quote:
Dat ligt er maar net aanquote:De vraag is wat je met je pc wil gaan doen, als je games wil gaan spelen red je het sowieso niet met 500 euro.
Het ligt er vooral aan welke spellen je speelt; het ene spel heeft een zwaardere videokaart nodig dan de andere...quote:Op zondag 4 januari 2009 20:47 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan. Ik heb zelf een systeem onder de 500e samengesteld waar ik alles mee kan doen. Core 2 Duo E7300, 4GB RAM, HD4670...het is misschien niet de creme de la creme, maar het haalt prima resoluties en zat FPS bij elk spel wat ik getest heb
Dat ligt inderdaad aan welke spellen jij speelt. Als je ervan uit gaat dat de PC bedoeld is om games mee te spelen kom je niet aanpappen met een 7300 en een 4670. Die setting zal het ongetwijfeld leuk doen voor een aantal games, maar een game PC koop je toch echt om ook te nieuwste games mee te spelen op redelijk detail. En dat red je gewoon niet met 500 euro.quote:Op zondag 4 januari 2009 20:47 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan. Ik heb zelf een systeem onder de 500e samengesteld waar ik alles mee kan doen. Core 2 Duo E7300, 4GB RAM, HD4670...het is misschien niet de creme de la creme, maar het haalt prima resoluties en zat FPS bij elk spel wat ik getest heb
Hoe wil je dit voor elkaar krijgenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:06 schreef Un-X-PecteD het volgende:
-4.096 MB 1.067 MHz Tri Channel DDR3 (4 x 1.024) (can be upgraded to 6 GB and 8 GB)
De CPU en het geheugen lijken me ruim voldoende. De videokaart is niet verkeerd, maar dan is de vraag hoe "professioneel" jij te werk gaat met die dingen wat jij wil doen. Als je echt een die-hard editor bent dan zou ik toch echt voor die 4870, die extra 512mb wat je dan op de kaart hebt kan nog wel van pas komen. Voor "normaal" gebruik is die 4850 prima.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:06 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Samenvattende vragen::
- Zijn de CPU en RAM goed genoeg ?
- Is de videokaart goed genoeg, of zal ik toch echt voor iets anders moeten kijken ?
Ik ben altijd een voorstander van zelf samen stellen doordat je dan precies erin kan zetten wat jij wilt. Als je bijvoorbeeld een kant en klare hebt is het nooit perfect en als je dan een merk PC hebt krijg je altijd gedonder met drivers en allemaal overbodige rommel. En jij stelt hier al dat een kant en klare goedkoper is, dit is juist vaak niet geval. Dus ik raad je aan om zelf een PC samen te stellen, als je hier niet zoveel over weet neem eens een kijkje op Salland.eu. Op die site staan behoorlijk veel goede "kant en klare pc's" door salland samen gesteld.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:57 schreef Lil.Q94 het volgende:
Heey allemaal,
Ik wil ook een pc gaan aanschaffen maar,
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit of ik een kant-en-klare moet kopen of zelf een samen ga stellen en laten assembleren.
Ik wil er vooral veel mee gaan gamen, films kijken, video's maken en verder nog de standaard dingen als msn'en en surfen op internet e.d.
De pc moet heel snel, mooi en stil zijn en ik moet er nog een tijdje mee vooruit kunnen.
Bied zelf samen stellen voordelen t.o.v. een kant-en-klare (behalve dat het goedkoper is) en andersom?
Ik hoor het allemaal graag.
Bij voorbaat dank.
Lil.Q94.
Geen idee, gewoon gecopy pastequote:
Ja goed, zolang de 4850 geen prul is, vind ik het al goed, en ik maak uit jouw reactie op dat het toch een prima kaart is. Maar ik zal Dell eens contacten of ze me ook die 4870 kunnen leveren, want dat zou natuurlijk nog beter zijn.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:02 schreef Vjenne12345 het volgende:
De CPU en het geheugen lijken me ruim voldoende. De videokaart is niet verkeerd, maar dan is de vraag hoe "professioneel" jij te werk gaat met die dingen wat jij wil doen. Als je echt een die-hard editor bent dan zou ik toch echt voor die 4870, die extra 512mb wat je dan op de kaart hebt kan nog wel van pas komen. Voor "normaal" gebruik is die 4850 prima.
Welke spellen wil je gaan spelen? Wat voor scherm ga je er aan hangen? Wat is je budget?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:57 schreef Lil.Q94 het volgende:
Heey allemaal,
Ik wil ook een pc gaan aanschaffen maar,
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit of ik een kant-en-klare moet kopen of zelf een samen ga stellen en laten assembleren.
