Maar de hel zit toch niet midden in de aarde maar juist onderin de aarde?quote:Op zondag 28 december 2008 11:02 schreef Duimelot het volgende:
midden in de aarde is het toch heet ivm lava enzo??
zoiets misschien?
je zult het wel voelen zodra je er bent
bij australië?quote:Op zondag 28 december 2008 11:02 schreef JortK het volgende:
[..]
Maar de hel zit toch niet midden in de aarde maar juist onderin de aarde?
er is maar een aarde.quote:Op zondag 28 december 2008 11:04 schreef JortK het volgende:
[..]
Jij beweert dat er een hel op verschillende plekken op aarde is?
En in een parallel universum dan?quote:
ik weet dat het op verschillende plekken op aarde een hel isquote:Op zondag 28 december 2008 11:04 schreef JortK het volgende:
[..]
Jij beweert dat er een hel op verschillende plekken op aarde is?
Vertel.quote:Op zondag 28 december 2008 11:07 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik weet dat het op verschillende plekken op aarde een hel is
dan klopt je onderin de aarde ook niet.quote:
De aarde is rond, vertel jij me maar wat onderin is dan?quote:Op zondag 28 december 2008 11:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan klopt je onderin de aarde ook niet.
Het smeltpunt van zwavel is 388 K, dus 115 ēC, en het kookpunt is 718 dus, 445 ēC. Gezien het feit dat het brandt, zal het (merendeel) van de zwavel zich wel bij 445°C bevinden; we kunnen dus aannemend dat de temperatuur in de hel, als er continu gestookt wordt met brandende zwavel en de boel redelijk geīsoleerd is ook ongeveer die temperatuur is. Niet hoger, want dan zou alle zwavel verdampen en zou er geen poel meer zijn.quote:8 Maar voor hen die laf en trouweloos zijn geweest, die zich hebben ingelaten met gruwelijke dingen, met moord, ontucht, toverij of afgodendienst, voor allen die de leugen hebben gediend: hun deel is de vuurpoel met brandende zwavel, dat is de tweede dood.’
Het beeld dat de Hebreeuwen hadden was dat de hemel boven de aarde was, en Sheol, de plek waar alle doden zijn, onder de aarde.quote:Op zondag 28 december 2008 11:02 schreef JortK het volgende:
Maar de hel zit toch niet midden in de aarde maar juist onderin de aarde?
jij zei dat het onderin de aarde was, niet ik. ik geloof niet in sprookjes om mensen bang te maken.quote:Op zondag 28 december 2008 11:11 schreef JortK het volgende:
[..]
De aarde is rond, vertel jij me maar wat onderin is dan?
Mijn vriezer staat op de oven, hoe kan het dan dat de oven warmer is dan de vriezer, dan zou de vriezer toch warm moeten zijn?quote:Op zondag 28 december 2008 11:01 schreef JortK het volgende:
Was vandaag op de radio.
Als warme lucht stijgt, hoe kan het dan dat de hel warm is, dan zou juist toch de hemel warm moeten zijn en de hel koud?
Ik begon over MIDDEN in de aardequote:Op zondag 28 december 2008 11:11 schreef JortK het volgende:
[..]
De kern natuurlijk. Die is overal onder, of je nou hier staat of in china.quote:Op zondag 28 december 2008 11:11 schreef JortK het volgende:
[..]
Nee die zit in het midden.quote:Op zondag 28 december 2008 11:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De kern natuurlijk. Die is overal onder, of je nou hier staat of in china.
Daarom is het ook zo dat waar je ook bent op de aarde, als je recht naar beneden gaat, naar onderen dus, je in de kern terecht komt. onder is dus altijd de kern.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |