abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 mei 2009 @ 11:50:03 #101
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_69320797
Kan ik ergens in europa de Rock Band 2 set al kopen? Ik heb namelijk geen zin om de oude Rock Band 1 set aan te schaffen als de nieuwe versie al bijna een jaar in amerika uit is. En is het anders een optie om de amerikaanse set te kopen, of gaat dat niet werken op een nederlandse xbox 360?
pi_69344243
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 11:50 schreef GambitRS het volgende:
Kan ik ergens in europa de Rock Band 2 set al kopen? Ik heb namelijk geen zin om de oude Rock Band 1 set aan te schaffen als de nieuwe versie al bijna een jaar in amerika uit is. En is het anders een optie om de amerikaanse set te kopen, of gaat dat niet werken op een nederlandse xbox 360?
De kit is er nog steeds niet en ik vraag me af of deze er ooit nog gaat komen. Als je wil drummen dan is het kut, wil je voornamelijk gitaar spelen, gebruik dan een willekeurige andere Guitar Hero gitaar. De gitaar van GH2 heeft mijn voorkeur (heb GH2-pack opnieuw gekocht, omdat ik de oude stuk had gespeeld) maar die is wel wired.

GH3 gitaar is ook goed, maar de kwaliteit van de hardware is iets minder.

+++++++++++++++++++++++

Ik ben inmiddels weer wat verder gevorderd met drummen. Mijn Ion Drum Rocker begint al wat te slijten en ik heb enkele onderdelen al vervangen voor Pintech en Roland producten. Het is denk ik tijd om over te stappen naar echte V-Drums en die te modden voor gebruik met Rock Band 2.

Mijn oog is al gevallen op de Roland TD-3. Schijnt een ideale instapset te zijn, de cymbals gebruik ik al op mijn Ion drums. Ik wilde wellicht al een PDX-8 snare drum aanschaffen, maar dan heb ik al bijna die complete set staan.

Drum brain bij de TD-3 is uitgebreid genoeg voor de lage prijs. Nu schijnt het dat je de GH:WT controller kan gebruik omdat deze een MIDI-output heeft, maar dan mis je de cymbal sounds. Gelukkig staat het Rock Band forum vol met mensen die controllers bouwen voor een echtere electronische drum set.

Dit filmpje is dan ook bijzonder, want de Ion Drum Rocker brain heb ik hier al liggen, blijkbaar is het heel simpel op een Roland drum brain aan te sluiten, maar ze zeggen niet precies hoe.

Of ik een nieuw setje koop weet ik nog niet. Tweedehands zijn ze vaak ook van goede kwaliteit en dan kan ik wellicht voor dezelfde prijs een betere set kopen.

Tsja...Het is veel geld voor een spelletje, maar de overstap naar echt kunnen drummen is nu dichtbij en dan helpt het om een echte set te hebben. Bovendien ben ik klein behuisd en een enorme geek. Dan doe je dit soort rare dingen.
  zondag 24 mei 2009 @ 10:13:42 #103
107531 Dark_Prince
Xbox360 Tag: xDarkPrince
pi_69344649
Wat voor pedaal gebruik je? Ik gebruik zelf nog het Ion Pedaal, maar dat weerhoud me er eigenlijk van om wat meer te drummen omdat hij zoveel door dreunt. (oud huis & houten balken = veel herrie beneden)
Veel ruimte heb ik ook niet, dus om zo'n frame te maken met die tennisballen zit er ook niet in
pi_69345012
quote:
Op zondag 24 mei 2009 10:13 schreef Dark_Prince het volgende:
Wat voor pedaal gebruik je? Ik gebruik zelf nog het Ion Pedaal, maar dat weerhoud me er eigenlijk van om wat meer te drummen omdat hij zoveel door dreunt. (oud huis & houten balken = veel herrie beneden)
Veel ruimte heb ik ook niet, dus om zo'n frame te maken met die tennisballen zit er ook niet in
Ik heb ook nog Ion, rubber matje eronder tegen die verschrikkelijke klik en het gedreun. Als ik een echte electronische set heb staan dan moet er toch een kickbox bij kopen, dat komt dan wel. Kan nu nog wel overweg met Ion, maar voor de echte goede technieken is het pedaal eigenlijk net iets te lomp. (Heb ik mij ook maar laten vertellen trouwens, ben zoals je weet geen drummer)

Deze is wel heel goed: http://feedback.nl/?b=802671&a=21

De DW 5000 wordt door bijna iedereen gebruikt, ook vaak in combo met de kickbox voor Rock Band drums. Je moet deze wel gebruiken in combo met een kick trigger, de Roalnd KD-8 wordt daarvoor het meest gebruikt.

Let wel dat de combo van deze dingen alleen al jou bijna 400 Euro gaat kosten. Trigger, pedaal en kickbox. Dan heb je wel echt een superset wat betreft kicks. Als het goed is zijn de kickboxjes ook geschikt voor double bass.

(Je kan natuurlijk ook tweedehands kopen, scheelt je al gauw de helft, en als het van een echte drummer is geweest dan is het vaak nog in hele goede staat)

PS: Veel van deze info heb ik in de loop van de afgelopen maanden op de Rock Band forums gelezen. Ik wist echt 0,0 van electronische drumsetjes. Ik heb mijn kennis in elke geval flink kunnen bijspijkeren
  zondag 24 mei 2009 @ 10:48:31 #105
107531 Dark_Prince
pi_69345161
Heb wel zitten kijken naar een Destroyer pedal, dan ben je ong 120$ kwijt. En hoop top Rock Band spelers gebruiken hem ook.
pi_69346474
Destroyer pedal is inderdaad goed, heb daar goede verhalen over gehoord. Voor mij geen optie omdat hij alleen maar compatibel is met RB2, en niet standalone.

Schijnt goed samen te gaan met de Ion set ook. En is natuurlijker een stuk goedkoper. Wel balen dat bijna de helft van de prijs shipping is.
pi_69378896
Ik lees trouwens dat deze week Ministry als DLC komt. Da's nooit weg.

Is er iemand geïnteresseerd in de Beatles-editie? Ik ben zelf geen grote Beatles-fan dus ik denk dat ik oversla.
  maandag 25 mei 2009 @ 13:15:46 #108
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_69380046
Weet iemand toevallig of en waar ik een Rock Band 2 gitaar zou kunnen kopen?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_69383790
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:15 schreef SocialDisorder het volgende:
Weet iemand toevallig of en waar ik een Rock Band 2 gitaar zou kunnen kopen?
[Multi] Rock Band #1 Band in a Box
pi_69383914
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:24 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
[Multi] Rock Band #1 Band in a Box
Wat heeft dit topic met de zoektocht naar een RB2 gitaar te maken.

Zijn er uberhaupt al wel rb2 instrumentsets te krijgen ergens.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  maandag 25 mei 2009 @ 15:31:08 #111
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_69384047
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:27 schreef disjfa het volgende:

[..]

Helemaal niets
quote:
Volgens mij niet, ik zoek me het apelazerus. Volgens de Media Markt krijgen ze al 4 maanden lang binnen 2 weken de instrumenten geleverd.
  maandag 25 mei 2009 @ 16:37:41 #112
107531 Dark_Prince
pi_69386224
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:27 schreef disjfa het volgende:

[..]

Hij linkt toch naar iemand die nog notabene gisteren zegt dat de kit nergens verkrijgbaar is.
De kit is vooralsnog alleen verkrijgbaar in de USA.
  maandag 25 mei 2009 @ 17:04:56 #113
107531 Dark_Prince
pi_69387005
Er zijn een aantal mensen die Gitaar spelen & zingen tegelijk doen.

Maar er is nu ook iemand die de Bass erbij doet o_O

maandag 25 mei 2009 @ 17:30:13 #114
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_69387786
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:37 schreef Dark_Prince het volgende:

[..]

Hij linkt toch naar iemand die nog notabene gisteren zegt dat de kit nergens verkrijgbaar is.
De kit is vooralsnog alleen verkrijgbaar in de USA.
De kit is niet hetzelfde als een losse gitaar.

Kthxbye.
pi_69389621
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:30 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

De kit is niet hetzelfde als een losse gitaar.

Kthxbye.
dus dan denk jij dat die gitaar wel los te krijgen is?

Bye, don't let the door hit you on your way out!
pi_69389737
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:04 schreef Dark_Prince het volgende:
Er zijn een aantal mensen die Gitaar spelen & zingen tegelijk doen.

Maar er is nu ook iemand die de Bass erbij doet o_O

tering, en dan zeggen ze dat ik geen leven heb omdat ik op expert speel
  maandag 25 mei 2009 @ 21:53:00 #117
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_69398434
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:16 schreef Blue Thunder het volgende:

[..]

dus dan denk jij dat die gitaar wel los te krijgen is?

Bye, don't let the door hit you on your way out!
niet een geheel rare gedachte, aangezien de losse Rock Band 2 instrumenten veel interessanter zijn marketingtechnisch gezien dan de complete bundel in deze economische tijden.
pi_69469450
ik heb GH world tour, maar mijn drumstel was na een paar maanden stuk (hij zat van binnen ook echt vast met tape .... ). Hoe zit het met het Rock Band drumstel? Ik las dat er een Beatlesversie uitkwam in september, en dat lijkt me wel heel erg leuk
pi_69470392
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:37 schreef lovelyrita het volgende:
ik heb GH world tour, maar mijn drumstel was na een paar maanden stuk (hij zat van binnen ook echt vast met tape .... ). Hoe zit het met het Rock Band drumstel? Ik las dat er een Beatlesversie uitkwam in september, en dat lijkt me wel heel erg leuk
Die is ook niet van hoge kwaliteit. Het is gewoon plastic. Sla je er een beetje op zoals je op een echt drumstel doet, dan gaat 'ie na verloop van tijd geheid stuk.
pi_69470494
Jammer, echt waar. Als ze nou wat moeite zouden steken in het vastlassen van die draadjes, ipv vastplakken met een pleistertje.... dan ging hij al een stuk langer mee.
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:08:17 #121
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_69470900
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:37 schreef lovelyrita het volgende:
ION Drum Kit kopen. Kost een paar centen, maar dan heb je wel een stevig drumstel, die je bovendien als electronisch drumstel kan gebruiken voor als je na Rock Band / Guitar Hero eens echt wil drummen.
pi_69471885
Hoe duur is dat?
pi_69476638
349 euro
pi_69477219
tvp
pi_69479952
Oei.... dat is wel een beetje duur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')