Ik wil er vooral veel mee gaan gamen, films kijken, video's maken en verder nog de standaard dingen als msn'en en surfen op internet e.d.
De pc moet heel snel, mooi en stil zijn en ik moet er nog een tijdje mee vooruit kunnen.
Bied zelf samen stellen voordelen t.o.v. een kant-en-klare (behalve dat het goedkoper is) en andersom?
Ik hoor het allemaal graag.
Bij voorbaat dank.
Lil.Q94.
Ik ga geen super zware games spelen zoals Crysis maar wel redelijk zware zoals Unreal Tournament 3 en CoD 4.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:34 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Welke spellen wil je gaan spelen? Wat voor scherm ga je er aan hangen? Wat is je budget?
Nee ik stel juist dat een samen gestelde pc goedkoper is maar maakt niet uit.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:02 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
[..]
En jij stelt hier al dat een kant en klare goedkoper is, .
Als je een die-hard editor bent zou ik toch echt voor een Quadro of een FireGL gaan.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:02 schreef Vjenne12345 het volgende:
Als je echt een die-hard editor bent dan zou ik toch echt voor die 4870
Ik vind van niet, behalve het feit dat je hem zelf moet bouwen/moet laten bouwen. Maar dan weet je tenminste zeker dat je geen el-cheapo-no-name moedebord krijgt en dito geheugen bijv.quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:32 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Nee ik stel juist dat een samen gestelde pc goedkoper is maar maakt niet uit..
Maar zitten er btw ook nadelen aan zelf samen stellen?
Ik zou niet, ik herhaal niet voor een quad-core gaan. Waarom? applicaties(en voornamelijk spellen) gebruiken bij lange na de 4 cores niet... en een dualcore is in alle gevallen in games gewoon een stuk vlotter.quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:30 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Ik ga geen super zware games spelen zoals Crysis maar wel redelijk zware zoals Unreal Tournament 3 en CoD 4.
Waarschijnlijk ga ik de Samsung SyncMaster 2343NW gebruiken als monitor.
M'n budget ligt zo rond de ¤1300 maar dan wel inclusief alles, pc zelf, monitor, tobo, muis etc.
En nog een vraagje is een Q9550 veel beter dan een Q8200 of valt dat reuze mee?
Op dit moment gebruiken ze de meeste appilicaties de 4 cores niet maar over een jaartje kun je toch niet meer om quad core heen, en al helemaal niet bij games of heb ik het mis?quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:22 schreef jagga het volgende:
[..]
Ik zou niet, ik herhaal niet voor een quad-core gaan. Waarom? applicaties(en voornamelijk spellen) gebruiken bij lange na de 4 cores niet... en een dualcore is in alle gevallen in games gewoon een stuk vlotter.
De E8400/8500 is op het moment de beste keus.
Dat weet niemand. Maar wellicht zijn over een jaar de huidige quadcores wel weer te langzaam voor die applicaties... Je moet hardware nooit voor de lange termijn kopen, maar wat je op dit moment nodig hebt.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:50 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Op dit moment gebruiken ze de meeste appilicaties de 4 cores niet maar over een jaartje kun je toch niet meer om quad core heen, en al helemaal niet bij games of heb ik het mis?
nee helemaal niet, ik zei ook...op dit moment is de beste keus een E8400.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:50 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Op dit moment gebruiken ze de meeste appilicaties de 4 cores niet maar over een jaartje kun je toch niet meer om quad core heen, en al helemaal niet bij games of heb ik het mis?
Ja en die vindt jij betaalbaar? Dit was in vergelijking met een 4850. En verder is de E8400 op dit moment een van de betere keuzes qua prijs/prestatie verhouding. Maar als ik nu een nieuwe pc zou samen stellen zou ik een configuratie maken met een I7 of toch nog even wachten op de Phenom II.quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:59 schreef Bart het volgende:
[..]
Als je een die-hard editor bent zou ik toch echt voor een Quadro of een FireGL gaan.
Ik vind ze niet betaalbaar, maar ik ben dan ook geen die-hard editor.quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:28 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ja en die vindt jij betaalbaar?
1 : Wat is de aller beste, en aller snelste Duo Core Processor op dit moment?quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:14 schreef jagga het volgende:
[..]
nee helemaal niet, ik zei ook...op dit moment is de beste keus een E8400.
Mettertijd zal inderdaad de quadcore standaard worden... of dat binnen 1 jaar wordt is nog onzeker.. kan ook 2 of 3 jaar worden en dan zal je toch al moeten upgraden.
Het is en blijft jouw keus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |