Dan Brown goed in spanning opbouwen? Hij gebruikt zo'n kinderlijke stijl daarvoor. Het is net alsof je weer een kinderboek hebt waaruit je vroeger werd voorgelezen als kind en dat er dan wordt opgehouden aan het einde van het hoofdstuk, net "waar het spannend wordt".quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:10 schreef JohnLennon het volgende:
ik hou er ook niet van, weet de titel helemaal niet meer welke ik gelezen heb. Volgens mij was t de samenzwering.
Dan Brown is vele malen beter in spanning opbouwen (zonder dat de climax teleursteld). Sterker nog, hij is daar meester in ik ken geen andere schrijver die dit zo goed doet als Brown.
Ik heb het idee dat de boeken van David Baldacci op precies de zelfde wijze zijn opgebouwd, ik heb er slechts 1 van gelezen, dus ik kan niet over al zn werk oordelen, maar dat was huilen met de pet opquote:Op zondag 11 januari 2009 21:35 schreef Lookbehind het volgende:
[..]
Dan Brown goed in spanning opbouwen? Hij gebruikt zo'n kinderlijke stijl daarvoor. Het is net alsof je weer een kinderboek hebt waaruit je vroeger werd voorgelezen als kind en dat er dan wordt opgehouden aan het einde van het hoofdstuk, net "waar het spannend wordt".
Hij switcht om de paar bladzijden naar een andere verhaallijn (vooral bij de Delta Deceptie vond ik dit heel vervelend lezen) en het einde was hier al van mijlenver zichtbaar.
Maar goed, dat is mijn mening, ieder zijn eigen smaak.
Ik heb geloof ik al de boeken van David Baldacci gelezen, met uitzondering van Het recht van de macht. Ik vind zijn boeken wel aardig weglezen voor tussendoor. Een lichte vorm van humor komt er soms in terug.
De verhaalgang is over het algemeen niet diepgaand, maar goed, wat wil je ook als je ziet in wat voor een hoog tempo hij zijn boeken produceert.
Vuil Spel was dacht ik wel een aardig boek uit het lijstje om eens te lezen.
Maar je hebt toevallig wel gelijk, de globale structuur in de boeken is wel gelijk, zoals ik al zei kun je het verhaal ook niet diepgaand noemen. Tja, de structuur spreekt je aan of niet, ik vind het zelf nog wel prettig lezen als boek tussendoor. Ik geef echter wel veel meer de voorkeur aan Harlan Coben of Joseph Finder.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:41 schreef Game_Error het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de boeken van David Baldacci op precies de zelfde wijze zijn opgebouwd, ik heb er slechts 1 van gelezen, dus ik kan niet over al zn werk oordelen, maar dat was huilen met de pet op
Ik zie dat dit een kick wordtquote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:19 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb drie boeken gelezen van hem, een hele tijd terug de Samenzweerders. Ik vond het toen wel een spannend boek.
Onlangs heb ik de twee boeken gelezen waarin Annabella Conroy een rol speelt. Het was dat ik ze op vakantie las, anders had ik ze weggelegd. Ineens viel me op dat Baldacci op een of andere manier een hele kinderlijke manier van beschrijven heeft. Niet zozeer de verhaallijnen, maar de schrijfstijl. Het thema zou veel stoerder of grover over kunnen komen als het anders omschreven werd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |