Dat kan ik even controleren, al denk ik dat ik dat gemerkt zou hebben uit ervaring in mijn jeugdjaren.quote:Op zondag 4 januari 2009 10:53 schreef Sjonnjoop het volgende:
Weet niet je gaskabel vastzit, maar het zou eventueel kunnen dat die losgeschoten is en dat je nu zeg maar de halve kabel gebruikt.
Als het van het een op het andere moment is gebeurt en je carb is schoon, lijkt me dat iig het checken even waard
Ik heb de spoeier er niet speciaal uitgehaald, carb in benzine schoongemaakt.quote:Op zondag 4 januari 2009 11:16 schreef Melkchocolade het volgende:
Ik weet niet of dit in een zenith zit omdat het een snor is maar je zou even kunnen kijken naar:
-de v-snaar (moet ongeveer duim dik zijn iets minder)
-rolletjes of ze niet plat zijn
-carb is schoon maar heb je de sproeier ook schoongemaakt?
verder kan ik zo snel even niet iets bedenken
Zou op lange termijn kunnen maar niet als hij van de een op de andere week langzaam gaat rijdenquote:Op zondag 4 januari 2009 20:44 schreef FransDeens het volgende:
Ik zet mijn geld op een verstopte uitlaat, het verbaast me dat niemand dat tot nu toe heeft gedaan. Tenminste, als het een 2-takt scooter is. Die worden begrensd met o.a. een vernauwing in de uitlaat, die wordt steeds nauwer door de koolaanslag waardoor de scooter steeds langzamer gaat rijden.
Maar je zou denken als die uitlaat vestopt zat dat hij dan geleidelijk aan slechter zou gaan lopen.quote:Op zondag 4 januari 2009 20:55 schreef FransDeens het volgende:
Krukaslagers lijken me niet voor de hand liggend.
Ik las zojuist in de OP dat het een Zenith is, en nu weet ik zeker dat de uitlaat verstopt zit. Ik heb in het verleden echt zoveel verstopte uitlaatjes onder Zeniths vervangen, altijd kommer en kwel.
Ik hoop voor je dat de uitlaat er al eens af is geweest - dat zal wel als hij voorheen 40 reed - anders zit hij met fijne breekbouten vast op de cilinder.
Bedankt voor je reactie, de rest ook natuurlijk.quote:Op zondag 4 januari 2009 20:55 schreef FransDeens het volgende:
Krukaslagers lijken me niet voor de hand liggend.
Ik las zojuist in de OP dat het een Zenith is, en nu weet ik zeker dat de uitlaat verstopt zit. Ik heb in het verleden echt zoveel verstopte uitlaatjes onder Zeniths vervangen, altijd kommer en kwel.
Ik hoop voor je dat de uitlaat er al eens af is geweest - dat zal wel als hij voorheen 40 reed - anders zit hij met fijne breekbouten vast op de cilinder.
Opzich heb je daar wel een punt, toch gok ik op de uitlaat. Als de vernauwing krapper is dan normaal (en normaal is het al een piepklein gaatje) gaat het ook steeds sneller dichtzitten.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar je zou denken als die uitlaat vestopt zat dat hij dan geleidelijk aan slechter zou gaan lopen.
Trouwens ben jij scooter verkoper omdat jij het zo goed weet zeg maar
Ligt er ook nog aan wat voor uitlaat het is he, als het een terugloop is heb je met meerdere factoren te maken mischien moet de TS de uitlaat wat verder uit honen loopt ie nog ietsjes harder gok ik.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:11 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Opzich heb je daar wel een punt, toch gok ik op de uitlaat. Als de vernauwing krapper is dan normaal (en normaal is het al een piepklein gaatje) gaat het ook steeds sneller dichtzitten.
En nee, ik ben geen scooterverkoper, maar ik heb wel heel wat jaartjes bij een brommer/scooterzaak gewerkt.
40 km/uur vind ik prima, hoeft niet harder.Het is ook een snor.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ligt er ook nog aan wat voor uitlaat het is he, als het een terugloop is heb je met meerdere factoren te maken mischien moet de TS de uitlaat wat verder uit honen loopt ie nog ietsjes harder gok ik.
Je kan het nu ook doen is een paar minuutjes maar hoor, daarbij weten we dan meteen als het werkt en zo niet kunnen we je verder helpen.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:15 schreef fransbreda het volgende:
[..]
40 km/uur vind ik prima, hoeft niet harder.Het is ook een snor.
Die tijd heb ik wel gehad.
Volgens mij zit er geen originele uitlaat op, of hij er iig af geweest.
Morgen heb ik tijd, wip ik em er ff af.
Je kan het voelen trouwens. Als je je hand bij de uitstroomopening van de uitlaat houdt moet je voor elke keer dat de motor 'plof' doetquote:Op zondag 4 januari 2009 21:10 schreef fransbreda het volgende:
Bedankt voor je reactie, de rest ook natuurlijk.
Had zelf nog helemaal niet daaraan gedacht, klinkt goed iig.
Laat morgen weten of dat het was!
Ik ga het morgen uitvinden.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:24 schreef FransDeens het volgende:
Succes!
Owja, de uitlaat hoeft niet perse bij de begrenzer verstopt te zijn, de demper zelf kan ook dicht zitten.
Nou ik heb hem er bijna af, netals mijn vingers.quote:Op zondag 4 januari 2009 23:05 schreef Turquaz52 het volgende:
Benzine in de uitlaat gieten, en aansteken, en afstand houden![]()
Dit een paar keer doen, en voila! Klaar!
Uiteraard doen NADAT je de uitlaat hebt gedemonteerd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |