abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 januari 2009 @ 22:58:04 #1
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_64568342


Hoi, welkom in het VBL-subforum! Zoals in de Index beschreven staat; hier vind je voetbal en alles wat daarmee te maken heeft. Van strafschop tot schwalbe en van de Nederlandse Eredivisie tot de Peruaanse competitie; het kan allemaal in dit forum worden besproken!

Allereerst geldt de algemene FOK! FAQ & Policy. Daar dien je je in het algemeen aan te houden, maar VBL heeft ook wat aandachtpunten die specifiek voor VBL gelden.

We gaan normaal met elkaar om.

VBL is een druk subforum met veel users en iedereen support wel een bepaalde club. Dat kan af en toe wel eens botsen. Met rivaliteit is helemaal niks mis, maar we gaan wel gewoon met respect met elkaar om. Sfeerverziekende posts (schelden, ziektes posten, doodverwensingen, racisme etc.) zien wij het liefst zo min mogelijk en deze zullen wij dan ook wijzigen, als het ons opvalt. Tuurlijk spelen emoties mee tijdens bijvoorbeeld live wedstrijden en daar houden wij natuurlijk rekening mee.

Valse tussenstanden.

Sinds vorig jaar is het niet toegestaan om valse tussenstanden te plaatsen in de live wedstrijden topics. Voor de wedstrijdvolgers zonder beelden is het irritant en niet grappig. Niet doen dus, het levert een ban op van 48 uur.

Help, ik zoek een topic!

Veel topics van bijvoorbeeld clubs, competities, spelers en trainers zijn geplaatst in het handige-linkjes-topic. Kijk eerst eens daar en gebruik de zoektips die in de OP staan om jouw gezochte topic te vinden.

Nieuwstopics openen en centrale topics.

De laatste tijd is er wat onduidelijkheid over nieuwstopics en centrale topics binnen VBL. Wij hebben daar niet echt een duidelijke regel voor, daar zit wat flexibiliteit in. Geopende topics naar aanleiding van een nieuwsbericht kunnen goede discussies opleveren en kunnen ook meer users aantrekken. Het ligt aan het type nieuwsbericht of een apart topic de moeite waard kan zijn.

Bij dit voorbeeld is het gelijk duidelijk dat het bericht makkelijk in het NAC Breda-topic geplaatst kan worden. Bij dit voorbeeld is eenvoudig in te schatten dat er veel reacties komen en dat een apart topic handig is naast het Ajax-topic.

Naast deze voorbeelden heb je de twijfels, waarvan dit een goed voorbeeld is. Het is niet altijd eenvoudig om van tevoren de nieuwswaarde van een bericht in te schatten en of een apart topic de moeite waard is. Daarom kijken we het eerst een tijdje aan en daarna kan alsnog besloten worden of het topic gemerged wordt met een centraal topic.



Naast dit Feedbacktopic zijn de VBL-mods op meerder manieren te bereiken.

RayMania (PM),
-Vaduz- (PM),
Blawh (PM),
sjimz (PM),

Verder is er een centrale VBL-mods PM Inbox die te bereiken is door een PM te sturen naar VblMods.


Valt je iets op dat niet in VBL thuis hoort, maak dan gebruik van de topicreport (, kan anoniem). VBL is zoals gezegd erg druk, dus niet alles kan altijd gezien worden. Het wordt op prijs gesteld als gebruik wordt gemaakt van de topicreport (werkt het snelste). Verder kun je dit Feedback topic gebruiken voor op -en aanmerkingen, suggesties, complimenten, kritiek enzovoort.


Hier is de OP te vinden.

[ Bericht 95% gewijzigd door RayMania op 01-01-2009 22:58:35 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_64568359
Volgens mij duikt deze discussie iedere keer op bij een voetballoze periode.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_64568379
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 22:58 schreef Suijk het volgende:
Volgens mij duikt deze discussie iedere keer op bij een voetballoze periode.
Het gaat mij om de TS van dit topic .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_64568394
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 22:58 schreef Suijk het volgende:
Volgens mij duikt deze discussie iedere keer op bij een voetballoze periode.
Helaas vertrekken bepaalde kinderachtige users niet wanneer er weer gevoetbald wordt.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_64568396
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 22:58 schreef Suijk het volgende:
Volgens mij duikt deze discussie iedere keer op bij een voetballoze periode.
Je moet iets te doen hebben en dan worden er pulptopics geopend. Andere users vinden het inderdaad pulp en gaan klagen - want die hebben ook niks te doen - en dan krijg je dit weer.

Niets mis mee trouwens, denk dat het voor de mods wel nuttig is vaak feedback te krijgen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  donderdag 1 januari 2009 @ 23:01:48 #6
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_64568436
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 22:55 schreef RayMania het volgende:
.

Wat is er nog meer waardoor VBL wordt verkwanseld?
Het doet me deugd dat je je luisterend oor ter ore biedt, dat zie je niet vaak bij een mod. Wel bij de betere.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_64568456
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 22:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
Minder toevoegende topics en bijbehorende posts. Het gros - in de topics die ik lees - is op dit moment ofwel een post van BSB, ADO, of een andere 'kleurrijke' user of een reactie op de post van die user. En dan amper relevant met het onderwerp van het topic.
Dan nog is het een taak van mij om de topics door te lezen, ongeacht de user of onderwerp.

Maar inderdaad, je hebt gelijk dat er een shitload aan baggerusers is bijgekomen . Misschien wordt het weer tijd om strenger op te treden en te zorgen dat de topics echt serieus en ontopic blijven.

Op dit moment zijn we natuurlijk ook bemand met 2,5 mods, zeg maar. Dat waren er pas geleden nog vier.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_64568470
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het doet me deugd dat je je luisterend oor ter ore biedt, dat zie je niet vaak bij een mod. Wel bij de betere.

²
Haal je elleboog eens uit zijn endeldarm man .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_64568487
Iedereen heeft toch het recht om hier te posten?
Zolang hij/zij geen regels overtreedt zie ik het probleem niet zo.
Als je hier komt voor de discussie weet je dat je uit bepaalde topics beter kan wegblijven.
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
  donderdag 1 januari 2009 @ 23:03:33 #10
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_64568500
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:00 schreef Breach het volgende:

[..]

Helaas vertrekken bepaalde kinderachtige users niet wanneer er weer gevoetbald wordt.
Ja inderdaad, dat zien we eigenlijk in elk forum onderdeel wel. Het is denk ik een utopie te denken dat een forum tot perfectie gedreven kan worden. Dit houd je altijd. En eigenlijk maakt dat het ook wel weer leuk en kleurrijk.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_64568511
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:03 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Iedereen heeft toch het recht om hier te posten?
Zolang hij/zij geen regels overtreedt zie ik het probleem niet zo.
Als je hier komt voor de discussie weet je dat je uit bepaalde topics beter kan wegblijven.
Sja, als de betreffende users overal met de hamstrings opduiken gaat het plezier er wel een beetje vanaf he..
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 1 januari 2009 @ 23:04:40 #12
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_64568528
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:02 schreef RayMania het volgende:
Op dit moment zijn we natuurlijk ook bemand met 2,5 mods, zeg maar. Dat waren er pas geleden nog vier.
Ja, je hebt gelijk. En ik wil niet slijmen hoor, maar maak van die 2,5 maar 3, want het is duidelijk dat je je uiterste best doet. Ik weet dat wel te waarderen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_64568567
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk. En ik wil niet slijmen hoor, maar maak van die 2,5 maar 3, want het is duidelijk dat je je uiterste best doet. Ik weet dat wel te waarderen.

²
En maar doorgaan .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_64568571
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:03 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Iedereen heeft toch het recht om hier te posten?
Zolang hij/zij geen regels overtreedt zie ik het probleem niet zo.
Als je hier komt voor de discussie weet je dat je uit bepaalde topics beter kan wegblijven.
Tuurlijk, maar topics mogen ook wel van een bepaald niveau zijn. Het is geen baggerforum waar we vrolijk overal smileys en offtopic gaan posten. Daar zullen we in ieder geval beter op gaan letten.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_64568598
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:03 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Iedereen heeft toch het recht om hier te posten?
Zolang hij/zij geen regels overtreedt zie ik het probleem niet zo.
Als je hier komt voor de discussie weet je dat je uit bepaalde topics beter kan wegblijven.
Het gaat niet over het feit wat iemand mag posten. Als iemand een hekel heeft aan een club mag hij dat. En dat mag hij van mij ook posten. Maar waar het mij om gaat is het feit dat de inhoud van posts van BansheeBoy bewust bedoeld zijn om reacties uit te lokken. En dat moet niet zo zijn.

Als het bleef bij een enkele keer dan moet je daar geen tijd aan besteden. Maar BSB is gewoon bloedirritant. Dat weet hij en is er ook al een aantal keer voor gewaarschuwd.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_64568614
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Sja, als de betreffende users overal met de hamstrings opduiken gaat het plezier er wel een beetje vanaf he..
Je bent toch niet verplicht om op hun te reageren?
Die kicken er alleen maar op als je reageert.
Maarja je heb een punt.Als sommige mensen bezig blijven is het niet leuk nee.
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_64568620
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk. En ik wil niet slijmen hoor, maar maak van die 2,5 maar 3, want het is duidelijk dat je je uiterste best doet. Ik weet dat wel te waarderen.

