abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64544215
Mijn vriend zit er nu ook anderhalve maand. Hij gaat wel vaak de poort uit, zit bij de bravo cie van luchtmobiel.
Zelfde compagnie als die van de omgekomen sergeant.
Spreek hem wel heel vaak op msn en via de telefoon vind ik, zag hem net ook nog even op Veronica. Dat was wel leuk om te zien.
Whoop whoop, politie.
  donderdag 1 januari 2009 @ 05:48:06 #52
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_64550081
snap ik
pi_64553732
quote:
Op woensdag 31 december 2008 20:56 schreef Sjaaaak het volgende:
Mijn vriend zit er nu ook anderhalve maand. Hij gaat wel vaak de poort uit, zit bij de bravo cie van luchtmobiel.
Zelfde compagnie als die van de omgekomen sergeant.
Spreek hem wel heel vaak op msn en via de telefoon vind ik, zag hem net ook nog even op Veronica. Dat was wel leuk om te zien.
Oh ja dat is inderdaad erg leuk! Hmm dus de jouwe komt van schaarsbergen dan als ik het goed heb...Ja ik vind het echt heel erg van Mark Weijdt dat dat zo is gebeurd ...Mijn vriend zat daar toen een paar kilometer verder, die was langs dezelfde weg gegaan als waar Mark toen is overleden, ze zijn die dag ook beschoten en over n IED gereden maar gelukkig allemaal wel goed afgelopen.
pi_64558518
Hey sjaaaak ben jij nog wel naar van die thuisfrontdagen gegaan?
pi_64560980
Nee ben ik niet geweest. Jij wel? Relatie tussen ons is beetje ingewikkeld. Hij betrekt me bij niks dus ik weet niets van al die dingen.
Hij zit inderdaad in Schaarsbergen. Morgen gaat ie weer de poort uit voor langere tijd, beetje spannend wel..
Whoop whoop, politie.
pi_64564399
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 19:13 schreef Sjaaaak het volgende:
Nee ben ik niet geweest. Jij wel? Relatie tussen ons is beetje ingewikkeld. Hij betrekt me bij niks dus ik weet niets van al die dingen.
Hij zit inderdaad in Schaarsbergen. Morgen gaat ie weer de poort uit voor langere tijd, beetje spannend wel..
Oh dat is minder, ik wil juist alles altijd weten.. en ja het is altijd spannend als ze de poort uitgaan, maar de tijd gaat dan wel wat sneller voor ze dus dat scheelt weer...
btw ik ben nog nooit naar zo'n thuisfrontdag geweest, ik denk niet dat ik er veel aan heb om eerlijk te zijn en ze zijn ook altijd 4 uur rijden van mij vandaan..dus dat helpt ook niet echt.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 13:35:29 #57
211797 Esses
Splendide mendax
pi_64576353
Thuisfrontdagen helpen wel veel, al is het maar omdat je een standaard praatje hoort, je kan na die tijd ook met andere relaties praten. Met andere mensen die daar rondhuppelen. Het gaat niet alleen om dat praatje he
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_64576496
quote:
Op woensdag 31 december 2008 02:43 schreef Itt het volgende:

[..]

Hij is chauffeur van de Bushmaster als dat je iets zegt.
De Nederlandse Bushmasters zijn betrokken geweest bij verschillende incidenten. Op 20 september 2007 werd een Bushmaster bij een poging het lichaam van een gesneuvelde Nederlandse militair weg te brengen, beschoten door mortieren en raketwerpers. Het voertuig werd onbeweeglijk geschoten; hoewel geen van de passagiers gewond raakte, moest de pantserwagen worden opgegeven; hij werd later door een Apache vernietigd om te voorkomen dat hij in vijandelijke handen viel.

Op 5 decemter 2008 reed een Bushmaster ten zuidwesten van Chora op een bermbom. De Bushmaster raakte zwaar beschadigd maar alle inzittende bleven ongedeerd.

Lijkt me een redelijk veilig apparaat dus. Natuurlijk zijn niet alle bermbommen hetzelfde, maar dat voertuig ziet er wel solide uit.

Sterkte in elk geval
pi_64582317
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:40 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

De Nederlandse Bushmasters zijn betrokken geweest bij verschillende incidenten. Op 20 september 2007 werd een Bushmaster bij een poging het lichaam van een gesneuvelde Nederlandse militair weg te brengen, beschoten door mortieren en raketwerpers. Het voertuig werd onbeweeglijk geschoten; hoewel geen van de passagiers gewond raakte, moest de pantserwagen worden opgegeven; hij werd later door een Apache vernietigd om te voorkomen dat hij in vijandelijke handen viel.

Op 5 decemter 2008 reed een Bushmaster ten zuidwesten van Chora op een bermbom. De Bushmaster raakte zwaar beschadigd maar alle inzittende bleven ongedeerd.

Lijkt me een redelijk veilig apparaat dus. Natuurlijk zijn niet alle bermbommen hetzelfde, maar dat voertuig ziet er wel solide uit.

Sterkte in elk geval
hey bedankt! dat is allemaal wel fijn om te horen, natuurlijk niets is onverwoestbaar, maar het is in ieder geval iets..
pi_64582391
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:35 schreef Esses het volgende:
Thuisfrontdagen helpen wel veel, al is het maar omdat je een standaard praatje hoort, je kan na die tijd ook met andere relaties praten. Met andere mensen die daar rondhuppelen. Het gaat niet alleen om dat praatje he
ok...omdat jij het zegt ga ik mss een keertje kijken.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 16:38:54 #61
211797 Esses
Splendide mendax
pi_64582637
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:31 schreef Itt het volgende:

[..]

ok...omdat jij het zegt ga ik mss een keertje kijken.
Er is altijd meer dan alleen maar het officieele praatje
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
pi_64588495
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 16:38 schreef Esses het volgende:

[..]

Er is altijd meer dan alleen maar het officieele praatje
ok
pi_64588785
http://www.defensie.nl/landmacht/personeel/thuisfront/

Hopelijk heb je hier misschien wat aan.
Sterkte!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_64599764
quote:
Op woensdag 31 december 2008 12:43 schreef Bob-B het volgende:
degene die denkt dattie niet normaal kan doen pm't me maar, dan regelen we meteen speciale voorzieningen.
Oh is dit weer zo'n "Trots op onze jongens" topic?

Dat als ik vertel dat ik 2 neefjes in Bosnie had we trots moeten zijn op ze maar dat ik niet mag vertellen dat ik een collega had die totaal verknipt terug kwam? Daar gaat het niet over?

Hoe moet IK hier in godsnaam vertellen dat je vriend veilig is daar zelfs mocht het zo zijn dat er al een jaar geen gewonde gevallen zou zijn???

Get a grip. Hij kan NU op een mijn rijden (of ied tegenkomen), de nederlanders hebben heel veel geluk gehad tot nu toe.

De enige houvast die ik je kan geven is dat de nederlanders behoorlijk voorzichtig zijn en ERG weinig doden/gewonden hebben ten opzichte van andere landen.
pi_64600732
Guus, het is niet zo'n topic.
Het is een topic voor een ongeruste partner.
Jammer dat ik je niet kan pm'en.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_64601059
Sorry krakkemieke, dit is weer zo'n topic met van die vage kut mods die me pissig maken.

Ik zie jouw punt wel. We kunnen er weinig aan doen eigenlijk. M'n neefjes hadden geluk. M'n collega niet. Het zit ook in de persoon zelf eigenlijk. Hoe gaat die er mee om als er dingen gebeuren die je niet tegenkomt buiten Sloterervaart.

Het toeval wou dat het 2 neefjes van verschillende kanten waren. Kwamen in hetzelfde onderdeel. De ene uit de stad, (amsterdamse kant) de andere kant is van het brabantse dorp. Beide zijn goed terecht nu (hebben normaal leven) terwijl m'n collega (gewoon eindhovenaar, redelijke stad) geflipt is en nu opgesloten is)

M'n punt is dat niet alleen doden/gewonden tellen maar wie er ook naartoe gaat een opdoffer krijgt (psychologisch gezien)en jij sowieso een moeilijke periode gaat krijgen als ie terug is.
pi_64601334
Guus, de vriend van m'n zus kreeg ook een grote opdoffer en daardoor ging hun relatie uit.
Maar die vriend had erg veel aan de post van het thuisfront.
Deze post gaat erover hoe het thuisfront het kan volhouden. En niet voor zichzelf, juist ook voor de vriend.

Guus, je mag me pm'en.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 3 januari 2009 @ 00:29:32 #68
211797 Esses
Splendide mendax
pi_64601863
Guus, als je 't topic misschien nog even een keer doorleest was je er zelf achtergekomen waar dit topic over ging, dit voordat je, niet compleet ongegrond maar toch onnozel, begon te brabbelen.
pi_64602552
Dit is tegen esses:

Ik zie het topic. Maar het probleem is dat je niet 1 op 1 kan geven hoe om te gaan met dit. net zoals die gasten die daar zitten (afghanistan in dit geval) kan je ook niet zien via een forum hoe de directe vrienden/vriendinnen/familie/hond/weetikveel ermee omgaat.

Goede kans dat het los loopt. re-eele kans dat het misloopt ...

Ik hoop (natuurlijk) dat het losloopt voor hun. maar wat wil ze? Zeggen dat het na die 4 maanden weer hetzelfde zal zijn? Het KAN wel. Maar ik denk dat ook zij zal zien dat hij veranderd zal zijn.

Ik geef een voorbeeld m'n collega gaf: jij zit met je gedachtten bij het 8/9 jaar oude meisje dat je net een chocoladereep gaf en een sluipschutter schiet haar neer voor je ogen. Je vriendin maakt zich druk omdat de buren de heg niet knippen/whatever.
pi_64602741
Guus, pm me even!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_64602812
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 00:48 schreef Guus Muisarm het volgende:
Dit is tegen esses:

Ik zie het topic. Maar het probleem is dat je niet 1 op 1 kan geven hoe om te gaan met dit. net zoals die gasten die daar zitten (afghanistan in dit geval) kan je ook niet zien via een forum hoe de directe vrienden/vriendinnen/familie/hond/weetikveel ermee omgaat.

Ik hoop (natuurlijk) dat het losloopt voor hun. maar wat wil ze? Zeggen dat het na die 4 maanden weer hetzelfde zal zijn? Het KAN wel. Maar ik denk dat ook zij zal zien dat hij veranderd zal zijn.

Ik geef een voorbeeld m'n collega gaf: jij zit met je gedachtten bij het 8/9 jaar oude meisje dat je net een chocoladereep gaf en een sluipschutter schiet haar neer voor je ogen. Je vriendin maakt zich druk omdat de buren de heg niet knippen/whatever.
37% krijgt te maken met ptss. (als ik het goed heb). Zolang mensen gelijk hulp zoeken (en dat is nu goed geregeld) kan het redelijk behandeld worden.
Maar dan nog snap ik niet waarom je hierover begint.. aangezien het offtopic is
  zaterdag 3 januari 2009 @ 00:59:13 #72
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_64602835
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:36 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Oh is dit weer zo'n "Trots op onze jongens" topic?

Dat als ik vertel dat ik 2 neefjes in Bosnie had we trots moeten zijn op ze maar dat ik niet mag vertellen dat ik een collega had die totaal verknipt terug kwam? Daar gaat het niet over?

Hoe moet IK hier in godsnaam vertellen dat je vriend veilig is daar zelfs mocht het zo zijn dat er al een jaar geen gewonde gevallen zou zijn???

Get a grip. Hij kan NU op een mijn rijden (of ied tegenkomen), de nederlanders hebben heel veel geluk gehad tot nu toe.

De enige houvast die ik je kan geven is dat de nederlanders behoorlijk voorzichtig zijn en ERG weinig doden/gewonden hebben ten opzichte van andere landen.
Dus ik moet normaal doen als een paar users zich niet kunnen gedragen door de topicstarter in de zeik te nemen en ik hun waarschuw en hun berichten verwijder? Leg dat eens uit?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 01:05:57 #73
211797 Esses
Splendide mendax
pi_64603028
quote:
Dit is tegen esses:

Ja, maar dit staat niet in verband met het topic, en dat doet "the aftermath" ook niet. Immers het ging hier volgens mij over de huidige situatie. En aan Bob-B, dat stuk heeft hij waarschijnlijk gemist.
pi_64603743
quote:
Dit is tegen esses:

dude..echt waarom maak je je zo druk? Ten eerste leessssssss, ten tweede ik heb dit topic niet geopend om te praten over of ik trots ben op wat 'de jongens' of mijn vriend doet..dat staat hier compleet los van.. De enige reden dat ik dit heb gepost is om in contact te komen en te praten met andere mensen die hetzelfde meemaken of meegemaakt hebben..NATUURLIJK bestaat er geen handboek voor deze situaties en natuurlijk gaat het niet altijd goed!
Denk je nou echt dat ik me dat niet realiseer?
Maar je kan me toch niet gaan zitten vertellen dat het zinloos is om hierover een post te openen?
Kijk dat er mensen zijn die mij gerust willen stellen is toch heel begrijpelijk? maar dat is zeker niet de reden voor mijn post..En ja hij zal vast wel veranderd zijn als hij terugkomt, maar dat betekent niet voor iedereen meteen het einde van de relatie of wat dan ook..
Dus als je nog ervaringen hebt die je wil delen hier dan be my guest, ik hoop alleen dat je nu snapt waar we het hier over hebben.ok?
pi_64622091
Hey Itt,

Hoewel ik eigenlijk liever niet op deze berichten reageer denk ik wel dat ik weet wat jij bedoelt, mijn ´´vriend´´.. naja.. soort van latrelatie is ook militair en heeft twee jaar terug voor 5 maanden in Kamp Holland gezeten. Hij zit bij een speciale eenheid en was alleen maar op pad. Dit was inderdaad soms moordend, maar hij vindt het zo belangrijk dat er steun komt vanuit het thuisfront. Het enige wat ik kon doen was hem ellenlange brieven schrijven, zoals hierboven gezegd met name over onzinnige dingen die je normaal nooit zou vertellen. Maar dat deed hem echt supergoed, hij hoorde normale verhalen zeg maar en kon zich zodoende op andere dingen richten dan op vechten. Mijn zorgen vertelde ik hem niet, naar mijn mening heeft hij daar ook niks aan; hij heeft al genoeg aan zijn hoofd.. Hij mailde me ongeveer eens in de twee/drie weken als hij op de basis was, doordat hij me niet vertelde wanneer hij wat ging doen (wat ook niet mocht..) stelde ik me daar ook niet op in. Iedere mail was dan weer een welkome verrassing!

Door brieven te schrijven kon hij die ook lezen wanneer en waar (niet alle informatie wil je lezen als er allemaal andere mannen om je heen zitten) hij wilde en was hij niet afhankelijk van de computers.

Het is zwaar maar bedenk dat ze er super hard voor gewerkt hebben en dat een ongeluk vaak letterlijk in een klein hoekje zit. Steun hem waar je kan en zoek idd mensen waarmee je hierover kunt praten, misschien inderdaad via zo´n lotgenotendag of met vriendinnen van andere jongens die daar zitten.

Heel veel sterkte!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')