Beste fok!-ers,
gisteren mocht ik mijn "nieuwe" auto ophalen, 'n Opel Astra 1.6 16v uit 2000. Gistermiddag meteen begonnen met 't verwijderen van de standaardradio en 't installeren van mijn eigen radio, 'n JVC KD-BT1. Alles verliep redelijk vlot, dus op 'n gegeven moment maar es ter controle gekeken of 't geheugen wel werkte.
Nee dus. Na wat research en ervaringen uit 't verleden de gele en rode draad gewisseld, maar dit wilde niet helpen. Daarna met 'n multimeter en spanningzoeker aan de gang gegaan.
Wat blijkt, de spanning blijft op de radio als de sleutel nog in 't contact zit. Zodra de sleutel uit 't contact gaat, valt alle spanning weg. Op zich niets raars, maar op geen enkele draad richting de radio gaat spanning.
Met m'n pa zo creatief geweest om vanuit de gevarenlichten (knop zit net boven 't radiogedeelte) 'n aftakking te maken naar de radio om constante spanning te creëren. Goed en wel, 't werkte

Ik moet alleen de radio handmatig uitzetten bij 't uit de auto gaan, geen probleem op zich.
Maar nu komt 't eigenlijke probleem. Zodra ik de sleutel uit 't contact haal en de deur opendoe (bestuurderskant) dan gaat er 'n alarmsignaal af, om me te waarschuwen dat er nog iets aan staat. Ik denk dat 't komt omdat ik dus 'n aftakking heb gemaakt van de gevarenlichten naar de radio. Dit signaal verdwijnt weer zodra ik de deur dicht doe, maar door dit "euvel" weigert m'n centrale vergrendeling via de afstandbediening. Ik kan de auto wel via 't portier sluiten, maar dat lijkt me niet zo handig.
Nu denk ik 't wel op te lossen door 'n kabel direct van de accu naar de radio te trekken, maar wordt dan 't probleem opgelost en/of is er wellicht 'n makkelijkere oplossing? Ik gok er sowieso op dat de accu niet leegtrekt, aangezien ik de radio gewoon handmatig uitzet en 't frontje ongeveer elke avond verwijder.
Iemand tips/trucs?