Dat heeft hij toch al verteld op het bureau?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Als jij klappen gehad hebt, dan moet je gewoon aangifte gaan doen!
Dat gebeurt niet automatisch.
Als niemand aangifte doet, gebeurt er helemaal niets...
Heb mn reactie al veranderd.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:49 schreef QBZZ het volgende:
[..]
Dat heet geen 'zieke shit', dat is een selectief geheugen.
Inderdaad, hij is echt een hele enge neuzelaar.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:50 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Wat een vreselijk naargeestig mannetje ben jij toch.
Dat mag ik toch wel hopen ja.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:50 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat heeft hij toch al verteld op het bureau?
En dan kan de politie dat niet even melden ofzo?
Een beetje advocaat maakt gehakt van dat 'dood door schuld'. Het lijkt me ook niet makkelijk om te bepalen wie schuld heeft aan het ontstaan van een vechtpartij.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:46 schreef Zapato het volgende:
[..]
We hebben allemaal een uitgebreide verklaring gegeven, maar ga ervan uit dat er tegen die jongens automatisch aangifte wordt gedaan voor mishadeling. Schieten we alleen niks mee op, want Bas blijft dood.
Dood door schuld lijkt me op zn plaats. Zonder het nutteloze vechten van die gasten was er niemand zomaar blind dat spoor op gegaan.
Het gaat er niet om of een advocaat gehakt maakt van dood door schuld, want het zal heus wel uitlopen op een taakstraf.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:52 schreef QBZZ het volgende:
[..]
Een beetje advocaat maakt gehakt van dat 'dood door schuld'. Het lijkt me ook niet makkelijk om te bepalen wie schuld heeft aan het ontstaan van een vechtpartij.
Ja anders kun je nog een keer je hele verhaal doen, lijkt me dat de politie niet zo dom is om dit niet uit jouw verhaal te begrijpen, ze hadden het in ieder geval even kunnen zeggen.quote:
Dat is het probleem.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:52 schreef QBZZ het volgende:
[..]
Een beetje advocaat maakt gehakt van dat 'dood door schuld'. Het lijkt me ook niet makkelijk om te bepalen wie schuld heeft aan het ontstaan van een vechtpartij.
Daar ben ik dus ook bang voor. Meer dan mishandeling of geweldpleging ofzo is juridisch gewoon niet hard te maken vrees ik. Hoe godverdomde onrechtvaardig dat ook is.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:52 schreef QBZZ het volgende:
[..]
Wat hij verteld heeft was in het kader van die overleden jongen, het onderzoek daarnaar. Als hij zelf geslagen is door die groep marokkanen moet hij daar wel zelf aangifte van doen...Daar krijgt hij dan ook een bewijs van mee.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:50 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat heeft hij toch al verteld op het bureau?
En dan kan de politie dat niet even melden ofzo?
Al wordt dat groepje gepakt en iedereen houdt zn bek dicht kunnen ze er vrij weinig mee.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:54 schreef Zapato het volgende:
[..]
Daar ben ik dus ook bang voor. Meer dan mishandeling of geweldpleging ofzo is juridisch gewoon niet hard te maken vrees ik. Hoe godverdomde onrechtvaardig dat ook is.
Heb je een papiertje meegekregen van je aangifte dan?quote:
Ja raar dat de politie dat niet zegt dan..quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat hij verteld heeft was in het kader van die overleden jongen, het onderzoek daarnaar. Als hij zelf geslagen is door die groep marokkanen moet hij daar wel zelf aangifte van doen...Daar krijgt hij dan ook een bewijs van mee.
Kan tenslotte ook net een andere jongen geweest zijn die hem geslagen heeft dan die weer op het spoor stond...en bovendien, stel dat de politie dit af doet als 'een tragisch incident' dan wordt er helemaal niemand vervolgd.
Terwijl hij en anderen wel gewoon geslagen is...zeker die gast die met een steen bewerkt is, moet gewoon aangifte doen.
Bereid je maar vast voor, want dit gaat een taakstrafje wordenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:54 schreef Zapato het volgende:
[..]
Daar ben ik dus ook bang voor. Meer dan mishandeling of geweldpleging ofzo is juridisch gewoon niet hard te maken vrees ik. Hoe godverdomde onrechtvaardig dat ook is.
Die waren daar in het kader van het onderzoek van die jongen die onder de trein gekomen is.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:55 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja raar dat de politie dat niet zegt dan..
En zelfs dat: Mishandeling en geweldpleging...heb je daar aangifte van gedaan? Als niemand dat doet, is de zaak toch afgedaan?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:54 schreef Zapato het volgende:
[..]
Hoezo? Hoe kun je bepalen wie er schuld heeft aan het ontstaan van een vechtpartij? En hoe kun je bepalen dat de overleden jongen wel het spoor op moest vanwege deze vechtpartij? Tenzij hij geduwd is, is dat een eigen verantwoordelijkheid.quote:
Als de je keus hebt tussen doodgeschopt worden of roekeloos het spoor op vluchten, is de keus door iedereen snel gemaakt.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:00 schreef QBZZ het volgende:
[..]
En hoe kun je bepalen dat de overleden jongen wel het spoor op moest vanwege deze vechtpartij? Tenzij hij geduwd is, is dat een eigen verantwoordelijkheid.
Ik denk dat als we daar zelf aangifte van hadden moeten doen dat de plitie dat wel gezegd had toch? Of anders de aanwezige maatschappelijk werkers. Wat gaan ze anders ook krijgen joh, een taakstrafje voor klappen uitdelen maar meer zal t toch niet worden. Alsof dat impact gaat hebben op dat soort zieke geesten.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:58 schreef capricia het volgende:
[..]
En zelfs dat: Mishandeling en geweldpleging...heb je daar aangifte van gedaan? Als niemand dat doet, is de zaak toch afgedaan?
Die jongen onder de trein was dan een tragisch ongeval...
Ben benieuwd wat de grote blonde leider voor oplossing heeft om dit soort dingen te voorkomen. Heeft hij al schriftelijke vragen ingediend? Of een beloning uitgeloofd om de 'dader' te vinden?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Bereid je maar vast voor, want dit gaat een taakstrafje worden
Als je echt wat wilt doen voor jouw vrienden, broeders en zusters, dan moet je de volgende keer op de juiste politieke partij stemmen.
Huh? Dat zijn toch geen feiten?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als de je keus hebt tussen doodgeschopt worden of roekeloos het spoor op vluchten, is de keus door iedereen snel gemaakt.
quote:ROTTERDAM - De politie gaat er vanuit dat de aanrijding waarbij een 19-jarige jongen uit Oegstgeest om het leven kwamen een tragisch ongeval is.
De dood van de jongen op het NS-station zou niet het gevolg zijn van een misdrijf. Bij het voorval, donderdagochtend, raakte een andere jongen zwaargewond.
Volgens de politie hadden beide slachtoffers onenigheid met een andere groep jongens. Daarbij kwamen ongeveer tien jongeren op het spoor tegenover elkaar te staan.
Toen de trein naderde, gingen de twee jongens niet op tijd weg van het spoor. Volgens de politie, die zich baseert op verhoor van getuigen, was er geen sprake van dat de jongens achterna werden gezeten.
Beide slachtoffers kwamen uit een nabijgelegen discotheek. Het gewonde slachtoffer heeft volgens de politie gezegd dat ze naar de ruzie wilden gaan die verderop in het station plaatsvond.
De politie veronderstelt dat de ruzie hun aandacht zo heeft afgeleid, dat ze de aankomende trein niet hebben gezien of gehoord.
Het lichaam van de overleden jongen is overgedragen aan de familie. Als gevolg van het onderzoek lag het trein- en metroverkeer enige tijd stil.
Sorry hoor maar vind je nogal tam, ik zou echt zeker te weten aangifte doen van van alles wat maar kon, al was het dat ze stonden te roken waar het niet mocht op het station (kut voorbeeld, maar bedoel gewoon alles in het werk stellen dat de politie bezig blijft). Zoals al eerder gezegd hier, als iedereen denkt 'Er komt niks van' en geen aangifte doet, is de politie er erg snel klaar mee, en komt nooit de onderste steen boven en gaan jouw vrienden als 'tragische ongevallen' de geschiedenis in. In plaats van dat de aanstichters van deze onheil ter verantwoording worden geroepenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:54 schreef Zapato het volgende:
[..]
Ja, maar dat was hier dus niet het geval.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als de je keus hebt tussen doodgeschopt worden of roekeloos het spoor op vluchten, is de keus door iedereen snel gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |