@Ijsmuts:
Da's wel het mooie van een game als Fallout. In prince kun je doen waar je zin in hebt

Beetje freeroamen is voor mij wel leuker dan puur de main quest volgen, hoewel ik het een beetje mix. Stukje main quest, stuk exploren, main quest, exploren, etc.. Voordeel van de Main Quest volgen is dat je op een aantal plekken gaat komen waar je anders niet zomaar binnenkomt. Maar voor de rest is vrijwel alles gewoon toegankelijk.
Nadeeltje wat ik nu wel een paar gehad heb is dat ik op plekken geweest ben en dingen meegenomen/neergeknald heb, waarvan later bleek dat dat onderdeel was van een subquest. Maar dat zijn maar details. Skills waar ik me als eerste op geconcentreerd heb lockpick/science/sneak en in mindere mate small guns/repair en speech. Het is maar net waar je je mee bezig wil houden. Wel zijn er genoeg boeken en bobbleheads te vinden, dus ik zou daar op letten bij het toekennen van skill points. Niet meteen zelf tot de 100 toekennen, want daar kom je toch wel door die boeken (+2) en bobbleheads (+10). Die "fout" heb ik wel gemaakt, lockpick naar 100 via level ups en daarna nog de lockpick bobblehead en 5 boeken vinden of zo. Da's dan wel zonde
Reparen kan niet met een workbench. De workbench is alleen om nieuwe wapens te maken (als je er de schematics voor hebt dan toch). Eigenlijk is dat niet direct een nuttige toevoeging aan je huis, aangezien de work benches in bijna elke grote plek wel te vinden zijn (als je het huis in Megaton hebt, kun je namelijk ook in de Craterside Supply winkel een workbench vinden). Maar repareren doe je met meerdere wapens van het hetzelfde type. Dus als je twee hunter rifle's hebt, kun je deze via je Pipboy repareren (naar het wapen toegaan en daar op de goede knop drukken, r op de PC in ieder geval). Ik heb dan ook van mijn meest gebruikte wapens vrijwel altijd minimaal twee in mijn inventory. En als ik een Mutant of raider of zo neerknal en die heeft een wapen dat ik al heb, pak ik die gewoon op om mijn wapens meteen mee te repareren. Zo blijven ze in topconditie

De personen die nodig zijn voor de main quest kun je nooit neerknallen. Voor de rest ben je zo vrij als een vogeltje om te doen en laten wat je wil. Dus vind je die gasten in Megaton irritant, schiet ze maar neer. Karma zal inderdaad zakken, maar dat weet je al (en sommige spelen nu eenmaal liever de bad guy

). Het enige nadeel wat er kleeft aan het neerknallen van alles en iedereen is dat je dan minder plekken overhoudt waar wapens en supplies te (ver)kopen zijn, dus handelen wordt moeilijker. Maar heb voor de gein wel eens een Mininuke op Megaton gegooid en moet bekennen dat ik een glimlach niet kon onderdrukken
Kortom, doe waar je zin in hebt. Heb je lol in het exploren, gewoon blijven doen! D'r is in ieder geval genoeg te vinden in Fallout

Wel zou ik regelmatig saven als je nog niet al te hoog in level bent, er lopen op sommige plekken vervelende dingen rond voor < level 10.
[ Bericht 0% gewijzigd door Yngwie op 08-01-2009 09:39:10 ]