abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:29:20 #1
153492 M-I-L-F
Een Zwarte Idylle
pi_64733646
Mijn oproep aan alle culinaire FOK!ers is de vraag, wat ga ik koken? En dit is niet alleen een oproep van een luie student, ik wil graag een nieuw topic openen, waarin we zoveel mogelijk 'simpel' te bereiden gerechten verzamelen.

Te maken op drie gaspitjes, voedzaam, lekker, maar vooral, een klein beetje creatief . Altijd leuk om rekening te houden met eters/huisgenoten. Dus gerechten voor 3,4 personen?

Doen jullie mee? Wie heeft er een mooie aftrap?
Als de postcode ontbreekt komt de brief niet aan.
pi_64734058
Ik heb gister stukjes kip, aardappeltjes, een zak prei & ananas door elkaar heen gewokt, was prima te eten . Erg simpel, niet creatief.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:40:44 #3
153492 M-I-L-F
Een Zwarte Idylle
pi_64734145
Vorige week mijn culinaire hoogtepunt:

Water koken, bouillonblokje, sojasaus, rode pepers, sambal en wat laurierblaadjes erbij gooien! Nog voor het water kookt, even wachten tot de boel kookt, en na 10 minuutjes er een lepel pinda's, stukjes wortel en 3 mienestjes bijgooien. 10 minuten laten koken, mie in een kom en overgieten met de rest !

Afgemaakt met wat koriander en andijvie, en het was heerlijk!

Op tip van een vriend.
Als de postcode ontbreekt komt de brief niet aan.
pi_64734206
kipblokjes bakken, boursin cuisine erbij, halve cherrytomaatjes op het laatst, stokbroodje om sausje mee te deppen en salade
pi_64734259
Camelot
Ja doei.
pi_64734633
Binnen kwartier klaar, niet echt iets als je wil afvallen

Benodigdheden:
-bolognese chips
-geraspte kaas
-taugé
-saté
-rijst
-kip

Tijdens het koken van de rijst doe je het volgende:
Snijden kip en bakken. Taugé in een schaal, daarover bolognese chips gecrunched, dan geraspte kaas.
Aan het eind doe je de warme saté erover (Remia bakje 30 sec in de magnetron en klaar).

Daarnaast serveer je de rijst en kip.
pi_64734696
Dit topic zou nog weleens van pas kunnen komen.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:00:42 #8
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_64735008
Stamppot Andijvie eten we vanavond.
pi_64735041
Geen magnetron of oven aanwezig?
That's quite enough, thank you.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:02:04 #10
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_64735073
Een zak Italiaanse aardappelschotel, een zak groentemix, een pak hamblokjes en wat oregano en tijm. Dat alles bij elkaar (uiteraard in een logische bakvolgorde). Erg makkelijk en prima te schaften.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_64735333
Een ui, 4 tenen knoflook fruiten in wat olie, daarna voeg je koriander, komijn, paprikapoeder, chilipoeder en kurkuma toe, beetje omscheppen, uitgelekte kikkererwten erbij, beetje omscheppen, blik tomaten erbij, kwartiertje afgedekt laten sudderen, garam masala erbij, nog 5 minuutjes laten sudderen en KLAAR. Lekker met naanbrood of rijst.

Vanavond doe ik lui en eet ik Unox soep uit een zak (tomaat), gooi ik er een lepeltje creme fraiche doorheen en eet ik er een pain de boulogne bij.
pi_64735999
Ook lekker (mits je een oven hebt): Turks brood pizza. Of te wel: tomatensaus en beleg naar keuze (+veel kaas!) op een stuk opengesneden Turks brood. Bijvoorbeeld chorizo, rode paprika (of van die zoete kleine oranje), champignons en een berg kaas. Kan natuurlijk van alles zijn, maar is iig lekker makkelijk aangezien je geen pizzabodem nodig hebt (al heb je die ook kant en klaar, die van de AH zijn nog lekker ook!)
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:33:55 #13
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_64736334
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:08 schreef WHATSHESAID het volgende:
Een ui, 4 tenen knoflook fruiten in wat olie, daarna voeg je koriander, komijn, paprikapoeder, chilipoeder en kurkuma toe, beetje omscheppen, uitgelekte kikkererwten erbij, beetje omscheppen, blik tomaten erbij, kwartiertje afgedekt laten sudderen, garam masala erbij, nog 5 minuutjes laten sudderen en KLAAR. Lekker met naanbrood of rijst.

Vanavond doe ik lui en eet ik Unox soep uit een zak (tomaat), gooi ik er een lepeltje creme fraiche doorheen en eet ik er een pain de boulogne bij.
Het moest simpel zijn. Denk je dat de gemiddelde student dat in huis heeft?
pi_64736528
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:33 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Het moest simpel zijn. Denk je dat de gemiddelde student dat in huis heeft?
De gemiddelde student kan toch naar de supermarkt gaan? Er staat nergens in de OP dat het perse al in de voorraadkast moet staan hoor En als je die kruiden eenmaal in huis hebt, is voor de volgende keer het enige wat je hoeft te halen een blik kikkererwten, een blik tomaten en een naanbrood.
pi_64736685
Krachtvoer:

-bruine bonen verwarmen
-uien bakken
-kaasblokjes erbij
-schijfjes augurk erdoor

Op smaak brengen met ketchup, sambal en ketjap manis.
Oh en de kipstukjes erbij. Je zou 'm ook als vegetarische maaltijd wel kunnen serveren.
Voor de rest kan je er aardappels/patat bij serveren en een slaatje.
Ga ik vanavond eten.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:44:03 #16
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_64736750
TVP
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_64736819
waar is Meneer_aart eigenlijk, die heb ik al lang niet meer zien posten
Ja doei.
pi_64737012
Pasta Carbonara:

spekblokjes opbakken met wat knoflook. Gesneden ui toevoegen & grofgesneden champignons. Dit geheel naar smaak doorbakken.
Ondertussen Pasta (penne) beetgaar koken.
Terwijl dit gaar aan 't worden is. Eieren met room mengen (mijn verhouding is 3 eieren op een half flesje Blue Band finesse (blijft lekker lang goed en is hersluitbaar)) Hier flink wat peper toevoegen.

Als de pasta klaar is, afgieten, spekjes uien en champignons toevoegen in de pan met pasta
saus erover
nog ff goed opwarmen (iets met rauwe eieren)

Zo makkelijk dat ik het altijd op voorraad heb.

/Krogzar
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:57:57 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_64737314
Hier vind je vast wel wat inspiratie:
Makkelijke, snelle recepten
en anders
Het FOK!-kookboek!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_64745728
Prei schotel:

Prei in ringen snijden en in een ingevette overschaal leggen. Vervolgens klop je aantal eieren met strooikaas en peper. Dat giet je over de prei heen. Dit stop je in de oven totdat het geheel een knapperig korstje heeft.
Heel lekker! Appelmoes is hier wel een must bij.

Of pasta.
Bij de ah kun je verse gevulde pasta kopen (vooral die gevuld met spinazie en kaas is zeer aan te raden)

Fruit een uitje, en bak wat champignonetjes af. Bak een stuk (diepvries) zalm in stukjes.
Dan doe je in een wok of hapjespan een blikje tomatenblokjes en een blikje tomatenpuree.
Daar doe je italiaanse kruiden en knoflook doorheen, je brengt het net niet aan de kook. En doet bovenstaande ingredienten erbij.
De pasta hoeft maar 4 minuutjes te koken.

Verder kun je gerechten een stuk lekkerdere maken met kleine dingetjes.
Bijvoorbeeld

Sperzieboontjes koken, afgieten en terug in de pan doen. Dan gooi je er blokjes feta bij en doe je de dekstel nog even op de pan.

Spinazie a la creme maak je lekkerder door een eitje te koken en die er in plakjes bij te serveren

Broccili maak je lekkerder door het heel even te koken zodat het knapperig blijft. Het in een warmtebestendige schaal te doen met strooikaas. En dan anderhalf minuutje in de magnetron.

Wat verder altijd heel makkelijk en lekker is. Zijn dingen zoals aardappelkroketjes of viscuisine. Gewoon in de over schuiven en je hebt er geen omkijken meer naar.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_64759684
Pasta met bloemkool & kaas was het eergister
Gister de wat duurdere en ook tegenvallende Marokkaanse Couscous met gestoofde vis en garnalen
En vandaag een curry denk ik. (allen uit nieuwste JO boek, is prima voor een redelijke prijs te koken!)

Hier staan er al best veel
pi_64767165
Pittige kip: Kip aanbraden met sambal en evt paprika,uien en champignons erbij,peper en zout.chilisaus erbij en klaar! Lekker met friet of rijst

wraps: kip of gehakt aanbraden met uien,paprika of mais of kidneybonen en rode peper.mexicaanse kruiden erbij (kant en klaar of zelf doen) beetje tomatenprut erdoor,in een wrap rollen en eten met bv sla ertussen
of oprollen,in ovenschaal,tomatenprut erover en kaas en 15 min op 180 graden
Lekker met sour cream.

ovenschotel met groente naar keuze:

BV witlof:alvast beetje wokken of koken.Aardappelschijfjes al voorkoken en gehakt al bakken.
Om en om laagjes maken van witlof,aardappeltjes en gehakt.Bovenop kaas en beetje paneermeel en dan in de oven tot er een mooi korstje opzit.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:15:25 #23
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_64769042
Stampot wortel met vissticks! Kg kruimige aardappelen koken. In een andere pan 1 kg winterpeen stoven in roomboter. Gemberpoeder is lekker erdoor. Door elkaar stampen en kruiden. Vissticks bakken. Klaar! En supergoedkoop! (1,30 voor kilozak aardappen, 70 cent voor kilozak winterpeen + vissticks)
pi_64797064
Vandaag geprobeerd en zeker aan te raden:

Aardappel anders (maar dan toch net een beetje anders)

Aardappelschijfjes in een ovenschaal doen,
courgette in plakjes snijden en in de ovenschaal doen.
Aardappel anders (paprika pikant, lekker) eroverheen en een beetje strooikaas.
Geheel in de oven schuiven.

2 minuten werk, nauwelijks afwas en toch lekker eten. Wat wil je als student nog meer
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_64797120
Dit at ik vandaag als studente: Kip cajun salade

Gebakken stukjes kip met cajunkruiden en knoflook, uitje en paprika eventjes erbij.
Leg dit alles lieflijk op een bedje van veldsla en tomaten waarover je ook al wat mayonaise en witte wijnazijn en een piepbeetje tabasco hebt gedrapeerd. Beetje zout en peper en jammie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')