abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84680108
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:09 schreef peperclip het volgende:
tot 1 september, je kunt tot 1 oktober nog van opleiding binnen de HRO switchen

je collegegeld kan je in termijnen betalen, je ontvangt van de HRO een machtigingskaart, je betaalt dan ongeveer in 4 a 5 keer je collegegeld, 324 euro per maand

Als je BI wilt gaan doen kom je op locatie AP (Academieplein), kut locatie als je het aan mij vraagt maar goed, misschien vind je het toch wel leuk.
Tja, de locatie academieplein is wel balen. Museumpark is beter, maar aan de andere kant ik woon op 10 minuutjes fietsen van museaumpark dus academieplein is dan ongeveer 15 a 20 minuutjes..dus dat is best te doen.

En verder tja, ik vindt nog altijd wat beter dan iedere dag de trein te moeten nemen.
pi_84689370
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:51 schreef francis998 het volgende:

[..]

Tja, de locatie academieplein is wel balen. Museumpark is beter, maar aan de andere kant ik woon op 10 minuutjes fietsen van museaumpark dus academieplein is dan ongeveer 15 a 20 minuutjes..dus dat is best te doen.

En verder tja, ik vindt nog altijd wat beter dan iedere dag de trein te moeten nemen.
Het is uiteindelijk wel wat je er zelf van maakt, ik zit tegenover AP bij de Pieter de Hoochweg, daar is pas echt kansloos, wij hebben nog 'n eens een mediatheek }:|
pi_84699895
btw, kan iemand me nog uitleggen hoe het zit met evt. verkorte route studeren. Aangezien ik mbo niv. 4 ICt-beheer opleiding heb, is dat toch wel een verwante opleiding, maar nu zeggen ze van niet. En dat ik dus de volledige route zou moeten doen, met hooguit een half jaartje minder ivm. stageperiode vrijstelling, maar zelfs dat is niet zeker?

En peperclip, een hogeshcool zonder mediatheek dat kan toch niet? Hoe moet je dan informatie opzoeken enzo??
pi_84761495
dat moet je ff met je SLC coach bespreken, heb je je startgesprek al gehad?

wij moeten naar AP toe als we boeken willen lenen, en als het daar is uitgeleend moeten we bij andere vestigingen kijken.. :N maar meestal gebruik ik gewoon e-books..
pi_84765152
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:01 schreef francis998 het volgende:
btw, kan iemand me nog uitleggen hoe het zit met evt. verkorte route studeren. Aangezien ik mbo niv. 4 ICt-beheer opleiding heb, is dat toch wel een verwante opleiding, maar nu zeggen ze van niet. En dat ik dus de volledige route zou moeten doen, met hooguit een half jaartje minder ivm. stageperiode vrijstelling, maar zelfs dat is niet zeker?

En peperclip, een hogeshcool zonder mediatheek dat kan toch niet? Hoe moet je dan informatie opzoeken enzo??
Dat is niet waar.
Er is een verkort traject beschikbaar (geweest).
In mijn eerste jaar kregen we ook te horen dat er geen verkort traject beschikbaar was echter kwamen wij er in het tweede jaar achter dat nieuwe studenten dit traject wel konden volgen en dus 30 van de 60 ects het eerste jaar zonder moeite kregen.
pi_84766877
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:58 schreef Dementor het volgende:

[..]

Dat is niet waar.
Er is een verkort traject beschikbaar (geweest).
In mijn eerste jaar kregen we ook te horen dat er geen verkort traject beschikbaar was echter kwamen wij er in het tweede jaar achter dat nieuwe studenten dit traject wel konden volgen en dus 30 van de 60 ects het eerste jaar zonder moeite kregen.
hmm, hier ga ik dan wel ff achteraan bij mijn inschrijving, iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen?
Verder hoe zit het eigenlijk met de studiepunten? Dat volg ik nog niet helemaal, vervangen die punten de cijfers? En krijg voor tentamens enzo punten, maar als ik me niet vergis kon je ook punten krijgen als je meehielp bij de open dagen enzo.
Klopt dat of zit ik nu verkkeerd.
pi_84767269
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:53 schreef francis998 het volgende:

[..]

hmm, hier ga ik dan wel ff achteraan bij mijn inschrijving, iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen?
Verder hoe zit het eigenlijk met de studiepunten? Dat volg ik nog niet helemaal, vervangen die punten de cijfers? En krijg voor tentamens enzo punten, maar als ik me niet vergis kon je ook punten krijgen als je meehielp bij de open dagen enzo.
Klopt dat of zit ik nu verkkeerd.
die studiepunten geven aan hoeveel je per jaar moet halen om door te kunnen studeren. Per vak krijg je n vastgesteld aantal studiepunten, heb je een voldoende voor het vak, dan heb je die studiepunten binnen. Je verzamelt dus studiepunten door je vakken, stages, keuzevakken en evt activiteiten buiten school :) snap je?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_84767728
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:03 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

die studiepunten geven aan hoeveel je per jaar moet halen om door te kunnen studeren. Per vak krijg je n vastgesteld aantal studiepunten, heb je een voldoende voor het vak, dan heb je die studiepunten binnen. Je verzamelt dus studiepunten door je vakken, stages, keuzevakken en evt activiteiten buiten school :) snap je?
Ik snap hem!.

Alleen als iemand nog tips heeft hoe ik ervoor kan zorgen dat ik in een verkorte route terechtkom met mijn Mbo diplima, graag?
Moet je je daarvoor net anders inschrijven ofzo? Of krijg je voordat het jaar begint een soort van intake? En hoe verloopt zo'n intake dan?
pi_84768089
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:18 schreef francis998 het volgende:

[..]

Ik snap hem!.

Alleen als iemand nog tips heeft hoe ik ervoor kan zorgen dat ik in een verkorte route terechtkom met mijn Mbo diplima, graag?
Moet je je daarvoor net anders inschrijven ofzo? Of krijg je voordat het jaar begint een soort van intake? En hoe verloopt zo'n intake dan?
denk dat je t beste gewoon ff de hogeschool kan bellen :) neem aan dat er toch wel iemand van inschrijvingen aanwezig is?
pi_84769295
wanneer beginnen de scholen en univeriteiten weer want het is mij te stil op de weg de laatste tijd zonder al die werklozen >:O })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_84855794
ff een vraagje want van de hro krijg ik geen duidelijk antwoord, als ik me in december zou uitschrijven, dat betaal ik alleen collegeld t/m het termijn van november? Of juist t/m die van januari?
pi_85462370
*O* *O* *O* Ik heb binnenkort introweek!! *O* *O* *O*
CMV!
Voices tell me I'm the shit.
pi_85467833
iemand enig idee wanneer de lessen enzo weer beginnen :') hro geeft weer n boel radiostilte
pi_85475641
Staat op HINT....
De introweek is de week van de 30e.
1e lesweek 5e
pi_85564428
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 08:27 schreef melanie_the_miss het volgende:
*O* *O* *O* Ik heb binnenkort introweek!! *O* *O* *O*
CMV!
succes! misschien kom ik je nog is in de wandelgangen tegen :p
pi_85564452
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:01 schreef littledrummergirl het volgende:
iemand enig idee wanneer de lessen enzo weer beginnen :') hro geeft weer n boel radiostilte
dat is echt altijd zo bij de hro :') maar ze hebben aangegeven vóór de 25ste alles online te zetten...ben benieuwd of ze dat redden
pi_85611797
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 10:45 schreef peperclip het volgende:

[..]

succes! misschien kom ik je nog is in de wandelgangen tegen :p
Nu ben ik verlegen ;(
pi_85622210
Volgende week beginnen.. Via via een lijst gekregen van in welke klas ik zit :')

Weten jullie of je van klas kan wisselen? Ik zit maar bij twee mensen van mijn eerste jaar en ik heb echt een hekel aan eentje. Die zit heel de tijd door de les heen te schreeuwen en mensen belachelijk te maken..
pi_85642178
Hoe ga ik er achter komen in welke klas ik zit? :s)
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_85653719
officieel kan je je dus blijkbaar inschrijven tot 1 oktober..alhoewel je dan ene hele maand lessen mist.
Dus ik wacht ff af tot maximaal eind volgende week, aangezien ik nog een beetje tijfel over de opleiding.
pi_85693259
Iemand enig idee waar je kan zien in welke klas je zit? :') Ik heb nu wel een rooster kunnen vinden op hint maar ik zie dat er voor mijn opleiding 2 klassen zijn. Zal waarschijnlijk wel op de introdag verteld zijn maar daar kon ik niet bij zijn. (net als wat je mee moet nemen op de eerste dag waar de lokalen zijn etc. :') baal echt als een stekker dat ik dat heb gemist)
Anders morgen maar even bellen met de administratie?
pi_85694376
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 16:17 schreef labbit het volgende:
Iemand enig idee waar je kan zien in welke klas je zit? :') Ik heb nu wel een rooster kunnen vinden op hint maar ik zie dat er voor mijn opleiding 2 klassen zijn. Zal waarschijnlijk wel op de introdag verteld zijn maar daar kon ik niet bij zijn. (net als wat je mee moet nemen op de eerste dag waar de lokalen zijn etc. :') baal echt als een stekker dat ik dat heb gemist)
Anders morgen maar even bellen met de administratie?
Ik dacht dat de introductiedagen pas vanaf de 30 waren en de lessen op 5 september starten :? dat is wat ik via de mail begrepen had...van studievoorlichting.
Of is dat nu weer veranderd :?
pi_85747677
Vraagje voor de hro'ers ik ga me dus volgende week inschrijven, en wil een netbook kopen. Soms kan via school goedkopere pc's, notebooks, netbooks kopen. Maar ik vroeg me af of dit via de hro ook kan?
pi_85752897
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:11 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

Nu ben ik verlegen ;(
haha nergens voor nodig ;)
pi_85760608
Grr ik had gisteren gebeld "Ja vandaag krijgen alle leerlingen een mail met hun klas" "ook 1e jaars?" "ja, die ook"
NOU ECHT NIET HE!! ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')