²
Als je een smurfenanus likt, krijg je dan een blauwe tong?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  donderdag 1 januari 2009 @ 23:08:23 #18
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_64568639
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Haal je elleboog eens uit zijn endeldarm man .
Dit vind ik niet zo'n aardige opmerking. Ik constateer slechts, of heb ik ongelijk wat jou betreft?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_64568659
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:07 schreef Hofpleinfontein het volgende:

[..]

Je bent toch niet verplicht om op hun te reageren?
Die kicken er alleen maar op als je reageert.
Maarja je heb een punt.Als sommige mensen bezig blijven is het niet leuk nee.
Ik reageer ook amper meer, ja hier nu ff. Maar om het in elk topic tegen te komen is bloed irritant. Ik vraag me ook af waarom Ray daar nog niet op gereageerd heeft nu.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_64568677
Ik ben ook niet gelukkig met al die "wie/wat vind jij" maar het is niet tegen de policy.


TVP
pi_64568700
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:07 schreef Breach het volgende:

[..]

Het gaat niet over het feit wat iemand mag posten. Als iemand een hekel heeft aan een club mag hij dat. En dat mag hij van mij ook posten. Maar waar het mij om gaat is het feit dat de inhoud van posts van BansheeBoy bewust bedoeld zijn om reacties uit te lokken. En dat moet niet zo zijn.

Als het bleef bij een enkele keer dan moet je daar geen tijd aan besteden. Maar BSB is gewoon bloedirritant. Dat weet hij en is er ook al een aantal keer voor gewaarschuwd.
Sommige users mogen nou eenmaal meer dan anderen.
Dat is de harde realiteit.

  donderdag 1 januari 2009 @ 23:10:38 #22
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_64568709
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:07 schreef Breach het volgende:
Als het bleef bij een enkele keer dan moet je daar geen tijd aan besteden. Maar BSB is gewoon bloedirritant. Dat weet hij en is er ook al een aantal keer voor gewaarschuwd.
Het zal wellicht off-topic lijken, maar o wat kijk ik weer uit naar de competitie en de Champions League, want dit soort posts zijn daar wat mij betreft toch echt ondergeschikt aan. Ik ben bovenal een voetballiefhebber, en dat zijn gelukkigerwijs de meesten hier. Dat maakt het zo mooi allemaal.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_64568712
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:06 schreef RayMania het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar topics mogen ook wel van een bepaald niveau zijn. Het is geen baggerforum waar we vrolijk overal smileys en offtopic gaan posten. Daar zullen we in ieder geval beter op gaan letten.
Niveau is moeilijk om te meten en om uit te leggen. Je gaat daar een hoop gezeik over krijgen als er post worden worden weggehaald omdat die volgens de mods niet van een bepaald niveau zijn.Begrijp je?
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:07 schreef Breach het volgende:

[..]

Het gaat niet over het feit wat iemand mag posten. Als iemand een hekel heeft aan een club mag hij dat. En dat mag hij van mij ook posten. Maar waar het mij om gaat is het feit dat de inhoud van posts van BansheeBoy bewust bedoeld zijn om reacties uit te lokken. En dat moet niet zo zijn.

Als het bleef bij een enkele keer dan moet je daar geen tijd aan besteden. Maar BSB is gewoon bloedirritant. Dat weet hij en is er ook al een aantal keer voor gewaarschuwd.
Ik houd me er niet zo mee bezig dus ik ben niet zo op de hoogte.Als er meerdere leden zijn die zich ergeren aan zijn posts en dit ook kenbaar maken dan lijkt me een waarschuwing op z'n plaats. Als dit door blijft gaan moet diegene maar gebanned worden ja.Waarom gebeurt dit niet dan?
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_64568713
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:10 schreef sjimz het volgende:

[..]

Sommige users mogen nou eenmaal meer dan anderen.
Dat is de harde realiteit.


Het is te merken. Gaat nog leuk worden de komende tijd dan .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_64568718
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:09 schreef sjimz het volgende:
Ik ben ook niet gelukkig met al die "wie/wat vind jij" maar het is niet tegen de policy.


TVP
Maar wat vind jij van de bloedirritante inhoud van de posts van BSB dan. Dat is nl. wel tegen de policy (heb dat enkele FAQ-topics geleden al eens laten zien.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')