Oh ja dat is inderdaad erg leuk! Hmm dus de jouwe komt van schaarsbergen dan als ik het goed heb...Ja ik vind het echt heel erg van Mark Weijdt dat dat zo is gebeurdquote:Op woensdag 31 december 2008 20:56 schreef Sjaaaak het volgende:
Mijn vriend zit er nu ook anderhalve maand. Hij gaat wel vaak de poort uit, zit bij de bravo cie van luchtmobiel.
Zelfde compagnie als die van de omgekomen sergeant.
Spreek hem wel heel vaak op msn en via de telefoon vind ik, zag hem net ook nog even op Veronica. Dat was wel leuk om te zien.
Oh dat is minder, ik wil juist alles altijd weten.. en ja het is altijd spannend als ze de poort uitgaan, maar de tijd gaat dan wel wat sneller voor ze dus dat scheelt weer...quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:13 schreef Sjaaaak het volgende:
Nee ben ik niet geweest. Jij wel? Relatie tussen ons is beetje ingewikkeld. Hij betrekt me bij niks dus ik weet niets van al die dingen.
Hij zit inderdaad in Schaarsbergen. Morgen gaat ie weer de poort uit voor langere tijd, beetje spannend wel..
De Nederlandse Bushmasters zijn betrokken geweest bij verschillende incidenten. Op 20 september 2007 werd een Bushmaster bij een poging het lichaam van een gesneuvelde Nederlandse militair weg te brengen, beschoten door mortieren en raketwerpers. Het voertuig werd onbeweeglijk geschoten; hoewel geen van de passagiers gewond raakte, moest de pantserwagen worden opgegeven; hij werd later door een Apache vernietigd om te voorkomen dat hij in vijandelijke handen viel.quote:Op woensdag 31 december 2008 02:43 schreef Itt het volgende:
[..]
Hij is chauffeur van de Bushmaster als dat je iets zegt.
hey bedankt!quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:40 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
De Nederlandse Bushmasters zijn betrokken geweest bij verschillende incidenten. Op 20 september 2007 werd een Bushmaster bij een poging het lichaam van een gesneuvelde Nederlandse militair weg te brengen, beschoten door mortieren en raketwerpers. Het voertuig werd onbeweeglijk geschoten; hoewel geen van de passagiers gewond raakte, moest de pantserwagen worden opgegeven; hij werd later door een Apache vernietigd om te voorkomen dat hij in vijandelijke handen viel.
Op 5 decemter 2008 reed een Bushmaster ten zuidwesten van Chora op een bermbom. De Bushmaster raakte zwaar beschadigd maar alle inzittende bleven ongedeerd.
Lijkt me een redelijk veilig apparaat dus. Natuurlijk zijn niet alle bermbommen hetzelfde, maar dat voertuig ziet er wel solide uit.
Sterkte in elk geval
ok...omdat jij het zegt ga ik mss een keertje kijken.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:35 schreef Esses het volgende:
Thuisfrontdagen helpen wel veel, al is het maar omdat je een standaard praatje hoort, je kan na die tijd ook met andere relaties praten. Met andere mensen die daar rondhuppelen. Het gaat niet alleen om dat praatje he
Er is altijd meer dan alleen maar het officieele praatjequote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:31 schreef Itt het volgende:
[..]
ok...omdat jij het zegt ga ik mss een keertje kijken.
okquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:38 schreef Esses het volgende:
[..]
Er is altijd meer dan alleen maar het officieele praatje
Oh is dit weer zo'n "Trots op onze jongens" topic?quote:Op woensdag 31 december 2008 12:43 schreef Bob-B het volgende:
degene die denkt dattie niet normaal kan doen pm't me maar, dan regelen we meteen speciale voorzieningen.
37% krijgt te maken met ptss. (als ik het goed heb). Zolang mensen gelijk hulp zoeken (en dat is nu goed geregeld) kan het redelijk behandeld worden.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:48 schreef Guus Muisarm het volgende:
Dit is tegen esses:
Ik zie het topic. Maar het probleem is dat je niet 1 op 1 kan geven hoe om te gaan met dit. net zoals die gasten die daar zitten (afghanistan in dit geval) kan je ook niet zien via een forum hoe de directe vrienden/vriendinnen/familie/hond/weetikveel ermee omgaat.
Goede kans dat het los loopt. re-eele kans dat het misloopt ...
Ik hoop (natuurlijk) dat het losloopt voor hun. maar wat wil ze? Zeggen dat het na die 4 maanden weer hetzelfde zal zijn? Het KAN wel. Maar ik denk dat ook zij zal zien dat hij veranderd zal zijn.
Ik geef een voorbeeld m'n collega gaf: jij zit met je gedachtten bij het 8/9 jaar oude meisje dat je net een chocoladereep gaf en een sluipschutter schiet haar neer voor je ogen. Je vriendin maakt zich druk omdat de buren de heg niet knippen/whatever.
Dus ik moet normaal doen als een paar users zich niet kunnen gedragen door de topicstarter in de zeik te nemen en ik hun waarschuw en hun berichten verwijder? Leg dat eens uit?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 23:36 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Oh is dit weer zo'n "Trots op onze jongens" topic?
Dat als ik vertel dat ik 2 neefjes in Bosnie had we trots moeten zijn op ze maar dat ik niet mag vertellen dat ik een collega had die totaal verknipt terug kwam? Daar gaat het niet over?
Hoe moet IK hier in godsnaam vertellen dat je vriend veilig is daar zelfs mocht het zo zijn dat er al een jaar geen gewonde gevallen zou zijn???
Get a grip. Hij kan NU op een mijn rijden (of ied tegenkomen), de nederlanders hebben heel veel geluk gehad tot nu toe.
De enige houvast die ik je kan geven is dat de nederlanders behoorlijk voorzichtig zijn en ERG weinig doden/gewonden hebben ten opzichte van andere landen.
Ja, maar dit staat niet in verband met het topic, en dat doet "the aftermath" ook niet. Immers het ging hier volgens mij over de huidige situatie. En aan Bob-B, dat stuk heeft hij waarschijnlijk gemist.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:48 schreef Guus Muisarm het volgende:
Dit is tegen esses:
Ik zie het topic. Maar het probleem is dat je niet 1 op 1 kan geven hoe om te gaan met dit. net zoals die gasten die daar zitten (afghanistan in dit geval) kan je ook niet zien via een forum hoe de directe vrienden/vriendinnen/familie/hond/weetikveel ermee omgaat.
Ik hoop (natuurlijk) dat het losloopt voor hun. maar wat wil ze? Zeggen dat het na die 4 maanden weer hetzelfde zal zijn? Het KAN wel. Maar ik denk dat ook zij zal zien dat hij veranderd zal zijn.
Ik geef een voorbeeld m'n collega gaf: jij zit met je gedachtten bij het 8/9 jaar oude meisje dat je net een chocoladereep gaf en een sluipschutter schiet haar neer voor je ogen. Je vriendin maakt zich druk omdat de buren de heg niet knippen/whatever.
dude..echt waarom maak je je zo druk? Ten eerste leessssssss, ten tweede ik heb dit topic niet geopend om te praten over of ik trots ben op wat 'de jongens' of mijn vriend doet..dat staat hier compleet los van.. De enige reden dat ik dit heb gepost is om in contact te komen en te praten met andere mensen die hetzelfde meemaken of meegemaakt hebben..NATUURLIJK bestaat er geen handboek voor deze situaties en natuurlijk gaat het niet altijd goed!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:48 schreef Guus Muisarm het volgende:
Dit is tegen esses:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |