Ook ik wilde mijn ervaring met Chesnut Uggs ook effe kwijt. Want dat ORIGINELE Uggs dus
verf afgeven was even schrikken. Voor 200 Eur mag je toch wel wat meer kwaliteit verwachten dacht ik. Maar schrik niet dat de Chesnut dus wateroplosbare kleurstof heeft.
Maar goed, mijn dochter heeft er lekker mee buiten gelopen in de regen en sneeuw en dus zaten er mooie kringen op de neus. Met Koud water en babyshampoo is het me gelukt na 3 keer onder de kraan. De truc is om de eerste keer de neus lekker nat te soppen met een mengsel van koud water en babyshampoo zodat alle troep eruit gespoeld is. Daarna laten drogen zodat ze egaal opdrogen en dan zullen ze er schrikbarend uitzien !
Ook de officiele Uggs Dealer kon me geen goed advies geven - beschouw maar als verloren wat het antwoord..
Nee dus. Nadat ze goed droog zijn ( natuurlijk laten drogen en niet onder de kachel en niet met de fohn !) Nogmaals kort onder de koude kraan en met sponsje een paar keer over de Ugg heen gaan zodat de neus egaal nat is maar niet doordrekt. Hij moet binnen 1 a 2 uur weer droog zijn.
Ik heb het daarna nog een keer gedaan zoals hierboven staat - kan geen kwaad. Dan weer laten drogen.
Daarna borstelen en opruwen met de borstels en inspuiten met waterafstonende spuitbus.
Enkele fotos van hoe het is gegaan zie je hier:
![Uggs-schoonmaken.jpg]()
Niet opgeven maar het kan dus wel om Uggs nat schoon te krijgen.
suc6