quote:
op 12-14-1999 om 04:23 PM schreef Bertje het volgende:
<snip>
En ja, het is inderdaad meer een geestelijke dan een lichamelijke verslaving, maar dat neemt niet weg dat het een verslaving is!
Net als bij alle verslavingen is het voor de verslaafde dus erg moeilijk om er vanaf te komen. Of het nu een lichamelijke verslaving is zoals harddrugs en drank of dat het een geestelijke verslaving is als roken en gokken, dat maakt dus niet uit.
<snip>
Als je dat concept niet doorhebt, is het inderdaad net alsof je als een idioot loopt te bedelen. Sorry, voor het geval ik iemand beledig met mijn woordkeus.
Stoppen kost moeite en Bart ziet niet in waarom hij die moeite zou gaan doen omdat het gewoon zijn keus niet is geweest.
quote:
op 12-14-1999 om 02:54 PM schreef NERO het volgende:
Herinneren jullie je Bart z'n "laatste shagie" nog? Maar dat Bart vervolgens een tijd later als een gefrustreerde junk om sigaretten gaat bedelen bij Big Brother vind ik echt een gebrek aan karakter!
Hé Nero, jij bent zeker een niet-roker?! Nou, wij willen jou wel eens vertellen wat WIJ hadden gedaan, als we in de schoenen van Bart hadden gestaan: wij hadden al die camera's uit de muren gerukt, om te beginnen, en daarna waren we overgegaan tot het lijfelijk bedreigen van de redacteuren: NU peuken, NU, en anders (... sorry, we steken er nog even eentje op...) en anders beuken we straks net zo lang met onze koppen tegen die bordkartonnen wandjes tot ze splijten en de hele tent in elkaar stort. Dát hadden wij dus gedaan, als ze ons zonder sigaretten hadden laten kreperen.
Het erge is namelijk níet het stoppen met roken op zich (is ons ook wel eens gelukt, twee uur), maar het gedwongen stoppen, omdat Big Brother het zegt. Daar zouden wij ook tegen in opstand komen. Wij maken zelf wel uit of we stoppen, en wanneer.
quote:
op 12-14-1999 om 06:18 PM schreef rosebud51 het volgende:
Hoi Nero, Otaku-san & 2sisters,
Het moet me van het hart (Ik,vanaf mijn veertiende verstokt roker & regelmatig blowend--Nu de middelbare leeftijd naderend)
dat het me niet eens zo was opgevallen dat ons aller melkmuiltje Bart ook nog eens noodgedwongen (???????) gestopt is met roken.
Een verklaring voor die hevige nawee van puberteit ? De biochemische verklaring die Otaku-sama geeft intrigeert.Hij is noodgedwongen al gedepriveerd van Ongedwongen sex (de testosteron is af en toe in de huiskamer te ruiken bij de avonduitzending), raakt hij ook nog de kunstmatige eiwitschachten waarvan de nicotine hem voorzag,kwijt. Als dit medisch en wetenschappelijk aangetoond kan worden,en als blijkt dat B. Levenslang met kale zenuwschachten door het leven moet,zou ik, als ik B. was en hij krijgt niet te roken van
Veronica, een schadeclaim van minstens een miljoen bij V. aan de broek doen.
Daarom stop ik ook niet met roken, ik wil geen kale schachten.Heb ook niet, zoals B., aan iemand iets te claimen..
Maar toch, die ontblote zenuwen,prikkelbaarheid etc, en zich bij de nominatie zo de vinketering schrikken dat hij ter plekke een hartslag van 150 krijgt ?
Het geeft te denken...Otaku-sama,weet U hier nog meer over ? Over die schachten en eiwitten en zo ? Stel het op prijs als U, of iemand anders reageert.
Ik steek er nog een op.
Beter geen karakter dan kale schachten.
Als er ergens een artikeltje staat over dit en andere interessantigheden dan kan ik het laten het ook te lezen, vandaar dat ik over veel dingen me herinner dat ik er over gelezen heb maar me details niet meer kan herinneren. Dat van die schachten klopt, de nicotine wordt afgebroken en geleidelijk weer vervangen door de normale lichaamseigen eiwitten. Het is dus maar iets tijdelijks en geen reden voor miljoenen claims. die zijn voor je nabestaanden.
Trouwens je kennis van Japanse beleefdheden is erg goed , ben zeer vereert.
Greetz
Gemel.
Wat zijn we toch altijd streng zodra het andermans tekortkomingen betreft, niet te kort!
Ik heb net twee topics aan elkaar geknoopt, mag dat?
Een tevreden roker, is geen onruststoker.
groetjes eli
quote:
op 12-14-1999 om 03:47 PM schreef Jessicaa het volgende:
[quote]op 12-14-1999 om 03:29 PM schreef NERO het volgende:Maar wat een ontzettend debiele wijze is is mij een raadsel
Nou, ik wil wel een gooi doen. Een ontzettend debiele wijze, is iemand, die niet als intellectueel is aan te merken, maar desondanks strooit met wc-tegeltjes wijsheden. Kortom, RUUD! Nero is dus duidelijk een beetje in de war geraakt, en begint nu namen van bewoners te verwisselen. Duidelijk? Mooi!
Was jij dat trouwens vanavond op chez.com?
Zo ja dan viel het me tegen dat je de uitdaging van Robbit niet aannam.
Nou ja, je kunt niet alles hebben.
groetjes eli.
quote:
op 12-14-1999 om 05:35 PM schreef The Two Sisters het volgende:
Hé Nero, jij bent zeker een niet-roker?! Nou, wij willen jou wel eens vertellen wat WIJ hadden gedaan, als we in de schoenen van Bart hadden gestaan: wij hadden al die camera's uit de muren gerukt, om te beginnen, en daarna waren we overgegaan tot het lijfelijk bedreigen van de redacteuren: NU peuken, NU, en anders (... sorry, we steken er nog even eentje op...) en anders beuken we straks net zo lang met onze koppen tegen die bordkartonnen wandjes tot ze splijten en de hele tent in elkaar stort. Dát hadden wij dus gedaan, als ze ons zonder sigaretten hadden laten kreperen.
Het erge is namelijk níet het stoppen met roken op zich (is ons ook wel eens gelukt, twee uur), maar het gedwongen stoppen, omdat Big Brother het zegt. Daar zouden wij ook tegen in opstand komen. Wij maken zelf wel uit of we stoppen, en wanneer.
ik ben weliswaar niet-roker maar begrijp wel hoe moeilijk het is om eraf te komen. Heb het verscheidenme mensne zien proberen.
Het is alleen niet Big Brother die zegt dat Bart moet stoppen met roken. De jongen heeft zelf zijn rokertjes mee naar binnen mogen nemen, en is er blijkbaar sneller doorheen dan gedacht of hij heeft zelf de fout gemaakt door niet genoeg mee te nemn. Van te voren waren hem de spelregels bekend, dus dit had hij zelf kunnne inschatten.
quote:
op 12-15-1999 om 04:38 AM schreef eli het volgende:
Perico, ben je van tactiek veranderd.
Ik mis je felle verdediging van Willem, en bemerk de aanval op Bart.( geintje )
Volgens mij viel Perico bart niet eens aan, behalve dan dat hij bedelt en smeekt om sigaretten wat hij mijns inziens ook doet, maar viel hij juist de Bart fans die dit bedelen en smeken beschouwen als zijnde karakter hebben. Lijkt me wel wat vreemd, want dan heeft iedereen in elke situatie karakter. Als je op dieet bent toon je toch ook geen karakter door een taart op te eten, omdat je daar behoefte aan hebt.
Bart heeft het gewoon moeilijk en wil erg graag wat sigaretten, en hem maakt het geen flikker uit hoe hij eraan komt en nog minder wat wij daarvan vinden.
Voor de eiwit/schachten discussie. Het wordt steeds bekender dat de sigarettenindustrie vele verslavende stoffen (maar dan in minieme hoeveelheden) aan hun sigaretten toevoegen met als bedoeling om rokers juist zo verslaafd mogelijk te krijgen. Dus het is niet alleen de nicotine die het hem doet.
Al dat gelul hier over o oh oh het is zo moeilijk en toon begrip, sorry maar nee.
Het is NIET moelijk, als je maar WIL.
En hij wil niet. Dus.
"euhhh... Moor, mijn opmerking was meer bedoeld als tegenhanger voor de stelling van Nero. Is al vaker gezegd, neem aub niet alles even serieus, maar ik zal de volgende keer een smiley gebruiken, oke?
Unquote.
Grappig, hoe cynisme en ironie vaak totaal niet overkomen op het Forum, en soms een eigen leven gaan leiden zonder de bedoeling van de oorspronkelijke schrijver. Misschien weer een ideetje voor de smiley-ontwerpers ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |