abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_231302
Herinneren jullie je Bart z'n "laatste shagie" nog? Hij stond heel stoer buiten en riep zijn mannelijke medebewoners bijeen en zei:"Ik wil dat jullie allemaal getuige zijn van mijn allerlaatste sigaret! Dit wordt echt de allerlaatste!"

Ten eerste vond ik het al ontzettend kinderachtig om iedereen zo bij elkaar te roepen, maar Bart is nu eenmaal een eikeltje en daar ben ik inmiddels wel aan gewend. Maar dat Bart vervolgens een tijd later als een gefrustreerde junk om sigaretten gaat bedelen bij Big Brother vind ik echt een gebrek aan karakter! Wat een zielige vertoning, zeg!
Ik had niet verwacht dat hij zich zo zou laten kennen. Erg zwak..............

Put On Your Shitkickers And Kick Some Shit....!
pi_231303
Maar Nederland vind dat niet erg NERO. Bart is the man. Als ie bedeld is ie een coole gast, omdat hij wat leven in het huis brengt. Ik begrijp het niet. Misschien kun je het aan me uitleggen wat er mis is met iedereen? :-):-)
-------
You can check out any time you like, but never leave Big Brother

pi_231304
Lekker makkelijk kletsen. Ook van de andere bewoners trouwens. Zij vinden het maar raar dat Bart sigaretten wil, maar het is gewoon een vorm van troost. Net als dat de anderen post van hun kindertjes krijgen (die Bart dus niet heeft) is het prettig om iets vertrouwds te krijgen. En in Bart z'n geval zijn dat dan maar sigaretten. Had dus ook post, chocolade etc. kunnen zijn.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 14 december 1999 @ 15:13:00 #4
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_231305
Bart geeft toe aan zijn zwakte, dat IS karakter. Hij weet dat hij toegeeft voor de ogen van miljoenen Nederlanders! Goh, wat is die jongen sterk. Krijg met de dag meer bewondering voor zijn daden.
Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
pi_231306
Ja, maar waarom dan op zo'n bedelende manier? Eerst voor de camera's en dan in de DBK.
-------

pi_231307
Je hebt gelijk mau!!
Ik ben online
pi_231308
Verveling zou ik zeggen. Het is duidelijk dat hij zich dit weekend te pletter zat te vervelen, dus allerlei ongein uit ging zitten halen. 24 uur niets doen, dan is zo'n sigaretje tussen de lippen tenminste enige afleiding. Zeker als je daar al jaren aan gewend bent. Maar geen nood. De legoblokjes zijn binnen, Bart heeft weer afleiding en volgens mij zullen we de komende dagen dus veel minder ongein van hem zien.

En NERO, mensen met een grote waffel, zijn vaak kleine doetjes wanneer je ze onder een microscoop zet. Blaffen op de wal is makkelijk.

Het is het Gesprek waar het om draait
  dinsdag 14 december 1999 @ 15:20:00 #8
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_231309
Dat ie sigaretten wil snap ik wel... ik ben zelf kort genoeg afgekickt om te weten hoe moeilijk dat is. En dan in zo'n suf huis waar je echt geen flikker te doen hebt, terwijl je helemaal niet wil afkicken maar wel moet omdat en steldictators je de boel onthouden... onmogelijk. Maar hij moet helemaal niet bedelen. Gewoon tegen die lui zeggen, oké jogens geef je me geen shag is dat jullie probleem, ik ga nu pakken in over een half uur ben ik pleite. Ik ga ook niet naar de studio oid, zak maar door de stront. Moet je zien hoe snel ze peuken gaan halen voor die jongen....
  dinsdag 14 december 1999 @ 15:21:00 #9
961 Jigsaw
URL not found; fake it? (Y/N)
pi_231310
Rokers weten wat het is om zonder te zitten. Zeker in een situatie als die van Bart. Ik vond het wel een sterke actie. Zeker omdat Anouk extra sigaretten heeft gekregen om haar over te halen langer in het huis te blijven.
Niet zeiken aan m'n kop, ik moet gewoon wat te roken hebben.

Btw: Nero, ik ben niet doof... (capslock kapot?)

Windows Error 010: Reserved for future mistakes by our developers

dinsdag 14 december 1999 @ 15:25:00 #10
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_231311
We hadden 5(!) pakjes afgegeven voor die
"arme" jongen, en wat krijgt hij?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_231312
quote:
op 12-14-1999 om 03:13 PM schreef Maurisico het volgende:
Bart geeft toe aan zijn zwakte, dat IS karakter. Hij weet dat hij toegeeft voor de ogen van miljoenen Nederlanders! Goh, wat is die jongen sterk. Krijg met de dag meer bewondering voor zijn daden.

Dank voor het compliment, Maurisico, want wij allemaal hier geven ook dagelijks toe aan onze 'zwakten', en dit voor de ogen van toch ettelijke lezers: Goh wat zijn wij sterk !

Vind je dat nou niet wat overdreven ?

On-topic:
Voordat hier een rokers/niet-rokers discussie ontstaat:
NERO, ieder mens heeft karakter. Maar hoe heerlijk is het niet om af te geven op iemand of een stel, die in omstandigheden zitten die ze nog niet eens onder woorden kunnen brengen wanneer ze eruit komen, in de zin van 'wat het met hen doet'. Dat Sabine, Mona, Bianca, Anouk en Cyrille nog niet eens een poging hiertoe gedaan hebben, komt alleen maar omdat VOO ze nog dagelijks afleidt van enige zelf-reflektie. Ga er zelf eens zitten (bij SBS6 bijvoorbeeld in februari) en laat anderen eens over jou oordelen in dezelfde krasse termen, misschien gaat je dan een licht op.

pi_231313
Wat een gespreksstof levert Bart toch elke keer weer op.
Volgens mij is Bart al aan het oefenen voor een rol als soap acteur.
Hoe hij daar bedelt om een sigaret, het in net diCapricio in Basketball Diaries die bij z'n mama geld komt bedelen. Alleen kan Bart niet zo goed acteren met dat druilerige gezicht van hem.
Ik verbind dus vooral geen conclusies aan dit theaterstukje betreffende zijn karakter.
"The mark of immature man is that he wants to die nobly for a cause.
While the mark of mature man is that he wants to live humbly for one."
(uit : The catcher in the Rye ; J.D. Salinger)

dinsdag 14 december 1999 @ 15:28:00 #13
2053 Jezebel
pearls before swines
pi_231314
Ik vond het juist wel getuigen van creativiteit om een soort ruilhandeltje te beginnen
But that's just silly me
jzbl
-= It's like wiping your ass with silk... I love it. =-
pi_231315
Sorry hoor, maar om te stellen dat Bart in deze toegeeft aan zijn zwakte en dat karakter is, vind ik een behoorlijke open deur. Zo kan ik ook een draai geven aan elk negatief punt wat er over Bart geschreven wordt.

Feit blijft dat Bart zich opstelt als een kruiperige junk die zijn heroineverslaving niet de baas kan. Je kunt jezelf er toch wel toe zetten gewoon die laatste weekjes even niet te roken? Daar hoef je je toch niet op zo'n ontzettende debiele wijze voor aan te stellen?

Ik heb echt met plaatsvervangende schaamte zitten kijken!

Put On Your Shitkickers And Kick Some Shit....!
  dinsdag 14 december 1999 @ 15:41:00 #15
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_231316
he nero, wat is er met die caps lock van jou aan de hand? Oh ja, over dat karakter stukje van je, je weet wel, met heroine enzo

en wat is er mis met (sorry jessicaa)geestelijk gehandicapten

[Dit bericht is gewijzigd door Jumparound (Datum 14 December 1999).]

Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  dinsdag 14 december 1999 @ 15:47:00 #16
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_231317
[quote]op 12-14-1999 om 03:29 PM schreef NERO het volgende:

Feit blijft dat Bart zich opstelt als een kruiperige junk die zijn heroineverslaving niet de baas kan. Je kunt jezelf er toch wel toe zetten gewoon die laatste weekjes even niet te roken? Daar hoef je je toch niet op zo'n ontzettende debiele wijze voor aan te stellen?

Een feit is dat Bart verslaafd is aan nicotine (een rook verslaving is trouwens net vooral geestelijke verslaving) en een feit is dus niet dat Bart heroine verslaafd is.
Dat Bart een ruil voorstelt vind ik nog niet zo gek. Het hoeft dan niet van het weekbudget af en dus belast hij er de niet rokers niet mee. Goed bedacht.
En dan heb jij het over ontzettend debiele enz. Ik werk met mensen met een verstandelijke handicap, mensen die vroeger debiel genoemd werden(ben blij dat dat woord meestal niet meer gebruikt word) Maar wat een ontzettend debiele wijze is is mij een raadsel

pi_231318
O.a. als reactie op Jigsaw

>Rokers weten wat het is om zonder te
>zitten. Zeker in een situatie als die van
>Bart. Ik vond het wel een sterke actie.
>Zeker omdat Anouk extra sigaretten heeft
>gekregen om haar over te halen langer in
>het huis te blijven.

Zo kun je ook zeggen dat ouders weten hoe het is om zonder kinderen te zitten. Karin en Ruud geven ook toe aan hun 'zwakte' voor hun kinderen en hun familie. Maar die hangen toch ook niet voor de camera of ze misschien hun kinderen in de DBK mogen zien?! Anouk kreeg de sigaretten om nog even in het huis te blijven. Ik weet zeker dat Bart niet dezelfde ruil wil maken.

-------

pi_231319
quote:
op 12-14-1999 om 03:25 PM schreef Jumparound het volgende:
We hadden 5(!) pakjes afgegeven voor die
"arme" jongen,

Wie zijn 'we', Dzjumparound?
en wanneer zijn deze 5 pakjes afgegeven?
quote:

en wat krijgt hij?

Geen idee eigenlijk.

ehm ... Pizza.

Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site

dinsdag 14 december 1999 @ 16:05:00 #19
1660 amappa
is BB a young one?
pi_231320
Volgens mij moeten we Bart een beetje anders bekijken. Bart heeft het op het moment niet naar zijn zin in het BB-huis en maakt daardoor van een mug een olifant. Die mug is in dit geval gewoon een sigaret.
Liever vandaag nog dan morgen! Maar vandaag lukt niks. Dan maar overmorgen.
pi_231321
Voor de camera hangen kan heel leuk zijn, als de cameravrouw/man af en toe ja of nee knikt met de camera op jou vragen.
Bart communiceert al heel lang op deze wijze met de cameramensen en heeft misschien met sommige van hen wel een soort van 'band' opgebouwd.
Door nu helemaal niet met de camera te reageren op zijn vragen lijkt het net of Bart een beetje aan het doordraaien is in het huis.Ik ben weer helemaal 'gerust gesteld' nu Bart weer mag roken van de programmamakers.
"The mark of immature man is that he wants to die nobly for a cause.
While the mark of mature man is that he wants to live humbly for one."
(uit : The catcher in the Rye ; J.D. Salinger)

pi_231322
En Willem is verslaafd aan koken (kon Anouk gewoon niet met rust laten) en Ruud aan sex (kan nergens anders over praten) en Karin aan de berichten van haar familie (smeekte van de week om post) en Bartje aan sigaretten.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 14 december 1999 @ 16:23:00 #22
1155 Bertje
-=Enge Buur=-
pi_231323
quote:
op 12-14-1999 om 03:29 PM schreef NERO het volgende:
(...)
Feit blijft dat Bart zich opstelt als een kruiperige junk die zijn heroineverslaving niet de baas kan. Je kunt jezelf er toch wel toe zetten gewoon die laatste weekjes even niet te roken? (...)

Nero, ik neem aan dat jij geen roker bent. Ik neem ook aan dat je nooit een roker bent geweest. Als een van beide bovenstaande beweringen niet waar is, zou je nooit zo'n domme opmerking kunnen maken. Ik rook al zo'n jaar of tien. Daar ben ik niet trots op (mensen, begin er nooit aan). Als roker (als een schoorsteen: niet zo hoog, wel zo veel) weet ik hoe moeilijk het is om af te kikken. Ik heb het al een aantal keer, zonder succes, geprobeerd. Gewoon even een paar weekjes niet roken is voor een verstokte roker ondoenlijk. En ja, het is inderdaad meer een geestelijke dan een lichamelijke verslaving, maar dat neemt niet weg dat het een verslaving is!
Net als bij alle verslavingen is het voor de verslaafde dus erg moeilijk om er vanaf te komen. Of het nu een lichamelijke verslaving is zoals harddrugs en drank of dat het een geestelijke verslaving is als roken en gokken, dat maakt dus niet uit.
Een gokker krijgt het ook niet zomaar voor elkaar om gewoon even een paar weken niet te gokken. Dat is nu precies het vervelende van een verslaving.
Als je dat concept niet doorhebt, is het inderdaad net alsof je als een idioot loopt te bedelen. Sorry, voor het geval ik iemand beledig met mijn woordkeus.

