Wat is er lekker aan een hap bloem met boter? Blegh...quote:Op maandag 5 januari 2009 15:51 schreef Byte_Me het volgende:
heidenen!!! bechamelsaus (zelfgemaakte) is superlekker en lasagna zonder bechamelsaus is geen lasagna!
de romige ietwat zoete smaak. ik lik altijd de pan uit nadat ik hem gemaakt hebquote:Op maandag 5 januari 2009 16:19 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Wat is er lekker aan een hap bloem met boter? Blegh...
Ieuw.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:47 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
de romige ietwat zoete smaak. ik lik altijd de pan uit nadat ik hem gemaakt heb
Mooiquote:Op maandag 5 januari 2009 19:52 schreef BlaatschaaP het volgende:
Bedankt voor de tips allemaal! Het is uiteindelijk gelukt. Ik heb de bladen niet voorgekookt en laagjes tomatensaus+gehakt+groenten afgewisseld met zelfgemaakte bechamelsaus. En bovenop een dikke laag kaas. Erg lekker en zeker voor herhaling vatbaar!
quote:Op maandag 5 januari 2009 15:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Mijn vriendin doet het zo:
tomatenpuree
lasagnebladen
paprika
mais
Quorn gehakt
creme fraiche
geraspte kaas
Gehakt in de pan, tomatenpuree erbij, water erbij, kruiden en specerijen erbij, paprika en mais erbij.
Laagje in de ovenvorm, laagje bladen, laagje saus, laagje bladen
Creme fraiche door de saus, saus over de bladen (creme fraiche druipt vanzelf naar beneden), geraspte kaas erover.
In de oven en wachten tot de kaas klaar is (dan is de rest ook wel klaar).
Simpel en erg lekker
Bij de bovenste zit dus helemaal geen saus tussen de vellen? En hoeveel heb ik van alles nodig (ik ben maar alleen vanavond ...) voor ik weer voor een weeshuis maakquote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:06 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb nog een hemelse vegavariant op de lasagne carne, ubersimpel en errug lekker.
Verse lasagnebladen
Bak ricotta mengen met 2 Eieren
Champignons in stukken (bakken met z/p)
Preiringen (bakken met wat zout)
Dan laagjes maken van de champ, lasagnebladen, prei, lasagnebladen en ricotta als laatste laag.
20 min op 180gr.
Deze is ook lekker
Ik zou als je alleen bent als ik jou was geen lasagne maken, tenzij je een mini-ovenschaal hebtquote:Op dinsdag 6 januari 2009 08:10 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Bij de bovenste zit dus helemaal geen saus tussen de vellen? En hoeveel heb ik van alles nodig (ik ben maar alleen vanavond ...) voor ik weer voor een weeshuis maak
Nee er zit geen saus tussen de lagen... doordat je de champ. en de prei in olie bakt (tenminste dat deed ik) en dan tussen verse bladen schept en een flinke klodder ricotta/ei mengsel erover heen giet, loopt dat er ook wel tussendoor. Ik vind het niet droog.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 08:10 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Bij de bovenste zit dus helemaal geen saus tussen de vellen? En hoeveel heb ik van alles nodig (ik ben maar alleen vanavond ...) voor ik weer voor een weeshuis maak
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |