abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_230957
Op verzoek van zowel Voyeur en Oliebol2000 een nieuwe topic.
Blijkbaar was de discussie door mij geopend in commentaar...streamverslagen niet op de juiste plaats.
Daarbij wil mij nog wel van het hart dat ik Oliebol absoluut niet persoonlijk ""aan wil vallen"", maar zij is nu eenmaal degene die wat dit betreft het meeste werk verzet.
Als digibeet moet ik dan ook enige vorm van crossposting doen door enkele postings te proberen te kopieren en pasten(Geen idee of me dit zal lukken).

[Dit bericht is gewijzigd door zazie (Datum 14 December 1999).]

pi_230958
Van zazie - 13 December 1999 @ 17:27. (18)

--------------------------------------------------------------------------------

Sorry Oliebol, maar ik zit al een tijdje met een vraag die ik je wil stellen. Was echter bang dat je dit als kritiek op zou vatten en heb het niet eerder gedaan omdat ik niet de bedoeling heb je te kwetsen, maar nu moet ik het toch even kwijt.
Zelf volg ik de streams al vanaf het begin regelmatig en heb me n.a.v. de TV uitzendingen van V dan ook zelden of nooit geergerd aan de bewoners ( want had het meeste zelf al gezien of gelezen). Wel maak ik me vaak ontzettend kwaad over het knip- en plakwerk van V.
Mijn vraag aan jou stel ik aan de hand van een recent voorbeeld:
Zit ik op 7/12 een tijdje niet zelf te kijken naar de streams en begrijp dan uit jouw streamverslagen van die dag opgeteld met die van de BB-site (dag 83) dat DE STELLING na het eten iets is over het mooiste moment uit je leven. Vervolgens komt iedereen over allerlei onderwerpen aan het woord, tussendoor ook Ruud over resp de bevalling, voetballen en een verhaal over vroegere vriendinnetjes. Dan STELLING 2 die luidt "waaraan heb je een hekel"". Het gesprek komt (door wie weet ik niet) op overbeharing en Ruud vertelt hier ook een verhaal.
Wat haalt de uitzending, een of andere monolulloloog van Ruud over bevalling/sex/vrouwen. Die lijkt door alles wat er tussenuit is geknipt ook nog eens ""kant noch wal"" te raken. Logisch want deze monoloog heeft nooit plaatsgevonden.
Je mag van Ruud vinden wat je wil hoor, maar mijn vraag aan jou Oliebol is: hoe kun je in het topic Uitzending 8/12 nu reageren met iets in de trant van Nou ja, die Ruud etc etc
in plaats van je groen en geel te ergeren aan het smerige knip- en plakwerk van V ( wat ik in dit geval zou doen). Voor mij is dit onbegrijpelijk, misschien kun je het me uitleggen.

Overigens geldt voor VEEL fokmembers dat zij, ondanks de streamverslagen en het feit dat velen de streams zelf kunnen volgen, hun mening over de bewoners toch gewoon baseren op de TV uitzendingen en precies roepen wat V wil.
Ik vind het gewoon een beetje jammer van al je vele werk Oliebol. Ik hoop dan ook dat je als je dit als kritiek opvat het in ieder geval opbouwende kritiek vindt.

pi_230959
Heb je discussie gelezen, Zazie, en ben het in grote lijnen met je eens, over de wenselijkheid dat er meer van de stream-verslagen zou moeten in acht genomen worden bij de oordelen over de TV-uitzendingen - spreekt vanzelf, zou ik haast zeggen. Ware het niet dat.... zoals Oliebol ook al zegt: we óók nog mens zijn, en dat houdt oa. in:
- we vereenzelvigen ons met 1 of meer bewoners
- we reageren impulsief op de TV-uitzendingen
- we hebben niet altijd zin om eerst al die stream-verslagen na te pluizen
- we worden allemaal niet zo graag gewezen op de al of niet 'politieke correctheid' van onze uitspraken
- we hebben nog nooit zo dicht met onze neus op zo'n kleine groep mensen gezeten (een 'gijzeling' is er haast niks bij) en dat maakt onze sym- en antipathieën nog geprononceerder, en dus ook feller
- we hebben nog nooit zo'n makkelijke uitlaadklep voor onze eigen frustraties gehad als FOK!FORUM - dus: 'massale diarrhee'

Dit ter nuancering, en om te zeggen dat er eigenlijk helemaal geen conflict van mening hoeft te zijn: let's just agree to disagree

pi_230960
Van oliebol2000 - 13 December 1999 @ 17:52. (1128)

HAHA..nee ik snap hem wel (denk ik), maar VOO heeft daar inderdaad heel veel in geknipt zoals ze elke avond overigens doen in elke uitzending, maar ik erger mij daat niet aan om de eenvoudige reden dat het toch niet helpt . Als jij er last van hebt Zazie, misschien een advies voor jou, neem een stukje zoethout en bijdt er heel hard op en probeer je er niet aan te ergeren. Ik snap dat dat heel moeilijk is maar het is nu eenmaal zo dat VOO dat wil laten zien wat zij willen en niet wat wij nu graag willen, ik hoor heel veel op de dag en hoor en zie het in de uitzending misschien maar voor 1/10 terug. Daar kun je toch niets aan doen en is niet beinvloedbaar helaas. Dus Zasie niet ergeren is dan mij advies.
Succes ermee

------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

pi_230961
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
op 12-13-1999 om 06:06 PM schreef oliebol2000 het volgende:
Hai Beppie, dat zou natuurlijk best kunnen dat ik kritiek had op Ruud, want ook ik heb natuurlijk een mening en favorieten,

Als ik het goed begrijp zou je dus alleen boos worden op V als er te nadelig geknipt en geplakt zou worden in de gesprekken van bijvoorbeeld Bart of Karin.(gelukkig voor jou gebeurt dit tot nog toe niet).

op 12-13-1999 om 07:25 PM schreef zazie het volgende:
Als ik het goed begrijp zou je dus alleen boos worden op V als er te nadelig geknipt en geplakt zou worden in de gesprekken van bijvoorbeeld Bart of Karin.(gelukkig voor jou gebeurt dit tot nog toe niet).

Hai Zazie, niet gelijk oordelen wat ik zou vinden want dat is wat je doet nu, het zijn jou woorden en niet de mijne daarbij is het hier niet belangrijk wat ik vindt. Zullen we deze discussie eindigen in deze topic?..lijkt me beter .
Maak je niet zo druk.
------------------

pi_230962
Oliebol2000 \quote
Zazie, OK, ik snap het ook wel en zal er beter rekening mee houden maar zoveel fokkers zoveel verschillende gedachtes.
We laten het nu maar rusten lijkt me ok? \quote
pi_230963
Om te beginnen mijn excuses voor deze bijna niet te volgen topic. Zoals ik al zei ben ik een digibeet en heb gewoon geprobeerd ieders mening over dit onderwerp weer te geven (niet al te overzichtelijk moet ik toegeven).

Dan Moor, zoals je hebt gezien had ik nogal moeite om (overigens op verzoek van anderen) al deze meningen digitaal over te brengen in een topic. Mijn verontschuldigingen dat je er zomaar ergens tussen in komt te staan.
Maar, toch vind ik dat iemand die zo ageert tegen de ongenuanceerde meningsvorming die zich hier (mede dankzij de kwalijke praktijken van VOO)
over de BEWONERS vormt wel een klein beetje meer met mij mee zou kunnen voelen. Hoezo, het zijn allemaal maar mensen, gelukkig wel, dat wil toch echter helemaal niet zeggen dat zij meegesleept moeten worden in een campagne van VOO tegen die, of juist VOOR die. Nee, volgens mij is het nog steeds belangrijk dat een ieder zich alleen maar beroept op zijn eigen waarnemingen (of waarnemingen niet afkomstig van de manipulator) en ik vind dat je van mensen kunt eisen dat zij daarin eerlijk zijn en niet meelopen met anderen.(TV-omroep of internetgemeenschap).
Belangrijk is daarbij voor MIJ PEROONLIJK of iemand ""aardig"" is (maar dan ook echt) of niet. Verder doet het er voor mij niet veel toe.(ten overvloede moet ik hieraan toevoegen dat dit een criterium is wat voor mij persoonlijk geldt)

pi_230964
Zazie,
Je bedoelingen zijn prima en daar ik je zelf gewezen heb op het idee een topic te beginnen toch even een reactie.

Door nu alles te quoten (dat noemt zich zelf digibeet ) doe je twee dingen:
-je topic wordt wat erg ontoegankelijk voor wie hier wil beginnen.
-je herhaalt zo het probleem dat je steeds Oliebol2000 betrekt die aldoor te kennen geeft NIET verder in die discussie te willen.

Mijn suggestie is (en blijft) dat het slimmer is als geen medeFokkers ongevraagd betrekt; geef je mening in zijn algemeenheid en laat iedereen reageren die daar behoefte toe voelt.

Vergeet niet; oliebol schrijft die verslagen deels; maar duizenden mensen lezen ze. Al die mensen zou je moeten aanspreken; dat zijn immers je medefokkers met al die opinies die jou storen.

Haal een groot deel van al die post's boven weg en haal oliebol's naam ertussen uit en je zult zien dat je een veel leukere discussie creeert waar ook meer mensen zich toe uitgenodigd voelen.

P.S. Mocht je toch digibeet zijn Dat editen van bovenstaande posts kan je doen met dat potloodsymbooltje. Je kan het niet weghalen, maar wel de hele tekst wijzigen in een kleine opmerking.

Here we are now, entertain us.
pi_230965
quote:
op 12-14-1999 om 01:20 AM schreef zazie het volgende:
<snip>
Maar, toch vind ik dat iemand die zo ageert tegen de ongenuanceerde meningsvorming die zich hier (mede dankzij de kwalijke praktijken van VOO)
over de BEWONERS vormt wel een klein beetje meer met mij mee zou kunnen voelen. Hoezo, het zijn allemaal maar mensen, gelukkig wel, dat wil toch echter helemaal niet zeggen dat zij meegesleept moeten worden in een campagne van VOO tegen die, of juist VOOR die. Nee, volgens mij is het nog steeds belangrijk dat een ieder zich alleen maar beroept op zijn eigen waarnemingen (of waarnemingen niet afkomstig van de manipulator)

Als je het zelf nog eens goed overleest, bovenstaande, Zazie, zul je vlgs. mij tot de conclusie moeten komen dat dit een onmogelijkheid is. Iedereen is beïnvloedbaar: als jij 's ochtends je krant niet vindt op de mat (ik noem maar een gek voorbeeld) begint je dag anders dan dat dat wel zo is.

quote:

...en ik vind dat je van mensen kunt eisen dat zij daarin eerlijk zijn en niet meelopen met anderen.(TV-omroep of internetgemeenschap).

Klein beetje zelfspot, Zazie: volgens mij zijn zowel jij als ik typische voorbeelden van wat het Ennegram 'the reformer' noemt - snap j'em ? En 2 reformers bij elkaar vinden natuurlijk altijd dat 'er iets niet klopt' !
Hoezeer ik het ook in principe met je eens ben, die weken Fok!Forum hebben me veel geleerd over hoe divers wij als nederlandse samenleving zijn.

En nog even technisch: visuele informatie kan nóch zo tegenstrijdig zijn, wat het langste blijft hangen is dat wat met de meeste emotionele intensiteit wordt begeleid,
LOS van welke ratio ook. Dit is een gegeven uit de neurologie. Vergelijk dan eens een BB-TV-uitzending met een strak stream-verslag op je beeldscherm....

pi_230966
quote:
op 12-14-1999 om 01:29 AM schreef voyeur het volgende:
Zazie,
Mijn suggestie is (en blijft) dat het slimmer is als geen medeFokkers ongevraagd betrekt; geef je mening in zijn algemeenheid en laat iedereen reageren die daar behoefte toe voelt.

Vergeet niet; oliebol schrijft die verslagen deels; maar duizenden mensen lezen ze. Al die mensen zou je moeten aanspreken; dat zijn immers je medefokkers met al die opinies die jou storen.

Ik begrijp wat je bedoelt, heb dus ook mijn best gedaan zoveel mogelijk quotes weg te halen die er niet toe doen. Zoals eerder gezegd probeer ik inderdaad geen kritiek te leveren op Oliebol2000, maar op alle lezers (en ook vooral niet lezers) van het fokforum die zich zo verheven voelen boven de rest van Nederland . Oliebol reken ik absoluut niet tot de mensen die niet bereid zijn een eerlijk oordeel te geven. Feit is wel dat ik zulk een voorbeeld nodig heb om aan te geven wat ik bedoel.
Helaas daarom moet ik in dit geval quoten om aan te geven wat ik bedoel. Dat dit topic daarom weinig reacties zal krijgen is wel te verwachten en het boeit me ook totaal niet dat ""mijn persoonlijke mening"" dus niet genoeg aandacht krijgt. Helaas, als je het in dit geval met me eens bent (of niet) zul je zelf een topic moeten openen, omdat je nu eenmaal wat welbespraakter bent dan ik.(zou waarschijnlijk ook Ruud zeggen )

pi_230967
Het is ook met welke instelling je er naar kijkt.
De een ziet als amusement,de ander als amusement dmv.misbruik van personen.
Voor elk programma zijn er wel mensen te vinden.
De een berust zich in de manier hoe het uitgezonden wordt (je kan er toch niets aan doen).
De ander wil graag de onderste steen boven hebben(je moet er wel wat tegen doen).
Dit zie je hier ook terug in de zeer diverse topics(onderwerpen).
Mischien kan je, omdat je ook de streams ziet,reageren op de uitzendingen,met jouw kanttekeningen erbij?

Well,we all shine on...

pi_230968
quote:
op 12-14-1999 om 01:52 AM schreef Moor het volgende:
Klein beetje zelfspot, Zazie: volgens mij zijn zowel jij als ik typische voorbeelden van wat het Ennegram 'the reformer' noemt - snap j'em ? En 2 reformers bij elkaar vinden natuurlijk altijd dat 'er iets niet klopt' !
Hoezeer ik het ook in principe met je eens ben, die weken Fok!Forum hebben me veel geleerd over hoe divers wij als nederlandse samenleving zijn.

En nog even technisch: visuele informatie kan nóch zo tegenstrijdig zijn, wat het langste blijft hangen is dat wat met de meeste emotionele intensiteit wordt begeleid,
LOS van welke ratio ook. Dit is een gegeven uit de neurologie. Vergelijk dan eens een BB-TV-uitzending met een strak stream-verslag op je beeldscherm....

Heb de test ook gedaan en ben gebrandmerkt als boss (zal toch niet het zelfde zijn als reformer?, heb alles helaas niet zo goed gelezen).

En wat de streams betreft, deze boeien mij toch echt veel meer dan de uitzending (ondanks hun vermeende saaiheid). Misschien omdat het hier om de waarheid draait (versus onwaarheid),of misschien ben ik zelf gewoon saai, wie zal het zeggen (hoewel ik me niet kan voorstellen dat iemand die mij kent denkt dat ik in "saaie" dingen ben geinteresseerd).
Overigens had ik toch van jou (en eigenlijk iedereen) wel verwacht dat je wist dat de Nederlandse (en elke andere) samenleving erg divers kan zijn.

pi_230969
Zazie,
het woordje "divers" was de meest beleefde manier die ik kon vinden om te zeggen:
'verschillend in vatbaarheid voor beïnvloeding'
Dit in verband met jouw verwachting, 'dat het eigenlijk van ieder geëist zou mogen worden om on-bevooroordeeld te blijven'.
pi_230970
Wordt hier nu niet van een mug een olifant gemaakt? De titel doet in 1e instantie vermoeden dat iemand de streamverslagen nutteloos vindt, maar dat is het gelukkig niet.
Na alles eens uitvoerig doorgelezen te hebben merk ik op dat Zazie het wat logischer had gevonden als Oliebol iets milder had geoordeeld over Ruud, zoals hij door VOO gebracht werd in de TV uitzending daar ze zelf het volledige ongeknipte gesprek gevolgd heeft op de streams. Prima, iedereen een mening, dus kan en mag Zazie dat best vinden. Maar Oliebol uiteraard ook. En Oliebol kan en mag die mening bazeren op wat ze maar wil.

Kijk, Oliebol tikt die streamverslagen puur in zoals ze het hoort en ziet. Zo objectief mogelijk dus met zo min mogelijk meningen en persoonlijke voorkeuren van haar erin verwerkt. Het wordt per slot door zeer veel mensen elke dag met veel plezier en grote waardering gelezen. Dan kan VOO er door plak en knip werk wel een raar verhaal van maken, maar dat betekent nog niet automatisch dat haar mening totaal op de TV uitzending gebaseerd is (en als dat wel zo zou zijn, So What, half Nederland baseert zijn of haar mening louter daar op).

Dan snap ik vervolgens dus niet echt waarom de discussie zo 'opgeblazen' dient te worden. Er is toch niks aan de hand? Zazie een mening, Oliebol een andere mening, punt.

En beste Zazie, als jij je mening meer op de streamverslagen of wat je zelf op de streams waarneemt, wilt baseren, dan is dat je eigen goed recht. Maar als iemand anders die ook beiden zeer intensief volgt toevallig (als het al zo is, daar laat ik me niet over uit, kan ik ook moeilijk echt iets over zeggen) haar mening meer op de TV uitzending blijkt te baseren dan is dat gewoon een verschil in opvatting. Maar ik zou zo zeggen, laat jij lekker jou mening houden en Oliebol de hare.
Ik zie er geen enkel probleem in.

En zoals hier boven al ergens geschreven staat, er zijn diverse manieren om het programma te bekijken en benaderen en dat maakt het juist zo leuk. Een deel ziet het als goedkoop amusement, een ander deel kijkt er met wat meer diepgang naar en interesseert zich wat meer in wat achtergronden (o.a. mensen die posten in het 'voer voor psychologen' topic). Zo is het programma dus voor ieder (die kijkt tenminste) op een andere manier interessant om naar te kijken. Maar het is dan uiteraard wel logisch dat de diverse soorten kijkers (tussen de 2 voorbeelden die ik net noemde zijn natuurlijke vele tussenwegen) een andere mening over dingen hebben en ook op een andere manier tot die mening komen.

Gewoon lekker zo laten en je er niet druk om maken is mijn advies, die gemelleerdheid maakt het juist leuk doordat de puur voor het amusement kijker op wat diepere dingen gewezen wordt door de serieuzere kijker en de serieuzere kijker juist op wat luchtigere dingen gewezen wordt door de amusement kijker.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_230971
quote:
op 12-14-1999 om 03:21 AM schreef Moor het volgende:
Zazie,
het woordje "divers" was de meest beleefde manier die ik kon vinden om te zeggen:
'verschillend in vatbaarheid voor beïnvloeding'
Dit in verband met jouw verwachting, 'dat het eigenlijk van ieder geëist zou mogen worden om on-bevooroordeeld te blijven'.

Waarschijnlijk ben ik hier een beetje onduidelijk geweest. Natuurlijk kan televisiekijkend Nederland er niet van beschuldigd worden onbevooroordeeld te blijven. Zij zien/lezen tenslotte niet wat er werkelijk aan de hand is. Ook ik, die vaak de streams bekijk ben niet onbevooroordeeld, maar zodra een uitzending van V afwijkt van wat ik in werkelijkheid gezien heb gaat bij mij een belletje rinkelen(voor welke ""BB kandidaat"" dan ook). Dus wat ik maar wil zeggen is : Probeer ondanks je bevooroordeeldheid je zoveel mogelijk aan de waarheid te houden. En dat zie ik nergens, (TV kijkend Nederland heeft nog het excuus dat ze niet beter weten), ook niet op dit forum (enkele uitzonderingen daargelaten) gebeuren. Ik zal daarom maar zeggen wat niemand hier durft.
Internetters en vooral fokforummers voelen zich verheven boven hun medelanders omdat ze zoveel meer informatie (zouden kunnen) hebben. Zij zouden ""de waarheid"" weten i.t.t. tot de onwaarheid (die de rest te zien krijgt). En wat gebeurt er: zij reageren precies hetzelfde op de uitzendingen van VOO/Endemol als de rest van Nederland (zijn dus DOMMER als degenen die die informatie niet hebben??????).
Jammer toch, heeeeel jammer.
En als er dan iets tegen te ondernemen zou zijn is er weer niemand die het bewijsmateriaal heeft (etc.etc.)of wordt er gevochten met wapens die niet snijden of schieten(vb. bevrijd Anouk, stemming Martin)

pi_230972
Digger, jouw commentaar lees ik zo.
Nou even stoppen met posten, probeer al wanhopig gedurende pak weg 2uur,alle laatste berichten te lezen.
kom maar niet bovenaan. ( geintje )
Wil het nog wel alles even op een rijtje kunnen zetten. ( zoverre dat dat bij mij natuurlijk nog mogelijk is.)
Help Bor: nou zie ik ook al door al die enge bomen het bos niet meer.
groetjes eli.
Ik ben tegen [url=http://www.zinloosgeweld.nl]zinloosgeweld.[/url]
pi_230973
Tsjee, nou moet ik naast een cursus snellezen, ook nog een cursus sneltypen volgen.
Op deze manier moet ik dadelijk nog begeleid worden door veronica.
groetjes eli.
pi_230974
Digger, ik had toch je reactie eerst moeten lezen.
Je hebt het heel mooi en duidelijk verwoord.
En Zazie wat let je, ga actie-voeren, streams verslaan wat dan ook.
Maar ga me niet vertellen, dat Fokmembers zich meer verbeelden, dan de rest van de nederlanders/medelanders.
Hoe kunnen wij nu meer weten, als dat, wanneer het echt spannend begint te worden, de streams op testbeeld gaan.
Kun jij door die testbeelden heenkijken?
Of ben je erbij als ze in de dbk zijn?
Ik gelukkig niet.
Maak je niet zo druk.
groetjes eli.
pi_230975
[quote]op 12-14-1999 om 03:39 AM schreef DIGGER het volgende:

Na alles eens uitvoerig doorgelezen te hebben merk ik op dat Zazie het wat logischer had gevonden als Oliebol iets milder had geoordeeld over Ruud, zoals hij door VOO gebracht werd in de TV uitzending daar ze zelf het volledige ongeknipte gesprek gevolgd heeft op de streams. Prima, iedereen een mening, dus kan en mag Zazie dat best vinden. Maar Oliebol uiteraard ook. En Oliebol kan en mag die mening bazeren op wat ze maar wil.\ unquote

Dit was slechts een voorbeeld uit velen. Ik neem niemand persoonlijk iets kwalijk.

/quote Dan kan VOO er door plak en knip werk wel een raar verhaal van maken, maar dat betekent nog niet automatisch dat haar mening totaal op de TV uitzending gebaseerd is (en als dat wel zo zou zijn, So What, half Nederland baseert zijn of haar mening louter daar op)./unquote

En daar zijn we het dus volledig oneens. Het gaat hier om echte mensen, van wie een volkomen verkeerd beeld wordt gegeven aan familie, vrienden en heel Nederland en daar maar mee moeten leven?, alleen maar omdat iemand anders het spelletje moet winnen(en weer dit voorbeeld aangehaald omdat het nu eenmaal het duidelijkste is dat Ruud met alle middelen die V heeft afgebroken moet worden omdat ze niet verwacht hadden dat hij ueberhaupt populair zou worden en dus de resp favorieten van Hummie (Bart) en Paul (Karin) in de weg zat/lees : van hem wordt het meest onwaarheidsgetrouwe beeld gegeven AL 3 MAANDEN LANG/Eerlijkheidshalve kwam op de tweede plaats Maurice, van wie GEEN beeld werd gegeven(had waarschijnlijk geen regisseur)

/quote een ander deel kijkt er met wat meer diepgang naar en interesseert zich wat meer in wat achtergronden (o.a. mensen die posten in het 'voer voor psychologen' topic).

Gewoon lekker zo laten en je er niet druk om maken is mijn advies,
[/unquote]

En laat het merendeel van de fokkers nu denken dat de streamverslagen belangrijk zijn om aan te tonen dat wat V uitzendt niet de waarheid is (of tenminste dat op deze site wel de waarheid zou staan), omdat ze zich bekommeren om het welzijn van de BB-bewoners. Niet dus?? Of wat bedoel je nou?

pi_230976
quote:
op 12-14-1999 om 04:27 AM schreef zazie het volgende:
<snip>
Het gaat hier om echte mensen, van wie een volkomen verkeerd beeld wordt gegeven aan familie, vrienden en heel Nederland, dus een moeilijker leven krijgt, alleen maar omdat iemand anders het spelletje moet winnen(en weer dit voorbeeld aangehaald omdat het nu eenmaal het duidelijkste is dat Ruud met alle middelen die V heeft afgebroken moet worden omdat ze niet verwacht hadden dat hij ueberhaupt populair zou worden en dus de resp favorieten van Hummie (Bart) en Paul (Karin) in de weg zat/lees : van hem wordt het meest onwaarheidsgetrouwe beeld gegeven AL 3 MAANDEN LANG)

Zazie (zucht),
kijk voor 1 keer even naar de cijfertjes achter je gesprekspartners hun posts: dit wordt mijn 740e protest-post tegen het door jou en vele anderen eveneens gesignaleerde onrecht: ook ik protesteer !
Kijk ook ff in Hunter's archief-topic, en werk ff snel de VVP en anti-VOO topics door.

Dan snap je misschien beter, dat je verbolgenheid een beetje de verkeerde richting uitschiet, en ook ietwat generaliserend dreigt te worden.
Neem dit maar aan van iemand die al vele builen op z'n hoofd heeft

Je message is overgekomen, heus !

En we doen hier al wekenlang pogingen om :
óf elkaar 'eyeopeners' te geven,
óf 'agree to disagree' te bereiken, en toch fijn en levendig te discussiëren.
En daarbij ook nog een beetje zelf-relativering te hebben.
En humor.

Doe je ook mee ?

pi_230977
quote:
op 12-14-1999 om 04:46 AM schreef Moor het volgende:
Zazie (zucht),
kijk voor 1 keer even naar de cijfertjes achter je gesprekspartners hun posts

Dan snap je misschien beter, dat je verbolgenheid een beetje de verkeerde richting uitschiet, en ook ietwat generaliserend dreigt te worden.
Neem dit maar aan van iemand die al vele builen op z'n hoofd heeft

Je message is overgekomen, heus !

En we doen hier al wekenlang pogingen om :
óf elkaar 'eyeopeners' te geven,
óf 'agree to disagree' te bereiken, en toch fijn en levendig te discussiëren.
En humor.

In cijfertjes ben ik heel goed, maar die interesseren me niet.
Wat de ""pogingen"" betreft. Ze werken allemaal niet.
Mijn message zou overgekomen zijn, echt niet, net zo min als de jouwe.
Wat de humor betreft : de term monolulloloog van Ruud was grappig bedoeld (of ben ik nu een Karin waarvan niemand in het huis de humor begrijpt?)

pi_230978
quote:
op 12-14-1999 om 04:46 AM schreef Moor het volgende:
<knip>
En humor.

Doe je ook mee ?

Moor, de 1e post van Eli net, dat was humor Ik stootte in elk geval me biertje om (op zich wat minder...)

En Zazie, ik denk dat mijn post, ook het laatste deel er van, wel duidelijk was. Lees anders alles morgen middag (blijf de ochtend maar in je bedje liggen, doe ik ook ) nog even rustig na.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_230979
Mijn hemeltje, ik ben net bereid en klaar om weer mijn koptelefoon op te zetten en ik lees deze Topic. Zazie natuurlijk kan je een topic openen dat is je goed recht maar ik vindt het allemaal enorm overtrokken wat er staat. Je weet dat ik vaak heb gezegd, stop discussie voor mij. Waarom?..Omdat ik gewoon vindt dat over de 2000 members, 2000 meningen hebben en jou standpunt en kritiek op mijn schrijven over Ruud ergens in een Topic uitzending is me nu wel duidelijk. Daarbij dat wat hij vertelde in de uitzending was nog voorzichtig, in mijn koptelefoon klonken nog meer "Ruuduitspraken", die doen hier nu niet ter zaken. Weet je dat ik ze eerst zelf heb na moeten lezen omdat ik mij niet eens bewust was dat ik er iets over had gezegd, maar dat terzijde. Ik vindt het gewoon zo jammer deze discussie en deze energie, stop die in de streamverslagen zou ik zo zeggen dat is toch veel nuttiger. Maar ook hier heb jij een mening en die respecteer ik ook alleen probeer het niet zo op te blazen. Ik sluit af met nogmaaks tegen je te zeggen:

Dat wat ik in streamverslagen tik is puur een observatie wat ik zie en hoor, als ik ergens reageer in een andere Topic, in dit geval over de uitzending dan ben ik daar mijzelf en vertel ik wat ik vindt en voel omdat ik dat niet in de streamverslagen kan zetten omdat dat daar ongepast is. Verder lijkt het er wel op of je familie bent van Ruud?..Je heet toch toevallig geen Trudie , sorry dat was een grapje, moet ook kunnen niet waar toch?

Maar goed laat iedereen in hun waarde Zazie zoals ik jou ook laat en probeer te relativeren en je voor te stellen dat zoveel mensen zoveel meningen hebben dan wordt het echt prettiger voor anderen en ik denk ook voor jezelf! Verder no hard feelings het is al goed zo, deze topic kan best

Groejes,
Margot
------------------

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 14 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
  dinsdag 14 december 1999 @ 09:33:00 #24
1464 ART
FOK!member
pi_230980
Bart eh.. Zazie ,

Je gaat er van uit dat iemand die de streams intensief volgt en daarna naar de tv-uitzendingen kijkt, bij bepaalde fragmenten uit het geheugen de juiste gebeurtenissen opdiept (lijkt me nog een heel karwei Oliebol, met de honderden uren die jij erop hebt zitten ) en vervolgens een afgewogen oordeel velt. Je vergeet dan dat je altijd met 'baggage' kijkt. Er zijn al zoveel opmerkingen van Ruud vooraf gegaan aan de scene van een paar dagen geleden en die wegen allemaal mee bij het beoordelen van dat ene moment, hoe verknipt VOO dat ook heeft weergegeven. Oliebol weet ook dat V snijdt, knipt, plakt, u-bochten maakt en de boel verhaspelt, maar ze hoort ook (zoals ze zelf al schreef) hoeveel opmerkingen Ruud maakt. Al die voorkennis speelt mee in het wegen van dat ene moment. Ik denk dat wij allemaal met 'bagage' kijken en daardoor bepaalde scenes zwaarder wegen dan ze op zich op dat moment zijn.

Het is het Gesprek waar het om draait
  dinsdag 14 december 1999 @ 11:49:00 #25
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_230981
Ik denk dat het vaak onmogelijk is om objectief en onbevangen op de uitzending te reageren. Iedereen weet dat er in de uitzending geknipt wordt, het is immers een korte weergave van wat er de vorige dag is gebeurd, dit alles gepropt in nog geen half uur. Van bijna ieder gesprek zijn dus delen weggelaten, niet alleen verbale maar ook non-verbale. Verder zijn we afhankelijk van de camerakeuze, als er vier praten zien we dat gesprek via één camera en missen we dus de complete setting waarin dat gesprek zich afspeelt. Door de streamverslagen weten wij Fokkers inderdaad beter wat er zich in werkelijkheid af heeft gespeeld, waar er geknipt is, waar er dus gemanipuleerd is (hoeft niet altijd negatief te zijn omdat iedere kunstgreep manipulatie is). Toch merk ik bij mezelf dat ik me aan gedrag kan ergeren. Voorbeeld: Bart speelt dagelijks met de camera, dat heb ik al vaker aangehaald als iets waar ik me aan stoor. Daarbij denk ik echter niet: VOO laat nu wéér Bart zien die heen en weer loopt voor die camera, nee, ik erger me aan Bart die dat doet. Als je analyserend zou kijken moet je de uitzending opnemen en enkele keren bekijken, aantekeningen maken en vergelijken met de streamverslagen, ervan uitgaande dat die streamverslagen wel volledig en objectief zijn, dat daar geen minuut gemist is door bijvoorbeeld slecht geluid, testbeeld, dat alle gesprekken woordelijk weergegeven zijn (wat technisch onmogelijk is) etc. Daarnaast moet je ook afwegen wat hebben ze wel uitgezonden en wat niet, m.a.w. is er door VOO doelbewust een ander beeld geschetst van de dag waarover de uitzending gaat. Ik denk dat niemand op die manier naar de uitzendingen wil of kan kijken. Ik ben het deels wel met Zazie eens dat we kunnen proberen om objectiever te kijken maar echte objectiviteit zullen we niet kunnen halen.

En Eli: ik snap helemaal hoe je je voelt, Hunter had laatst een goede tip: zoeken naar de GGD maar ook die lijkt onvindbaar.

Terug uit het enge bos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')