ja dat hoort ook normaal te zijn dat je je eraan ergert, maar vriendlief is daar naar buiten toe wat laks mee. Daarom communicatie...quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:34 schreef Hephaistos. het volgende:
Er wordt nu wel wat hard over cat2 heengevallen vind ik. Terwijl het toch vrij normaal is dat je je doodergert als je vriend zo behandeld wordt door zijn familie. Helemaal als het een type is dat een beetje over zich heen laat lopen.
Je hebt er dus met hem gedonder over dat hij zijn moeder en zus geen weerwoord geeft, en hij denkt dat het wel overkomt als jij weerwoord voor hem geeft?quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:58 schreef cat2 het volgende:
[..]
Ja dat laatste is zo. Daar hebben we best vaak woorden over.
Je hoeft toch niet naar verjaardagen enzo van famillie als je dat niet wil.quote:
niet dat ik je andere topic er zo graag bij wil slepen maar in hoeverre verblind jouw (pest)verleden je huidige inzichten in deze situatie... je vriend tilt er blijkbaar niet echt superveel aan, maar jij des te meer.quote:Op dinsdag 30 december 2008 15:41 schreef cat2 het volgende:
dat is zo. Ik was sowieso niet van plan mijn mond voor hem open te doen. Ik weet alleen niet of ik er de komende jaren wel zin in hebt om te zien hoe hij behandeld wordt en dat hij er zelf niets tegenin brengt. Ik kan het namelijk niet aanzien. Dus daar twijfel ik de laatste tijd over.
omdat hij geen weerwoord geeft hebben deze mensen juist enorm veel met onze relatie te maken. Hoe zou jij het vinden als je samenwoont met iemand die zijn huis en vrienden laat afkraken? Het zijn toch ook jouw vrienden en het is toch ook jouw huis waar je in woont. Hoe zou je het vinden als degene met wie je samenwoont constant gecorrigeerd wordt op eetgewoonten, kleding, gedrag, gespreksonderwerpen? Hoe mijn vriend is kwa kledingsmaak enzo, zo ben ik ook. Hetzelfde zijn gespreksonderwerpen, interesses. Als jouw vriend daar continue op wordt aangesproken en daardoor niet voor vol wordt aangezien dan wordt jij toch ook niet voor vol aangezien? Dat is toch geen fijn gevoel? Dan kun je toch niet meer jezelf zijn want dat is niet goed genoeg.quote:Op dinsdag 30 december 2008 15:46 schreef Leandra het volgende:
Je twijfelt dus over je relatie, doordat hij geen weerwoord geeft aan mensen die in feite geen bal met je relatie te maken hebben?
Lijkt me enorm lastig. Sterkte.
eerlijk gezegd, niet zo heel veel. Het is gewoon een feit dat mijn vriend zegt dat hij zich bij mijn familie fijner voelt dan bij zijn eigen familie. Ik denk dat dat meer over die mensen zegt dan over mijn pestverleden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:05 schreef Re het volgende:
[..]
niet dat ik je andere topic er zo graag bij wil slepen maar in hoeverre verblind jouw (pest)verleden je huidige inzichten in deze situatie... je vriend tilt er blijkbaar niet echt superveel aan, maar jij des te meer.
Ach kom, je gaat een relatie aan met een goedzak en verwacht vervolgens dat hij met hand en tand jullie levenswijze gaat verdedigen? Je hebt een vervelende schoonfamilie, daar ben je heus niet de enige in.quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:08 schreef cat2 het volgende:
[..]
omdat hij geen weerwoord geeft hebben deze mensen juist enorm veel met onze relatie te maken. Hoe zou jij het vinden als je samenwoont met iemand die zijn huis en vrienden laat afkraken? Het zijn toch ook jouw vrienden en het is toch ook jouw huis waar je in woont. Hoe zou je het vinden als degene met wie je samenwoont constant gecorrigeerd wordt op eetgewoonten, kleding, gedrag, gespreksonderwerpen? Hoe mijn vriend is kwa kledingsmaak enzo, zo ben ik ook. Hetzelfde zijn gespreksonderwerpen, interesses. Als jouw vriend daar continue op wordt aangesproken en daardoor niet voor vol wordt aangezien dan wordt jij toch ook niet voor vol aangezien? Dat is toch geen fijn gevoel? Dan kun je toch niet meer jezelf zijn want dat is niet goed genoeg.
Ik blijf erbij, juist omdat mijn vriend geen weerwoord geeft en vindt dat zij alles mogen zeggen omdat ze eerlijk zijn, hebben ze heel veel met onze relatie te maken. Zij kijken neer op onze manier van leven/denken. Dat is toch niet fijn als je vriend dat toelaat?
Klopt, het is idd erg vervelend als hij dat toelaat, maar dat is het probleem nou juist, hij laat dat toe.quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:08 schreef cat2 het volgende:
[..]
omdat hij geen weerwoord geeft hebben deze mensen juist enorm veel met onze relatie te maken. Hoe zou jij het vinden als je samenwoont met iemand die zijn huis en vrienden laat afkraken? Het zijn toch ook jouw vrienden en het is toch ook jouw huis waar je in woont. Hoe zou je het vinden als degene met wie je samenwoont constant gecorrigeerd wordt op eetgewoonten, kleding, gedrag, gespreksonderwerpen? Hoe mijn vriend is kwa kledingsmaak enzo, zo ben ik ook. Hetzelfde zijn gespreksonderwerpen, interesses. Als jouw vriend daar continue op wordt aangesproken en daardoor niet voor vol wordt aangezien dan wordt jij toch ook niet voor vol aangezien? Dat is toch geen fijn gevoel? Dan kun je toch niet meer jezelf zijn want dat is niet goed genoeg.
Ik blijf erbij, juist omdat mijn vriend geen weerwoord geeft en vindt dat zij alles mogen zeggen omdat ze eerlijk zijn, hebben ze heel veel met onze relatie te maken. Zij kijken neer op onze manier van leven/denken. Dat is toch niet fijn als je vriend dat toelaat?
nee dat doe ik ook niet. Mijn vriend daarentegen blijft het doen want alles in dat gezin draait om moeder. Zijn zus is tegen hem ook zo, weet ook altijd alles beter/meer dan mijn vriend en moeder vindt dat dan ook , dat zusje veel meer weet/ergens verstand van heeft dan mijn vriend. Lastig dus.quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:36 schreef Leandra het volgende:
Vermoeiend, zo'n mens wat de wijsheid in pacht denkt te hebben![]()
Ik zou om te beginnen al geen advies meer vragen, want zo te horen geeft ze het ook wel ongevraagd
Pak het probleem zelf eens op.quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:08 schreef cat2 het volgende:
Lekker mijn eigen plan trekken. Jou vriend moet het met jou doen en jij met hem.quote:Wat zouden jullie doen?
Whehehe, waarschijnlijk wel ja. Fuckers. Niet te lang over nadenken en lekker in hun eigen vet laten gaarkoken.quote:Nadat ik heb gezegd dat als ze alleen maar commentaar hebben op ons huis maar beter thuis kunnen blijven, komen ze nog maar 2/3 keer per jaar. Verder bellen ze ook nooit of zo. Ik denk dus dat ze mij deze uitspraak heel erg kwalijk nemen.
Hoe 'aardig' wat je zegt ook maar klinkt, dit is echt niet de plek en de tijd om dit te doen. Het is jouw huis, jouw relatie, en je moet gewoon keihard opkomen daarvoor. Als je vriend het niet doet, moet jij het maar doen. Naast 'voor jezelf opkomen', is er ook zoiets als 'voor een ander opkomen'. Als je dat in je relatie en in je eigen huis al niet doet, zul je dat voor helemaal niemand doen, nooit. Jullie hebben allebei gewoon slappe knieën.quote:Op dinsdag 30 december 2008 18:41 schreef cat2 het volgende:
Ik zit regelmatig te koken van woede als ik daar zit als er weer een *** opmerking richting mijn vriend gaat. Toch zeg ik niets.Ik vind namelijk dat hij dat zelf moet doen. Hij moet zelf inzien dat dit niet normaal is en zelf er tegenin gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |