Beste mensen,
In het kader van studieontwijkend gedrag heb ik zojuist een spelletje verzonnen en ik vind het eigenlijk best wel leuk

en het is nog uitdagend ook

dus ik deel het even met jullie !
Het spel gaat als volgt:
1. je gaat naar
http://en.wikipedia.org/wiki/Main_Page2. Iemand post een persoon of ding
3. de rest moet binnen zo min mogelijk muisklikken van de mainpage af op de wiki van de bestreffende persoon of het betreffende ding komen, maar altijd onder de 10 klikken.
4. je mag alleen met je muis klikken dus geen toetsenbord gebruiken en op 'back' in de browser drukken mag ook niet.
Tevens geen gebruik maken van de portals!Degene die het snelste is onder de 10 klikken moet een volgend ding of persoon neerzetten.
Ik vind het zelf heel vet om te zien hoe mensen ergens naar toe beredeneren en hoe ze dan bij het juiste komen dus zet je pad er ook even bij.
Voorbeeld: Stel je voor dat iemand "Batman" post dan zou je er zo kunnen komen in 7 klikken:
Main page -> Nightclub -> Moulin Rouge-> Academy awards-> A few good men -> Jack Nicholson -> Batman(film)-> Batman.
Het leuke is dat de mainpage ieder dagdeel verandert en het spel dus in principe eindeloos is! Ook kan de verzinner zelf meedoen aan het spel omdat het voor hem/haar ook een raadsel kan zijn hoe je er moet komen.
Wie doet er mee?!? Game on!
[ Bericht 1% gewijzigd door --H-I-M-- op 05-01-2009 15:11:06 ]