abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 januari 2009 @ 10:43:59 #1
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_64639392
Hallo scooterschorum,

Het al erg genoeg dat ik mezelf hedendaags op zoeen voertuig moet verplaatsen maar sinds vorige week gaat dit gepaard met de duizelingwekkende snelheid van 20 km/uur.

Dit terwijl ik voor die tijd toch wel het dubbele reed ong 40 km/uur.

Nu ga ik binnen afzienbare tijd weer auto rijden maar zou ik tot die tijd gaarne weer wat sneller willen.

Stel dat ik nu een tasjes roof zou willen plegen haalt zo'n zo'n fossiel me gewoon in op zijn/haar gemotoriseerde rollator.

Mijn vraag is dus, hoe komt het dat dat ding ineens maar 20 rijd?
Ik heb de carburateur en luchtfilter schoongemaakt evenals de bougie vervangen.

Hopende dat julie de gisteravond genuttigde breezers al verwerkt hebben en mij tot dienst kunnen zijn.
Het betreft een peugot zenith.

Mvg frans
pi_64639516
Weet niet hoe je gaskabel vastzit, maar het zou eventueel kunnen dat die losgeschoten is en dat je nu zeg maar de halve kabel gebruikt.
Als het van het een op het andere moment is gebeurt en je carb is schoon, lijkt me dat iig het checken even waard
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zondag 4 januari 2009 @ 10:55:30 #3
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_64639552
quote:
Op zondag 4 januari 2009 10:53 schreef Sjonnjoop het volgende:
Weet niet je gaskabel vastzit, maar het zou eventueel kunnen dat die losgeschoten is en dat je nu zeg maar de halve kabel gebruikt.
Als het van het een op het andere moment is gebeurt en je carb is schoon, lijkt me dat iig het checken even waard
Dat kan ik even controleren, al denk ik dat ik dat gemerkt zou hebben uit ervaring in mijn jeugdjaren.
Maar in het verleden opgedane kennis geeft geen garantie voor de toekomst dus...

Hij deed overigens de laatste tijd al wat moeilijk met starten, al lijkt dat wel verholpen na de schoonmaakactie
pi_64639824
Ik weet niet of dit in een zenith zit omdat het een snor is maar je zou even kunnen kijken naar:
-de v-snaar (moet ongeveer duim dik zijn iets minder)
-rolletjes of ze niet plat zijn
-carb is schoon maar heb je de sproeier ook schoongemaakt?

verder kan ik zo snel even niet iets bedenken
  zondag 4 januari 2009 @ 11:18:25 #5
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_64639863
quote:
Op zondag 4 januari 2009 11:16 schreef Melkchocolade het volgende:
Ik weet niet of dit in een zenith zit omdat het een snor is maar je zou even kunnen kijken naar:
-de v-snaar (moet ongeveer duim dik zijn iets minder)
-rolletjes of ze niet plat zijn
-carb is schoon maar heb je de sproeier ook schoongemaakt?

verder kan ik zo snel even niet iets bedenken
Ik heb de spoeier er niet speciaal uitgehaald, carb in benzine schoongemaakt.

Zou ik ook nog ff kunnen doen.
bedankt.
pi_64661952
Ik zet mijn geld op een verstopte uitlaat, het verbaast me dat niemand dat tot nu toe heeft gedaan. Tenminste, als het een 2-takt scooter is. Die worden begrensd met o.a. een vernauwing in de uitlaat, die wordt steeds nauwer door de koolaanslag waardoor de scooter steeds langzamer gaat rijden.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_64662306
We have a winner
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  zondag 4 januari 2009 @ 20:54:04 #8
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_64662498
Mischien lagers van krukas? ik heb horen zeggen dat dat ook nog kan.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_64662580
Krukaslagers lijken me niet voor de hand liggend.

Ik las zojuist in de OP dat het een Zenith is, en nu weet ik zeker dat de uitlaat verstopt zit. Ik heb in het verleden echt zoveel verstopte uitlaatjes onder Zeniths vervangen, altijd kommer en kwel.

