naïef.
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:44:17 #21
je weet wel
pi_64770245
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:42 schreef _Led_ het volgende:
Ik wou een heel uitgebreid antwoord intypen maar ik krijg net spontaan mail van een 19-jarige blonde studente die mij op internet vond en me leuk vindt, dus ik ga 'r even geld voor een treinkaartje overmaken
Thanks!
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:44:39 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_64770261
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:43 schreef dieenebart het volgende:

Ja, dat was eigenlijk ook mijn punt. Dat je eerlijk, maar skeptisch bent. Of oneerlijk en naïef.
En eerlijk en naïef is geen optie?
  One tough cookie woensdag 7 januari 2009 @ 14:46:30 #23
169210 liesje1979
pi_64770343
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:44 schreef Copycat het volgende:

[..]

En eerlijk en naïef is geen optie?

Daar herken ik me ook het meest in. Hoewel ik ook best kan toegeven dat ik wel eens te eerlijk ben geweest, en dingen online heb gegooid die eigenlijk niet online horen.
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:46:56 #24
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_64770357
Ik benader de onderwerpen met een serieuze insteek over het algemeen zoals ik dat ook zou doen buiten het web, met het idee dat diegene de waarheid spreekt maar hooguit wat feiten vergeet of het vanuit z'n enkel perspectief verteld en daardoor reageer ik niet altijd even uitgesproken.
Vooraf sceptisch en cynisch zijn heb ik niet zo heel snel, hooguit als het nogal afwijkende verhalen zijn waar je je twijfels bij kunt hebben.

En mocht het dan gewoon gelogen bullshit zijn dan is dat maar zo, kan er dan ook niet mee zitten ofzo.
Hooguit zo'n gevoel van 'Jesus hé, dat je dat verzint', zoals die Noorsbloed van de week.
Ik raak er dan ook niet emotioneel bij betrokken en kan het daarna net zo makkelijk loslaten en gewoon weer verder gaan met m'n ding, iets wat ik vroeger niet kon bij mensen die ik niet ken maar waarvan ik dan wel zo'n verhaal hoorde.
quote:
Zijn lelijke/contactgestoorde/domme mensen eerder geneigd om te liegen op internet?
Denk trouwens dat het vooral de mensen zijn met aandachtstekorten en de nodige psychische strubbelingen die aandacht trekken in welke vorm dan ook, anderen peilen online hooguit hoe andere er over denken die met iets zitten en hebben niet de behoefte om dingen achter te houden of juist totale ongein erbij te vermelden.
En of het éen dan in verband staat met het ander, geen idee.
Maar waarom zou je liegen op het internet, je leven niet interessant genoeg, gebrek aan aandacht, medelijden willen of gewoon anderen in de zeik nemen? Gene idee.
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:51:24 #25
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_64770585
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:46 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Daar herken ik me ook het meest in. Hoewel ik ook best kan toegeven dat ik wel eens te eerlijk ben geweest, en dingen online heb gegooid die eigenlijk niet online horen.
* _Led_ google't 'Liesje1979.zip'
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')