abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 5 januari 2009 @ 21:05:54 #1
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_64704169
Zoals elk jaar, zijn wij dit jaar weer naar de Harz gegaan. De Harz is een middelgebergte in het midden van Duitsland met als hoogste top de Brocken (1142 meter) (die met wat geluk net boven de wolken zit), gelegen op de voormalige grens van oost en west-Duitsland. Deze streek vangt veel neerslag, welke in de winter sneeuw is. Verder loopt er een smalspoor (meterspoor) netwerk door de harz, waar de HSB (Harzer Schmalspur-Bahnen) nog met authentieke stoomtreinen rijdt. Dit alles bij elkaar levert mooie foto omstandigheden op

Tot zover het gelul, door naar de foto's:

,1 "chu-chu!"

2, De stilte wordt bruut verbroken door een voortdenderende stoomloc

3, De zon komt even door...

4, "Is that you god?"

5, De zendmast en andere bebouwing op de 1142 hoge Brocken (achtergelaten door de voormalige DDR, de Brocken lag precies op de grens tussen Oost en West)

6, De steen op 1142 meter hoogte, onder het ijs.

7, Geen wolkje meer aan de lucht.

8, ijs...

9, Zonsondergang...

10, Zwarte rook vult de blauwe lucht.

11, ijskristallen op een boomtopje.

12, Gezellig naar de trein kijken.

13, laatste trein omhoog.

( HIER zijn ze ook allemaal in hoge kwaliteit te bekijken)
Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
-------------------------------------
www.theinvision.nl
pi_64704450
mooie serie!
is 1 ding dat me eigenlijk meteen bij een 1e blik opviel.
bij foto 2 is de trein net teveel of juist te weinig bewogen om goed te zijn. De letters 'trillen' nu zegmaar terwijl er geen snelheid zit in de foto.

verder top!
  maandag 5 januari 2009 @ 21:12:01 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_64704543
mooie foto´s en goeie vakantieherinneringen, de Harz is echt een aanrader
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_64754287
Hmm, het lijkt wel of de meeste gemaakt zijn op een moment dat het eigenlijk al te donker was.

Het is qua belichting ook wel zo ongeveer het moeilijkste wat je kunt kiezen; een diepzwarte lok in de felwitte sneeuw - een groter contrast is lastig te vinden. Ik geloof dat de foto's daar wel onder te leiden hebben.
pi_64767576
Bij die 2e foto lijkt het alsof de trein een gezicht heeft. De koplampjes zijn ogen en dan een rode mond .
Ik zit er al meer dan 2 minuten om te grinniken .
Pretentieus geneuzel.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 7 januari 2009 @ 13:43:27 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64767783
Zeer mooie foto's die de onderschriften eigenlijk niet nodig hebben.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:47:36 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64767949
4 en 9 springen er wel uit, de rest zijn leuke vakantiefoto's
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  FOK!fotograaf woensdag 7 januari 2009 @ 21:41:23 #8
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_64788340
Dankje

maareh, nog tips om de foto's beter te maken? Hoe kan ik beter zo'n pikzwarte loc in de witte sneeuw krijgen?
www.theinvision.nl
pi_64810796
4, 5, 6, 9 en 12 zijn echt mooie foto's waar ik wat over ga zeggen. De rest is leuk voor de prive/vakantie collectie, of gewoon niet scherp (foto 2).

4: Mooi moment, goede compositie. Ik zou hem echter of meer overbelichten voor het effect of iets meer onderbelichten om de lucht niet zo uitgebeten te krijgen. Deze hangt er net tussenin waardoor het op mij wat saai overkomt.
5: perfect compositie maar iets onderbelicht, er mits teveel detail nu.
6: mooie foto, zijn dat wolken op de horizon? Wel iets onderbelicht en de horizon kan rechter.
9: Mooi moment, perfecte toning, jammer van de afgekapte boom.
12: De mooiste !! Heel mooi, iets onderbelicht toch nog, misschien dat je dat nog na kunt bewerken. Compositie, toning en lucht zijn perfect.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
  FOK!fotograaf donderdag 8 januari 2009 @ 16:56:48 #10
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_64816973
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:32 schreef slashyou het volgende:
4, 5, 6, 9 en 12 zijn echt mooie foto's waar ik wat over ga zeggen. De rest is leuk voor de prive/vakantie collectie, of gewoon niet scherp (foto 2).

4: Mooi moment, goede compositie. Ik zou hem echter of meer overbelichten voor het effect of iets meer onderbelichten om de lucht niet zo uitgebeten te krijgen. Deze hangt er net tussenin waardoor het op mij wat saai overkomt.
5: perfect compositie maar iets onderbelicht, er mits teveel detail nu.
6: mooie foto, zijn dat wolken op de horizon? Wel iets onderbelicht en de horizon kan rechter.
9: Mooi moment, perfecte toning, jammer van de afgekapte boom.
12: De mooiste !! Heel mooi, iets onderbelicht toch nog, misschien dat je dat nog na kunt bewerken. Compositie, toning en lucht zijn perfect.
Dankje voor het commentaar,

misschien is deze foto een goed alternatief voor nummer 9,

www.theinvision.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')