Het bandje Prussian Blue is een Amerikaans folkbandje van 2 meiden die zo op het oog leuke muziek maken, ga je echter luisteren naar de tekst hoor je daar duidelijk hun voorkeur voor een wereld waarin rassen gescheiden leven.
Het gaat mij hier niet zozeer om de muziek maar om het feit dat de moeder de kinderen heeft gehersenspoelt en ze dus eigenlijk niet beter weten.
De moeder heeft de kinderen zelfs aangespoort een bandje op te richten met het idee erachter (denk ik) om zo het woord van rassenscheiding en via muziek te verspreiden.
Ik heb hier best moeite mee, en dan niet om het feit dat het hier weer om een stel gekke amerikanen gaat maar om het feit dat je je kinderen gebruikt voor verkapte nazi-propaganda!
Zouden ze zelf ook echt achter die ideeen staan of kan je daar niet van spreken op die leeftijd, ik vind dit een lastig onderwerp!
Ik zou graag willen weten hoe de users van Fok hierover denken!
quote:
Prussian Blue is een controversieel Amerikaans folkmuziekduo, dat in 2003 werd opgericht, en dat sympathieėn met het "blank separatisme" zou hebben. Het duo bestaat uit de tienermeisjes, en tevens tweeling, Lamb en Lynx Gaede (geboren op 30 juni, 1992). Lynx speelt viool, Lamb speelt gitaar en beiden zingen. Hun debuut-CD genaamd Fragment of the Future werd eind 2004 opgenomen en uitgebracht op album. Het album was overigens qua verkoopcijfers weinig succesvol op landelijke schaal.
Het tienerduo verscheen in 1999 in een BBC-documentaire over White supremacy (Blank suprioriteitsgevoel) in de Verenigde Staten. Op 20 oktober 2005 verschenen zij in een ABC-documentaire genaamd Prime-Time, waarin zij zeer kritisch werden afgeschilderd. Zij werden in dit programma geļnterviewd en naar hun meningen over Adolf Hitler en de Holocaust. Daarop antwoordden zij dat ze Hitler een "aardige man vonden" omdat hij een aantal goede ideeėn had zoals eugenetische standaarden en stimulansen voor een beter ras van het Duitse volk en huwelijksleningen om de Duitse gezinnen financieel te ondersteunen. Ook meenden zij dat de "holocaust werd overdreven". Ook claimt de tweeling dat zij niet fascistisch zijn, maar dat ze simpelweg in een samenleving willen wonen waarin de "zwarte" en "blanke" bevolking gescheiden naast elkaar leven.
De mogelijke reden dat de tweeling zich scharen achter rechts-extremistische denkbeelden komt volgens de documentaire vooral door de rol die hun moeder in hun opvoeding heeft gehad. Zij zou haar kinderen als het ware hebben gehersenspoeld.
De moeder van het Prussian Blue duo heeft banden met de Amerikaanse White supremacy-organisatie de National Vanguard, een splintergroepering van de neo-nazistische National Alliance.
Volgens het artikel van ABC News wordt de tweeling geschoold (zie homeschooling) door hun moeder April, een neonazistisch activist, schrijfster en lid van de National Vanguard en tevens degene die hen aanspoorde tot het oprichten van de band.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Prussian_Blue_(Amerikaans_duo)http://en.wikipedia.org/wiki/Prussian_Blue_(duo)