abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64709832
... toch heel normaal zijn. Nee, zelfs intelligent.

Stel je voor dat Paul(tjuh), Maikuuul (Maikel), Rickokun (Rick) of Tong80 allemaal toffe mensen zouden zijn in real life. Dat deze mensen een fatsoenlijke WO-studie volgen, met toffe & intelligente mensen interacteren, aandacht krijgen van leuke meisjes, in hun vrije tijd zware boeken lezen, BN'ers zijn op verschillende internationale wetenschapsfora enzovoort. Zou je dat geloven? Als je dat zou horen?

Nee, grapje, dit was even mijn inleiding.

Mijn vraag is in hoeverre jij users ziet als 'compleet'? In hoeverre neem je users serieus? In hoeverre denk jij dat jouw beeld wat je over de user hebt zal overeenkomen met de werkelijkheid?

Ik maak het even persoonlijk, en geef mijn bedenkingen weer:

Een persoon die dogmatisch zijn rechtse/linkse standpunten blijft verdedigen in POL (Klopkoek/EchtGaaf) - Ik vraag mij soms wel af, als ik in POL kijk, in hoeverre zij daadwerkelijk dat geloven. Ik vraag mij af of ze dat doen om extreme reacties uit te lokken. Soort gedachteexperiment, nieuwe inzichten opdoen, of gewoon trollen.

Een user in R&P die altijd harde/lullige reacties geeft op serieuze problemen (wat natuurlijk ook maar de vraag is gezien het verhaal van die Noorse Vampirefreak) - Ik vraag mij dan af of zo'n persoon gewoon cynisch doet omdat het maar internet is, of dat hij echt zo is (gebrek aan inlevingsvermogen, respect voor het leed van de medemens).

Een user die in F&F allerlei pictures post van zijn of haar huisdier, zeer verontwaardigd doet als hij of zij een nieuwsbericht lees over dierenleed etc. - Ik vraag mij altijd af of zo'n persoon echt om dieren geeft, of dat het maar een soort van illusie is. Ik vraag mij dan af of hij graag gulzig een stukje vlees eet. Ik vraag mij dan af of hij of zij wel na heeft gedacht over de vraag of het wel ethisch is om dieren op te eten, vooral als je denkt zoveel van dieren te houden.

Een user in KLB die alle niet-WO'ers als inferieur verklaart - Ik vraag mij dan oprecht af of deze user dat meent. Meent hij (volgens mij zeiken vrouwen daar amper over) dat echt? Voelt hij bijvoorbeeld een vorm van verhevenheid als hij in real life geconfronteerd wordt met een werkende klusjesman?

Een user in MUZ die alle andere (populaire) muziekstijlen verwerpelijk vindt - Ik vraag mij dan oprecht af of die user wel ooit de moeite heeft genomen om wat te downloaden van de betere artiesten uit een bepaalde muziekstroming. Of zeikt hij alles gewoon af omdat het maar internet is? Omdat hij geen verantwoording hoeft af te leggen?

Nou ja, zo kan ik wel een tijdje doorgaan met allerlei simpele voorbeelden. Ik heb maar een tijd terug besloten om niemand meer echt serieus te nemen op het internet. Ik lees een groot deel van de reacties wel in een boeiend topic, maar denk minder na over de vraag of zo'n user in real life ook zo zal zijn. Een aantal users zou ik graag in real life willen ontmoeten . Ik ben namelijk op een bepaalde manier wel erg nieuwsgierig of de persoon is zoals hij overkomt op een forum. Zo intelligent, zo radicaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Juvenalis op 05-01-2009 23:09:04 ]
ik hou van holland. jij?
  maandag 5 januari 2009 @ 22:51:53 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_64710092
Ik denk dat de users op het forum een uitvergroting zijn van zichzelf. Dat ze in het echte leven een totaal ander persoon zijn kan ik me niet voorstellen.
  Donald Duck held maandag 5 januari 2009 @ 22:52:01 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_64710098
Een paar gebruikers hier vind ik, afgaande op hun posts, zo achterlijk en soms zelfs verwerpelijk, dat ik voor hen toch mag hopen dat ze zo niet in het echte leven zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 5 januari 2009 @ 22:53:40 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_64710187
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:51 schreef BasEnAad het volgende:
Ik denk dat de users op het forum een uitvergroting zijn van zichzelf. Dat ze in het echte leven een totaal ander persoon zijn kan ik me niet voorstellen.
Eens.

Volgens mij eet jij eigenlijk niet zoveel pizza.
pi_64710214
quote:
pi_64710354
Nee ik kan gewoon niet bevatten dat die mensen in bijv. het truth subforum echt in hun onzin verhalen geloven. Of dat mensen ook in "het echt" tegen welke politieke beslissing dan ook zijn. En ook de "racistische" users doen dat voor de grap, provoceren. Evenals de multicultis die alles goed proberen te praten.
SPOILER: NIET KIJKEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You dream it, I live it.
pi_64710489
Ik ben blij dat slechts een paar mensen mij IRL kennen...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 5 januari 2009 @ 23:01:27 #8
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_64710524
Crane was gewoon een soort Piovan geval.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 5 januari 2009 @ 23:05:15 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_64710701
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:53 schreef TNA het volgende:

[..]

Eens.

Volgens mij eet jij eigenlijk niet zoveel pizza.

Het uit zich bij mij eigenlijk meer in dat ik minder genuanceerd reageer op het forum

Mijn pizzareviews zijn echter weloverwogen.
  maandag 5 januari 2009 @ 23:06:18 #10
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_64710748
Ik ben zelf wel een irritant mannetje op Fok!. Ben me daar ook wel bewust van
quote:
k heb maar een tijd terug besloten om niemand meer echt serieus te nemen op het internet.
Meestal wel een relaxte manier om frustaties te ventileren. Ben een tijd mede eigenaar geweest van een van de grootste communities op internet. En bij de opstart periode ook mod geweest Toen al snel erachter gekomen dat 99.9 procent gewoon dom volk is. n soms zelfs eng is. Maar tegerlijkertijd realiserend dat ikzelf net zo stom ben

Mijn reacties op Fok! zijn altijd "waar" vanuit mijn eigen perspectief. Liegen over mijn persoon is niet nodig. Iets wat ik in het dagelijks leven soms wel neig te doen.

Mijn reacties zijn nuttig voor degenen die ze begrijpen. Wat in de meeste gevallen helaas niet gebeurd. Maar dat is dan ook niet de reden dat ik post.
pi_64710783
Moeten we jou wel serieus nemen TS? laatst beweerde je nog dat je een 15 jarig meisje was

edit:

of was dat iemand anders
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
  maandag 5 januari 2009 @ 23:07:17 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64710795
interessante discussie maar laten we het niet over crane of piovan hebben dat leidt alleen maar tot hilarische bagger ...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 5 januari 2009 @ 23:16:17 #13
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_64711192
Ik ben op het internet toch echt wel anders dan daarbuiten, heb echt niet de behoefte om geliefd te raken, als opmerkelijke user te boek te staan of overkomen als een of andere debiel die iedere dag wel weer wat geweldigs meemaakt om zodoende 'respect' te krijgen van anderen die net zo goed weten dat 9/10e gewoon totaal verzonnen crap is bij gebrek aan sociale interactie buiten de deur.

Tuurlijk ga je er bij bepaalde users niet vanuit dat er heel wat intelligents uit zal komen, maar het lijkt me (lees: hoop) dat die users toch echt niet zo wereldvreemd in extremen zijn als ze hier doen voorkomen.
Verder interesseerd het me ook weinig, heb niet bepaald die behoefte om anderen compleet te analyseren, al heb ik logischerwijs bij bepaalde leden wel zoiets van, interessant persoon zo op het eerste oog.
En in hoeverre ze dat ook echt zijn is natuurlijk giswerk, vind het enkel triest als personen zich op het internet heel wat stoerder en boeiender doen voorkomen dan ze in werkelijkheid zijn, maar mij hebben ze daar niet mee.

En gasten/meiden die complete leugens het wereldwijde web in slingeren in de hoop op aandacht zijn echt niet helemaal 100.
  maandag 5 januari 2009 @ 23:19:00 #14
122997 zquing
Drama Junk
pi_64711300
Users in de serieuzere subfora neem ik gewoon serieus, ik wil best wel geloven dat ze in 't echt ongeveer 't zelfde zijn
"Those unforgettable days, for them I live"
  maandag 5 januari 2009 @ 23:20:54 #15
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_64711387
quote:
In grote lijnen ja Maar de meeste mensen hebben online een 2de persoonlijkheid
pi_64711574
Ik geloof wel in de uitvergroting.
Andersom krijg ik het ook niet gekoppeld trouwens. Mensen die je IRL meemaakt spreiden hun evt. extreem politieke haat ook niet in het rond. Mensen zijn in mijn omgeving iig allemaal gematigd, menselijk, maar niet grijs. Eigenlijk is dit altijd al zo geweest. Hangt dit dan af van mijn omgeving, mijn belevenis? Of zegt men bepaalde dingen gewoon makkelijker anoniem vanachter een beeldscherm?
  maandag 5 januari 2009 @ 23:27:06 #17
167595 mirved
Infobesitas
pi_64711659
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:16 schreef Lastpost het volgende:
Ik ben op het internet toch echt wel anders dan daarbuiten, heb echt niet de behoefte om geliefd te raken, als opmerkelijke user te boek te staan of overkomen als een of andere debiel die iedere dag wel weer wat geweldigs meemaakt om zodoende 'respect' te krijgen van anderen die net zo goed weten dat 9/10e gewoon totaal verzonnen crap is bij gebrek aan sociale interactie buiten de deur.

Tuurlijk ga je er bij bepaalde users niet vanuit dat er heel wat intelligents uit zal komen, maar het lijkt me (lees: hoop) dat die users toch echt niet zo wereldvreemd in extremen zijn als ze hier doen voorkomen.
Verder interesseerd het me ook weinig, heb niet bepaald die behoefte om anderen compleet te analyseren, al heb ik logischerwijs bij bepaalde leden wel zoiets van, interessant persoon zo op het eerste oog.
En in hoeverre ze dat ook echt zijn is natuurlijk giswerk, vind het enkel triest als personen zich op het internet heel wat stoerder en boeiender doen voorkomen dan ze in werkelijkheid zijn, maar mij hebben ze daar niet mee.

En gasten/meiden die complete leugens het wereldwijde web in slingeren in de hoop op aandacht zijn echt niet helemaal 100.
Beter kan ik het niet verwoorden.

Overigens ken ik in real life een van de users die genoemd worden in de OP. Die is inderdaad anders in het echt. Hij is dan minder extreem maar wel een ruige gast.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_64712001
Uiteraard zijn de persoonlijkheden die je hier ziet een overdrijving van het echte leven. Er zijn immers een heleboel remmen niet aanwezig als je achter FOK! zit, die je IRL wel voelt. Als mensen zich in het echte leven zouden gedragen zoals ze op internet zouden doen, zou je de straat niet meer op kunnen.

Op internet kan je keihard zijn, schelden als geen ander, mensen de grond in trappen, maar ook overdrijven en leugens vertellen. De kans dat je erop gepakt wordt is immers veel minder groot dan in het echt. Inspelen op andermans gevoelens is haske makkelijk.

Als je dat in gedachte houdt, kan je de meeste users ook wel relativeren. Het is gewoon lekker overdrijven, een gimmick opzetten. Wel ben ik van een paar mensen op FOK! serieus geschrokken. Dan gaat het voornamelijk over de agressieve discussies die gevoerd worden. Ik zit me dan echt te verbazen over wat voor dingen mensen kunnen zeggen, puur omdat ze achter een computer zitten. Ik zie van het overgrote deel niet gebeuren dat ze dat in het echt ook doen, en juist dat vind ik zo bijzonder. Mensen die anderen bedreigen op internet ga ik echt nooit kunnen snappen, júist de mensen waarbij je weet dat ze IRL gewoon normale mensen zijn.
  maandag 5 januari 2009 @ 23:48:07 #19
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64712585
Ik "geloof" de meeste users wel. Ik ga er vanuit dat ze ruwweg zo zijn zoals ze zich voordoen. Wel een paar tandjes stoerder dan ze op straat zijn, wat meer uitgesproken, enzo.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64712745
Laat ik even op mezelf afgaan dan

Ik ben zoals ik ben op het forum, alleen dan minder 'grof', liever en ik houd van knuffelen
Oh en in het echt kan ik aardig stomme opmerkingen maken op het forum ook trouwens, maar wel minder
En ik wil nog weleens herrie schoppen, in het echt moet er veel gebeuren voor ik ergens een probleem van maak, maarja, internet, lekker makkelijk
Ik schijn soms ook arrogant over te komen, wat dan echt absoluut niet zo bedoeld is en ik ben verre van arrogant

Verder vind ik mensen van het forum, die ik weleens ontmoet heb, vaak op het forum ook niet heel anders dan in het echt . Maar iedereen wil weleens een grap uithalen toch? dat van noorsbloed vond ik echter wel ver gaan
pi_64712787
Ik neem mensen op dit forum totaal niet serieus, en zo verwacht ik ook dat ze mij totaal niet serieus nemen.
Ik ben IRL heel anders dan hier op Fok .
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 5 januari 2009 @ 23:53:24 #22
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_64712813
tvp
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  maandag 5 januari 2009 @ 23:53:28 #23
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_64712816
Leuk topic

Van het overgrote deel van de Fok!kers ga ik er wel van uit dat ze irl wel redelijk en relaxed zijn, dit gaat denk ik ook wel op voor de meeste baggeraars. En bij de lui die constant lopen te bashen vermoed ik dat ze irl verre van een grote bek hebben omdat ze het dan niet durfen een grote bek op te zetten.

Zelf verschil ik niet zo enorm van hoe ik in het echt (tegen goede bekenden, dat dan weer wel) ben, tegen mensen die ik niet goed ken ben ik een stuk terughoudender met opmerkingen enz.
pi_64713023
Ik denk dat bepaalde karakter trekjes op een forum wel naar voren komen. Sommige users zitten duidelijk op aandacht te vissen (voornamelijk vrouwen volgens mij ), in de vorm van bepaalde topics en/of userfoto's of "interessante" dingen uit hun dagelijks leven. In het echt zie je dat ook wel (in de kroeg enzo, dikke laag make-up). Verder denk ik dat de meeste mensen hier gewoon lezen en leuk reageren, zoals in het echt ook .
pi_64713196
Denk dat al je voorbeelden van toepassing zijn.
Alles komt wel een beetje voor... Iedereen reageert weer op een andere manier op Internet.
Heeft misschien ook te maken met je "ervaring" met Internet/fora.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')