abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64534098
Pasgeleden ben ik voor het eerst de straat op gegaan met als enig doel straatfotografie. Ik heb de foto's omgezet naar grijswaarden en vervolgens contrast e.d. aangepast.

Wat vinden jullie van de foto's en bewerking?

1.

2.

3.
pi_64534762
Ik hou ook wel van zomaar de straat op gaan en fotograferen, doelloos kuieren en nieuwe gebieden ontdekken is heel inspirerend

maar het houdt risico's in. En foto moet namelijk over iets gaan, en dat ook uiten. Nu zien je foto's er wat doelloos uit, en een beetje triest. Meestal kom je al doende op een leuk onderwerp uit, maar nu uit zich dat niet zo.

Maar blijf proberen!
pi_64539045
Willekeurige mensen op de foto zetten en de foto naar zwart wit omzetten maakt helaas nog geen goede foto. Zoals bovenstaande zegt; je moet toch meer op zoek gaan naar een onderwerp. Bijvoorbeeld de draaiorgel op je laatste foto had een leuk onderwerp kunnen zijn, een beetje standaard, maar heeft mogelijkheden.
pi_64554578
Ik vind ze eigenlijk best leuk.

Foto 2 lijkt me niet helemaal scherp en foto 3 had met een andere DOF waarschijnlijk beter gewerkt.
  donderdag 1 januari 2009 @ 18:58:13 #5
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_64560557
1 en 2 zijn me te afstandelijjk en ook niet echt spannend ofzo.
3 is wel leuk (qua moment), beter standpunt ook.

Overall vind ik de z/w omzetting niet echt geslaagd, lijkt op een simpele desaturate maar dat maakt ze naar mijn idee niet beter. Bovendien worden straatfoto's niet meer straatfoto als ze geen kleur meer hebben vind ik.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  donderdag 1 januari 2009 @ 21:54:40 #6
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_64566130
Een matige foto omzetten naar zwart/wit maakt het geen betere foto
En daarbij hebben je foto's ook geen zwart of wit, alleen verschillende tinten grijs...

Maar foto 3 heeft potentie
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_64566215
Het doet me een beetje inspiratieloos aan eerlijk gezegd. Ga eerst een keer rondlopen zonder camera, en ga alleen kijken. Dan zie je vanzelf vanalles. Dan een keer de straat op, en ga 10 foto's te maken, zonder iets te wissen. Trek daar een paar uur voor uit. Dan kom je waarschijnlijk met sterkere beelden terug.
  donderdag 1 januari 2009 @ 22:03:36 #8
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_64566500
Vergeet dat zwartwit nou maar gewoon, eerst beelden maken. Ik zoek naar een verhaal in je foto's, dat is er niet. Behalve in 3, mooie toevalstreffer, mooie blik, achterdochtig en nieuwsgierig tegelijk.

Nog beter kijken en meer schieten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_64569520
ga je meer richten op een doel ? bijv. die man op de achtergrond van foto 3, waarom zou hij zo boos kijken? fotografeer hem van een andere kant, en je komt erachter waarom hij zo kijkt. je foto heeft dan een reden.
ik ben nieuw hier op fok dus ik weet niet in welk gesprek ik mij mag mengen maar ik ga fotografie studeren en ik wou even mijn mening geven;)
gr.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:47:07 #10
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_64578751
Ga nu nog eens de stad in en fotografeer dan alleen mensen die bv aan het bellen zijn.
pi_64584873
het lukt mij niet om een foto erop te zetten..
kan iemand mij helpen?
pi_64586637
Ten eerste iedereen bedankt voor de reacties! _O_ Het geeft me in ieder geval een beetje richting. Naast de opmerkingen zitten er een paar nuttige tips tussen die ik zeker ga gebruiken (Vooral de tip van Veldmuis vind ik wel wat hebben, op die manier wordt je goed "gedwongen")

Eens kijken of ik van het weekend voldoende tijd kan vinden om het uit te proberen. Ik heb wel gemerkt dat je hiervoor inderdaad goed de tijd moet uittrekken.

Foto 2 was een lastig geval, aangezien die een beetje onderbelicht was. Dit heb ik dus behoorlijk moeten ophelderen, en vervolgens weer ruisreductie toegepast, omdat dat een storend was (daardoor dus scherpte verloren)

Naar de omzetting van de kleuren moet ik nog kijken (Ik heb nu in Camera RAW simpelweg omgezet naar grijstinten (inderdaad geen z/w) en daarna met contrast, ophelderen e.d. gespeeld). Evt. ook behouden van kleur.

Voor bathducki (geen probleem dat je hier post hoor :)); Een foto zet je als volgt neer:
1[img]http://www.url.nl[/img]

Als je je foto op fotosites zoals photobucket zet, kan je daar gelijk al de link met img tags kopieren.
pi_64591816
aha dankje ik snap het =D
dan ga ik ook eens op pad foto's maken !
pi_64638641
Hoi, ik was gisteren bij t Wilhelminaplein metrostation, dat is ook wel een coole plek om met model te werken, lekker wit en hip bij de roltrap zeg maar. Weet niet of daar dezelfde regel geldt als bij NS stations maar ja. Ook bij de brug en t water moet genoeg te doen zijn, leuk te combineren met een bezoek aan t fotomuseum en een borrel in t Hotel New York. Had zelf mn camera niet bij me.
  FOK!fotograaf zondag 4 januari 2009 @ 20:31:59 #15
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_64661301
Even wat oftopic berichten verwijderd
Xilantof Flickrt
foto-nerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')