abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64678899
Ik heb een toelatingsexamen gedaan voor HBO, en ben toegelaten. Op het moment volg ik echter nog een MBO opleiding. Daarmee ga ik dus stoppen vanaf februari, dan begint de HBO opleiding.

Betekent dat, dat ik ook maar dat half jaar dat ik les heb gehad op het MBO hoef te betalen? Lijkt mij toch wel, right?
pi_64678990
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 5 januari 2009 @ 11:07:20 #3
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_64679000
Volgens mij betaal je een jaar en kun je 't geld voor een half jaar later terug krijgen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_64679033
Geen wonder dat TS op het MBO zit.
pi_64679133
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:08 schreef Renzoku het volgende:
Geen wonder dat TS op het MBO zit.
Grapjas. TS heeft echter wel boven gemiddeld HBO niveau gescoord bij zijn toelatingstest.

Dus nu aub gewoon even ontopic en niet zo kinderachtig. Ik vind het vrij logisch dat je enkel betaalt voor de lessen die je ook daadwerkelijk gevolgd hebt. Niks vreemds aan die redenatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2009 11:13:30 ]
pi_64679170
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:12 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Grapjas. TS heeft echter wel boven gemiddeld HBO niveau gescoord bij zijn toelatingstest.

Dus nu aub gewoon even ontopic en niet zo kinderachtig. Ik vind het vrij logisch dat je enkel betaald voor de lessen die je ook daadwerkelijk gevolgd hebt. Niks vreemds aan die redenatie.
Klopt, ik heb een auto gekocht, gebruik hem in de nacht echter niet. Nu krijg ik de helft terug
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_64679229
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:13 schreef znarch het volgende:

[..]

Klopt, ik heb een auto gekocht, gebruik hem in de nacht echter niet. Nu krijg ik de helft terug
Ahja, compleet hetzelfde inderdaad. Behalve dat een auto een voorwerp is en de opleiding een dienst.
pi_64679261
Daarnaast is het natuurlijk geen kwestie van gebruiken ja of nee, want ik word uitgeschreven bij het MBO. Zelfs als ik dus zou willen, kan ik in februari helemaal geen lessen meer daar volgen omdat ik dat recht niet heb. Als jij wilt kun je wel savonds/snachts in je auto rijden..
pi_64679477
Ik zie wel dit bij ib-groep staan...

Je stapt binnen het beroepsonderwijs over naar een andere opleiding

Je hebt recht op teruggave als je van een opleiding komt waarvoor lesgeld verschuldigd is en overstapt naar een opleiding waarvoor wettelijk cursusgeld verschuldigd is. Het moet gaan om opleiding waarvoor cursusgeld moet worden betaald in de zin van de Les- en cursusgeldwet. (Dat betekent dat het niet moet gaan om inschrijving bij een willekeurige cursus, maar uitsluitend een cursus zoals bedoeld in de Les- en cursusgeldwet, het gaat hierbij met name om bekostigde bbl opleidingen, deeltijd vavo en deeltijd bol).

Je kunt een verzoek indienen als de nieuwe inschrijving in hetzelfde schooljaar plaatsvindt. Stuur met onderstaand formulier mee:

* een Bewijs van inschrijving van de nieuwe opleiding

Het enige dat ik de buurt komt van wat ik hoop...
  maandag 5 januari 2009 @ 11:27:28 #10
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_64679546
Hangt van je school af. Ik stopte met een opleiding voorbij de deadline van anderhalve maand, alleen het boekje waar dat in stond kregen we ook pas na die datum
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Redactie Frontpage maandag 5 januari 2009 @ 11:48:41 #11
38148 crew  Innisdemon
pi_64680230
Volgens mij hoef je dit jaar geen collegegeld aan je HBO school te betalen, omdat je al betaald hebt aan je MBO school dit jaar. HBO schoolgeld is natuurlijk hoger dan MBO, dus een telefoontje naar de IBG doet wonderen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_64680337
Volgens mij hoef ik inderdaad maar iets van 600 euro aan Fontys te betalen Nouja, het is in ieder geval beter dan niets.

IB-groep zegt:

Tussentijds overstappen naar hoger onderwijs
Stap je tijdens het studiejaar over van het (middelbaar) beroepsonderwijs naar het hoger onderwijs? Dan moet je een bewijs van uitschrijving invullen voor je oude opleiding. Als je je vóór 1 oktober uitschrijft, hoef je geen lesgeld te betalen. Schrijf je je op of ná 1 oktober uit, dan moet je wel lesgeld betalen. Bij de nieuwe opleiding kun je vragen om een korting op het collegegeld. De korting is dan even hoog als het bedrag dat je al aan lesgeld hebt betaald. Stap je over, vergeet dan niet om je aan te melden via www.studielink.nl en studiefinanciering aan te vragen.

Ik heb Fontys al gemaild over hoe ik deze korting dan precies kan regelen. Ik hoor/zie het verder wel.
Natuurlijk zijn reacties van mensen die in dezelfde situatie zaten altijd welkom
pi_64701420
Lijkt me dat als je 600 hebt betaald je nog 900 te gaan hebt (HBO is 1500¤)
All management is Strategic Management.
pi_64702064
Ja, maar ik moet dus het hele bedrag afbetalen van MBO. Wat 1000 is
Oftewel 600 naar Fontys (1600)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2009 20:28:01 ]
pi_64703304
Je kunt voor meerdere opleidingen tegelijk ingeschreven staan.

Wat ik heb gehad bij het overstappen van HBO naar WO halverwege, was dat ik de WO-instelling als mijn tweede opleiding toevoegde bij IB-groep. Met een bewijs van betaling college-geld van de HBO-instelling kon ik daar mij inschrijven en colleges volgen.

Per 1 september heb ik dit omgezet naar één opleiding: alleen WO en de HBO niet verlengd.

Of dit ook zo werkt met MBO naar HBO weet ik niet, maar het kan geen kwaad om dát even na te gaan, omdat het heel veel gehannes met geld zou schelen. Ik weet ook niet wat het schoolgeld is voor een MBO-opleiding, dus misschien kan het wel niet, maargoed, niet geschoten is altijd mis?

Succes
Ja doei.
pi_64703322
spuit 11, laat maar
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')