Ten eerste vond ik het al ontzettend kinderachtig om iedereen zo bij elkaar te roepen, maar Bart is nu eenmaal een eikeltje en daar ben ik inmiddels wel aan gewend. Maar dat Bart vervolgens een tijd later als een gefrustreerde junk om sigaretten gaat bedelen bij Big Brother vind ik echt een gebrek aan karakter! Wat een zielige vertoning, zeg!
Ik had niet verwacht dat hij zich zo zou laten kennen. Erg zwak..............
En NERO, mensen met een grote waffel, zijn vaak kleine doetjes wanneer je ze onder een microscoop zet. Blaffen op de wal is makkelijk.
Btw: Nero, ik ben niet doof... (capslock kapot?)
quote:
op 12-14-1999 om 03:13 PM schreef Maurisico het volgende:
Bart geeft toe aan zijn zwakte, dat IS karakter. Hij weet dat hij toegeeft voor de ogen van miljoenen Nederlanders! Goh, wat is die jongen sterk. Krijg met de dag meer bewondering voor zijn daden.
Dank voor het compliment, Maurisico, want wij allemaal hier geven ook dagelijks toe aan onze 'zwakten', en dit voor de ogen van toch ettelijke lezers: Goh wat zijn wij sterk !
Vind je dat nou niet wat overdreven ?
On-topic:
Voordat hier een rokers/niet-rokers discussie ontstaat:
NERO, ieder mens heeft karakter. Maar hoe heerlijk is het niet om af te geven op iemand of een stel, die in omstandigheden zitten die ze nog niet eens onder woorden kunnen brengen wanneer ze eruit komen, in de zin van 'wat het met hen doet'. Dat Sabine, Mona, Bianca, Anouk en Cyrille nog niet eens een poging hiertoe gedaan hebben, komt alleen maar omdat VOO ze nog dagelijks afleidt van enige zelf-reflektie. Ga er zelf eens zitten (bij SBS6 bijvoorbeeld in februari) en laat anderen eens over jou oordelen in dezelfde krasse termen, misschien gaat je dan een licht op.
Feit blijft dat Bart zich opstelt als een kruiperige junk die zijn heroineverslaving niet de baas kan. Je kunt jezelf er toch wel toe zetten gewoon die laatste weekjes even niet te roken? Daar hoef je je toch niet op zo'n ontzettende debiele wijze voor aan te stellen?
Ik heb echt met plaatsvervangende schaamte zitten kijken!
en wat is er mis met (sorry jessicaa)geestelijk gehandicapten
[Dit bericht is gewijzigd door Jumparound (Datum 14 December 1999).]
Feit blijft dat Bart zich opstelt als een kruiperige junk die zijn heroineverslaving niet de baas kan. Je kunt jezelf er toch wel toe zetten gewoon die laatste weekjes even niet te roken? Daar hoef je je toch niet op zo'n ontzettende debiele wijze voor aan te stellen?
Een feit is dat Bart verslaafd is aan nicotine (een rook verslaving is trouwens net vooral geestelijke verslaving) en een feit is dus niet dat Bart heroine verslaafd is.
Dat Bart een ruil voorstelt vind ik nog niet zo gek. Het hoeft dan niet van het weekbudget af en dus belast hij er de niet rokers niet mee. Goed bedacht.
En dan heb jij het over ontzettend debiele enz. Ik werk met mensen met een verstandelijke handicap, mensen die vroeger debiel genoemd werden(ben blij dat dat woord meestal niet meer gebruikt word) Maar wat een ontzettend debiele wijze is is mij een raadsel
>Rokers weten wat het is om zonder te
>zitten. Zeker in een situatie als die van
>Bart. Ik vond het wel een sterke actie.
>Zeker omdat Anouk extra sigaretten heeft
>gekregen om haar over te halen langer in
>het huis te blijven.
Zo kun je ook zeggen dat ouders weten hoe het is om zonder kinderen te zitten. Karin en Ruud geven ook toe aan hun 'zwakte' voor hun kinderen en hun familie. Maar die hangen toch ook niet voor de camera of ze misschien hun kinderen in de DBK mogen zien?! Anouk kreeg de sigaretten om nog even in het huis te blijven. Ik weet zeker dat Bart niet dezelfde ruil wil maken.
quote:
op 12-14-1999 om 03:25 PM schreef Jumparound het volgende:
We hadden 5(!) pakjes afgegeven voor die
"arme" jongen,
quote:
en wat krijgt hij?
ehm ... Pizza.
quote:
op 12-14-1999 om 03:29 PM schreef NERO het volgende:
(...)
Feit blijft dat Bart zich opstelt als een kruiperige junk die zijn heroineverslaving niet de baas kan. Je kunt jezelf er toch wel toe zetten gewoon die laatste weekjes even niet te roken? (...)
Nero, ik neem aan dat jij geen roker bent. Ik neem ook aan dat je nooit een roker bent geweest. Als een van beide bovenstaande beweringen niet waar is, zou je nooit zo'n domme opmerking kunnen maken. Ik rook al zo'n jaar of tien. Daar ben ik niet trots op (mensen, begin er nooit aan). Als roker (als een schoorsteen: niet zo hoog, wel zo veel) weet ik hoe moeilijk het is om af te kikken. Ik heb het al een aantal keer, zonder succes, geprobeerd. Gewoon even een paar weekjes niet roken is voor een verstokte roker ondoenlijk. En ja, het is inderdaad meer een geestelijke dan een lichamelijke verslaving, maar dat neemt niet weg dat het een verslaving is!
Net als bij alle verslavingen is het voor de verslaafde dus erg moeilijk om er vanaf te komen. Of het nu een lichamelijke verslaving is zoals harddrugs en drank of dat het een geestelijke verslaving is als roken en gokken, dat maakt dus niet uit.
Een gokker krijgt het ook niet zomaar voor elkaar om gewoon even een paar weken niet te gokken. Dat is nu precies het vervelende van een verslaving.
Als je dat concept niet doorhebt, is het inderdaad net alsof je als een idioot loopt te bedelen. Sorry, voor het geval ik iemand beledig met mijn woordkeus.
quote:
op 12-14-1999 om 03:29 PM schreef NERO het volgende:
(...)
Feit blijft dat Bart zich opstelt als een kruiperige junk die zijn heroineverslaving niet de baas kan. Je kunt jezelf er toch wel toe zetten gewoon die laatste weekjes even niet te roken? (...)
Nero, ik neem aan dat jij geen roker bent. Ik neem ook aan dat je nooit een roker bent geweest. Als een van beide bovenstaande beweringen niet waar is, zou je nooit zo'n domme opmerking kunnen maken. Ik rook al zo'n jaar of tien. Daar ben ik niet trots op (mensen, begin er nooit aan). Als roker (als een schoorsteen: niet zo hoog, wel zo veel) weet ik hoe moeilijk het is om af te kikken. Ik heb het al een aantal keer, zonder succes, geprobeerd. Gewoon even een paar weekjes niet roken is voor een verstokte roker ondoenlijk. En ja, het is inderdaad meer een geestelijke dan een lichamelijke verslaving, maar dat neemt niet weg dat het een verslaving is!
Net als bij alle verslavingen is het voor de verslaafde dus erg moeilijk om er vanaf te komen. Of het nu een lichamelijke verslaving is zoals harddrugs en drank of dat het een geestelijke verslaving is als roken en gokken, dat maakt dus niet uit.
Een gokker krijgt het ook niet zomaar voor elkaar om gewoon even een paar weken niet te gokken. Dat is nu precies het vervelende van een verslaving.
Als je dat concept niet doorhebt, is het inderdaad net alsof je als een idioot loopt te bedelen. Sorry, voor het geval ik iemand beledig met mijn woordkeus.
Vind je dat nou niet wat overdreven ?
quote]
euhhh... Moor, mijn opmerking was meer bedoeld als tegenhanger voor de stelling van Nero. Is al vaker gezegd, neem aub niet alles even serieus, maar ik zal de volgende keer een smiley gebruiken, oke?
Laat ik hen even nuanceren; Bart heeft zin in sigaretten, en daar vraagt hij om. Prima toch. Het feit dat hij dit doet terwijl hij ze eerst heeft afgezworen, is niet sterk van hemzelf, maar geeft wel aan dat hij zich niets aantrekt van zijn directe ( bewoners) en zijn indirecte omgeving ( kijkers). En dat vind ik dan wel karakter! Bart = Bart met zijn zwakke en sterke momenten. Prima toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |