waar bemoei jij je mee, als ik vragen mag? lees eerst maar eens wat sch allemaal schrijft over mijn redelijk algemenen opmerkingen ten aanzien van deze gebeurtenis, lees ook het eerste deel.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom speel jij het zovaak op de man, als ik vragen mag?
Jij bent echt de meest naïeve dwaler die ik ken.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:10 schreef SCH het volgende:
[..]
die doet er toch helemaal niet toe? Je loopt gewoon niet het spoor op, dat is een soort suicide. Ongelooflijk als je dat ook nog goedpraat. je ziet toch wat er van is gekomen.
Ik zou via de tunnel gaan hoorquote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:09 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij zou lekker blijven staan als je vriend of broer door zo'n barbaar met een steen op z'n kop werd geslagen.
Hmmm, kennelijk heb je nog niet echt door gehad dat ik ook in deel 1 al aardig meepostte...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waar bemoei jij je mee, als ik vragen mag? lees eerst maar eens wat sch allemaal schrijft over mijn redelijk algemenen opmerkingen ten aanzien van deze gebeurtenis, lees ook het eerste deel.
Ik zou niet over het spoor gaan lopen in ieder geval.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:09 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij zou lekker blijven staan als je vriend of broer door zo'n barbaar met een steen op z'n kop werd geslagen.
Ja daar denk je misschien wel helemaal niet aan als je dit bij je vrienden ziet gebeuren en je waarschijnlijk gedronken hebt.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zou niet over het spoor gaan lopen in ieder geval.
persoonlijke aanvallen lokken persoonlijke antwoorden uit. zo goed heb je niet gelezen in het eerste topic geloof ik.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Hmmm, kennelijk heb je nog niet echt door gehad dat ik ook in deel 1 al aardig meepostte...
Maar goed, geef eens antwoord op de vraag.
Begreep dat de ruzie op het spoor ook gewoon verder ging. Dus dat er 10 mensen of zo op het spoor aan het vechten gingen...alleen zij tweeen waren te laat met optijd het perron weer opgaan...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:13 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja daar denk je misschien wel helemaal niet aan als je dit bij je vrienden ziet gebeuren en je waarschijnlijk gedronken hebt.
Dat bedoelen ze met context. Hij liep blijkbaar niet zomaar over het spoor. Het is ook niet normaal om over het spoor te lopen, maar soms zijn situaties zodanig dat je dingen doet die niet "normaal" zijn.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Eh? Ja. Dat is toch nog eens extra duidelijk dat het niet slim is. Ik lees hier van nogal wat mensen die het redel;ijk normaal lijken te vinden dat je over het spoor loopt.
Dat dus.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:13 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja daar denk je misschien wel helemaal niet aan als je dit bij je vrienden ziet gebeuren en je waarschijnlijk gedronken hebt.
ja ok maar ondertussen zijn er al genoeg getuigenverklaringen die je kan quoten, of nieuws van vandaag uit ad.nl of telegraaf, maar je kiest bewust voor de oude berichten die lekker opruiend zijn, das gewoon foute nieuwsverstrekking. Combineer dan lekker wat recente artikelen, aan de hand van die getuigenverklaringen is het al meer dan duidelijk dat het zaakje stinkt. Maar wat jij nu doet is echt maar één kant belichten en gewoon je eigen gebeurtenissen fabriceren aan de hand van geselecteerde nieuws-items.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:08 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nieuws is nieuws.
Sommige mensen quoten ook wel eens uit de nrc en dan ga ik ook niet moeilijk doen over die bron.
Alsof je de marathon moet lopen..quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zou niet over het spoor gaan lopen in ieder geval.
Vind het eigenlijk gewoon storend in dit topic.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
persoonlijke aanvallen lokken persoonlijke antwoorden uit. zo goed heb je niet gelezen in het eerste topic geloof ik.
hulde voor deze reactiequote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:14 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Dat bedoelen ze met context. Hij liep blijkbaar niet zomaar over het spoor. Het is ook niet normaal om over het spoor te lopen, maar soms zijn situaties zodanig dat je dingen doet die niet "normaal" zijn.
Deze jongen, voor zover ik heb gelezen, liep niet zomaar over het spoor. Er was een situatie ontstaan waardoor hij het nodig achte om op het spoor te lopen, kan me daar best wel iets bij voorstellen. Ik kan me ook wel bedenken dat de jongen gedacht heeft: Kut, nu moet ik het spoor op, dat is levensgevaarlijk, maar ik moet mijn vriend/kennis helpen voordat er een trein aankomt en hem aanrijdt.
Je kan het ook als een soort reddingsactie van hem zien. Omdat jij net zo min weet wat er aan de hand is, vind ik jouw reacties hier in beide topics opruiend, net zoals de posts waar bij voorbaat de wijzende vingers richting de buitenlanders gewezen wordt.
zeg dat lekker tegen sch, die begon. maar nee, omdat hij net als jij denkt is het fijn om selectief te lezen he!quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind het eigenlijk gewoon storend in dit topic.
Getuigen verklaringen in dit stadium zeggen mij helemaal niks, want misschien waren die getuigen wel vrienden van die marokkanen, of bang voor hun of waren ze gewoon helemaal naar de klote en weten ze eigenlijk niets meer, terwijl ze het denken te weten etc etc.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:14 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
ja ok maar ondertussen zijn er al genoeg getuigenverklaringen die je kan quoten, of nieuws van vandaag uit ad.nl of telegraaf, maar je kiest bewust voor de oude berichten die lekker opruiend zijn, das gewoon foute nieuwsverstrekking. Combineer dan lekker wat recente artikelen, aan de hand van die getuigenverklaringen is het al meer dan duidelijk dat het zaakje stinkt. Maar wat jij nu doet is echt maar één kant belichten en gewoon je eigen gebeurtenissen fabriceren aan de hand van geselecteerde nieuws-items.
Dit bedoel ik..quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:14 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Dat bedoelen ze met context. Hij liep blijkbaar niet zomaar over het spoor. Het is ook niet normaal om over het spoor te lopen, maar soms zijn situaties zodanig dat je dingen doet die niet "normaal" zijn.
Deze jongen, voor zover ik heb gelezen, liep niet zomaar over het spoor. Er was een situatie ontstaan waardoor hij het nodig achte om op het spoor te lopen, kan me daar best wel iets bij voorstellen. Ik kan me ook wel bedenken dat de jongen gedacht heeft: Kut, nu moet ik het spoor op, dat is levensgevaarlijk, maar ik moet mijn vriend/kennis helpen voordat er een trein aankomt en hem aanrijdt.
Je kan het ook als een soort reddingsactie van hem zien. Omdat jij net zo min weet wat er aan de hand is, vind ik jouw reacties hier in beide topics opruiend, net zoals de posts waar bij voorbaat de wijzende vingers richting de buitenlanders gewezen wordt.
My thoughts exactly.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:14 schreef Dirkh het volgende:
[..]
In NORMALE omstandigheden niet nee, maar als je al heel de avond aan t zuipen bent, dan denk je al wat minder helden, en als dan vrienden van je half dood geslagen worden (wat dat denk je lijkt me als mocro's met stenen tekeer ziet gaan) dan kan ik me voorstellen dat je als impuls zsm wil helpen, en dan het spoor op springt. Niet handig, niet slim, geen moordzaak maar toch op zn minst uitlokking of whatever...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:10 schreef SCH het volgende:
[..]
die doet er toch helemaal niet toe? Je loopt gewoon niet het spoor op, dat is een soort suicide. Ongelooflijk als je dat ook nog goedpraat. je ziet toch wat er van is gekomen.
Maar de uiteindelijke oorzaak is dus dat groepje marokkanen ...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:18 schreef capricia het volgende:
Al met al zijn de betreffende 2 jongens dus niet door een stelletje Marokkanen het spoor opgeduwd, of opgejaagd.
Zover is wel duidelijk.
Ze zjin uit eigen beweging het spoor opgegaan.
Dat klopt.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:18 schreef capricia het volgende:
Al met al zijn de betreffende 2 jongens dus niet door een stelletje Marokkanen het spoor opgeduwd, of opgejaagd.
Zover is wel duidelijk.
De getuigenverklaringen zijn voornamelijk van Nederlanders en ondersteunen alleen maar dat nieuwsgeving stinkt, en die mocro's wel degelijk enige schuld hadden, maar het siert je meer als je de mensen dat zelf laat uitvogelen aan de hand van beide kanten van het verhaal (dus nieuwsartikelen en getuigenverklaringen), dan op deze goedkope manier met wat rellende artikelenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Getuigen verklaringen in dit stadium zeggen mij helemaal niks, want misschien waren die getuigen wel vrienden van die marokkanen, of bang voor hun of waren ze gewoon helemaal naar de klote en weten ze eigenlijk niets meer, terwijl ze het denken te weten etc etc.
Er moet gewoon een heel groot onderzoek komen naar dit gebeuren.
Het waren geen vrienden of kennissen die hij te hulp schoot, want hij was met een vriendengroep uit Oegstgeest, dus al die mensen stonden op hetzelfde perron.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:14 schreef Dirkh het volgende:
[..]
De aanleiding was ws wel dat groepje Marokkanen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:18 schreef capricia het volgende:
Zover is wel duidelijk.
Niet echt. Dit had heel simpel voorkomen kunnen worden, als die jongeren niet elke keer weer zo nodig ruzie moeten zoeken.quote:
Klopt, geheel vrijwillig. Ze wilden de goudeerlijke knapen die onze perrons wilden vrijwaren van Bulgaarse gelukszoekers trakteren op een warme kop soep en toen zagen ze helaas een Intercity over het hoofd. Stom!quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:18 schreef capricia het volgende:
Zover is wel duidelijk.
Dat zou heel goed kunnen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:19 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Maar de uiteindelijke oorzaak is dus dat groepje marokkanen ...
Dan kan het nog wel een tragisch ongeval zijn toch?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:20 schreef Disorder het volgende:
[..]
Niet echt. Dit had heel simpel voorkomen kunnen worden, als die jongeren niet elke keer weer zo nodig ruzie moeten zoeken.
Jij bent gewoon een domme, kortzichtige, geitenwollensokken Friesk.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat vind ik niet. Je gaat ook niet over de snelweg lopen, ook niet in een context. Is altijd gevaarlijk, is ook verboden. NIet doen en ook een beetje eigen schuld........
Ik vind de OP prima zo, want er wordt veel te geheimzinnig over dit gebeuren gedaan, dus dan is goed voor het evenwicht om ook een scherp artikel in de OP te plaatsen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:14 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
ja ok maar ondertussen zijn er al genoeg getuigenverklaringen die je kan quoten, of nieuws van vandaag uit ad.nl of telegraaf, maar je kiest bewust voor de oude berichten die lekker opruiend zijn, das gewoon foute nieuwsverstrekking. Combineer dan lekker wat recente artikelen, aan de hand van die getuigenverklaringen is het al meer dan duidelijk dat het zaakje stinkt. Maar wat jij nu doet is echt maar één kant belichten en gewoon je eigen gebeurtenissen fabriceren aan de hand van geselecteerde nieuws-items.
plus een flinke hoeveelheid alkohol natuurlijk, en groepsdynamiek... als er eentje springt...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:14 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Kan ook, ik hoop echt dat de politie alles uit gaat zoeken maar ben bang dat ze het op een ongeluk houden..quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:22 schreef capricia het volgende:
Er is ook op het spoor gevochten lees ik. En iedereen is op tijd van het spoor afgegaan, alleen die 2 jongens niet. Misschien waren ze al gewond?
Ja, alcohol zal wel meegespeeld hebben. Is geen excuus natuurlijk...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:23 schreef Re het volgende:
[..]
plus een flinke hoeveelheid alkohol natuurlijk, en groepsdynamiek... als er eentje springt...
Het is bekend dat er een bende Marokkanen bij dit gebeuren is betrokken en jij durft met de vage informatie die wij tot nu toe hebben, meteen te stellen dat dit een tragisch ongeval isquote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:20 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dan kan het nog wel een tragisch ongeval zijn toch?
de oorzaak is een intercity die met 130 km/u over hem heen is gedenderd... althans daar is hij dood aan gegaanquote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:19 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Maar de uiteindelijke oorzaak is dus dat groepje marokkanen ...
Ja, ik noem een steekpartij ook een tragisch ongeval.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is bekend dat er een bende Marokkanen bij dit gebeuren is betrokken en jij durft met de vage informatie die wij tot nu toe hebben, meteen te stellen dat dit een tragisch ongeval is
Klopt, maar de aanleiding is die vechtpartij.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:26 schreef Re het volgende:
[..]
de oorzaak is een intercity die met 130 km/u over hem heen is gedenderd... althans daar is hij dood aan gegaan
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:22 schreef capricia het volgende:
Er is ook op het spoor gevochten lees ik. En iedereen is op tijd van het spoor afgegaan, alleen die 2 jongens niet. Misschien waren ze al gewond?
Eens. Maar de rest was kennelijk wel van het spoor af. Ging toch over een groep van ongeveer 10 mensen of zo...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:28 schreef DJKoster het volgende:
[..]
We nemen wat mist, een voorwerp van ruim 100 ton met een snelheid van 30-35 meter per seconde en een perronhoogte van ongeveer 85 cm. Dat is nogal dodelijk, of je nou fit genoeg bent of niet..
De oorzaak is de persoon die de trein heeft uitgevondenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:26 schreef Re het volgende:
[..]
de oorzaak is een intercity die met 130 km/u over hem heen is gedenderd... althans daar is hij dood aan gegaan
Ik weet niet waar jij de informatie vandaan hebt gehaald dat er sprake was van flink alcohol gebruik, maar ik heb dat nog nergens kunnen lezen. Dat het aannemelijk is, tja dat is zo. Net zoals er meer aannemelijk is, daarom loopt dit topic ook zo kut, aannames.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:23 schreef Re het volgende:
[..]
plus een flinke hoeveelheid alkohol natuurlijk, en groepsdynamiek... als er eentje springt...
Ik weet niet welke spindoctors van de PvdA-Rotterdam dit gedownplay hebben bedacht, maar zij moeten toch weten dat zo'n doofpot als deze meteen wordt open gebroken door de nieuwe media.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:28 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Dit zal niet het eerste geval zijn dat in de doofpot wordt gestopt.
Om de gemoederen te sussen.
Het werkt al jaren dus..quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik weet niet welke spindoctors van de PvdA-Rotterdam dit gedownplay heeft bedacht, maar zij moeten toch weten dat zo'n doofpot als deze meteen wordt open gebroken door de nieuwe media.
wat moet er in de doofpot?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:28 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Dit zal niet het eerste geval zijn dat in de doofpot wordt gestopt.
Om de gemoederen te sussen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |