Kan zoveel zijn. Maar je zou eens kunnen beginnen met de tankvlotter laten controleren, deze wil soms lekraken of andere kuren vertonen (niet zelf loshalen als je niet weet wat je doetquote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:59 schreef djayzz het volgende:
Ik heb een tijdje geleden een auto gekocht met gastank erin. de auto is van 1996 en in 2004 is de gastank ingebouwd.
In het begin kon ik nog 400km + rijden met een volle tank (44l) maar nu haal ik nog maar de 200-250 km.
weet iemand hoe dit zou kunnen komen?
Ik rijd elke keer de tank leeg, en elke keer kan ik +-44 L tanken. terwijl ik steeds minder KM gemaakt heb.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:30 schreef vlad het volgende:
[..]
Kan zoveel zijn. Maar je zou eens kunnen beginnen met de tankvlotter laten controleren, deze wil soms lekraken of andere kuren vertonen (niet zelf loshalen als je niet weet wat je doet). Gewoon een keer de tank leegrijden en kijken hoeveel liter je kunt tanken.
Mijn baas haalt dat met zijn 350SE (3.5L V8) 100L, 350/300KMquote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:28 schreef T42 het volgende:
mijn auto op lpg heeft wel meer verbruik maar NIET zoveel
70 liter haal ik normaal 400km (ongeveer kan ook 450km zijn)
nu met vorst haal ik 375km gemiddeld
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:53 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Mijn baas haalt dat met zijn 350SE (3.5L V8) 100L, 350/300KM![]()
![]()
En achter ruikt de hele auto naar gas... Denk dat ie kleppen heeft verbrand
heb jij moge lesse in dat ding?quote:AftrapSpecialist @ PTA!
Tis een Peugeot 306 cabrio uit 1996. 2.0lquote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:50 schreef -chefke- het volgende:
wat voor een auto is het ?
Ga eens een stuk op benzine rijden en kijk eens wat het verbruik op benzine ligt.
Wij hebben zelf ook een auto op lpg en die rijdt in de zomer 1 op 11 en in de winter 1 op 9. dus het verbruik stijgt wel maar die zo enorm.
ik zou effe naar je lpg boer dealer rijden.
ik vermoed dat je auto in noodloop(geen geel lampjeop je dash?) zit en daarom zoveel gas verbruikt.
Yep, in de 350SE en in de 280SE W126quote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:07 schreef Turquaz52 het volgende:
...
't is een fockin slagschip manOm te starten moet je plankgas starten, en na 2/3 plofjes onder de kap slaat ie aan op een paar cilinders, en na wat gas geven draait ie lekker op 8 of 7 cilinders
![]()
...
Deze heeft een ander blok gekregen, nadat hij zwaar in de begrenzer liep, de klep zweefde en de zuiger kuste..![]()
Verrek, er zijn inderdaad nog blokken waar je zelf kleppen moet stellen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:54 schreef Tha_Duck het volgende:
Kleppen stellen? Dat herinner me nog van de tijd dat ik op gas reed
Als die 2.0 een 16 klepper is en al rond de 200.000km zit kan het dus ook zijn dat de kop aan een revisie toe is... Dure grap... Toch kost een koprevisie maar 1 cent per kilometer, dus je kan iedere maand een klein bedrag apart zetten hiervoor.quote:#8 22 november 2007 20:48:58
sel
Particulier
Echte naam: Seloroy Hassing
Woonplaats: The Netherlands
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 607 Re: Bijzonder probleem....HELPkleppenstellen bij 8v blokken van peugeot is een rotklus. Het is een arbeidsintensieve zaak. Als je het zelf kunt, heb je aan materiaal alleen vulplaatjes nodig. Vaak (bijna altijd) wordt ook meteen distr.riem vervangen.
Eigenlijk is dus de 8 klep motoren van peugeot / citroën geen goede keuze om op lpg te rijden. Je kunt dan beter 16V hebben, van de 16v motoren hoef en kun je kleppen niet stellen, deze gaan meestal 200.000 - 300.000 km mee..
Bij een 8 klepper van peugeot moet dat om de 30.000 km gebeuren. Je kunt de kleppen max 4 laten stellen, dus uiteindelijk afhankelijk van je rijstijl zit je met 150 - 170.000 met een versleten cilinderkop. Kleppenstellen helpt dan niet meer omdat er niets meer valt te stellen. Dan is er koprevisie noodzakelijk... Wat kost kleppen laten stellen ? +/- 400 euro.. koprevisie als je kop zelf demonteert en na een revisiebedrijf brengt +/- 700 euro anders 1100 - 1500 euro..
Misschien heeft het toch iets meer te maken met de energieke waarde van brandstof die in de zomer iets lager is dan de winter omdat de verbrandingsmotoren zich dan minder snel hoeven aan te passen aan de omgevingstemperatuur?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:32 schreef ThaNetRunner het volgende:
Kan wel kloppen hoor,
Gas heeft een hele hoge ontbranding, dus als het kouder is gebruikt ie meer...
Zelfde met Diesel... en benzine... zodra de auto helemaal warm is gebruikt ie weer normaal, maar met het warm worden kost energie...
Kop is zo'n 4000km geleden gereviseerd. ik heb hem 3000km geleden gekocht, dus weet niet veel van daarvoor. Morgen bij de gas-lpg-specialist hoop ik meer te weten over wat er loos isquote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Verrek, er zijn inderdaad nog blokken waar je zelf kleppen moet stellen.
Bij mijn Volvo moet dat ook nog, met klepstelplaatjes. Maar die is oud.
Ik doe het zelf dus ben gemiddeld 8 tot 25 euro kwijt aan materiaal.
Soms een klepdekselpakking en een stuk of 3 nieuwe plaatjes omdat je de meeste kan hergebruiken (doorschuiven).
Klepstelplaatjes zijn er tussen de 2.7 en ruim 4 milimeter, ze worden bij iedere keer stellen iets dunner.
Dus bij 2.7mm ben je echt uitgesteld.
De dunste plaatjes zitten nu op 3.30mm en heb 310.000km op de teller. Dus ik kan nog wel tot ruim 4 ton doorrijden.
Hoeveel kilometers rijdt TS al op LPG met deze auto?
Klepspeling meten doe je zo tussen de 15.000 en 25.000km, afhankelijk van de motor.
update: ik zie zo op een 306 tuning forum dat kleppen stellen bij de 306 nodig is. Maar dat ging over een 1.4 motor. Dus als TS al een hele tijd rondrijdt zonder kleppen stellen, dan wordt het mogelijk hoog tijd (of is het te laat).
Update2: (problemcar.nl)
[..]
Als die 2.0 een 16 klepper is en al rond de 200.000km zit kan het dus ook zijn dat de kop aan een revisie toe is... Dure grap... Toch kost een koprevisie maar 1 cent per kilometer, dus je kan iedere maand een klein bedrag apart zetten hiervoor.
Ik mis geen vermogen, dat is het rare eraan..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:16 schreef MaGNeT het volgende:
Ik rij 's zomers 1 op 9,3 en nu in de winter zo'n 1 op 8,8.
Dus dat gaat prima.
Ik heb echter ook een tijdje gehad dat de motor 1 op 6,5 liep en veel vermogen miste.
Toen bleek er een vuiltje achter de afstelkraan te blijven hangen; motor gestart, kraan 3 slagen losgedraaid, gas gegeven, 3 slagen vast gedraaid en hij liep weer goed.
Hier kwam ik pas achter nadat ik rotor, bougies, kabels en verdelerkap al had vervangen
Dat scheelt inderdaad behoorlijk.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:32 schreef ThaNetRunner het volgende:
Kan wel kloppen hoor,
Gas heeft een hele hoge ontbranding, dus als het kouder is gebruikt ie meer...
Zelfde met Diesel... en benzine... zodra de auto helemaal warm is gebruikt ie weer normaal, maar met het warm worden kost energie...
Die heb ik laatst ook ontdekt ja. Mijn collega's wilden het niet geloven en riepen met z'n allen dat ik het gaspedaal niet zover moet indrukkenquote:Op woensdag 7 januari 2009 09:37 schreef Painted_Horse het volgende:
[..]
Dat scheelt inderdaad behoorlijk.
Van het weekend heb ik de turboknaller ontdekt wat dat betreft: met vries weer met een diesel een aanhanger trekken, scheelt ruim 150 kilometer op een tank.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |