abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 januari 2009 @ 20:23:24 #1
240354 Mojogirl
screw you, hippie!!
pi_64591356
Mijn vriend en ik zitten met een vreselijk dilemma: één van onze poezen moet weg, maar welke?

De poezen:

Gizmo, een gesteriliseerde poes van 5 jaar, komt niet buiten. Is een echt schildpadpoesje, nieuwsgierig, eigenwijs, speels en is nergens bang voor. Ze komt vaak bij ons om te spelen of lekker geaaid te worden. Iets meer dan een jaar geleden heb ik haar van een gezin met 3 kleine kinderen, een hondje en 2 katers overgenomen omdat ze compleet ondergesneeuwd werd. Van een superangstig poesje is Gizzie uitgegroeid tot een ware daredevil met een vachtje.

Smook, een gesteriliseerde poes van 9 jaar, komt niet buiten. Is een lapjespoes met een 'traumaverleden'. Haar heb ik precies een jaar geleden overgenomen van ook een gezin met 3 kinderen. In korte tijd daar heeft ze de geboorte van een kind meegemaakt, een verhuizing en is haar poezemaatje overleden. Smook zat bij deze mensen daarom altijd op zolder en kwam alleen naar beneden om te eten en drinken. In het afgelopen jaar heeft ze de eerste maand constant onder ons bed gelegen en at niet. Op een gegeven moment heb ik de slaapkamer consequent dichtgehouden en kon ze alleen in de gang, huiskamer en keuken komen. Vanaf toen is het steeds een beetje beter gegaan. Maar dan ook echt met steeds een klein stapje meer. Nu na een jaar kun je haar alleen aanhalen, oppakken is een big no-no, want ze scheurt je echt aan stukken met haar scherpe klauwtjes. Ze komt ook echt niet bij je op schoot zitten, maar ze smeert hem bijna nooit meer naar de slaapkamer. Nu bijvoorbeeld zit ik aan het bureau en zit ze op de leuning naast me (ja ja ik zit in een fauteuil achter de pc).

De situatie:

Tijdens de eerste keer dat deze 2 dames elkaar ontmoeten was het geblaas en op de achterpootjes staan en klauwen naar elkaar. Met periodes is dat steeds gebleven, maar ze zochten elkaar toch ook steeds weer op. Lagen ze weer eens samen op de bank bijvoorbeeld. Maar de laatste 2 maanden wordt het steeds erger. De opstootjes worden heviger, laten ook hun markeringen achter bij ze en het lijkt ook wel alsof ze wraak op elkaar aan het nemen zijn. Vanochtend gingen ze hier bitchfighting door de huiskamer en de gang. We zijn bang dat het een keer zo ernstig is dat er één voor een verwonding naar de dierenarts moet.

We hebben al zo veel uitgeprobeerd met deze 2: Feliway, Felifriend, BachBloesem, herintroduceren, met zijn teetjes in 1 ruimte een tijdje...ik weet het nu echt niet meer. De dierenarts zegt dat hij wel wat kalmeringsmiddelen heeft, maar ik denk dat we maar moeten accepteren dat deze 2 poezemeisjes nooit vriendinnen worden en een soort van gewapende stilstand zit er ook niet in.

De oplossing???

We denken eraan om één van de 2 meiden af te staan, maar de vraag is welke? Van Gizzie weet ik dat ze er wel weer bovenop komt als ze ergens anders moet wonen. Maarrrrr, we willen in de nabije toekomst graag een cavalier (kleine hond) en van haar weten we dat ze aan hondjes gewend is. Enne, ze is een echte poezepoes en ik schaam me ervoor om het te zeggen: een beetje ons favorietje.

En Smook is ook een lekkere kroelert hoor, ik hou ook echt heel veel van haar, ook al komt ze niet bij ons op schoot. En gezien haar verleden ben ik bang dat ze bij een volgend huis helemaal psycho wordt en weg zal kwijnen. Het heeft nu al een jaar geduurd voor ze een beetje los kwam. Maarrrr, we beseffen ook dat een hondje + Smook waarschijnlijk een hele slechte combinatie is. Dus onze hondenwens moet een aantal jaar wachten.

Waar het op neer komt is dat het zo niet langer kan, we ze eigenlijk alletwee willen houden, maar toch deze supermoeilijke keus moeten maken.

Is er iemand die misschien nog een andere oplossing heeft? Of ons inzicht kan geven in de keus die we moeten maken?

Pleeeeeezzzzz help us.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 20:25:57 #2
165512 MASD
Music is dead.
pi_64591483
Ik zou Gizzie houden. Eitje.
Long live music.
pi_64591534
Ik kan je niet helpen, maar wens je wel veel succes. Moelijk hoor.
Everyone is entitled to My opinion.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 20:31:41 #4
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64591748
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:25 schreef MASD het volgende:
Ik zou Gizzie houden. Eitje.
Nowadays Clancy can't even sing.
pi_64591931
Welke kat begint er, welke vlucht er op een gegeven moment ?

[ Bericht 13% gewijzigd door Heberg op 02-01-2009 20:59:19 ]
pi_64592002
Ik zou Smook houden. Je hebt ervoor gekozen.
Gizmo kan het ergens anders fijn krijgen.
Natuurlijk is het jammer als je het moet uitstellen om een hond te nemen, maar je hebt eerst voor Smook gekozen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:27:40 #7
240354 Mojogirl
screw you, hippie!!
pi_64594232
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:35 schreef Heberg het volgende:
Welke kat begint er, welke vlucht er op een gegeven moment ?
Dat is het hem juist. Ze doen het over en weer...
pi_64603140
Ik weet hoe jij woont,maar kan je je tuin of balkon niet afzetten?
Kunnen ze toch hun energie kwijt.
Ik zou het nog even aankijken als ik jouw was,vooral omdat ze elkaar soms wel verdragen.
Het is maar een idee als ze vechten even de plantenspuit erbij.
Een van mijn 5 katten wil nog wel eens een poging wagen, om uit mijn afgesloten tuin te glippen.
Ik gebruilk ongemerkt voor hem de tuinsproeier,helpt nog steeds.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 02:53:57 #9
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64605362
Ik zou die traumakat niet weer naar een ander huis schoppen, laat staan een asiel. Ook al is die andere favoriet ³
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 10:17:30 #10
240354 Mojogirl
screw you, hippie!!
pi_64607316
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 02:53 schreef Harajuku. het volgende:
Ik zou die traumakat niet weer naar een ander huis schoppen, laat staan een asiel. Ook al is die andere favoriet ³
Ja en weet je: het zou kunnen zijn dat Smook helemaal opbloeit met het huis voor haar alleen. Dan maar geen hondje.
pi_64613919
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:23 schreef Mojogirl het volgende:
Van Gizzie weet ik dat ze er wel weer bovenop komt als ze ergens anders moet wonen. Maarrrrr, we willen in de nabije toekomst graag een cavalier (kleine hond) en van haar weten we dat ze aan hondjes gewend is.
En hoe zeker weet je dat ze aan hondjes gewend is? Want je neemt natuurlijk wel een nieuwe hond die ongeveer 24 uur per dag in hetzelfde huis als [je overgebleven kat] zal zijn. En als ze niet aan elkaar kunnen wennen, open je dan over twee maanden weer een topic 'vreselijk dilemma: moet mijn poes of de hond het veld ruimen'?
I intend to live forever, or die trying.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 januari 2009 @ 17:08:20 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64617421
Laat die beesten eens gewoon naar buiten, hoogst waarschijnlijk is je probleem opgelost.
  Moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 17:24:04 #13
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_64617905
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 17:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Laat die beesten eens gewoon naar buiten, hoogst waarschijnlijk is je probleem opgelost.
Ik zou mijn katten (als ik die had) ook nooit verder dan mijn achtertuin laten hoor
Maar dat is een hele andere discussie

[ Bericht 44% gewijzigd door senesta op 03-01-2009 17:48:17 ]
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 17:25:40 #14
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_64617946
Oh en ik zou denk ik smook houden, zo te lezen is het voor Gizmo veel makkelijker om zich aan te passen aan een nieuw huis.

Mag ik vragen wat jullie allemaal hebben geprobeerd om de vechtpartijen te laten stoppen?
  Moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 17:45:13 #15
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_64618530
Zo opgeruimd, nu graag weer een beetje normaal en ontopic posten
  zaterdag 3 januari 2009 @ 17:53:29 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_64618788
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:17 schreef Mojogirl het volgende:

[..]

Ja en weet je: het zou kunnen zijn dat Smook helemaal opbloeit met het huis voor haar alleen. Dan maar geen hondje.
Het is inderdaad een dilemma. De reactie hierboven vind ik heel verstandig klinken. Succes.
The love you take is equal to the love you make.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 januari 2009 @ 18:59:16 #17
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64620740
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 17:24 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik zou mijn katten (als ik die had) ook nooit verder dan mijn achtertuin laten hoor
Maar dat is een hele andere discussie
Tja dan moet je niet klagen als ze elkaar de tent uitvechten. Katten zijn geen kudde/roedel/sociale dieren, maar solitair levende beesten met een territorium. In het beste geval gedogen ze elkaar, en die kans wordt groter naarmate die beesten de ruimte hebben om hun eigen gang te gaan. En dat lukt niet in de gemiddelde doorzon woning in Nederland.
  Moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 19:11:41 #18
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_64621050
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja dan moet je niet klagen als ze elkaar de tent uitvechten. Katten zijn geen kudde/roedel/sociale dieren, maar solitair levende beesten met een territorium. In het beste geval gedogen ze elkaar, en die kans wordt groter naarmate die beesten de ruimte hebben om hun eigen gang te gaan. En dat lukt niet in de gemiddelde doorzon woning in Nederland.
Je moet gewoon ook mazzel hebben denk ik, een vriendin van mij had zes katten en die konden het prima vinden samen. Soms gaat het gewoon niet
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 januari 2009 @ 19:14:16 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64621133
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:11 schreef senesta het volgende:

[..]

Je moet gewoon ook mazzel hebben denk ik, een vriendin van mij had zes katten en die konden het prima vinden samen. Soms gaat het gewoon niet
Dan vind ik je nog steeds een dierenbeul. En daar schijnt nogal zwaar aan getild te worden in dit subforum.
  Moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 19:16:11 #20
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_64621198
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan vind ik je nog steeds een dierenbeul. En daar schijnt nogal zwaar aan getild te worden in dit subforum.
Ik heb ze niet Ik ben allergisch

Maar die katten hadden het goed hoor Ze hadden buiten de normale huiskamer een grote kamer boven die helemaal voor de katten was ingericht en een grote ren buiten
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 januari 2009 @ 19:20:11 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64621341
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:16 schreef senesta het volgende:

Maar die katten hadden het goed hoor Ze hadden buiten de normale huiskamer een grote kamer boven die helemaal voor de katten was ingericht en een grote ren buiten
Dan hadden die katten het helemaal niet goed
Katten willen niet in een ren en een speciaal ingerichte kattenkamer met z'n 6'en. Katten willen alleen de kattenbak bevuilen, slapen op de warme radiator en buiten achter muizen aan jagen.
  Moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 19:21:34 #22
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_64621387
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Katten willen niet in een ren en een speciaal ingerichte kattenkamer met z'n 6'en. Katten willen alleen de kattenbak bevuilen, slapen op de warme radiator en buiten achter muizen aan jagen.
Ik zal ze vertellen de volgende keer dat ze niet zo tevreden mogen zijn
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 januari 2009 @ 19:23:20 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64621430
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:21 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik zal ze vertellen de volgende keer dat ze niet zo tevreden mogen zijn
Je kan je vriendin beter vertellen dat ze beter voor de katten moet zorgen. Of denk je nu werkelijk dat je uit 'de tevreden blik' aan de kat kan aflezen dat hij tevreden is?

Ik vind die houding nog storender dan iemand die voorstelt om 1 van de katten maar een spuitje te geven. Dat is humaner dan dit soort zachte heelmeester situaties waarbij het belang van de kat niet voorop staat.
  Admin zaterdag 3 januari 2009 @ 19:33:12 #24
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_64621769
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

We zijn nu met een zijstraat bezig, maar wilde wel even aanhaken.
Wist je dat een kat ( buiten) een actieradius heeft van een kleine 10 km?
Katten zwerven graag, checken graag Tha Park en willen graag kat zijn.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 19:40:29 #25
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_64622066
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je kan je vriendin beter vertellen dat ze beter voor de katten moet zorgen. Of denk je nu werkelijk dat je uit 'de tevreden blik' aan de kat kan aflezen dat hij tevreden is?

Ik vind die houding nog storender dan iemand die voorstelt om 1 van de katten maar een spuitje te geven. Dat is humaner dan dit soort zachte heelmeester situaties waarbij het belang van de kat niet voorop staat.
Ik ben het niet met je eens maar ik ga er hier verder niet op door, dit gaat behoorlijk offtopic zo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')