quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:40 schreef TT22 het volgende:
Hallo,
Ik heb deze week mijn nieuwe Fiat Punto opgehaald (FIAT PUNTO 1.2 ELX 3D bwj 1999). Nu valt de stuurbekrachtiging vaak uit bij het parkeren of scherpe bochten nemen. Het doet zich vooral voor bij grote stuurbewegingen (tot het stuur bijne niet verder gaat) icm langzaam rijden/stilstaan.
Aangezien de stuurbekrachtiging hierbij goed van pas komt, is dit erg vervelend![]()
Wanneer ik de auto vervolgens weer opnieuw start werkt de stuurbekrachtiging weer gewoon.
Ik heb 3 maanden garantie, dus ik ga hier volgende week mee terug naar de garage.
Maar heeft iemand hier een idee waar het aan kan liggen?
TT22
Hij heeft electrische stuurbekrachtiging en olie moet ik even nakijken. Ga er wel vanuit want hij heeft nog een beurt voor aflevering gehad.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:46 schreef Hyperdude het volgende:
Is dat al met electrische stuurbekrachtiging, of nog gewoon met olie?
Gewone hydraulische stuurbekrachtiging:
-komen er rare (piep)geluiden uit als je stuurt?
-zit er nog olie in?
Ik bedoelde de olie van de stuurbekrachtiging; maar het betreft dus een electrische stuurbekrachtiging (zonder oliereservoir). Motorolie hoef je niet te controleren.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:49 schreef TT22 het volgende:
[..]
Hij heeft electrische stuurbekrachtiging en olie moet ik even nakijken. Ga er wel vanuit want hij heeft nog een beurt voor aflevering gehad.
Ik hoor geen rare geluiden onder het sturen.
Schijnbaar wel. Ik heb het moeten laten doen bij mijn auto van anderhalf jaar oud... Opel btw. Kan door stoep randjes komen ofzoquote:Op zaterdag 27 december 2008 12:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik bedoelde de olie van de stuurbekrachtiging; maar het betreft dus een electrische stuurbekrachtiging (zonder oliereservoir). Motorolie hoef je niet te controleren.
@ Hardrebel; zijn die dingen zo kwetsbaar/niet te repareren?
Is dat nou vooruitgang, of gewoon goedkoper te produceren meuk?quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:59 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Schijnbaar wel. Ik heb het moeten laten doen bij mijn auto van anderhalf jaar oud... Opel btw. Kan door stoep randjes komen ofzo
Nah dat jij hem pas over 2 weken terug krijgt zal ook niet zonder reden zijn.quote:Op maandag 29 december 2008 01:39 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik heb nu tijdelijk een Fiat Grande Punto (2006) en die heeft extact dezelfde problemen.
Ik ben blij als ik over 2 weken mijn Seat Leon terug krijg. Wat een rammelkast die Fiat, er mankeert echt van alles aan (en dat bij 90.000km!).
De Leon gaat al 130.000km mee zonder maar dan ook één probleem.
Jij trekt snel conclusies. Mijn collega is op vakantie en heeft geen winterbanden, ik wel.quote:Op maandag 29 december 2008 01:47 schreef Chinless het volgende:
[..]
Nah dat jij hem pas over 2 weken terug krijgt zal ook niet zonder reden zijn.
Laat iemand even achter de auto staan terwijl jij op je rem staat?quote:Op maandag 22 februari 2010 15:56 schreef OveRLoaD het volgende:
Dan nog even iets.
Bij het gaspedaal en bij het koppelingspedaal zitten snoeren aangesloten, die bij de rem zitten er gewoon nog, bij de koppeling zijn ze los, iemand enig idee waar dit voor is ???
De snoeren zijn losgekomen van de stekker dus zal ik opnieuw moeten solderen en of knijpen, maar wil graag weten waar het voor dient, nog al raar dat het los zit en alles werkt.
Die van de remmen kan ik verklaren, denk ik...... remlichten ?!
.. dit antieke topic ook vinden blijkbaarquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:55 schreef fiatpunto het volgende:
Indien je zoekt op het internet op fiat punto stuurbekrachtiging reparatie zal je veel info vinden.
Het is niet nodig op het hele stuurhuis incl motor en ECU module te vervangen!
Verder het inhouden van de auto en tevens dat brandstof verbruik indicatie zakt van bijv 1 op 17 naar 1 op 10 duid vaak op defecte brandstofpomp
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |