quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:10 schreef Copycat het volgende:
Ik doe mezelf op internet niet anders voor dan dat ik IRL ben. En ik ben één van die mensen die regelmatig met beide benen in een hoax trapt, zoals die van Noordbloed. Is dat het geval dan vloek of zucht ik een keer om vervolgens mijn schouders op te halen.
Dat hoort blijkbaar bij het internet, maar het zorgt er bij mij niet voor dat ik alles voortaan met tig korrels zout ga nemen. Liever nog een keer medelevend zijn in een nepsituatie dan alles bij voorbaat al betwijfelen.
Kom je ook makkelijker uit je woordenquote:Op woensdag 7 januari 2009 14:24 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ik doe me ook niet anders voor dan wie ik ben.. al is je mening uiten op een forum of in een chat veel makkelijker dan 'in real life', zeg maar. Ik uit me gewoon sneller en makkelijker op het internet
Hier het tegenovergestelde. Cynisch tot het tegendeel bewezen is.quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:10 schreef Copycat het volgende:
Liever nog een keer medelevend zijn in een nepsituatie dan alles bij voorbaat al betwijfelen.
Ben je alleen zo op internet? Of ook irl?quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:31 schreef Northside het volgende:
[..]
Hier het tegenovergestelde. Cynisch tot het tegendeel bewezen is.
Ik zie al snel een mondiaal complot ergens inquote:Op woensdag 7 januari 2009 14:34 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ben je alleen zo op internet? Of ook irl?
Ga je er dan gewoon bij alles wat je leest vanuit dat het "wel niet echt" zal zijn?
Voor mij zou de lol er dan snel af zijn.
Dat dus.quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:31 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik hou voor mezelf de grens aan dat ik in het echte leven niet geraakt wil worden door wat ik op internet doe. Dus niet je identiteit prijsgeven, geen foto's van jezelf posten en geen geld storten.
Maar binnen dat kader probeer ik mensen met een open blik te benaderen. Als dat betekent dat je zo af en toe in de zeik wordt genomen, so be it. 95% van de R&P-verhalen zijn gewoon waar, en die 5% neem ik dan maar voor lief.
Bovendien heb ik het gevoel dat ik een redelijk ontwikkelde intuitie heb voor echte bullshit. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit in een Nigeriaanse scam zou trappen, bijvoorbeeld.
Ik kom IRL juist veel beter uit mijn woorden en ben ik veel meer adrem. Online denk ik wat beter na voordat ik wat zeg, al komen sommige opmerkingen helaas toch verkeerd over.quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:28 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Kom je ook makkelijker uit je woorden
IRL dus.quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:37 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Ik zie al snel een mondiaal complot ergens in![]()
De ellende is wel: hoe meer je af weet van grote machtsstromen, hoe meer het er op lijkt dat een klein groepje het voor het zeggen heeft. het wordt dan makkelijk om alles aan die groep toe te schrijven.
Ja, dat was eigenlijk ook mijn punt. Dat je eerlijk, maar skeptisch bent. Of oneerlijk en naïef.quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik kom IRL juist veel beter uit mijn woorden en ben ik veel meer adrem. Online denk ik wat beter na voordat ik wat zeg, al komen sommige opmerkingen helaas toch verkeerd over.
En ondanks dat ik wel heel eerlijk ben over mezelf en me niet beter voordoe, geloof ik niet altijd wat andere users vertellen.
Thanks!quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:42 schreef _Led_ het volgende:
Ik wou een heel uitgebreid antwoord intypen maar ik krijg net spontaan mail van een 19-jarige blonde studente die mij op internet vond en me leuk vindt, dus ik ga 'r even geld voor een treinkaartje overmaken
En eerlijk en naïef is geen optie?quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:43 schreef dieenebart het volgende:
Ja, dat was eigenlijk ook mijn punt. Dat je eerlijk, maar skeptisch bent. Of oneerlijk en naïef.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
En eerlijk en naïef is geen optie?
Denk trouwens dat het vooral de mensen zijn met aandachtstekorten en de nodige psychische strubbelingen die aandacht trekken in welke vorm dan ook, anderen peilen online hooguit hoe andere er over denken die met iets zitten en hebben niet de behoefte om dingen achter te houden of juist totale ongein erbij te vermelden.quote:Zijn lelijke/contactgestoorde/domme mensen eerder geneigd om te liegen op internet?
* _Led_ google't 'Liesje1979.zip'quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:46 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Daar herken ik me ook het meest in. Hoewel ik ook best kan toegeven dat ik wel eens te eerlijk ben geweest, en dingen online heb gegooid die eigenlijk niet online horen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |