Illustratief zijn de onderstaande citaten uit een artikel van Frank Buma in het Trajectum van maandag 13 december, de officiele krant van de Hogeschool van Utrecht over het bezoek van Anouk aan een liefdadigheidsproject in Utrecht.
'Ze zou toch alleen broodjes smeren?', Anouk en pers versjiteren daklozenbrunch.
Vorig jaar zamelden ze meubels in voor het Ronald McDonaldhuis. Dit jaar trakteerden liefdadige bedrijfskaderstudenten Utechtse daklozen op een Sinterklaasbrunch. Voor wat extra media-aandacht nodigden ze Big Brother's Anouk uit. Dat hadden ze beter niet kunnen doen....
...Nabil Abbazy, bedrijfskaderstudent en eindverantwoordelijke voor de brunch zit beduusd te kijken terwijl twee fotografen zich op de trap verdringen om een plaatje te kunnen schieten van de bekendste student van Nederland....
....Ruud, vrijwilliger bij het Catharijnehuis, spreekt van 'ongezonde belangstelling' en staat met rode vlekken in zijn nek tegen het prille sterretje te schreeuwen. 'Je komt hier niet de zaal binnen begrepen?'...
...'Anouk zou alleen komen om een broodje te smeren, niet om de pers te woord te staan. Daar was toch over gesproken?'...
....Met de vrijwilligers van het Catharijnehuis is inmiddels afgesproken dat de pers buiten op Anouk zal wachten, zodat die binnen gewoon haar werk kan doen....
....Vrijwilliger Ruud, inmiddels weer wat bekoeld, staat er hoofdschuddend naar te kijken. 'Ik werk hier al bijna 8 jaar en er is nog nooit een foto genomen. Nu barst het opeens van de pers. En dat allemaal voor zo'n onbelnagrijke vrouw! Kom op zeg, het is hier Artis niet. De mensen die hier zitten hebben helemaal geen behoefte aan dit soort drukte'....
..'Ik zie morgen de berichten al in de krant' moppert een student tegen Nabil, 'alles over die Anouk maar niks over dit project.'...
Deze citaten geven een aardig beeld van de overtrokken mediabelangstelling rond de BB-bewoners. Waarom deze gekte rond de bewoners, is er niks anders meer te melden. Zeker met betrekking op de kerst moet er genoeg te melden zijn.
Okee, dat ex-bewoners enige aandacht krijgen, uiteraard. Ik bedoel, ze hebben toch iets bijzonders neergezet, maar dat bijvoorbeeld Tara, die toch maar 8 dagen in het huis heeft gezeten en notabene zelf is weggegaan nog steeds midden in de aandacht staat is niet meer normaal.
Het doet me denken aan een uitspraak van Jan Baan: 'Na de hype komt de pijp' Dit betekend dat mensen of bedrijven die meegaan in een hype deze hype niet overleven en aan het einde de pijp aan Maarten moeten geven. Ik zie hetzelfde gebeuren met de ex-bewoners. Op een gegeven moment zal de media-aandacht over zijn en zullen ze in een heel diep gat donderen.
Dus dames en heren van de media, waarom die overtrokken media-aandacht. Laat de ex-bewoners met rust en laat ze weer wennen aan het normale leven. Daar zullen ze het al moeilijk genoeg mee hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal (Datum 13 December 1999).]
Zo werkt het gewoon. Simpel. BB is/was gewoon populair. Populair = meer publiciteit = hogere verkoopcijfers = meer winst = meer geld voor de baas!
[Dit bericht is gewijzigd door YPPY (Datum 13 December 1999).]
quote:
op 12-13-1999 om 04:15 PM schreef NairaNaadje het volgende:
En laat ze zeker niet gaan schrijven of presenteren. Daar liggen hun talenten niet.
quote:
op 12-13-1999 om 04:56 PM schreef Verbal het volgende:
Maar goed, samenvattend: Jij vindt dat de BB'ers beschermd moeten worden tegen de media, IK vind dat wij beschermd moeten worden tegen de BB'ers...
V
LOL
Ik zie die ex-BBers bijna nooit. Kijk ik naar de verkeerde programma's? (Of juist naar de goede?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |