abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 1999 @ 17:22:00 #26
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_231327
quote:
op 12-14-1999 om 04:23 PM schreef Bertje het volgende:
<snip>
En ja, het is inderdaad meer een geestelijke dan een lichamelijke verslaving, maar dat neemt niet weg dat het een verslaving is!
Net als bij alle verslavingen is het voor de verslaafde dus erg moeilijk om er vanaf te komen. Of het nu een lichamelijke verslaving is zoals harddrugs en drank of dat het een geestelijke verslaving is als roken en gokken, dat maakt dus niet uit.
<snip>
Als je dat concept niet doorhebt, is het inderdaad net alsof je als een idioot loopt te bedelen. Sorry, voor het geval ik iemand beledig met mijn woordkeus.

Bertje, roken is echter wel degelijk een lichamelijke verslaving, daarom is het ook zo moeilijk om er vanaf te komen.
Voor zover ik weet is Nicotine een eiwit wat het natuurlijke eiwit om je zenuwen vervangt.Daar zit een soort schacht omheen.
Als je afkikt (daar is meer tijd voor nodig dan Bart niet gerookt heeft, dus tot nu toe is het psychies) verdwijnt dat eiwit waardoor je zenuwen extra prikkelbaar worden.

Stoppen kost moeite en Bart ziet niet in waarom hij die moeite zou gaan doen omdat het gewoon zijn keus niet is geweest.

The future is after you
pi_231328
quote:
op 12-14-1999 om 02:54 PM schreef NERO het volgende:
Herinneren jullie je Bart z'n "laatste shagie" nog? Maar dat Bart vervolgens een tijd later als een gefrustreerde junk om sigaretten gaat bedelen bij Big Brother vind ik echt een gebrek aan karakter!

Hé Nero, jij bent zeker een niet-roker?! Nou, wij willen jou wel eens vertellen wat WIJ hadden gedaan, als we in de schoenen van Bart hadden gestaan: wij hadden al die camera's uit de muren gerukt, om te beginnen, en daarna waren we overgegaan tot het lijfelijk bedreigen van de redacteuren: NU peuken, NU, en anders (... sorry, we steken er nog even eentje op...) en anders beuken we straks net zo lang met onze koppen tegen die bordkartonnen wandjes tot ze splijten en de hele tent in elkaar stort. Dát hadden wij dus gedaan, als ze ons zonder sigaretten hadden laten kreperen.
Het erge is namelijk níet het stoppen met roken op zich (is ons ook wel eens gelukt, twee uur), maar het gedwongen stoppen, omdat Big Brother het zegt. Daar zouden wij ook tegen in opstand komen. Wij maken zelf wel uit of we stoppen, en wanneer.

Een schizofreen is nooit alleen
  dinsdag 14 december 1999 @ 18:18:00 #28
2118 rosebud51
niet goed en ook niet gek.....
pi_231329
Hoi Nero, Otaku-san & 2sisters,
Het moet me van het hart (Ik,vanaf mijn veertiende verstokt roker & regelmatig blowend--Nu de middelbare leeftijd naderend)
dat het me niet eens zo was opgevallen dat ons aller melkmuiltje Bart ook nog eens noodgedwongen (???????) gestopt is met roken.
Een verklaring voor die hevige nawee van puberteit ? De biochemische verklaring die Otaku-sama geeft intrigeert.Hij is noodgedwongen al gedepriveerd van Ongedwongen sex (de testosteron is af en toe in de huiskamer te ruiken bij de avonduitzending), raakt hij ook nog de kunstmatige eiwitschachten waarvan de nicotine hem voorzag,kwijt. Als dit medisch en wetenschappelijk aangetoond kan worden,en als blijkt dat B. Levenslang met kale zenuwschachten door het leven moet,zou ik, als ik B. was en hij krijgt niet te roken van
Veronica, een schadeclaim van minstens een miljoen bij V. aan de broek doen.
Daarom stop ik ook niet met roken, ik wil geen kale schachten.Heb ook niet, zoals B., aan iemand iets te claimen..
Maar toch, die ontblote zenuwen,prikkelbaarheid etc, en zich bij de nominatie zo de vinketering schrikken dat hij ter plekke een hartslag van 150 krijgt ?
Het geeft te denken...Otaku-sama,weet U hier nog meer over ? Over die schachten en eiwitten en zo ? Stel het op prijs als U, of iemand anders reageert.
Ik steek er nog een op.
Beter geen karakter dan kale schachten.
torn between 2 worlds...
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 1999 @ 18:35:00 #29
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_231330
quote:
op 12-14-1999 om 06:18 PM schreef rosebud51 het volgende:
Hoi Nero, Otaku-san & 2sisters,
Het moet me van het hart (Ik,vanaf mijn veertiende verstokt roker & regelmatig blowend--Nu de middelbare leeftijd naderend)
dat het me niet eens zo was opgevallen dat ons aller melkmuiltje Bart ook nog eens noodgedwongen (???????) gestopt is met roken.
Een verklaring voor die hevige nawee van puberteit ? De biochemische verklaring die Otaku-sama geeft intrigeert.Hij is noodgedwongen al gedepriveerd van Ongedwongen sex (de testosteron is af en toe in de huiskamer te ruiken bij de avonduitzending), raakt hij ook nog de kunstmatige eiwitschachten waarvan de nicotine hem voorzag,kwijt. Als dit medisch en wetenschappelijk aangetoond kan worden,en als blijkt dat B. Levenslang met kale zenuwschachten door het leven moet,zou ik, als ik B. was en hij krijgt niet te roken van
Veronica, een schadeclaim van minstens een miljoen bij V. aan de broek doen.
Daarom stop ik ook niet met roken, ik wil geen kale schachten.Heb ook niet, zoals B., aan iemand iets te claimen..
Maar toch, die ontblote zenuwen,prikkelbaarheid etc, en zich bij de nominatie zo de vinketering schrikken dat hij ter plekke een hartslag van 150 krijgt ?
Het geeft te denken...Otaku-sama,weet U hier nog meer over ? Over die schachten en eiwitten en zo ? Stel het op prijs als U, of iemand anders reageert.
Ik steek er nog een op.
Beter geen karakter dan kale schachten.

Als er ergens een artikeltje staat over dit en andere interessantigheden dan kan ik het laten het ook te lezen, vandaar dat ik over veel dingen me herinner dat ik er over gelezen heb maar me details niet meer kan herinneren. Dat van die schachten klopt, de nicotine wordt afgebroken en geleidelijk weer vervangen door de normale lichaamseigen eiwitten. Het is dus maar iets tijdelijks en geen reden voor miljoenen claims. die zijn voor je nabestaanden.
Trouwens je kennis van Japanse beleefdheden is erg goed , ben zeer vereert.

Greetz

The future is after you
pi_231331
Bart's gedrag heeft niks te maken met een gebrek aan nicotine. Hij begint steeds meer zichzelf te zijn:
irritant, kinderachtig, zelfvoldaan en met een eeegoooooooooooooooooooooo zooooo groot.
Zijn therapie tegen roken: met een handdoek over je kop op je knieen een plant door de kamer duwen, heeft niet geholpen.
Was ook niet zijn bedoeling.
HET IS EEN SCHREEUW OM AANDACHT:
Lieve kijkers: kijk mij toch eens leuk zijn!!!
Stem op mij en ik breng nog meer clownesk gedrag in uw huiskamer. Lache. (NOT).

Gemel.

dinsdag 14 december 1999 @ 20:03:00 #31
1201 tina
Fok!Member
pi_231332
Hallo
Als BB niet zo dom was geweest om Anouk die sloffen te geven had Bart waarschijnlijk op een hele andere manier omgegaan met dit stoppen met roken. Verder ben ook ik kortgenoeg afgekickt om te weten dat stoppen moeilijk is.
Hoe MOEILIJK dit is onder de omstandigheden waar Bart nu in zit dat willen WIJ volgens mij NIET eens WETEN.

Greetz Tina

pi_231333
Maar waarom moet hij dan juist zoveel show maken van het feit dat ie iets mist? Het oude zinnetje voor het programma past hier dan bij: "Hij heeft er toch zelf voor gekozen?"
-------
You can check out any time you like, but never leave Big Brother

pi_231334

En waarom zou ie niet? Zoveel sensationeels gebeurt er verder niet.

Wat zijn we toch altijd streng zodra het andermans tekortkomingen betreft, niet te kort!

Jusqu'ici tout va bien...
pi_231335
Dus het feit dat er niets spannends gebeurt betekend dat hij zich aan kan gaan stellen? Lijkt me niet.
-------
You can check out any time you like, but never leave Big Brother

dinsdag 14 december 1999 @ 22:14:00 #35
1070 doosje1
praatjes vullen geen gaatjes
pi_231336
Het is gewoon een heerlijk ondeugend joch zoals hij met die grote bruine ogen stond te bedelen om sigaretten Als ik achter die camera had gezeten had hij op dat moment net zoveel sigaretten gekregen als hij wilde hebben met een lekkere knuffel als toegift
Wie niet waagt blijft maagd

pi_231337
Bart kiest iets, zijn nicotineverslaving, en doet precies wat de bedoeling is. Hij doet leuk voor de camera. Prima och. Geef hem meteen wat te smoren voor de moeite.

Ik heb net twee topics aan elkaar geknoopt, mag dat?

Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site

dinsdag 14 december 1999 @ 23:26:00 #37
1953 zonnedauw
morgenstond van zonnedauw
pi_231338
twee topics aan elkaar geknoopt hmmmmm.... bedoel je daarmee het feit dat het al dan niet karakterloos zijn van Bart Back to basic is of juist niet.....ik snap het ff niet JB
gelijkwaardigen respecteren elkaars verschillen
  woensdag 15 december 1999 @ 00:07:00 #38
2118 rosebud51
niet goed en ook niet gek.....
pi_231339
Gegroet Otaku-sama, Bedankt voor uw reactie.Toch wel een beetje gerustgesteld t.a'v. die eiwitten en die schachten.Misschien vindt het geheime plan :"stoppen op 1-1-2000" toch nog doorgang. Jammer voor Bart dat er dus op die manier niets te halen valt bij V. Misschien is "geleden psychische schade" een grond ?
Waarschijnlijk geen miljoen waard, maar dan toch dicht bij het bedrag van de hoofdprijs?
Als ik daar zat en toch weinig mentaal aan mijn kop had,zo boos als B. wasop het willekeurige tabakverstrekkingsbeleid van V,
zou ik alle scenario's de revue laten passeren hoe ik Veronica poen uit de zak zou kunnen kloppen. BART RETALLIATES !
Overigens nogmaals "Domo Arigato" voor de info.
torn between 2 worlds...
pi_231340
Waarschijnlijk, dat hier een oud ned. spreekwoord zeer van toepassing is :

Een tevreden roker, is geen onruststoker.

groetjes eli

Ik ben tegen [url=http://www.zinloosgeweld.nl]zinloosgeweld.[/url]
  woensdag 15 december 1999 @ 03:40:00 #40
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_231341
Ik vraag me af wat er nog te discussieren valt over Young One epigoon bart. Als hij zou hebben weerstaan aan zijn nicotinegebrek, ontstaan door verbrassing, zou hij met recht karakter en doorzettingsvermogen tonen. Nu hij bedelt en smeekt wordt dit door de Bart fans bestempeld als getuigend van karakter, omdat hij toegeeft aan zijn zwaktes...
Dat laatste valt toch absoluut niet te rijmen?
  woensdag 15 december 1999 @ 04:21:00 #41
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_231342
quote:
op 12-14-1999 om 03:47 PM schreef Jessicaa het volgende:
[quote]op 12-14-1999 om 03:29 PM schreef NERO het volgende:

Maar wat een ontzettend debiele wijze is is mij een raadsel

Nou, ik wil wel een gooi doen. Een ontzettend debiele wijze, is iemand, die niet als intellectueel is aan te merken, maar desondanks strooit met wc-tegeltjes wijsheden. Kortom, RUUD! Nero is dus duidelijk een beetje in de war geraakt, en begint nu namen van bewoners te verwisselen. Duidelijk? Mooi!

Life is what you make it.
pi_231343
Perico, ben je van tactiek veranderd.
Ik mis je felle verdediging van Willem, en bemerk de aanval op Bart.( geintje )

Was jij dat trouwens vanavond op chez.com?
Zo ja dan viel het me tegen dat je de uitdaging van Robbit niet aannam.

Nou ja, je kunt niet alles hebben.
groetjes eli.

Ik ben tegen [url=http://www.zinloosgeweld.nl]zinloosgeweld.[/url]
pi_231344
quote:
op 12-14-1999 om 05:35 PM schreef The Two Sisters het volgende:
Hé Nero, jij bent zeker een niet-roker?! Nou, wij willen jou wel eens vertellen wat WIJ hadden gedaan, als we in de schoenen van Bart hadden gestaan: wij hadden al die camera's uit de muren gerukt, om te beginnen, en daarna waren we overgegaan tot het lijfelijk bedreigen van de redacteuren: NU peuken, NU, en anders (... sorry, we steken er nog even eentje op...) en anders beuken we straks net zo lang met onze koppen tegen die bordkartonnen wandjes tot ze splijten en de hele tent in elkaar stort. Dát hadden wij dus gedaan, als ze ons zonder sigaretten hadden laten kreperen.
Het erge is namelijk níet het stoppen met roken op zich (is ons ook wel eens gelukt, twee uur), maar het gedwongen stoppen, omdat Big Brother het zegt. Daar zouden wij ook tegen in opstand komen. Wij maken zelf wel uit of we stoppen, en wanneer.

Ha 2 zussen,

ik ben weliswaar niet-roker maar begrijp wel hoe moeilijk het is om eraf te komen. Heb het verscheidenme mensne zien proberen.
Het is alleen niet Big Brother die zegt dat Bart moet stoppen met roken. De jongen heeft zelf zijn rokertjes mee naar binnen mogen nemen, en is er blijkbaar sneller doorheen dan gedacht of hij heeft zelf de fout gemaakt door niet genoeg mee te nemn. Van te voren waren hem de spelregels bekend, dus dit had hij zelf kunnne inschatten.

et qu'est ce que vous voulez faire avec cet information?
wel, rien ne faire pas avant le jour de gloire est arrive.

pi_231345
quote:
op 12-15-1999 om 04:38 AM schreef eli het volgende:
Perico, ben je van tactiek veranderd.
Ik mis je felle verdediging van Willem, en bemerk de aanval op Bart.( geintje )

Volgens mij viel Perico bart niet eens aan, behalve dan dat hij bedelt en smeekt om sigaretten wat hij mijns inziens ook doet, maar viel hij juist de Bart fans die dit bedelen en smeken beschouwen als zijnde karakter hebben. Lijkt me wel wat vreemd, want dan heeft iedereen in elke situatie karakter. Als je op dieet bent toon je toch ook geen karakter door een taart op te eten, omdat je daar behoefte aan hebt.
Bart heeft het gewoon moeilijk en wil erg graag wat sigaretten, en hem maakt het geen flikker uit hoe hij eraan komt en nog minder wat wij daarvan vinden.

Voor de eiwit/schachten discussie. Het wordt steeds bekender dat de sigarettenindustrie vele verslavende stoffen (maar dan in minieme hoeveelheden) aan hun sigaretten toevoegen met als bedoeling om rokers juist zo verslaafd mogelijk te krijgen. Dus het is niet alleen de nicotine die het hem doet.

et qu'est ce que vous voulez faire avec cet information?
wel, rien ne faire pas avant le jour de gloire est arrive.

pi_231346

Het blijft mij verbazen dat er zoveel mensen in staat zijn om andere tot op het bot te kunnen beoordelen. Daarbij getuigt van grote professie om dit via Internet beelden of TV te doen. Ik laat nog buiten beschouwing dat de beoordeelde groep BB bewoners niet in hun eigen vertrouwde leef omgeving verblijven. Deze handicap is voor de kenners kennelijk onbelangrijk of doet niet terzake. Hulde voor deze kennis, hulde.

woensdag 15 december 1999 @ 11:43:00 #46
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_231347
Ik ben nu precies 1 maand geleden gestopt met roken, na bijna 15 jaar en samen met drie anderen waarvan er 1 afgelopen weekend weer is begonnen.
Dat vind ik zwak ja. Net zo zwak als een Bart die gewoon weer rookt na een paar stopweken. Zonde toch? Maar then again, het is zijn lijf, het zijn zijn longen dus als hij niet wil stoppen, dan toch niet?!

Al dat gelul hier over o oh oh het is zo moeilijk en toon begrip, sorry maar nee.
Het is NIET moelijk, als je maar WIL.

En hij wil niet. Dus.

She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
  woensdag 15 december 1999 @ 11:46:00 #47
1155 Bertje
-=Enge Buur=-
pi_231348
Hebben jullie de uitzending van gisteravond gezien? Onverstelbaar hoe hij in de hoek werd gezet door dat voice-over wijf.
Bart moet doen als Anouk: Dreigen om weg te gaan. V raakt dan in paniek (scheelt ze een hoop inkomsten omdat de volgende nominatie ronde niet doorgaat) en geeft hem alles wat 'ie maar wilt...
Op donderdag 9 september 2004 14:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Bert, ik kan over jou maar een ding zeggen: ik hou nu al van je. Ik weet niet wat het is. Jij roept dat gewoon op bij mensen.
pi_231349
Hey Badgirl, long time no see, zoals het cliche luidt. Ben het met je knorrige opmerkingen over stoppen met roken niet eens; last van ontwenningsverschijnselen?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_231350

Quote Maurisico:
"Bart geeft toe aan zijn zwakte, dat IS karakter. Hij weet dat hij toegeeft voor de ogen van miljoenen Nederlanders! Goh, wat is die jongen sterk. Krijg met de dag meer
bewondering voor zijn daden."

"euhhh... Moor, mijn opmerking was meer bedoeld als tegenhanger voor de stelling van Nero. Is al vaker gezegd, neem aub niet alles even serieus, maar ik zal de volgende keer een smiley gebruiken, oke?
Unquote.

Grappig, hoe cynisme en ironie vaak totaal niet overkomen op het Forum, en soms een eigen leven gaan leiden zonder de bedoeling van de oorspronkelijke schrijver. Misschien weer een ideetje voor de smiley-ontwerpers ?

pi_231351
Ha die Badgirl, wat ben je fel meid.
Heb je ontwenningsverschijnselen?
Ik ben online
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')