abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64753478
Gratis oldschool RPG/Platform game!

Zijn er hier meer mensen bekend met het legendarische Cave Story (Doukutsu Monogatari) ?

Een ontzettend mooi en sfeervol rpg achtig spel met een superverhaal en old school platform gameplay, met veel te verzamelen items, wapens, keuzes en dingetjes. Wat is er nou zo bijzonder aan? Het is door 1 man gemaakt, een Japanner die schuilgaat onder de naam Pixel. Er is 5 jaar werk ingestoken, en het is echt een icoon en een legende onder de indie gamers geworden En daarbij komt dat het spel freeware is: je kan het dus volledig gratis downloaden en spelen!

Ik heb het zelf nog maar 1 keer uitgespeeld, maar heb wat verkeerde dingen gekozen zodat ik een heleboel nog gemist heb, en ik moest het gewoon met jullie hier delen

Download link naar het spel (gratis dus!)
Download link naar de Engelse patch
Fan site

Installeer het spel en patch het daarna, simple as that. Er is ook een deluxe versie te downloaden op die fansite, die al gepatched is met een hele hoop meer erbij.

Het spel wordt op dit moment geconverteerd naar volwaardig Wiiware spel, trouwens. En er is al heel lang een onofficiele DS versie en PSP versie in de maak.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maisnon op 07-01-2009 00:56:25 ]
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:42:26 #2
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_64754895
Niet echt.
I never workout
pi_64754932
Nu wel dus het verhaal gaat niet eens over coma's en is toch heel aangrijpend
pi_64758969
Heeft iemand het al gespeeld?
pi_64969877
Ik heb het vanavond ff bekeken, het ziet er wel geinig en retro uit.
pi_64970393
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:25 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik heb het vanavond ff bekeken, het ziet er wel geinig en retro uit.
Nu weet ik ook eindelijk weer hoe die blije gradius kloon op de SNES heet

Cave story is trouwens echt een dikke inspiratie voor veel andere games geweest, en een iets meer actievolle die al een tijdje in ontwikkeling is is the Underside, die is leuk
pi_64970573
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:34 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Nu weet ik ook eindelijk weer hoe die blije gradius kloon op de SNES heet
maar mijn nick is gebaseerd op het origineel voor de MSX
quote:
Cave story is trouwens echt een dikke inspiratie voor veel andere games geweest, en een iets meer actievolle die al een tijdje in ontwikkeling is is the Underside, die is leuk
Zal ik ook eens naar kijken als ik een gaatje kan vinden tussen de nieuw(ere) games die ik ook uit probeer te spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')