Op donderdag 9 september 2004 14:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Bert, ik kan over jou maar een ding zeggen: ik hou nu al van je. Ik weet niet wat het is. Jij roept dat gewoon op bij mensen.
  dinsdag 14 december 1999 @ 16:28:00 #23
1155 Bertje
-=Enge Buur=-
pi_231324
quote:
op 12-14-1999 om 03:29 PM schreef NERO het volgende:
(...)
Feit blijft dat Bart zich opstelt als een kruiperige junk die zijn heroineverslaving niet de baas kan. Je kunt jezelf er toch wel toe zetten gewoon die laatste weekjes even niet te roken? (...)

Nero, ik neem aan dat jij geen roker bent. Ik neem ook aan dat je nooit een roker bent geweest. Als een van beide bovenstaande beweringen niet waar is, zou je nooit zo'n domme opmerking kunnen maken. Ik rook al zo'n jaar of tien. Daar ben ik niet trots op (mensen, begin er nooit aan). Als roker (als een schoorsteen: niet zo hoog, wel zo veel) weet ik hoe moeilijk het is om af te kikken. Ik heb het al een aantal keer, zonder succes, geprobeerd. Gewoon even een paar weekjes niet roken is voor een verstokte roker ondoenlijk. En ja, het is inderdaad meer een geestelijke dan een lichamelijke verslaving, maar dat neemt niet weg dat het een verslaving is!
Net als bij alle verslavingen is het voor de verslaafde dus erg moeilijk om er vanaf te komen. Of het nu een lichamelijke verslaving is zoals harddrugs en drank of dat het een geestelijke verslaving is als roken en gokken, dat maakt dus niet uit.
Een gokker krijgt het ook niet zomaar voor elkaar om gewoon even een paar weken niet te gokken. Dat is nu precies het vervelende van een verslaving.
Als je dat concept niet doorhebt, is het inderdaad net alsof je als een idioot loopt te bedelen. Sorry, voor het geval ik iemand beledig met mijn woordkeus.

Op donderdag 9 september 2004 14:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Bert, ik kan over jou maar een ding zeggen: ik hou nu al van je. Ik weet niet wat het is. Jij roept dat gewoon op bij mensen.
  dinsdag 14 december 1999 @ 16:30:00 #24
1696 mimi
Miem voor intimie
pi_231325
Bart heeft geen karakter, wat een onzin. Bart heeft juist een heel strek karakter, weet iemand nog dat Anouk mocht ruilen met Bart als zij niet weggestemd zou worden? Bart heeft toen heel duidelijk gezegd dat hij zelf zou gaan als die eer hem te beurt zou vallen. En kom nou niet aan met het feit dat hij ook zei dat hij met Sabine mee zou gaan want dat was een emotionele uitlating en geen overdachte opmering. Dus om het nog eens duidelijk te maken.BART HEEFT WEL KARAKTER.
  dinsdag 14 december 1999 @ 16:33:00 #25
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_231326
[quote]op 12-14-1999 om 03:26 PM schreef Moor het volgende:
Dank voor het compliment, Maurisico, want wij allemaal hier geven ook dagelijks toe aan onze 'zwakten', en dit voor de ogen van toch ettelijke lezers: Goh wat zijn wij sterk !

Vind je dat nou niet wat overdreven ?

quote]
euhhh... Moor, mijn opmerking was meer bedoeld als tegenhanger voor de stelling van Nero. Is al vaker gezegd, neem aub niet alles even serieus, maar ik zal de volgende keer een smiley gebruiken, oke?

Laat ik hen even nuanceren; Bart heeft zin in sigaretten, en daar vraagt hij om. Prima toch. Het feit dat hij dit doet terwijl hij ze eerst heeft afgezworen, is niet sterk van hemzelf, maar geeft wel aan dat hij zich niets aantrekt van zijn directe ( bewoners) en zijn indirecte omgeving ( kijkers). En dat vind ik dan wel karakter! Bart = Bart met zijn zwakke en sterke momenten. Prima toch?

Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')