... toch heel normaal zijn. Nee, zelfs intelligent.Stel je voor dat Paul(tjuh), Maikuuul (Maikel), Rickokun (Rick) of Tong80 allemaal toffe mensen zouden zijn in real life. Dat deze mensen een fatsoenlijke WO-studie volgen, met toffe & intelligente mensen interacteren, aandacht krijgen van leuke meisjes, in hun vrije tijd zware boeken lezen, BN'ers zijn op verschillende internationale wetenschapsfora enzovoort. Zou je dat geloven? Als je dat zou horen?
Nee, grapje, dit was even mijn inleiding.
Mijn vraag is in hoeverre jij users ziet als 'compleet'? In hoeverre neem je users serieus? In hoeverre denk jij dat jouw beeld wat je over de user hebt zal overeenkomen met de werkelijkheid? Ik maak het even persoonlijk, en geef mijn bedenkingen weer:
Een persoon die dogmatisch zijn rechtse/linkse standpunten blijft verdedigen in POL (Klopkoek/EchtGaaf) - Ik vraag mij soms wel af, als ik in POL kijk, in hoeverre zij daadwerkelijk dat geloven. Ik vraag mij af of ze dat doen om extreme reacties uit te lokken. Soort gedachteexperiment, nieuwe inzichten opdoen, of gewoon trollen.
Een user in R&P die altijd harde/lullige reacties geeft op serieuze problemen (wat natuurlijk ook maar de vraag is gezien het verhaal van die Noorse Vampirefreak) - Ik vraag mij dan af of zo'n persoon gewoon cynisch doet omdat het maar internet is, of dat hij echt zo is (gebrek aan inlevingsvermogen, respect voor het leed van de medemens).
Een user die in F&F allerlei pictures post van zijn of haar huisdier, zeer verontwaardigd doet als hij of zij een nieuwsbericht lees over dierenleed etc. - Ik vraag mij altijd af of zo'n persoon echt om dieren geeft, of dat het maar een soort van illusie is. Ik vraag mij dan af of hij graag gulzig een stukje vlees eet. Ik vraag mij dan af of hij of zij wel na heeft gedacht over de vraag of het wel ethisch is om dieren op te eten, vooral als je denkt zoveel van dieren te houden.
Een user in KLB die alle niet-WO'ers als inferieur verklaart - Ik vraag mij dan oprecht af of deze user dat meent. Meent hij (volgens mij zeiken vrouwen daar amper over) dat echt? Voelt hij bijvoorbeeld een vorm van verhevenheid als hij in real life geconfronteerd wordt met een werkende klusjesman?
Een user in MUZ die alle andere (populaire) muziekstijlen verwerpelijk vindt - Ik vraag mij dan oprecht af of die user wel ooit de moeite heeft genomen om wat te downloaden van de betere artiesten uit een bepaalde muziekstroming. Of zeikt hij alles gewoon af omdat het maar internet is? Omdat hij geen verantwoording hoeft af te leggen?
Nou ja, zo kan ik wel een tijdje doorgaan met allerlei simpele voorbeelden.

Ik heb maar een tijd terug besloten om niemand meer echt serieus te nemen op het internet. Ik lees een groot deel van de reacties wel in een boeiend topic, maar denk minder na over de vraag of zo'n user in real life ook zo zal zijn. Een aantal users zou ik graag in real life willen ontmoeten

. Ik ben namelijk op een bepaalde manier wel erg nieuwsgierig of de persoon is zoals hij overkomt op een forum. Zo intelligent, zo radicaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Juvenalis op 05-01-2009 23:09:04 ]
ik hou van holland. jij?