abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64649634
DAVID BALDACCI

Ik zag dat er nog geen topic was over deze schrijver; bij deze!

Heb zojuist "Het Recht van de Macht" uitgelezen, mijn eerste Baldacci en ik sta op het punt om te beginnen "Op Eigen Gezag". Na alle Dan Browns (tot nu toe) te hebben gelezen, werd me aangeraden eens een boek van hem te proberen. Ik zie dat er genoeg fans zijn van hem, dus wellicht nu ook een eigen DB-topic..

Welke boeken hebben jullie gelezen? Zijn er mindere? Wat zijn de juweeltjes? Etc. etc.
pi_64650741
Michel H. heeft precies opgeschreven hoe het daar mee zit.
Graag op anoniem
pi_64651816
Heb je een link, Mainport?
pi_64652598
Nee, Rory.
Graag op anoniem
pi_64662125
Jammer, anders was die link een nuttige toevoeging aan dit topic geweest...
We wachten rustig af op overige reacties.
  zondag 4 januari 2009 @ 21:27:57 #6
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_64664531
Ik vind dit echt zo'n belabberde scrhijver, steeds als het spannend lijkt te worden naar een andere verhaallijn springen, zo kan ik ook wel een boek schrijven, echt goed zit het namelijk niet in elkaar...
ff wachten nog
pi_64713550
ik hou er ook niet van, weet de titel helemaal niet meer welke ik gelezen heb. Volgens mij was t de samenzwering.
Dan Brown is vele malen beter in spanning opbouwen (zonder dat de climax teleursteld). Sterker nog, hij is daar meester in ik ken geen andere schrijver die dit zo goed doet als Brown.

Ik raad je de trilogie van Siege Larsson aan.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:51:44 #8
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64734619
Mijn god wat zuigt die vent. Slap, derivatief, oppervlakkig en ontzettend cliché.

Dan Brown is veel beter, al is het alleen al omdat hij leukere verhalen in elkaar zet.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 20:56:23 #9
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_64745316
Ik vond het Recht van de Macht echt een fantastisch boek, maar zijn andere werk heeft mij niet kunnen boeien
pi_64926849
Ik heb De rechtvaardigen liggen. Ga ik straks in beginnen, dus ik ben benieuwd. Ben niet zo'n Baldacci lezer tot nu toe.. Gewoon omdat ik te druk was met andere schrijvers. Maar ik ben benieuwd..
  zondag 11 januari 2009 @ 21:35:56 #11
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_64929167
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:10 schreef JohnLennon het volgende:
ik hou er ook niet van, weet de titel helemaal niet meer welke ik gelezen heb. Volgens mij was t de samenzwering.
Dan Brown is vele malen beter in spanning opbouwen (zonder dat de climax teleursteld). Sterker nog, hij is daar meester in ik ken geen andere schrijver die dit zo goed doet als Brown.
Dan Brown goed in spanning opbouwen? Hij gebruikt zo'n kinderlijke stijl daarvoor. Het is net alsof je weer een kinderboek hebt waaruit je vroeger werd voorgelezen als kind en dat er dan wordt opgehouden aan het einde van het hoofdstuk, net "waar het spannend wordt".
Hij switcht om de paar bladzijden naar een andere verhaallijn (vooral bij de Delta Deceptie vond ik dit heel vervelend lezen) en het einde was hier al van mijlenver zichtbaar.
Maar goed, dat is mijn mening, ieder zijn eigen smaak.

Ik heb geloof ik al de boeken van David Baldacci gelezen, met uitzondering van Het recht van de macht. Ik vind zijn boeken wel aardig weglezen voor tussendoor. Een lichte vorm van humor komt er soms in terug.
De verhaalgang is over het algemeen niet diepgaand, maar goed, wat wil je ook als je ziet in wat voor een hoog tempo hij zijn boeken produceert.
Vuil Spel was dacht ik wel een aardig boek uit het lijstje om eens te lezen.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
  zondag 11 januari 2009 @ 21:41:04 #12
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_64929397
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:35 schreef Lookbehind het volgende:

[..]

Dan Brown goed in spanning opbouwen? Hij gebruikt zo'n kinderlijke stijl daarvoor. Het is net alsof je weer een kinderboek hebt waaruit je vroeger werd voorgelezen als kind en dat er dan wordt opgehouden aan het einde van het hoofdstuk, net "waar het spannend wordt".
Hij switcht om de paar bladzijden naar een andere verhaallijn (vooral bij de Delta Deceptie vond ik dit heel vervelend lezen) en het einde was hier al van mijlenver zichtbaar.
Maar goed, dat is mijn mening, ieder zijn eigen smaak.

Ik heb geloof ik al de boeken van David Baldacci gelezen, met uitzondering van Het recht van de macht. Ik vind zijn boeken wel aardig weglezen voor tussendoor. Een lichte vorm van humor komt er soms in terug.
De verhaalgang is over het algemeen niet diepgaand, maar goed, wat wil je ook als je ziet in wat voor een hoog tempo hij zijn boeken produceert.
Vuil Spel was dacht ik wel een aardig boek uit het lijstje om eens te lezen.
Ik heb het idee dat de boeken van David Baldacci op precies de zelfde wijze zijn opgebouwd, ik heb er slechts 1 van gelezen, dus ik kan niet over al zn werk oordelen, maar dat was huilen met de pet op
ff wachten nog
  zondag 11 januari 2009 @ 22:20:55 #13
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_64931134
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:41 schreef Game_Error het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat de boeken van David Baldacci op precies de zelfde wijze zijn opgebouwd, ik heb er slechts 1 van gelezen, dus ik kan niet over al zn werk oordelen, maar dat was huilen met de pet op
Maar je hebt toevallig wel gelijk, de globale structuur in de boeken is wel gelijk, zoals ik al zei kun je het verhaal ook niet diepgaand noemen. Tja, de structuur spreekt je aan of niet, ik vind het zelf nog wel prettig lezen als boek tussendoor. Ik geef echter wel veel meer de voorkeur aan Harlan Coben of Joseph Finder.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_65218501
Ik kan mijn aandacht er niet bij houden, niks voor mij dus.

Al verkopen zijn boeken wel als een tiet
pi_65248281
Ik heb 'Niets dan de waarheid' gelezen. Maar ik vond het zwaar tegenvallen. Haalt het niet bij Grisham of Forsyth. Wel dezelfde stijl maar je wordt er gewoon niet ingezogen.

edit: oh ja, ik heb recht van de macht ook gelezen maar die dus zelfs al weer vergeten.
Das Wausmaus ist alomgegenwartig
pi_65473272
De rechtvaardigen heb ik uit, vond hem wel leuk. Heb nu nog ouder boek van hem liggen waar ik in ga beginnen. Titel weet ik zo niet.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 09:19:18 #17
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65556465
Ik heb drie boeken gelezen van hem, een hele tijd terug de Samenzweerders. Ik vond het toen wel een spannend boek.
Onlangs heb ik de twee boeken gelezen waarin Annabella Conroy een rol speelt. Het was dat ik ze op vakantie las, anders had ik ze weggelegd. Ineens viel me op dat Baldacci op een of andere manier een hele kinderlijke manier van beschrijven heeft. Niet zozeer de verhaallijnen, maar de schrijfstijl. Het thema zou veel stoerder of grover over kunnen komen als het anders omschreven werd.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_86599364
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 09:19 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb drie boeken gelezen van hem, een hele tijd terug de Samenzweerders. Ik vond het toen wel een spannend boek.
Onlangs heb ik de twee boeken gelezen waarin Annabella Conroy een rol speelt. Het was dat ik ze op vakantie las, anders had ik ze weggelegd. Ineens viel me op dat Baldacci op een of andere manier een hele kinderlijke manier van beschrijven heeft. Niet zozeer de verhaallijnen, maar de schrijfstijl. Het thema zou veel stoerder of grover over kunnen komen als het anders omschreven werd.
Ik zie dat dit een kick wordt :@

OT:

Idd, het heeft iets simpels, iets kinderlijks...

Ik denk juist, dat het door zijn schrijfstijl komt dat ik zijn boeken niet weg kan leggen en meestal in 1 of 2 keer uitlees.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2010 14:03:05 ]
pi_86601757
Het is met Baldacci al net zo als met andere succesvolle schrijvers, hij wisselt goede met zeer middelmatige boeken af. Ik neem aan dat hij een contract met de uitgever heeft getekend om eens in de zoveel tijd iets te "produceren". En tsja, je bent natuurlijk niet altijd even geinspireerd...
Geloof niet alles wat men u vertelt...
Als het op geld aankomt tellen blauwe ogen niet...
http://www.cosycottage.nl
pi_87067104
Wat is nou het beste boek van Baldacci, dan probeer ik die! Ik heb er nu 2 gelezen en wordt er niet warm van ;(
pi_87069966
Ik vond "Absolute Power / Het Recht van de Macht" wel erg goed..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')