Ik hoop voor je dat de uitlaat er al eens af is geweest - dat zal wel als hij voorheen 40 reed - anders zit hij met fijne breekbouten vast op de cilinder.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_64662983
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:44 schreef FransDeens het volgende:
Ik zet mijn geld op een verstopte uitlaat, het verbaast me dat niemand dat tot nu toe heeft gedaan. Tenminste, als het een 2-takt scooter is. Die worden begrensd met o.a. een vernauwing in de uitlaat, die wordt steeds nauwer door de koolaanslag waardoor de scooter steeds langzamer gaat rijden.
Zou op lange termijn kunnen maar niet als hij van de een op de andere week langzaam gaat rijden
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zondag 4 januari 2009 @ 21:02:23 #11
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_64663037
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:55 schreef FransDeens het volgende:
Krukaslagers lijken me niet voor de hand liggend.

Ik las zojuist in de OP dat het een Zenith is, en nu weet ik zeker dat de uitlaat verstopt zit. Ik heb in het verleden echt zoveel verstopte uitlaatjes onder Zeniths vervangen, altijd kommer en kwel.

Ik hoop voor je dat de uitlaat er al eens af is geweest - dat zal wel als hij voorheen 40 reed - anders zit hij met fijne breekbouten vast op de cilinder.


Maar je zou denken als die uitlaat vestopt zat dat hij dan geleidelijk aan slechter zou gaan lopen.
Trouwens ben jij scooter verkoper omdat jij het zo goed weet zeg maar
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_64663131
Krukaslagers kan je horen. En daar gaat in eerste instantie je scooter niet langzamer van lopen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  zondag 4 januari 2009 @ 21:10:33 #13
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_64663536
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:55 schreef FransDeens het volgende:
Krukaslagers lijken me niet voor de hand liggend.

Ik las zojuist in de OP dat het een Zenith is, en nu weet ik zeker dat de uitlaat verstopt zit. Ik heb in het verleden echt zoveel verstopte uitlaatjes onder Zeniths vervangen, altijd kommer en kwel.

Ik hoop voor je dat de uitlaat er al eens af is geweest - dat zal wel als hij voorheen 40 reed - anders zit hij met fijne breekbouten vast op de cilinder.
Bedankt voor je reactie, de rest ook natuurlijk.
Had zelf nog helemaal niet daaraan gedacht, klinkt goed iig.

Laat morgen weten of dat het was!
pi_64663590
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Maar je zou denken als die uitlaat vestopt zat dat hij dan geleidelijk aan slechter zou gaan lopen.
Trouwens ben jij scooter verkoper omdat jij het zo goed weet zeg maar
Opzich heb je daar wel een punt, toch gok ik op de uitlaat. Als de vernauwing krapper is dan normaal (en normaal is het al een piepklein gaatje) gaat het ook steeds sneller dichtzitten.

En nee, ik ben geen scooterverkoper, maar ik heb wel heel wat jaartjes bij een brommer/scooterzaak gewerkt.
Hier had uw reclame kunnen staan.
  zondag 4 januari 2009 @ 21:13:20 #15
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_64663690
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:11 schreef FransDeens het volgende:

[..]

Opzich heb je daar wel een punt, toch gok ik op de uitlaat. Als de vernauwing krapper is dan normaal (en normaal is het al een piepklein gaatje) gaat het ook steeds sneller dichtzitten.

En nee, ik ben geen scooterverkoper, maar ik heb wel heel wat jaartjes bij een brommer/scooterzaak gewerkt.
Ligt er ook nog aan wat voor uitlaat het is he, als het een terugloop is heb je met meerdere factoren te maken mischien moet de TS de uitlaat wat verder uit honen loopt ie nog ietsjes harder gok ik.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 4 januari 2009 @ 21:15:56 #16
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_64663835
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ligt er ook nog aan wat voor uitlaat het is he, als het een terugloop is heb je met meerdere factoren te maken mischien moet de TS de uitlaat wat verder uit honen loopt ie nog ietsjes harder gok ik.
40 km/uur vind ik prima, hoeft niet harder.Het is ook een snor.
Die tijd heb ik wel gehad.

Volgens mij zit er geen originele uitlaat op, of hij er iig af geweest.
Morgen heb ik tijd, wip ik em er ff af.
  zondag 4 januari 2009 @ 21:18:07 #17
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_64663986
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:15 schreef fransbreda het volgende:

[..]

40 km/uur vind ik prima, hoeft niet harder.Het is ook een snor.
Die tijd heb ik wel gehad.

Volgens mij zit er geen originele uitlaat op, of hij er iig af geweest.
Morgen heb ik tijd, wip ik em er ff af.
Je kan het nu ook doen is een paar minuutjes maar hoor, daarbij weten we dan meteen als het werkt en zo niet kunnen we je verder helpen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_64664038
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:10 schreef fransbreda het volgende:

Bedankt voor je reactie, de rest ook natuurlijk.
Had zelf nog helemaal niet daaraan gedacht, klinkt goed iig.

Laat morgen weten of dat het was!
Je kan het voelen trouwens. Als je je hand bij de uitstroomopening van de uitlaat houdt moet je voor elke keer dat de motor 'plof' doet een stevige straal gas eruit voelen komen. Als er maar een slap walmpje uitkomt en je hoort de uitlaat sissen (alsof het moeite kost om het uitlaatgas erdoor te blazen, wat dan dus ook zo is) dan zit de uitlaat verstopt.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat je misschien het verschil niet goed voelt als je geen vergelijkingsmateriaal of ervaring ermee hebt.

En mocht de uitlaat vervangen worden, vergeet dan niet de uitlaatpoort van de cilinder schoon te maken. Zuiger is de laagste stand en heel voorzichtig met een klein schroevendraaiertje het kool uit de uitlaatpoort krabben. Ik heb ook al vaak genoeg meegemaakt dat iemand de uitlaat had vervangen maar de uitlaatpoort niet had schoongemaakt, dan merk je weinig tot geen verschil


enneh, phpmystyle... De uitlaat uithonen?
Hier had uw reclame kunnen staan.
  zondag 4 januari 2009 @ 21:21:22 #19
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_64664169
Ik had vroegah zo'n yahama bws en die heb ik tot vervelens toe uit elkaar gehaald opgevoerd e.d
Dus ik hoop dat er wat is bijven hangen.
  zondag 4 januari 2009 @ 21:23:13 #20
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_64664272
Of neem gewoon een aerox heb ik ook.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 4 januari 2009 @ 21:23:48 #21
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_64664302
Nou ik zat eerder aan Bmw, Audi of Volkswagen te denken.
pi_64664322
Succes!

Owja, de uitlaat hoeft niet perse bij de begrenzer verstopt te zijn, de demper zelf kan ook dicht zitten.
Hier had uw reclame kunnen staan.
  zondag 4 januari 2009 @ 21:25:13 #23
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_64664373
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:24 schreef FransDeens het volgende:
Succes!

Owja, de uitlaat hoeft niet perse bij de begrenzer verstopt te zijn, de demper zelf kan ook dicht zitten.
Ik ga het morgen uitvinden.

Bedankt voor je tips.
pi_64669546
Benzine in de uitlaat gieten, en aansteken, en afstand houden
Dit een paar keer doen, en voila! Klaar!

Uiteraard doen NADAT je de uitlaat hebt gedemonteerd
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 5 januari 2009 @ 12:14:19 #25
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_64681120
quote:
Op zondag 4 januari 2009 23:05 schreef Turquaz52 het volgende:
Benzine in de uitlaat gieten, en aansteken, en afstand houden
Dit een paar keer doen, en voila! Klaar!

Uiteraard doen NADAT je de uitlaat hebt gedemonteerd
Nou ik heb hem er bijna af, netals mijn vingers.

Nog 1 bout, wat zit die gvd vast zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')